Himot ja ällötykset

Keskustelun 'Kesäkuiset 2021' aloitti Vargynja, 25 syys 2020.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Vargynja Moderaattori Staff Member Helmikuiset 2021

Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.

Ja jos sinua mietityttää, onko jokin mieliteon kohde turvallinen raskausaikana, tästä artikkelista pääset tarkistamaan, mikä kaikki olikaan kiellettyä tai vältettävää odotusaikana.
  2. Kerttu-Taimi Silmät suurina ihmettelijä

Ensimmäin tuplajuusto haettu viimeyönä
    • Tykkään Tykkään x 2
  3. Unelma_ Piirimestaruustason postaaja Kesäkuiset 2021

Satsumat, voisin syödä kilo tolkulla :p
  4. Mami' Keskustelujen kuninkuusravaaja Kesäkuiset 2021 Huhtimammat 2016 Tammimammat 2017

Sama! Mut on kyl muutenki herkkua!
  5. Cvalda Hyväntuulinen höpöttäjä Kesäkuiset 2021

Tonnikala ja sardellit :p ja oon siis ollut täysvege pari vuotta. Tuna melt sandwich tai joku valkoinen pizza sardelleilla :happy:
  6. Retale Sanaisen arkkunsa ammentaja Kesäkuiset 2021 Maalismammat 2018

Kaikki tosi suolanen maittaa. Oliivit nam! Ja metukkaa tekis mieli vetää nippuina suoraan paketista (mut en vedä kun tiedän ettei saa). :joyful:
  7. Kerttu-Taimi Silmät suurina ihmettelijä

keltaiset kirsikkatomaatit suurinta herkkua
  8. Mami' Keskustelujen kuninkuusravaaja Kesäkuiset 2021 Huhtimammat 2016 Tammimammat 2017

Mun tekee mieli vaik mitä mut sitkun sitä on ei teekkää enää mieli ollenkaa :grin
  9. Unelma_ Piirimestaruustason postaaja Kesäkuiset 2021

Mulla on taas kääntynyt niin päin et mitään ei tekisi mieli :grumpy:
  10. Puffero Hyväntuulinen höpöttäjä Kesäkuiset 2021

Mun on ollu pakko saada piimää! Kahvi sen sijaan meinaa ällöttää, harmi vaan ku aamukahvi on ollu mulle se hyvä aamunalku niin pitkään..
  11. MariaSha Näppärä viestien naputtelija Syyskuiset 2021

Tonnikala ja ruisleipä! :Heartred
  12. piglet Satasella mukana keskusteluissa Kesäkuiset 2021

Kaikki rasvainen ja suolainen kyllä maistuis. Ihan ei vaan viitsi antaa kaikelle himolle valtaa :p
  13. Mami' Keskustelujen kuninkuusravaaja Kesäkuiset 2021 Huhtimammat 2016 Tammimammat 2017

Saako tonnikalaa syyä? :eek: mä luulin ettei ja oon iha surkeena sen jättäny ostamatta ku ois mieli tehny :D
  14. Cvalda Hyväntuulinen höpöttäjä Kesäkuiset 2021

En ole kuullut että tonnikalaa ei suositeltaisi, kunhan ei suuria määriä kuten ei muitakaan kaloja.

Olen vannoutunut kahvinjuoja, mutta jo tällä viikolla on tehnyt aamuisin mieli mieluummin teetä :joyful: eikä tule edes päänsärkyä! Toisin oli kesällä hampaiden valkaisun jälkeen, kun piti olla 3 päivää ilman värjääviä juomia :hilarious:
    • Tykkään Tykkään x 1
  15. Puffero Hyväntuulinen höpöttäjä Kesäkuiset 2021

Mä oon ollu ihan ihmeissäni, kun ei oo päänsärkyä tullu kahvinjuonnin vähentämisestä/lopettamisesta! Aiemmin jos ei oo vähintään 2 kuppia päivässä saanu ni jo vain on jomotellut päätä, mutta nyt ei mitään vaikken oo yhtään juonu kahvia :happy:
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  16. Kanna Näppärä viestien naputtelija Kesäkuiset 2021

Minulla vähän sama, ei oikein mikään ruoka houkuta, mutta pakko syödä tai tulee huono olo. :bag:
  17. Mami' Keskustelujen kuninkuusravaaja Kesäkuiset 2021 Huhtimammat 2016 Tammimammat 2017

En yhtää tiiä mistä tällänen käsitys on tullu :grin rn oo ees aiemmin tarkistanu netistä mutta näköjään sopivissamäärin saa syödä :happy:
  18. Cvalda Hyväntuulinen höpöttäjä Kesäkuiset 2021

Happamat hedelmät maistuu, kuten satsumat, greipit ja ihanat kotimaiset omenat :p
  19. Huskymama Oman äänensä löytänyt

Mulla vaihtuu himot koko ajan! Yhtäkkiä himottaa kanankoivet ja heti perään sämpylä voilla ja meetvurstilla. Sitte tekeeki mieli suolakurkkua, ranskalaisia... Toisaalta taas hedelmiä. Himon kohde vaihtuu koko ajan :)
  20. MaiKhi Sanaisen arkkunsa ammentaja Kesäkuiset 2021 Toukomammat 2016

Pieni yleinen ällötys päällä. Ai että tekis mieli imeskellä turkkari, mutta ei saa.