Himot ja ällötykset

Tää on eka raskaus, kun mulle on maistunu suolakurkut (felixin maku-kurkut lähinnä), muissa ei oo maistunu ollnkaan. Ja tomaattia kans menis kivasti alas, yleensä en tykkää siitäkään paitsi kirsikkatomaateista.

En voi sietää valkosipulin hajua (etenkään jos jonkun henki haisee siltä), alkoholin, tupakan tai vahvaa hien hajua:hungover:.

Mielihaluja ei vielä juurikaan monia ole ollut, aikalailla tasapuolisesti kaikki on vaan ällöttänyt. Yhtenä iltana teki mieli pannukakkua vaahterasiirapilla ja n. rv6-7 etikkasipsit oli in.

Tein himoissani ison satsin kaalikeittoa ja nyt en vois edes kuvitella syöväni sitä.... Siellä se jääkaapissa odottaa ja tuijottaa mua syyttävästi aina kun käyn jääkaapilla :sad001

Mä söin äitini tekemää kaalikeittoa ja aiheutti ihan megaturvotuksen ja ilmavaivat et en syö uudestaan vaikka tuolla ois viel kattilallinen jääkaapissa :D

Mua ällöttää kaikki asiat, mitkä haisee yhtään. Oli sitten kyse tuoksuvasta saippuasta, valkosipulista tai keitetystä kananmunasta. Tällä hetkellä himona onkin avocado, mutta alas menee myös mm. kurkku, jääsalaatti, keltainen paprika. maissikakut, pavut, äidin tekemät kiisselit, MAITO (mitä en oo siis juonut sitten varhaisnuoruuden), useimmiten vadelmat sekä välillä ruisleipä ja hajuttomat mauttomat juustot. Aika rajattu on ruokavalio tällä hetkellä, mutta kaikki muu vaan oksettaa.

Parempi tämä kuitenkin kuin viikon 7 jaffakeksikausi. En silloin saanut alas mitään muuta ku niitä, kaikki muu tuli ylös lähes välittömästi :D

Mulla ei tee oikein mitää mieli. Syön joka päivä lämpöisen ruuan, mutta vähän pitkin hampain. Leikkeleitä ei tee mieli, joten en syö leipää. Mitää hamppareita en voi kuvitellakaan syöväni, se kaikki mössö siellä välissä :hungover:
Hapankorput ja hedelmät on JEES!!
Uudet potut, voi ja paahtosuola :taunt014

Mäkään en pysty syömään mitään joka haisee :hungover: vesi aiheuttaa oksentamise, joten oon tässä elänyt riisikakuilla ja vesimelonilla.
Hajut aiheuttaa myös yökkäämisen ja oksentamisen, kuten tuli taas eilen todistettua kun yritin mennä 4 viikon saikun jälkeen töihin.. 1,5h siellä yökin ja lähdin lääkäriin ja taas viikko eteenpäin saikkua :sad001 vaikeutu samalla elämä kovasti kun tipuin kelan sairaspäivärahalle ja työsuhdeauto piti jättää töihin. Meillä on miehen kanssa molemmilla työsuhdeautot eikä varsinaista omaa autoa ollenkaan, joten oon käytännössä jumissa kotona. Lähimpään kauppaan pääsis pyörällä, mutta en taas uskalla sillä lähteä kun huippailee edelleen rajustikkin :sad001

Tästä tuli nyt tämmönen valivalivoivoivoi eikä liittynyt tähän ketjuun ollenkaan:facepalm:
Mutta loppuviimein hyvällä mielellä, vauva ottaa omansa mun olosta huolimatta ja töissä ehtii olla sitten kun olo sen sallii:happy:

Voi että mua himottaisi tällä hetkellä tuoreet makeat kotimaiset mansikat. Muistan viime raskaudessa kuinka söin varmaan mansikoita sinä kesänä joka päivä :joyful:.
Ja yksi outo himo alkaa nostaan päätään mikä oli myös edellisessä raskaudessa. Nimittäin jääpalat. Niitten rouskuttelu ja ihan veden kanssa. Täytyykin katsoa onko meillä jääpalapusseja ja laittaa pakkaseen tulemaan :).

Mulla menee ihan älyttömästi kirsikkatomaatteja ja jatkuvasti tekis mieli raakaa (keittämätöntä) perunaa. Riisi on jo pidempään ollut ällötysten listalla, pakko syödä vain peruna- ja makaroniruokia.

Kaikkein pahin ällötys on kuitenkin ruoanjämät tiskeissä. Tiskaaminen on ihan mahdotonta, kun heti pienestäkin ruoanpalasen näkemisestä lentää oksennus :hungover: onneksi mies on ollut ihanasti apuna ja saatiin tehtyä diili, että hän tiskaa ja minä huuhtelen.

Mäki himoitsen mansikoita ihan sikana! Pakko varmaan ostaa:p

Jauheliha tökkii paistamisvaiheessa, kamala haju. Mut ruoassa menee iha ok.

Tiskit myös täällä ihan hyihyi!

Hassua ku mulla ei oo mitään ällötyksiä, ei ollu esikoisen aikanakaan. Tai ehkä kalaruoat ei ole niin in ku yleensä, valitettavasti..
Mut salaatti maistuu taivaallisen hyvälle. Hapankorpun olen löytänyt vuosien jälkeen.. ja oih, kotimaisia mansikoita odottelen kans..

Tein just pasta carbonaraa ja siinä ruokaa tehdessä se hais niin pahalle et pahaa teki. Tää on aika paha ku hajuaisti on niin herkillä ja kaikki haisee erilaiselle ku yleensä.
Mut maistui ihanalle! :p
Edelleen kylläkin lämmin ruoka tökkii ja siitä tulee ällö olo.
Kaikista paras on kylmä salaatti! Ja se kylmä, tuore ananas:grin

Ainoo mikä on nyt ruvennu tökkimään on kahvi. Muuten kaikki menee normaaliin tapaan.

Voi että mua himottaisi tällä hetkellä tuoreet makeat kotimaiset mansikat. Muistan viime raskaudessa kuinka söin varmaan mansikoita sinä kesänä joka päivä :joyful:.
Ja yksi outo himo alkaa nostaan päätään mikä oli myös edellisessä raskaudessa. Nimittäin jääpalat. Niitten rouskuttelu ja ihan veden kanssa. Täytyykin katsoa onko meillä jääpalapusseja ja laittaa pakkaseen tulemaan :).

Mulla oli kans noi jääpälat suuri himon kohde esikosta. Sit seuraavaa odottaessa maistoin ja petyin kun ei ne ollu yhtään hyviä :hilarious:

Mä syön ihan tavallisesti mut kaikki tullu taas viikon verran pihalle. Ainoo mikä pysyy kokonaa sisällä on aamupuuro. Mut se aiheuttaa muuhun aikaa päivästä hirveen puistatuksen. Nyt tekis mieli tortilloja. :P

Iskallt mäkää en normaalisti tomaateista tykkää. Noi pienet kyl menee normaalisti alas, mut perustomaatit (ns.isot) on normaalisti hirveen makusia. Nyt iski niihin himo, ja kaikki ruoka mikä tuoksuu vähänkää tomaatille tuoksuu taivaalliselle :) Kuopusta odottaessa oli kans tomaattihimo loppuraskaudessa, mut silloin aiheutti kitalaen kutinaa ja koko suu tuli kipeeks. Nyt ei onneks oo ollu allergisia oireita tomaatin suhteen.

Mulla on aika samanlaisia ällötyksiä kun täällä muillakin, leikkeleet ei mee alas ollenkaan, lihan ajatteleminen ällöttää, ainoo mikä menee varmasti on kylmät tuoreet hedelmät. Tällä hetkellä on sellanen että ruoan ajattelukin ällöttää ja sitten saan satunnaisesti menemään alas jotain. Välillä ihan "oikeeta ruokaa" esim perunaa ja lihaa ja esim eilen pystyin syömään vaan plekää keitettyä pastaa ja sekin vähän ällötti. On kyllä ihan super rasittavaa kun syöminen ei oo koskaan aiemmin ollut ongelma ja nyt ei tee mitään mieli.

Ja mikä siinäkin on että tavallisesta vedestäkin meinaa tulla huono olo? Pitää ostella mehuja tai puristaa sitruunaa että saa paremmin juotua. Ja sitten vielä kaikki kiellot päälle. Pitikö tän odotusajan olla auvoista aikaa? :D Hehheh!
Toivottavasti tää jossain vaiheessa helpottaa?! :D:angel8

Mulla kans on viimeisen viikon ollu vaikeuksia vedenjuonnissa, ei vaan maistu. Normaalisti menee vettä noin 3L päivässä enkä juuri tykkää mistään mehuista tai limuista.. mut nyt ihan väkisin joutuu päivittäin juomaan edes litran vettä ettei ihan kuivuis :o muuten ei oo mitään mielitekoja eikä ylipäätään tee mieli syödä juuri mitään, mut vähä pakottamalla menee..

Takaisin