Himot ja ällötykset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oli viime viikolla useamman päivän sellainen tilanne, että en pysty avaamaan jääkaappia, kun musta se haisi niin pahalle! Vaikka mies ja lapset sanoi, että ei siellä mikään haise. Heitin sitten yksi päivä melkein kaikki auki olleet purkit ja rasiat pois (siis hirveän määrän ruokaa) ja sitten vähän helpotti. Mutta on aika hankalaa laittaa lapsille ruokaa, jos ei pysty edes jääkaapilla käymään. :grin

Siis jos ei juustoo ja kahvi maitoo lasketa niin mä en oo syöny mitään maito tuotetta... Ei vaan pysty, yäk o.O
Kohta paahto leipää kinkulla ja suolakurkulla, ehkä...

Minua ällöttää melkein kaikki! Jääkaappi, ruuat, hajut. Olen vetäny hedelmäsalaattia, mannapuuroa ja leipää nyt lähinnä. Ja tunnin välein pakko syödä tai olo on karmea. Huhhuh. 6+3

Me oltiin mun veljen luona toisella paikkakunnalla viikonloppuna ja mun mielestä se niiden vesi haisi kamalalle :grin

Aah nyt on syöty, 4 paahto leipää kinkulla, juustolla ja suolakurkulla:p namnam

Mä en enään pysty juomaan kahvia :( maistuu kauhealle! Pitää vissiin kyläillä nykyään aina iltaisin niin ihmiset ei kummastele miks kahviaddikti ei juo kahvia :p

Parsakaali menis vaikka koko ajan. Banaani ja lasten smoothiet maistuu myös. Raikkaat maut. Ranskalaiset myös vähemmän raikkaina makuina. Muuten ei oikein oo ollu himotuksia tai ällötyksiä. Viikot 7+3. Mutta syödä voin koko ajan :D

Ällötykset: Ehdottomasti ykkösenä vesi. Yleensä juon päivän aikana runsaasti vettä ja pidän aina pulloa mukanani, nyt isompi lasillinenkin tuottaa haasteita. Yritin eilen aamulla nappasta vitamiinit veden kera, ylös tuli kaikki. Miten voi joku vesi oksettaa? Musta tuntuu että turvotus on tällä hetkellä ihan hirveä ja vettä todella pitäisikin juoda, joutuu ostamaan kivennäisvesiä että saa jotain nestemäistä alas. Ja toinen ällötys on kahvi, ajatuskin öklöttää. Sitäkin ennen raskautta hörpöttelin ja oikein aloitin aamuni kupillisella.

Veikkaan että paino on noussut AINAKIN pari kiloa jo ja oletan sen johtuvan turvotuksesta ja juomattomuudesta. Farkut puristaa vatsan kohdalta ja vatsa on kuin ilmapallo. YYYH.

Himot: Tulinen ruoka ja keitetty peruna. ja niiiiiiiiiin paljon tekis mieli aurajuustoa ja graavilohta...

HannaMi rv 7+6

Kyllä metwursti (kuten muutkin kylmäsavustetut) ovat olleet kiellettyjen listalla jo vuosia. 2013, kun odotin, niin silloin siitä puhuttiin ja netissä on puhetta asiasta jo 2008. Se syökö, on sitten eri juttu.

Tänne on koottu eri maiden suosituksia. Näissä pitää muistaa, että ruoka-aineet eivät ole aina samanlaisia eri maissa (esim. juuri salmonellaa muualla, Suomessa ei, joten raaka kananmuna on Suomessa ok.)
http://yle.fi/uutiset/3-8618305

Monta päivää miettiny nyt tacosalaattia. En vain ole jaksanut lähteä hakemaan tarpeita. Ehkä huomenna kun käydään viikon isoimmat ruokaostokset. Oi että se maistuu jo kielen päällä.

On kyllä ollu haastavaa miettiä mitä söis ku ällöttää kaikki. Sitten kun jotain saa syötyä ja sitä jää, että ottaisin seuraavana päivänä töihin evääksi niin ei onnistu! Pelkkä ajatuskin oksettaa..

Porkkanaa ja suolakurkkua voisin syödä vaikka kuinka ja ei purkki suolakurkkua, vaan niitä ihan oikeita mitä kalastellaan sieltä "saavista" :D

Tänään tuli himo saada perunamuusia, Poronkäristystä, suolakurkkua ja puolukkaa, voi jösses että maistu muuten hyvälle! :hungry:

Aikasemmin oon ollu ihan älytön sokerihiiri, mutta nyt riittää kun syö pari karkkia niin tulee ihan järkyttävän paha olo! Kiloja on tippunu parissa viikossa -3kg.. ja rv 9+6 menossa.

On tullut huomattua että kaupassa käynti on todella vaikeeta ja pitkä prosessi nykyään. Jos ollaan miehen kanssa kaupassa, kaikki mitä hän ehdottaa ei käy/maistu mulle, ja sitten kun kysyy mitä haluan niin yksinkertaisesti en tiedä. :meh: Mies on sanonutkin ettei enää tykkää käydä mun kanssa ruokaostoksilla, en kyllä ihmettele. :p Pitää pitkään harkita kotona, että mitä haluaa ja pystyy syömään ettei turhaan mene ruokaa roskiin...

Talvitintti mä teen viikon ruokalistan ja sillä mennään, mun inhokit peruna ja riisi on helppo onneksi korvata esim kukkakaalilla;) lapsille kun pitää tehä ruokaa ja itse näyttää esimerkkiä syömisessä niin sitä vaan on syötävä sitä ihan perus ruokaa vaikka ei tekis yhtään mieli... Ees vähän! Mulla on koko päivän tehny mieli kebabia, mies ei onneksi innostunut vaan nyt on lämppärit uunissa... Parempi näin:)

No niin eka oksu oksennettu o.O eilen tein uunilohta ja aivan ihania yrttisiä uuni juureksia jotka oli aivan älyttömän hyviä... Noh lounaalle rupesin lämmittämään uudemman kerran ja voi juma kun aukasin rasian miten pahalle ne haisi ja aamupala tuli moikaamaan:( varmaan sanomattakin selvä että jäi syömättä... Lohi ja muussi sentään maistu hyvälle... Harmittaa kun meni iso satsi hyviä juureksia roskiin...
Joten uusin inhotuksen aihe, uuni juurekset :(

Itsellä parit viime viikot olleet ihan kauheita kun mikään, siis ei yhtään mikään olisi maistunut mitä jääkaapista löytyi. Normaalisti syön paljon hedelmiä, vihanneksia, lihaa jne. Niin nyt ei mikään noista ole mennyt alas. Mies kun on yrittänyt kysellä mitä voisin/suostuisin syömään niin ainoa mitä olen voinut edes kuvitella saavani kurkusta alas ovat HEDELMÄkarkit (mitä en yleensä edes syö), pizzat (mitä harvemmin edes syön) ja kebab :D myös porkkanaa on tehnyt mieli.
Viimeisen viikon on onneksi jo pikkuhiljaa alkanut maistua muukin ruoka. Keitot varsinkin maistuvat. Mutta kaikki kana-ruuat aiheuttavat hirvittävän ällötys refleksin

Takaisin