Himot ja ällötykset

Toi nälkä on kyllä totta; vatsanpohjassa saakka tuntuu ja itselläni alkaa myös närästää silloin kun ruoka-aika kolkuttelee ovella. :rolleyes:
 
Kaikkea suolaista tekee mieli, ällötyksiä ei vielä ole. Eilen kyllä meinasi tulla oksennus kun siivosin koiran oksennukset matolta:depressed:
 
Mulle ei maistu juuri mikään tällä hetkellä :puke_r tosi vaihtelevaa mikä menee alas, parhaiten sämpylät (välissä pitää olla kurkkua tms raikasta) ja danonen rahkat :D lämmin ruoka on ihan kamalaa, oksettaa ajatuskin :yuck:

Ja siis joo, nälkä on kuitenki jatkuvaa ja jos ruokailuväli venyy niin paha olo alkaa myös kovempana..
 
Mua ihmetyttää, ettei ole tämän enempää ällötyksiä :wideyed: Viimeksi oli esimerkiksi sitrushedelmät, kahvi... nyt juon kahvia ihan tyytyväisenä :coffee2

Olo pahenee aina iltaa kohti ja klo 16 jälkeen on vaikeaa saada ruoka maistumaan. Mulla onkin iltapahoinvointi :grin
 
Mulla on tehnyt mieli kalaa. Sinappisillia syönyt purkillisen, tiedän kuitenkin ettei se ole paras kala.. onneksi lounaaksi aika usein rapea kala :wink
 
Mua ällöttää kaikki lämpimät ruoat ja en oo kahteen päivään lämpimiä aterioita syönyt, kunnes alkoi tekemään mieli perunaa :joyful: Mehut, smoothiet ja leipä on ainoita joita edes voin harkita syöväni :shifty:
 
Mitään himoja ei ole tullut, mutta lähtee karkkien ja pakastepizzan sijaan kaupasta kukkakaalia ja porkkanaa. Toivottavasti sama linja pitää koko raskauden.

Yksi, mihin olen ollut oikeasti aika koukussa, eli energiajuomat on jäänyt plussan jälkeen, eikä ole edes tehnyt mieli, mikä on ollut yllättävää.

Eli himojen sijaan olen päässyt vähän irti aikaisemmista paheista. Eivät ne ällötä, mutta ei vaan tee mieli herkkuja ja mättöä samaan tapaan kuin ennen.

Ainut heräteostos on tainnut olla avokado, josta en koskaan ole tykännyt ja sitä ostin ensimmäisellä kauppareissulla plussan jälkeen. Mutta sekin johtuu varmaan enemmän siitä, kun etsin folaattipitoisia ruokia, kuin mieliteosta. :)

Nälkä on jatkuvasti! Se on uutta. Ennen en syönyt aamupalaa koskaan vaan söin lounaan aikaan jonkun patongin ja sitten illalla isommat ruoat, enkä tuntenut nälkää välissä. Nyt on koko ajan nälkä. Kai kroppa jotenkin pakottaa terveellisempään ruokarytmiin.
 
Sama juttu. Appelsiinimehu vanha kuoma taas kaapissa.
 
On kyllä ollut kummallisia mielitekoja. Olen kasvissyöjä ja yhdellä raskausviikolla haaveilin usein lihasta, en tiedä viittasiko tämä raudan tarpeeseen. Yhtenä iltana piti saada äkkiä vispipuuroa, vaikka sitä en syö yleensä koskaan. Hedelmät, etenkin kotimaiset omenat, ovat olleet himon kohteena. Makea ja raikas maistuu, suolainen tai rasvainen ei niinkään. Lämmin ruoka myös ällöttää.

Miehen dödö on myös alkanut tuoksua niin herkulliselta, että haaveilen sen syömisestä :D
 
Nyt on ollut muutaman viikon kauhea himo salaattiin. Oon joka päivä käynyt jossain lounas aikaan salaatilla [emoji4] myös päivälliseksi on ollut kotona salaattia. Eilen kysyin mieheltä että mitä haluaa syödä vkl, niin tokaisi ettei ainakaan salaattia [emoji23]
 
Mulla on ollu pari päivää ihan kamala himo kesäkurpitsalasagneen! Sitä tekee mieli useasti normaalistikin, mut nyt se himo on niin valtava että oikein maistan sen suussani koko ajan :excited001 tänään ei kerkee sitä tekemään mut huomenna ihan varmana teen, ja vedän kerralla nii ison annoksen että lähtee himot :taunt014
Kaikkee kanelista on jostain syystä tehnyt mieli myös
 
Appelsiinimehu ja arnoldsin kana-pekonibagel on tällä helkellä suurinta herkkua. Tomaattien lisäksi. Viimeeksi himoitsin vaan kaikkee rasvasta ja suolasta, nyt ihan kiva ettei oo sellasiin himoja.
 
Mä en tiedä miksi mulla ei tee mieli yhtään mitään? Niinkun ei mitään... kaikkea pystyn kyllä syömään kun ruoka-aika on ja nälkäkin on kova mutta ei vaan tee mieli. Ihmeellistä, yleensä kun on aina sentään jotain tehnyt mieli syödä vaikka suklaata tai pizzaa. :confused004
 
Mulla ei vielä oikein mitään Vhh/keto oli ennen raskautumista sen aikaan jonka lopetin kyllä heti ku tikku näytti plussaa. Ketoosissa hyvinki olin monta viikkoa.

Sitä meinaan kyllä jatkaa heti ku vaan lapsi syntyny ja imetys sen sallii. Lähtee kilot

Mä aion olla koko raskauden vhh. Ketoilla ei vissiin saa mut vhh ok. :)
 
Kahvi ei uppoa, ja sen haju on ihan kamala. Samoin ulkona haisee ihan hirveeltä sateisina päivinä. Koita siinä nyt sitten reippailla kaiken kuvotuksen vallassa. Porkkanaa menee paljon ja mehutkin alkanu maistua, lähinnä siis noi gefilusmehut ja tuorepuristettu appelsiinimehu. Eilen teki mieli ihan hirveästi voileipäkakkua, mut eipä noi kaupan valmiit sitä himoa tyydytä kunnolla. Ois pitäny tehä ite. Nyt tekis mieli tölkkimandariineja.
 
Mulla oli edellisessäkin raskudessa kummallinen himo kaalikääryleisiin. Nyt maistui taas taivaalliselle kun viikonloppuna söin. Asiaan kuuluu siis, että se on aina ollut inhokkini. :grin

Kuten muitakin on tehnyt mieli vihanneksia ja kalaa. Eilen tuli todella paha olo kun söin reilun annoksen tuoretta kaalia. Eli ei hyvä, näköjään. Mies teki banaanipannaria ja siitä hajusta tuli järkyttävä olo.

Muuten on ollut aika ruokahaluton olo, mutta sitten jos nälkä pääsee yllättämään tulee aivan järkyttävä olo.
 
Takaisin
Top