Himot ja ällötykset

Iskallt mäkää en normaalisti tomaateista tykkää. Noi pienet kyl menee normaalisti alas, mut perustomaatit (ns.isot) on normaalisti hirveen makusia. Nyt iski niihin himo, ja kaikki ruoka mikä tuoksuu vähänkää tomaatille tuoksuu taivaalliselle :) Kuopusta odottaessa oli kans tomaattihimo loppuraskaudessa, mut silloin aiheutti kitalaen kutinaa ja koko suu tuli kipeeks. Nyt ei onneks oo ollu allergisia oireita tomaatin suhteen.
Tänään juuri tomaatteja taas ahmiessa alkoikin kitalakea kutista... Täytyy siis pitää hieman taukoa tai syödä hieman vähemmän. Ne oli vaan niin taivaallisien hyviä jääkaappikylmänä, kun ulkona on niin kuuma!
 
Hei mullakin on joku ihme tomaattikausi! :grin
Normaalisti en toSiaan tomaattia syö mut nyt raskausaikana menny paljon niitä!
 
Mä syön kans joka päivä kirsikkatomatteja.
Satsumoita ja vesimelonia vois kyllä syödä ihan koko ajan :D
 
Täällä kans tomaatit maistuu vaikka enneki maistunu mut nyt niit miniluumutomaattei voi syödä koko rasian kerralla :)
 
Tomaatit on hyviä, tosin oon tykänny aina niistä. Ja tänään ostin vesimelonin ja ananaksen. :p oon muutenkin aina ollu perso hedelmillekin. :)
 
Mua ällöttää meidän vesi asun siis pk seudulla. Joku siinä vedessä tökkii ettei tuu juotua kun ehkä just se litra ja sit näkyy heti ummetuksena :sad001 Pakko alkaa maustaa vettä jotenkin et alkais vatsa toimii. Reissussa lipitin saimaan pohjavettä yötä päivää ja otin litran kotiinkin :D
 
Lämmin suihku:) takuu varma ykän lennättäjä, mut kylmässäkään ei viitsis käydä:) kaikki rasvainen ja makea (mitä en siis olisi voinut kuvitellakaan ennen raskautta syöväni), himoissa pakko ostaa ja syödä, mut seurauksena ykä lentää. On kyl yks hyväkin himo, maito, mitä en oo ennen juonut muuten ku kahvin kanssa:)
 
Karkit ja leipä on aika nou nou tällä hetkellä, tulee yököttävä olo. Siemennäkkäriä sitten vetelen leivänkorvikkeena. Jogurttia syön enemmän kuin normaalisti, koska kylmä ja sileä "ruoka" menee alas parhaiten.
Missään raskaudessa ei ole ollut selvää himoa johonkin, että olisi tullut vedeltyä suurissa määrin. Ehkä joku hedelmärahka uponnut paremmin keskiraskauksista eteenpäin, mutta ihan terveellistähän se on syödä kalsiumia ja hedelmää. :D
 
Aikasemmin pidin todella paljon nepalilaisesta ruuasta, mutta nyt ei enää mene, yhyyyy :sad001 ja jotkut mausteet ällöttää, silloin tällöin jauheliha ällöttää. Ja edelleen pyykinpesuaineet ja suihkusaippuat on oltava hajusteettomia, muuten tulee oksu.
 
Mua ällöttää meidän vesi asun siis pk seudulla. Joku siinä vedessä tökkii ettei tuu juotua kun ehkä just se litra ja sit näkyy heti ummetuksena :sad001 Pakko alkaa maustaa vettä jotenkin et alkais vatsa toimii. Reissussa lipitin saimaan pohjavettä yötä päivää ja otin litran kotiinkin :D


Sama vika tossa ekalla kolmanneksella :/ Ja tuo veden maku riippuu myös pk-seudulla ihan asuin paikasta ja putkistosta. Töölössä on esim ihan taivaallisen hyvää vettä, mutta joissain paikoissa taas ihan kauheen pahaa. Maustoin aikasemmin mehutiivisteillä vettä. Parempi juoda sokeroitua vettä kuin että sitä ei tule juotua ja kärsiä seurauksista!
 
Minusta on tullut nyt muutamassa päivässä makukivennäisvesien suurkuluttaja. Melkein jatkuvasti pitää juoda ja täälläkin pelkkä vesi vähän tökkii.
 
Mulla menee alas ihan kaikki :p vettä juon litra tolkulla, niin kuin aina ennenkin. Tomaatit on herkkua ja kaikki raikas. Jotain hirveen kermaista mättöä ei oikein tee mieli, mutta paremman puutteessa syön kyllä..
Rv 16 ja pahoinvoinnit takanapäin, toivon mukaan, jee :grin
 
Takaisin
Top