Himot ja ällötykset

Mua ällöttää suklaa..Tosi outoa kun normisti voisin syödä sitä vaikka joka päivä.
Ja mulla tekee mieli juoda kaikkia makuvesiä, mitä taas normisti en jois. On tää hassua kun makutottumukset mennyt ihan uusiksi.


Mie aloin epäillä esikoisen aikaan et joku ei nyt oo normisti kun ällötti suklaa niin paljon, töissä käsittelin päivittäin ja sai ihan ajatuksen kanssa oksennusta pidättää ja paras oli kun miehelle olin tuonu suklaakakkupalan töistä ja se söi sitä niin mie jouduin menee huoneen toiseen päähän etten oksenna. :grin no sit plussasin ja olihan ne menkatki ollu sillo jo 2 viikkoo myöhässä:rolleyes:
 
Kivennäisvedet, omenamehu ja kaikki raikas. Vihersmoothieita teen useamma kerran viikossa. Makeat herkut ei iske, vaikka ne on normisti miun juttu. Mutta sipsejä tekis mieli kyllä. Tosin dippi porkkanat ja kukkakaali on myös aika jees.

Mutta sit nakkikastike, uunimakkara ja keitetty peruna voilla... Voisin syödä joka päivä ja i n h o a n kaikkia makkararuokia normaalisti  :grin uusia perunoita odotellessa:rolleyes:
 
Mulla oli kans iakkosen odotusaikana ihan hirveä himo nakkikastikkeeseen, vaikkei normaalisti mikään lempparein oo. :grin

Nyt on ollut kyllä ihan hirveä himo ja tarve kaikkeen raikkaaseen. Mistä lie kertoo.
Ja vaikka pari päivää sitten tuntui siltä ettei maistu vappuherkutkaan, niin kyllä nyt odottelen munkkeja vesikielellä. :p
 
Mulla on selvästi raskauden aikana yks tietty juttu mitä himoitsen. Esikoisesta se oli valkosipuli, sitä valkosipulia laitettiin ihan joka paikkaan ja haisin myös siltä. Ystävä tokas että siitä tuli ihan mun ominaistuoksu, saatoin keskellä yötäkin herätä haistelemaan valkosipulin kynttä. Ja tässä raskaudessa se on ikävä kyllä Hesburgerin kerroshampurilainen. Oon syöny joka viikko yhden hampurilaisen :shy::hilarious:
 
Eilen alkoi haluttaa aivan älyttömästi niitä rengassipsejä, Hot rodeja En oo syönyt niitä aikoihin, lapsena varmaan viimeksi. Mies lähti kiltisti lähikauppaan, mutta ei niitä siellä ollut. Toiset sipsiä meni paremman puutteessa mutta yhä vaan halutti ja haluttaa niitä!

Sama! Mulla tuli myös näihin himo. Oli pakko ostaa. Mut ei ne sit syödessä ollutkaan niin hyviä eli se himo lakkas lyhyeen. Haha.

Mitään ei tee mieli. Ei mitään. Kaikki ruoka mitä oon syönyt kerran menee ihan nounou listalle. Never again.

Kauheeta jos tämmönen kestäis koko 9kk.

Ruoan tekeminen vaikeaa kun kaikki kuvottaa. Esikoiselle kuitenkin jotain on tehtävä.

Tulee muuten hyvää ruokaa kun sitä tekee oksennus kurkussa. :bored:
 
Vähän samaa nyt ollut, ettei oikein mitään tee mieli. Paitsi noita raikkaita juttuja. Mutta kunnon ruokaa on hankala syödä.
 
Tällä hetkellä himoitsen järrrkyttävän paljon vappumunkkeja:p eikä mulla tietenkään oo yhtään tehtynä tai ostettuna:shifty:
 
Mullakin on nyt niin ettei vaan mikään maita. (Paitsi ne raikkaat jutut) Vaikkei mitään suurempaa pahoinvointia/ällötystä ookkaan. Ei vain maistu mikään.
 
Joo, ei oikein mikään maistu. Tai no, herkkuja kyllä voisin syödä. Etenkin hedelmäkarkkeja. Illalla järsin omenan, kun oli pakko syödä jotain ettei tuu huono olo.

Eilen laitoin lasten herkkuruokaa eli muusia ja lohta. En pystynyt itse syömään palaakaan. :depressed:
 
Mulle maistuu lähes kaikki ja vähän liiankin hyvin! :hilarious: ei oo sekään kivaa kun aineenvaihdunta ihan seis ja ummettaa ja silti tulee syötyä ni olo on melko turvonnut ja tuskainen välillä
 
Tänään iski eka himo - akuutti tarve saada mangopilttiä :hilarious: Mies lähti onneks kiltisti kauppaan hakemaan vaimolle pilttiä :grin Himottais myös mangosmoothie, sellanen kohmeinen jota saa kun tekee niistä jäisistä pakastemangopaloista. Mutta en oo löytänyt tietoa, et saako niitä syödä kuumentamatta raskaana ollessa vai ei, niin en tiiä uskaltaako :confused005 Toisaalta, siinä ruokaviraston listalla sitä ei oo mainittu, eli sinänsä ei olis ainakaan yleisten suositusten vastaista syödä...
 
Mä rouhin parmesaania ruokaan ja mietin että saakohan sitä syyä, mies sano että ei siitä mitään käy kuitenkaan :joyful:
 
Tänään iski eka himo - akuutti tarve saada mangopilttiä :hilarious: Mies lähti onneks kiltisti kauppaan hakemaan vaimolle pilttiä :grin Himottais myös mangosmoothie, sellanen kohmeinen jota saa kun tekee niistä jäisistä pakastemangopaloista. Mutta en oo löytänyt tietoa, et saako niitä syödä kuumentamatta raskaana ollessa vai ei, niin en tiiä uskaltaako :confused005 Toisaalta, siinä ruokaviraston listalla sitä ei oo mainittu, eli sinänsä ei olis ainakaan yleisten suositusten vastaista syödä...
Mangohimo ollut myös täällä! Parasta on tuore, kypsä mango... Nam. Se on ollut mulla iltapalaa sellaisina o_O
iltoina kun mikään muu ei maistu. Ja toinen himo on pakastemansikat! Kotimaiset ja itsepakastetut, mutta nyt kun tarkemmin mietin niin voikohan niissä tulla baktreereja keittämättä o_O
 
Mangohimo ollut myös täällä! Parasta on tuore, kypsä mango... Nam. Se on ollut mulla iltapalaa sellaisina o_O
iltoina kun mikään muu ei maistu. Ja toinen himo on pakastemansikat! Kotimaiset ja itsepakastetut, mutta nyt kun tarkemmin mietin niin voikohan niissä tulla baktreereja keittämättä o_O

Kyllä mä oon ajatellut, että kotimaisia ja ite pakastettuja ois turvallista syödä :happy:
 
Kotimaiset kai voi syödä kuumentamattomanakin, mutta kyllä itse usein kuumennan, kun pieni vaiva. :)
 
Takaisin
Top