Himot ja ällötykset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mää voisin syyä päivästä toiseen puuroja, smoothieita, mehuja, jääkaappikylmiä hedelmiä ja makaronivelliä :hungry: Kaikkia näitä tulleeki hyvissä määrin nautittua, paitsi mehuja. Diabeteksen takia oon saanu itteni hillittyä suurimmaksi osaksi, vaikka kaupasa on hankala käyä ku kaikki mehutetrat kirkuu mun nimeäni! Oon puristellu mehukoneella itte mehuja mutta se on niin työlästä :wink

Mulle tuli raskauen myötä joku stoppi eineksille, joita kuitenki on tässä jonkin verran käytetty. Nyhtikset, härkikset ja vihikset työnnättää eikä tee mieli syyä yhtään! Ennen raskautta näitä meni ihan surutta ja paljon.

Mulla Pennonen sama noiden kanssa, nyhtikset piti pakastaa ku ei tullu käytettyä, vihikset joita rakastin, ällöttää (eilenki pitää nenä suojata ku mies söi vieressä, yök) ja härkistä vasta maistoin eka kertaa pari viikkoa sitten, tehtiin siitä makaronilaatikko joka sekin piti pakastaa ku ällötti niin hulluna.. Ei meinaa mennä edelleenkää ku kylmät asiat alas.

Miltä nää lihan korvikkeet maistuu? Niinku oikeesti? Härkistä oon pyöritelly monta kertaa mut sit oon miettiny syökö lapset? Soijaa, linssejä, palkokasveja ja uutena herneproteiinia syyään meillä kasvis päivinä:) meillä kasvis päivät 2xviikko:p

Härkikset on siis härkäpavuista tehty lihan korvike, vihis on mullekin joku uus juttu?

Vihis on lihapiirakan kasvisversio eli ei siis mikään terveellinen ruoka :D kuten mainitsin, niin mulle ei toi härkis lähteny, mut osasyyllinen saattaa olla tää raskausajan tarkempi makuraati suussa :D oon tykänny nyhtiksestä eli nyhtökaurasta (kaurasta ja härkäpavuista valmistettu nyhtötuote) enemmän ku härkiksestä, siinä on mun mielestä parempi suutuntumakin. Maistuu tolle meiän 2veellekin. Se taisi kyllä syödä härkiksetkin. Mut ruotsalaisethan tekwe nämä(kin) hommat paremmin, pakastimesta löytyy oumph! Ja hälsans kök sarjan lihankorvikkeet, jotka on ihan eri planeetalta näiden suomalaisten kanssa.. Valitettavasti. Ja hintakin on aika suolainen, varsinkin noissa oumpheissa, mut voi luoja et ne on hyviä. Parhaimmat syömäni hampparit oon ite tehny oumphin tuotteista.

Voi vitisit. Nyt alkoi tehdä mieli lihistä, parilla nakilla tietysti! Oikein heikottaa ja suu täynnä sylkeä.... Minkä teitte!
(Muuten syön ehkä kerran 2 vuodessa, jos sitäkään.)

Mun tämän hetkinen himo koostuu lähinnä suolaisesta. Tuntuu, että kaikki makea ällöttää. Makaronia en voi syödä. Perunaa vähän. Kovin vaihtelee nämä mitä voi syödä. Sitten kun oksentaa kertaalleen ulos syömänsä niin jostain syystä ei enää makkarakeitto maistu toiste.. Toivottavasti olo helpottaisi pian.

Omenaa, mandariinia ja mannapuuroa voilla ja kanelilla... Nom nom! On kyllä niin erilaiset himot ku esikoisesta, joten oisko tyttö tulossa?!

Peruna on viime aikoina maistunut tavallista paremmin. On maistunut missä muodossa vaan; keitettynä, paistettuna ja muussina tullut syötyä. Tänään tein jauhelihakastiketta ja keitettyjä perunoita, en muistanutkaan että voi olla näin hyvää! :p T. Perunafriikki

Mun himot on tähän asti olleet lähinnä mielitekoja, eikä mitään elämän ja kuoleman kysymyksiä. Mutta silti niiden mukaan syön. Kestohimotuksena on kiinalainen ruoka, jota lähden itseasiassa kohta hakemaan :) Muut sitten vaihteleekin päivän ja hetken mukaan.

Miehet kävi eilen nuotalla ja voi luoja sitä parituntista mikä meni muikkuja peratessa.. Yööööök! Tänään Mummi oli kuumeisen neidin kans kotona, kun ite olin töissä. Töistä ku tulin oli valmiina lautasella muikkulaatikkoa.. Pikkusen piti nopiasti hotkia ja piätellä kakomista ettei anoppi arvaa mitä on tulossa! Viimeiseen asti pitää salailla, ku anoppi on ihan mahdoton raskausmahan hipelöijä!

Kävin äsken kahvitauolla ja totesin, että enpä ole muistanut välipalaa, alkaa jo ollakin nälkä ja olo pahenee. Huomasin tuc-paketin ja ku rupesin niitä keksejä vetää ni en saanu lopetettua ollenkaan, vedin varmaan puoli pakettia siltä istumalta.. :wacky: eipä niistä kyllä nälkä silti lähteny, mut ei olo pahentunut. siitäpä mulle tulikin mieleen vanha vitsiklassikko:
Mitä Neumann sanoi keksihyllyjen välissä: Mulla on ihan levoton Tuc-himo! :hilarious::hilarious::hilarious:

Ne euron juusto hamppareita, siis mäkkäristä... Himoitsen, haluan,
NYT! mistä sais? Mieskin lähti töihin ja tulee joskus 23 vasta kotiin:( snif!

Omppuja, omppuja, omppuja! Muutun kohta omenaksi itekin :grin ei oo onneksi himo pahasta päästä, herkut tai roskaruoka ei nimittäin nappaa nyt yhtään.

Vietiin 2 isompaa likkaa kerhoon ja matkalla alko kamala oksetus ja lihapiirakka himo... Käveltiinpä sit lähikaupan paistipisteen kautta hakemassa välipalaa! Oli muutan hyvää:p ja paha olokin helpotti;)

Takaisin