Himot ja ällötykset

Mä tein tänään peltipiirakkaa muna-riisi versiona ja tuli kyl hirmuisen hyvää. Mieli tekis ottaa lisää mut ei uskalla ettei lennä yrjö.
 
Mun tekee kokoajan mieli kaikkee rasvasta! Mäkki, hese, hampprit, ranskikset kaikki kelpais! Kaikki terveellinen ällöttää vaikka kaapissa on valmiita terveellisiä ruokia vaikka millämitalla :D
 
Mua nyt ärsyttää että ensin kamala nälkä, sitten syö namnam (vaikka flunssan takia en o maistanut lähes mitään), ja 10 min päästä ihan hirveä turvotus ähky huono olo. Reilu tunnin päästä niin kova nälkä että oksettaa.. :D
 
Mulla on ruokahalu hävinnyt :sorry: Nälkä kyllä tulee mut mitään ei tee mieli, ja nyt kolme päivää närästys kiusannut, niin ettei uskalla oikein syödäkään kun linnun annoksia.. paino tippunut parin viikon aikana pari kiloa. Kait se taas tästä jonkin ajan päästä!
 
Mä tein tänään peltipiirakkaa muna-riisi versiona ja tuli kyl hirmuisen hyvää. Mieli tekis ottaa lisää mut ei uskalla ettei lennä yrjö.
Mulla on tehnyt tätä mieli jauhelihalla ja sipulilla ryyditettynä. Toissa viikonloppuna oli jo aineetkin valmiina, mutta siinä vaiheessa, kun olis pitänyt ruveta tekemään taikinaa, koko ruoka alkoikin jo ällöttää. Tehtiin sitten makaronimössöä sinä päivänä. :grin
 
Toi on mulla semmonen "äitä väsyttää"-päivän ruoka kun on nopee ja helppo ja tulee melkein itestään
 
Odecca onko sinulla ohje tuohon? Täälläkin välillä noita äitillä väsyttää päiviä :) ja parhaimpina hetkinä 8lasta talossa syötettävänä. Ei hyvä yhdistelmä :D
 
No mä laiskana ostan 2 pakettia Kotimaista piirakkataikinaa, Sitten keitän 10 kanamunaa ja reilun 2dl puuroriisiä.
Kaulitsen toisen levyn pohjaksi ja sillai et reunat nousee ylöspäin. Sitte muussaan kanamunat ja riisin, laitan niiden joukkoon voisulaa ehkä jonkun verran ja merisuolaa ja mustapippurirouhetta. Tota voita on varmaan joku 100g ehkä. Sekotan ne ja kumoan sen kaulitun taikinan päälle. Sit otan sen toisen taikinapaketin ja kaulitsen sen leivinpaperin päällä isoks ohueksi levyksi ja lopuks veivaan sen pelille noiden munamössjen jne päälle. Taitan päälletulevan taikinalevyn reunat kokonaan pohjan alle ja lopuksi taputtelen käsin kauttaaltaan tasaseks. sit pistelen siihen "kanteen" reikiä, voitelen kanamunalla ja veivaan uuniin 200 asteeseen joku 15-20min.

Jauhelihaversion teen niin et riisiä sama määrä ja naudan jauhelihaa 600g ja 1-2 sipulia ja mausteita oman maun mukaan, muuten samat toimet. Jossain ohjeessa näin et tommosen lihaversionkin joukkoon oli laitettu keitettyä kanamunaa, mutta mä en kyl laita. Voita en myöskään laita lihaversion joukkoon.

Tässä viel linkki yhteen ohjeeseen
http://blogit.mtv.fi/sivumaku/2015/09/15/peltilihapiirakka-retroherkku/
 
Muokattu viimeksi:
Minä laitan aina sekä riisit, jauhelihat, että kananmunat. Meillä myös lapsuudenkodin perintönä tämä tehdään voitaikinaan. Yleensä teen rahkavoitaikinan. :) Ja meidän versiossa ei tule erikseen voita täytteeseen. :)

Hauskoja variaatioita kasariherkusta!
 
Ah,markettien "tynnyri" suolakurkkut ja piimä :P ällötyset puolestaan vaihtelee, mutta suolakurkkut ja piimä näköjään pysyy :wink
 
Suvi mulla oli tuo suolakurkku-piimä poikien odotuksessa. Muuten en ole ikinä voinut sietää suolakurkkuja :)
Kiitos odecca ohjeesta. Kokeilen joku päivä
 
Te joilla on aikaisempia raskauksia niin kumpi teille on tullut, olisi kiva katsella oireita :wink itsellä siis 4 tyttöä ennestään
 
Ompa meitä omenahirmuja monta ;D Eilen söin itapalaks kaks isoo omenaa ja puoliso ihan ihmeissää nauro kun normaalisti en ikinä syö omenoita... En tykkää haha!
 
Takaisin
Top