Hermoilut ja pelot

Hani89 taitaa hormonit tehdä unista vähän sairaita :P olen kyl joskus nähnyt itsekin jotain unta jossa synnytin kaksoset mutta sit ne olikin koiria ne vauvat :eek: (sillon en kyl ollut raskaana)
 
Mie näin kans n viikko sitten unta että olin vessassa ja pyyhin verta. Vessan valaistus oli sininen (kuten joissain vessossa on) ja en ollut varma oliko se todella verta ja koetin pyyhkästä paperia kättä vasten. No vertahan se.
Onneksi oli uni, mutta olin kahta vainoharhaisempi seuraavana päivänä.
 
Hani89, mulla on sama tilanne. Mulla on alusta asti ollut jotain oireita. Aika kevyitä, mutta kuitenkin. Etovaa oloa, rintojen arkuutta ja väsyä, mutta nyt on toinen päivä kun ei ole mitään. Mulla on ensimmäinen raskaus enkä kyllä pysty nauttimaan oireettomuudesta, kun mieleen tulee väkisinkin, että jos kaikki ei olekaan hyvin. Mulla neuvola on vasta 18.3. :sad001 Toivon kaikesta sydämestäni että tää huoli on turhaa.
 
Monta kohtuullisen hyvävointista päivää pahoinvoinnin suhteen. Öisin on kyllä edelleen valvottanu ja oon yöpalaa mussuttanu yleensä aamuneljältä, mutta päivisin olo on hyvä. No sehän se heti huolestuttaa.

Varsinkin kun täälläkin on lukenut kaikista keskeytyneistä keskenmenoista, ettei ole tullut vuotoja tai kipuja vaan vasta ultrassa huomattu... :/ eipä se murehtimalla miksikään muutu, mutta väkisinkin tulee ajatuksiin.
 
Mä poistun täältä, sillä pelot kävi toteen ja sain keskenmenon. :banghead:

Sunnuntaina näkyi ekan kerran paperissa pientä verijälkeä, ja seuraavana päivänä vuoto runsastui. Tiistaina menin lääkäriin, jossa selvisi, että kehitys loppunut rv 7-8 eli pari-kolme viikkoa sitten. Keskiviikkona alkoikin kunnon verilöyly, ja sama torstaina: vuodin NKL:lla lääkärin pöydälle ehkä tuhat litraa verta. Tänään otan vielä cytotecit, jotta loputkin tulee ulos. Sen jälkeen sitten "innolla" odottamaan ovista/plussaa/kuukautisia jne.

V*tuttava tilanne, mutta ei suuri järkytys, koska osasin niin odottaa tätä. Ja toiveet on korkealla nopean toipumisen vuoksi! (Viimeksi vuoto kesti 6 viikkoa, vaikka km tapahtui paljon aiemminkin.)
 
Voi Pönttö. :sad001 Olen todella pahoillani! Toivottavasti tyhjennys sujuu hyvin ja nopeasti. Hyvä asenne sinulla kuitenkin, pidä ne toiveet korkealla! Voimia :Heartred
 
Pahoittelu Pönttö km:sta. Voimia toipumiseen ja pikaista uutta pysyvää plussaa.
 
Voimia Pönttö :Heartred nopeaa toipumista ja uutta plussaa kohti.
 
Ikävä uutinen Pöntöllä.. pahoitteluni että jouduit liittymään meihin. Hyvä asia on että on kunnon verentulo niin tyhjenee kunnolla. Toivottavasti ei tällä kertaa 6tta vkoa kestä. Mulla kesti cytotec tyhjennys 3-4 pvää ja nyt km 3 pv.
Mutta kuten lääkäritkin sanoo, km jälkeen on helpompi raskautua. Nehän suosittelee usein pitämään sen yhden kierron taukoa. Itselläni juuri se menossa.. ja sit uuteen nousuun:-) tsemppiä ja jaksamista tämän vaiheen yli! Ps. Oletko ajatellut mennä lisätutkimuksiin?
 
L82day: En ole ajatellut lisätutkimuksia, koska en vielä julkiselle puolelle tutkimuksiin pääse. Tää oli kolmas km, mutta vasta toinen peräkkäin. Yksi onnistunut raskaus välissä. Onko sua tutkittu?

Sullahan on kmvuodot loppuneet nopeasti, se on hyvä! Mullakin näyttää todella lupaavalta sen suhteen nyt, mutta saa nähdä. Nyt en ajatellut odotella yksiä kuukautisia välissä, sillä vaikka lääkäri niin suosittelikin, hoitajan mukaan estettä uudelle yritykselle heti perään ei ole. Sama luki hänen antamassaan ohjelapussa. Mä oon raskautunu molempien edellisten km:n jälkeen uudelleen niin, että kahdet menkat tuli välissä. Toivottavasti se nytkin käy nopeasti.
 
Moikka! Ekaa kertaa kirjoittelen tänne kun oon nyt toista kertaa raskaana, eka päätty hyvin nopeasti km:eek:on. Yksiäkään kuukautisia ei ehtinyt tulla välissä. Nyt on km-vuodon alusta 7+2 päivää jä olin toissapäivänä ar-ultrassa missä ei nähty sykettä, alkio vain 1,5 mm kokoinen ja lääkäri puhui tuulimunista ym ja sanoi lopuksi että ihmeitä voi tapahtua, tule viikon päästä uudestaan jos kuitenkin olisi hengissä. Nyt oon ihan hermoraunio, pelkään että taas on menny kesken. Kuitenkin rupesin miettimään jälkikäteen että ovuloin keskenmenon jälkeen ainakin 4 päivää myöhemmin kuin yleensä joten en tiedä vastaako viikot ihan oikein. Vai onko silti epänormaalia ettei sykettä näy. En tiedä miten jaksan odottaa viikon peläten koko ajan että taas alkaa kivut ja vuoto...Jos jollain on kokemusta samankaltaisesta tilanteesta niin kiitollisena otan vastaan vertaistukea.
 
En osaa antaa kommenttia, mutta todella toivon että syke näkyy viikon päästä ja kaikki kunnossa. Voihan se kierto oll KM jälkeen sekaisin.
 
En minäkään osaa antaa minkäänlaista esimerkkiä samanlaisesta tilanteesta Narsissi, mutta toivottavasti se ihme tapahtuu ja pääset nauttimaan raskaudesta. Tikutitko oviksen vai tuntemusten perusteella päättelet ajankohdan? Olisko voinu km laittaa uuteen uskoon tuntemukset ja olis enemmänkim heittoa...?
 
Tikutin oviksen joten tiedän että se oli tavallista myöhemmin, kuitenkaan lääkäri ei muuttanut la:ta. Nyt sitten vaan odotellaan... Outoa toivoa tällaista, mutta toivoisin että olisi edes pahoinvointia niin voisi uskoa olevansa raskaana, nyt koko aikana on vaan ollu pientä arkuutta rinnoissa. Toivottavasti itse kullakin loppuraskaus sujuu rennommissa merkeissä kun kauheeta stressiä tuntuu sisältävän tämä alku.
 
Tiedän hyvin tunteen pahoinvoinnin toivomisesta, mutta loppupeleissä, jos toista kertaa peräkkäin käy huonosti, niin parempi, ettei aina mee paria viikkoa kaiken lisäksi pahoinvoivana! Ja jos kaikki on hyvin, niin eipä oo huono olo. :) Mä otin yhden nopean km:n ennen tätä myös ja toista kertaa kun tuli heti perään kuumeilua, palelua, huimausta ym. niin kyllä mä mietin, että ei tätä turhaan viittis joka kuukausi, jos ei taaskaan pysy kyydissä.
 
Mulla alkaa pahoinvointi vissiin rauhoittumaan/laantumaan tai sit jotain on vialla. Vatsaa nipistelee samaan tahtiin kuin viikko sitten ku pikkuisen näin ruudussa. Käänsi jopa selkänsä kerran ultrauksen aikana :Heartred
Vielä vaan pitäs jaksaa 2vk odotella epätietoisuudessa ennen kuin seuraavan kerran näen pikkuisen.

Ennen tätä tärppiä tapahtuneen keskenmenon jälkeen pietettiin 2 kiertoa taukoa ennen kuin alettiin yrittämään uudestaan. Kolme kuukautta siihen lisää meni ennen kuin tärppäsi taas(eli n. 5kk yrittämistä)
 
Ei vitsi tätä odotuksen tuskaa. Täällä palstalla alkaa näkyä np-ultran hyviä tuloksia ja jotenkin se vaan lisää jännitystä.
 
Miksiköhän pelkään niin paljon keskenmenoa? Esikoisen raskausaikana osasin suhtautua kaikkeen jotenkin paremmin (rennommin), tulee mitä on tullakseen -asenteella.
Toisaalta en tiennyt mitään lapsista enkä oikeastaan tiennyt mistä olisin voinut jäädä paitsi jos jokin olisi mennyt vikaan. Kai sitä haluaa jotain niin paljon, että menetyksen pelko on tällä kertaa suurempi. Haluan todella lapsellani olevan sisko/veli.
Lupaan nauttia tästä raskaudesta np-ultrasta eteenpäin. Nyt koko raskaus ei vieläkään tunnu todelliselta (ehkä siksi koska se tapahtui niin nopeasti). Oireita kyllä on, tänäkin aamuna meinasin oksentaa. Silti koko ajan on pieni pelko masuasukin puolesta, vaikka mitään keskenmenotaustaa ei minulla ole.
Ei saisi antaa pelolle valtaa, vaikka toki pieni pelko on aina normaalia. Ehkä minulla on vain liikaa aikaa miettiä näitä asioita...
 
Myös täällä jotenkin pelkään keskenmenoa, en tiedä miksi =), kiva kuulla, että muutkin pähkäilee, jotenkin tuskaista odottaa sinne 12 np ultraan, siihen vielä 3vk aikaa, jos siellä kaikki ok, ehkä sit uskaltaa hieman hengittää
 
Takaisin
Top