Himot ja ällötykset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tää on aika ilkeetä kun mun ei tee mieli mitään! Kaikki maistuu suoraan sanoen paskalle! (Anteeks kielenkäyttö) turhauttaa erittäin paljon >:( koskahan tää meinaa loppua..? Kuitenkin parin viikon päästä ensimmäinen kolmannes takana, ja tää on kumminkin kestäny IHAN alkuraskaudesta asti... :/

Ja sit päinvastoin! Mä syön ihan liikaa! Kaikki maistuu tooosi hyvin, paitsi se kahvi. Suklaa ei himota sillai kun ennen raskautta. Jotenkin nyt kun ei tarvi eikä saa vahtia painoa, niin oon selvästi ottanut ilon irti syömisestä... Joku tolkku olis syytä löytyä pian. Vatsa pullottaa uhkaavasti, mut ei suinkaan kohdun ja vauvan takia... :/ 7+1

Haha, Napu, ihan kuin mun tekstiä! Oon syönyt tunnin tai kahden välein eli melko jatkuvasti, ja vähän alkaa tuntua. Turvottaa, jos ei muuta. Mulla syöminen ainoa keino hallita ja hillitä yhtään lamauttavaa pahoinvointia, joten musta on pienempi paha, jos pari kiloa tulee kuin että joutuis olemaan esim. töistä pois tai kotona ihan toimintakyvytön.

Ps. Uusin himoni on jäiset mustikat! Etenkin, kun sekaan heittää vähän turkkilaista jogurttia ja lapikoi naamariin. Niin hyvää ja kylmää + vie nälkää ja yökötystä hyvin pois.

(7+4)

Suolaa, pitsaa, kebsua.. kaikkee sellasta tekisi kauheesti mieli. Viikonloppuna hoksasin kokeilla kaloritonta urheilujuomaporetta, eli magnesiumia ja kromia jne. Nyt aamu alkoi niin, ettei tee mieli suolaa, ja parasta on se, ettei oo hedari :D. Olo ei vois olla parempi :D

Suolaa, pitsaa, kebsua.. kaikkee sellasta tekisi kauheesti mieli. Viikonloppuna hoksasin kokeilla kaloritonta urheilujuomaporetta, eli magnesiumia ja kromia jne. Nyt aamu alkoi niin, ettei tee mieli suolaa, ja parasta on se, ettei oo hedari :D. Olo ei vois olla parempi :D
Mullakin oli ihan alkuviikoilla toi suolasen ruuan himo, mut meni kyllä lujaa ohi kun äkkäs et siitä tulee vaan "krapulainen"' olo. Nykyään en pysty edes kattoon saati sit haisteleen jos joku syö roskaruokaa, tai lämmittää edes jonkun eines aterian mikrossa. Että niin herkkä oksennus refleksi täällä! >:(

Ensimmäinen ruokahimotus varmaankin sitten bongattu! Ketsuppia on tehnyt mieli ihan sairaasti eilisestä lähtien :)

Moi
mua taas himottaa paljon kaikki proteiini pitoset ja missä on rautaa esim . kananmuna maito valkoset pavut täysjyvä musta leipä pinaatti kanaa ja kalaa (paistetut muikut )

hedelmistä mulla menee : päärynät, mandariinit,vihreet omenat, taatelit, Vesimeloni
mitä en taas saa alas kurkustani millää on paistettu jauheliha ennen suorastaan rakastin paistettua jauhelihaa nyt en voi sietää sitä enkä sen hajuakaan tuntui kuin olisin pistänyt suuhuni jotain ruosteista ja veristä hyi...:(

Mulla on alkanut tulemaan taas outoja mielitekoja, samalla tavalla kuin esikoisen aikaan. Yks mikä on tällä hetkellä himon kohteena niin mansikka jäätelö kermavaahdolla. Mää en tajua miks mua toi kermavaahto himottaa noin kovasti, esikoisen odotuksen aikana sama homma. Ja toinen mikä himottaa on kaiki suolainen ja rasvanen. Kala tai siis raa'an kalan haju voimistaa etomista ja yökkäilyä.

Oi mitä herkkuruokaa tein! Keitetyt perunat ja jauhelihakastike! Oikein kärtsättyä ja voista vanhanajan ruskeaa soossia! :P Jälkkäriksi isäntä toi irtokarkkeja ja sieltä valikoituisi mun suuhun oikein mielellään just salmiakkia ja lakua...

Mun ei tee mieli mitään varsinaista ruokaa syödä ollenkaan, ja ikäväkseni totesin, että ajatus kalasta on erityisen vastenmielinen.
Ei siis niin, että laatta lentäis, ei mulla pahoinvointia oo, ei vaan tee mieli yhtään mitään.
Pakkosyötän itseeni lähinnä hedelmillä.
Närästys kiusaa päivittäin.
Ensimmäinen himo iski eilen, kun keksin yhtäkkiä tarvitsevani Maraboun pähkinäsuklaata. Mun ei tee ikinä mieli suklaata. Siinä sit loppuillan kuolasin suu vaahdossa, mutta en antanu periks lähteä sitä hakemaan, ja loppui se himotuskin sit :D

Myös mulle on maistunut suklaa huomattavan paljon paremmin kuin ei-raskaana. En siis yleensä sen kummemmin välitä makeasta. Äsken huomasin, että normaalisti lempimakuihini lukeutuva lime maistuu nyt aika tympeältä.

Oi mitä herkkuruokaa tein! Keitetyt perunat ja jauhelihakastike! Oikein kärtsättyä ja voista vanhanajan ruskeaa soossia! :P Jälkkäriksi isäntä toi irtokarkkeja ja sieltä valikoituisi mun suuhun oikein mielellään just salmiakkia ja lakua...
Mullekkin on jotenkin ruvennu maistuun keitetyt perunat ja jauhelihakastike! Nam. Niin yksinkertaista mut niin hyvää! Tänään aattelin tehdä :DD

Mua on kuvottanut nyt parin viikon ja tänään päivällä ajattelin, et ihan niinkuin olo olisi helpottanut hiukan. Ei oo tehny oikein mitään mieli ja jo vedestä tullut paha olo, mut sit kuitenkin on ollut mielitekoja. Esikoisesta ei ollu oikeastaan mitään, nyt tekee mieli appelsiineja raikkauden vuoksi. Kirpeitä karkkeja. Eilen piti ostaa laku- ja tiikerijätskiä.. Toissapäivänä en saanu oikein mitään alas, mut sit söin pari paahdettua ruisleipää kunnon voikerroksella. Edellispäivänä piti tilata kebabia ja pitsaa... Ja nyt tilasin mieheltä et tekee ranskiksia ruoaksi. Tosi terveellistä. Mut päätin et huomenna palaan taas omaan terveelliseen ruokavalioon ja koitan kestää himot, sillä jos tää mussailu alkaa jo nyt niin olen kesän lopussa sellanen norsu et huh huh...
Ällötyksinä kaikki vahvat hajut, kahvia olen kyllä vielä pystyny juomaan. Kana on jotenki ällöttävää, sama oli viime raskaudessa. Nyt oon kyl tehny nyhtökanaa ja se on maistunu, ku koostumus niin erilainen. Mut kalkkunaleike-yök, kala-yök, rahkaa ei oikein tee mieli, normisti syön paljo.

Mua himottaa suklaa! :D Mutta ihan tietosesti oon vältelly sitä kun ekassa raskaudessa paukahti raskausdiabetes ja nyt tavoitteena liikkua ja syödä terveellisesti, jotta moista ei tapahtuisi tämän raskauden aikana. :)

Ällötyksenä paistetun naudan jauhelihan HAJU, hyi yäk! Lisäksi kala ällöttää, niin haju kuin makukin (esim. ahven, onneksi oli rajoituksia sen suhteen niin mies ei kovana kalamiehenä voi loukkaantua syömättömyydestäni.. :angelic: ), ainoa mitä voisin kuvitella syöväni ilman oksennusrefleksiä on uunilohi.

Tuosta PiaMarian kommentista tuli mieleen, että tietääkö joku vaikuttaako sokerirasitustestin tuloksiin jos on syönyt paljon sokeripitoista ennen testiä? Tai päinvastoin, voiko suuremmalla todennäköisyydellä saada hyvän tuloksen jos välttää sokeria muutaman päivän tms. ennen testiä? Mulla viime raskaudessa paukahti radi-diagnoosi kun yksi arvo oli 0,1 yli sallitun niin jos vaan pystyy yritän välttää diagnoosia tällä kertaa. Ei siis koko raskauden aikana sit ollut ongelmia arvoissa ja vauvakin oli pieni vaikka koko ajan peloteltiin ison vauvan riskillä. :( Tietty ne ylimääräiset ultrat oli ihan kivoja. :)

Janna, minulla oli esikoisen sokerirasituksessa paastoarvo rajalla ja vaikka ei ylittynyt niin terkka piti minua radipotilaana. Mittailin arvoja pari viikkoa kotona. Silloin terkka ainakin kysyi söinkö edellisenä päivänä jotain erikoisen sokeripitoista. En kyllä keksinyt mitä se olisi voinut olla. Muut arvot eivät olleet lähelläkään rajaa. Tällä kertaa aion valmistautua jättämällä ainakin maitotuotteet minimiin edellisenä päivänä ja syömällä proteiinia. Tiedä sitten paljonko siihen voi vaikuttaa jos oikeasti olisi asiat pielessä.

Minulla on nyt himo kaikkeen suolaiseen kuten sipsit (en syö koskaan normaalisti), ABC:n lehtipihvi ranskalaisilla, pizzat. Lisäksi suolaiset karkit himottavat mutta itsekuri on toistaiseksi pitänyt. Verenpaine on matala joten ehkä suolanhimo liittyy jotenkin siihen. Appelsiinimehua juon joka päivä.

Kestoinhotus molempien raskauksien aikana minulla on jauheliha kaikissa muodoissaan. Erityisesti kypsennettäessä se haisee pilaantuneelta. Keitetyt kananmunat eivät uppoa hajunsa takia mutta munakas on ok. Kanaa on vaikea saada alas mutta olin siihen kyllästynyt jo ennen raskautta. Esikoisesta ällötti kahvi mutta nyt sitä tekee mieli toisin kuin pari viikkoa sitten. Silloin se vielä maistui omituiselle mutta nyt tuntuu että makuaisti olisi jotenkin palautumassa (tänään 10+0).

Janna75 jos syö kauheasti sokeria ennen rasitusta niin voi olla et ne saattaa vaikuttaa. Tosin niihin arvoihin vaikuttaa se paaston pituus, sillä mitä pidempään paastoaa niin sitä enemmän maksa alkaa vapauttamaan glukoosia elimistön käyttöön. Mulla se paastoarvo meni 0,3mmol ja th kysy silloin et kauanko paastosin. Sanoin et sen max ajan, eli 14h, niin th selitti ton maksa jutun. Sano et usein ajatellaan arvojen olevan parempia mitä pidempään paastoaa, kun tosiasiassa ne arvot voi olla silloin huonommat.

Takaisin