Helteisen heinäkuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja idaho
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
siala Ihanan pieni vauvamasu sinulla! Minulla on tällainen jättiläismäinen pallo. :)

Nia Kyllähän se kannattaa käydä sairaalassa tarkistuttamassa jos epäilee lapsiveden menoa. Minä kun soitin silloin tiistaina neuvolaan lähinnä siitä vatsakivusta ja mainitsin märkyyden tunteen parina päivänä (mutta ei niin märkää että olis housut kastunut) niin passitti minut heti synnärille tarkistukseen. Sielläkin sanoivat että hyvä tarkistaa, kun se sitten altistaa tulehduksille yms. Ilmoittelehan kun kerkeät, että joko siellä ollaan tositoimissa! Mua vähän jänskättää, että milloin tulee lähtö kun kerran paikat on auki jo pari senttiä. Miten nopeasti tai hitaasti ne sitten yleensä oikein aukeaa?! Kyllähän sen tietty huomaa kun rupeaa supistelemaan, mutta kun mulla ei ole oikein supistellut ollenkaan vaan vain koskenut kamalasti haaroihin ja on sillä tavalla jo auennut ja pehmennyt.... :/

Moon Mä oon välillä päässyt selaamaan vaun sivuja kännykällä, nyt en ole kokeillut pariin viikkoon. Yleensä aina silloin käytän sivua kännykällä kun ollaan anoppilassa... Kotona mulla on aikaa päivisin täällä roikkua... illalla sitten isäntä valtaa koneen.

Kannatan ehdottomasti FB-ryhmää, mielellään se saisi olla salainen, mutta jaksaako sen ylläpitäjä sitä sitten päivitellä? Tarkoitan kun vauva syntyy, ettei tule sitten tilannetta että ei pääse sisälle jos hän ei kerkeä koneelle?? Mä varmaan roikun edelleen FB:ssä vaikka vauva syntyykin, tietysti en enää niin montaa tuntia päivässä kuin ennen... Lähinnä aina pelailen tuota Treasure Islandia, vähän on koukuttava peli. :)

Tänään tulee yks kaveri kylään, onpahan vähän ohjelmaa. Eilen käytiin miehen kanssa ostamassa mansikoita ja tehtiin sitten mansikkapiirakkaa, ei jäänyt kyllä yhtään tarjottavaa kun syötiin se kahdestaan, oli niin hyvää. :) Onneksi ostin pullapitkon valmiiksi jääkaappiin. :)

Mä oon siinä uskossa että isoin homma tossa fb-ryhmässä on nimenomaan se perustaminen ja ihmisten kutsuminen ja sen jälkeen on vissiin melko vähän hommaa.  Tai ainakin siitä vähästä keskustelusta mitä tuolla Vau:n mammat 2011 -ryhmässä on käyty, on saanut sen kuvan.  Se ryhmä on kyllä toivottoman hiljainen, ehkäpä just sen takia että ihmiset ei tunne toisiaan kun on koko vuoden ajan äidit - tai oikeastaan vaan pieni osa heistä siellä.  Käsittääkseni noi kuukausikohtaiset ryhmät toimii vilkkaasti kun on tutumpaa porukkaa ja kukaties siellä vielä paremmin tutustuttaisiin :)  Toivossa on hyvä elää!

Jes, sain aikaiseksi siivousurakan aloituksen.  Nyt on jo kämppä pölytetty lamppuja ja jalkalistoja myöten ja vessat likoomassa.  Ei ois enää kuin imurointi ja ehkä moppaus jos vielä on inspiraatiota.  Yö oli kylmä ja mulla oli täysi tuuletus päällä:  kämpän lämpötila laski alle kahdenkympin ja nyt on mukava touhuta - niin mulla kuin hikipäällä pikkupojallakin :D

Voi kiitos kcatri mielikuvasta mansikkapiirakasta!  Nyt täällä kuola valuu X)

tossa just katoin niin ei ole kuukaudessa kyllä kasvanu mun masu yhtään, sama paita ollu päällä niin näyttää kyllä ihan samalta toi mahan koko :D toisaalta häirittee kun on niin pieni mut toisaalta ihan kiva ettei ole mikään valtava. vaavi kyllä liikkuu minkä kerkiää, että kyllä ainaki hengissä ollaan ja ei ainakaan neuvolatädit ole huolissaan masun koosta, kun sf-mitta on noussu ainaki vähän joka kerta... 

Täällä oli eilen tosi tosi tukala olo koko ajan, supisteli koko ajan. ei kipuja ja tänään aamulla jatko sama homma kun heräs. koko ajan kovenee vatta. kivasti just esikko tulee kotiin ku alkaa tää supistelu... 

Huh miten paljo luettavaa oli ku en eilen ehtiny/päässy käymään koneella koko päivänä! Hyvä hyvä!

Salainen Fb-ryhmä saa multaki kannatusta! Kiva jos joku jaksaa sen värkätä, itellä ei taidot eikä kärsivällisyys riitä.

Täälä on olo käyny jo aika kankeaks ja kävelyki alkaa olla jonkinsortin lyllertämistä. Eilen neuvolasa sf-mitta oli kasvanu 4cm kahesa viikosa (nyt 36 cim) ja vauvan pää kuulemma tosi alhaalla ja varmaan jo kiinnittyneenä. Lähtö voi siis periaatteesa tulla ihan millon vaan, apuva ja ihanaa! Tänään on pakko pakata sairaalakassi ihan valmiiks. Se on ollu "puolivalmiina" jo viikkokausia.

Onko muilla limakalvot tosi arat? Mulla tulee verta nenästä harva se päivä ja hammaspesun yhteyesä ikenet alkaa vuotaa lähes joka kerta. :(

Nialle tsemppiä!! :) alkoi tosissaan jännittämään sun puolesta!

Niinkuin tuossa aijemmin jo mainitsin, että viimeksi neuvolassa oikein kaksi terpparia tunnusteli miten päin se vauva siellä masussa oikein elelee ja kun he kysyivät potkuista ja liikkeistä, niin en oikein osannut selittää järkevästi, millä tavalla vauva siellä liikkuu. Mutta nyt olen kanssa joka päivä pohtinut noita liikkeitä ja miettinyt, onko se nyt varmasti raivotarjonnassa (sillä siihen tulokseen terveydenhoitajat viimekerralla päätyivät), mutta itsestä tuntuu, kuin vauva köllöttelisi ihan ihme asennossa ja potkut/työnnöt tuntuu milloin missäkin. Ja pikkuisen pylly työntyy päivän aikana monesti eri kohdista.. jos se nyt sitten on se pylly :D 

Tuntuu, että aika monella teistä alkaa jo olla paljon erilaisia, kipeitäkin, tuntemuksia kropassanne.. mulla taas ei kyllä edelleenkään tunnu juuri miltään! En tiedä pitäisikö siitä olla iloinen vai huolissaan, ettei kroppa valmistaudu (vielä ainakaan) synnytykseen. Sen verran monta viikkoa vielä, että eiköhän se ehdi.. :)

Käytiin tosiaan katsomassa sitä yhtä omakotitaloa toissapäivänä. . . k a u h e a! Kyllä nuo netissä olevat kuvat voi hämätä niiiin paljon! Kauheasti olisi ollut rempattavaa ja siihen taloon oli juuri tehty kuntotarkastus, minkä lukemisen jälkeen vahvistui entisestään se mielipide, että ei ole meidän tuleva talo! Kävimme jo varmaan kuukausi sitten katsomassa erästä kauniisti remontoitua rintamamiestaloa, jonka remontointiin oli kyllä nähty vaivaa (ja rahaa!), mutta hinta on hieman huokea meidän tuloillemme, että ainakin siitä pitäisi saada tingittyä jonkun verran, että me voisimme harkita sen ostoa. Maanantaina pitäisi nyt sitten mennä katsomaan kolmatta, myös jonkun verran rempattua rintamamiestaloa, mutta en laske sen varaan suuria odotuksia, ettei tule kauheata pettymystä, kun astuu ovesta sisään.
Noh, jospa se ennen talvea lykästäisi, ettei tarvitse pakkasten aikaan kantaa muuttotavaroita.emoticon

Minä olen jo melkein kateellinen teille, joilla on kaikenlaisia "ikäviä" tuntemuksia, jotka saattaisivat viitata tulevaan synnytykseen. Mulla on pinkeä vatsa (näyttää siltä kuin olisin nielaissut jalkapallon), muuten kaikki on ihan kuin ennenkin. Käyn lenkeillä ja elän aika aktiivista elämää (miehen mielestä liian aktiivista) enkä kaipaa lepoa enempää kuin ennenkään. Tämä lapsi ei synny varmaan koskaan. Se jää pelaamaan jalkapalloa sisälleni loppuelämäkseen... En tarvitse pikkuhousun suojia, rinnat ei vaikuta "heräävän" ja kaikki muukin tuntuu ihan "normaalilta"  On tämäkin outo valituksen aihe... Mutta kun lukee teidän viestejä, tulee tunne, että kaikkien muiden vauvat saattavat joskus jopa syntyä
Toivottavasti ette kaikki huku sinne facebookiin. En itse käytä sitä (enkä periaatteesta aio aloittaakaan). Pysykää myös tällä kanavalla, please!

Kcatri:
Näillä näkymin nähdään lauantaina, mutta palaan asiaan vielä huomenna!

Ärsyttäväää!! Siis mulla lorahti toissapäivänä housuun pari desiä (huom..aivastaessa..) :D Olen päätellyt sen olevan pissaa, koska sitä ei sen koommin ole tullut. Valkovuoto on ollut tosi runsasta, ja se saamerin lorahdus on jääny mun mieleen kummittelemaan. Laitoin sit neuvolaterkalle s-postia siitä, koska se on sanonut että niin voi tehdä kun ei ole soittoaika. Ja mitä ihmettä, sieltä tuli vastaukseks joku automaattinen "olen lomalla" viesti!!!! Eli nyt se saa sitten lukea mun pissamysteeristä myöhemmin kun sillä ei oo enää mitään merkitystä! Argh.. nolottaa :D Enkä tiiä mihin mun pitäis nyt kääntyä??

Mursku:  Ei ne ikävät oireet välttämättä sitä synnytystä enteile.  Tai siis joo, sehän on tiedossa että kyllä me kaikki jossain vaiheessa synnytetään :D  Mutta siis, synnytys voi alkaa ihan yhtäkkiä ilman mitään edeltäviä oireitakin t.nimimerkki Kokemusta löytyy ;)  Nauti siis siitä oireettomuudesta!
Ja tosiaan, ei kai sillä fb-ryhmällä ole tarkoitus hiljennyttää tätä palstaa (toivottavasti ainakaan, mä olen ainakin ihan koukussa tähän forumiin) vaan lisätä vaan sitä kanssakäyntiä.  Mä olin ihan suruissani kun keskustelu tuolla esikoisen aikaisessa osiossa hiljeni ja lopulta loppui, toivottavasti täällä ei käy samoin!

Cilmi:  Koita soittaa sinne neuvolaan jollekin toiselle terkkarille tai sitten vaikka äitiyspoliklinikalle.  Jälkimmäisessä ainakin pitäisi jonkun vastata 24/7 ja osaavat sitten paremmin neuvoa.  Kuulostaa kyllä virtsankarkaamiselta, mulla kävi esikon aikaan pari kertaa vastaavasti.  Nyt on ihme kyllä selvinny vaan parilla pisaralla koko raskausaikana, en ole edes muistanu jumpata lantionpohjaa.  Saas nähä mikä pissaliisa musta tulee sitten synnytyksen jälkeen....

siala:  Mulla kanssa tuntuu mahan kasvu pysähtyneen tai ainakin hidastuneen radikaalisti.  Tavallaan tosi mukavaakin, ketterämpi se on pienemmän mahan kanssa liikkua ja touhuta.  Olin vaan varma että tälläkin kertaa musta tulisi ryhävalas niin kuin edellisessä raskaudessa.  Sillon piti aina valkata parkkipaikoiltakin reunapaikkoja että olis mahtunut autosta ulos X)

Moon Joo, virtsankarkaamiseks mäkin sen analysoisin, tai niin ainakin aluks.

Mutta nyt oon tulossa ihan hulluks kun oon lukenu liikaa heinä- ja kesäkuisten juttuja, etenkin synnytystarinoita, ja sitä jotenkin alkaa kuvittelemaan.. :D Pitäis varmaan mennä ennemminkin lukemaan vaikka syys-,loka-,marraskuisten juttuja niin sais malttia vähän sen synnytyksen suhteen. Syvennyn liikaa välillä noihin juttuihin nimittäin ja sitä alkaa väkisinkin samaistumaan, varsinkin kun itellä on ollu oiretta jos toistakin. Mutta en halua pettyä niin karvaasti sitten kun meneekin pari viikkoa lasketun ajan yli. :D

Huomenta! :) Mie vasta heräsin niin en oo sitä ryhmää vielä tänä aamuna ehtinyt kyhäämään. Pahoitteluni Kcatri :D

Tehdään siis ihan täysin salainen ryhmä. Laittakaa vaan mulle privana viestiä niin kutsun teidät sit sinne.
Siitä niimestä, mulla on aivot niin jäässä vielä tällä hetkellä etten oikeen osaa mitään järkevää nimeä ajatella vielä. Cilmi ehdotti Elokuumammat 2011. Oisko toi tai vaik elokuiset mammat 2011 hyvä?
Oon kyllä niin aktiivinen facebookin käyttäjä että ei sitä yksi vauva saa horjutettua. Joten enköhän mä yhen ryhmän ylläpidon onnistu handlaamaan ;)

*muoks* Tulipa tuossa juuri selville että facebook on taas muuttanut asetuksiaan noiden ryhmien perustamisen kanssa. Eli mun täytyy eka lisätä teidät facekavereiksi ja sitten voin kutsua teidät ryhmän jäseniksi.

No niin, nyt on ryhmä luotu. Laitoin sille nimeksi tuon elokuiset mammat 2011. Kaikki vaan ryhmään liittymään! Mulle privana viestiä ja lisään teidät sitten ryhmään. Tossa mun aiemmassa viestissä vähän lisää infoa miten tää tapahtuu. :)

Siala: Ihanan pikkuinen vauvamassu sulla. :) Kateellisena täällä muistelen kun oma oli joskus maaliskuussa ton kokoinen.

Moon: Mulla tökkii puhelimella foorumin käyttö tosi pahasti. Yleensä netti vaan jumittuu kun yrittää foorumille päästä.

Mursku: Mä voi ihan hyvin lahjoittaa nää mun kivut ja jomotukset sulle jos haluut :D

Ai hemmetti. Äsken melkein pääsi itku. Istuin ihan rauhassa sohvalla jossain ihme lysyasennossa niin pikkukaveri päätti monottaa oikein kunnolla kylkiluihin. Sattui!! Vois toi lapsi vähän vähemmän pahoinpidellä äitiään.

Wilperi: Laitoin sulle nyt yksityisesti mun nimen.. Saitkohan sen?

Kcatri: Nam nam.. Mansikkapiirakkaa.. Hei mäkin haluun.. Miten teit sen? Onko ohjetta?? Hitsi ku alkoki tekeen mieli..:)

Josku: Mul on vuotanu ikenet koko raskausajan.. Tosin on muutenkin aika vuotavaa sorttia, mut nyt oikeen kunnolla. Varsinkin jos käytän hammaslankaa..

Niinkuin Moonkin mainitsi, ettei ne ikävät tuntemukset välttämättä mitään tarkota.. Nimimerkillä 2-3 kuukautta kipeitä supistuksia ja kohdunsuu aina samanlainen... Eli Mursku älä hätäile, kyllä ne siitä sitten alkaa.. Ja jos ei ala, ni kyllä se vaaveli sieltä ulos kuitenkin tulee..:)

Cilmi:Voithan sä soittaa myös suoraan äitiyspolille ja kysyä sieltä. Ite soitan aina jos neuvola ei vastaa..

Moon: iteki harmittelin ku oma 2009 foorumi hiljeni. Tuntus turhalta turista siellä lähes yksinään. Nyt en oo kyl ees vähään aikaan käyny siellä.. Mä ainakin pyrin käymään täällä myös sen naamakirjankin jälkeen. Jotenkin tänne on kiva kirjottaa..

Nyt taas vituttaa.. Mies on koko viikon lähes ollut kaverinsa luona tekemässä jotain pirskutin terassia.. Luulin et olis nyt jo valmis, kunnes mies ilmoitti menevänsä sinne myös tänäänkin.. HUOOH.. Hiukan väsyttävää on ollu koko viikon yksin pojan kaa aamusta iltaan. Alkaa hermot menemään ihan pienestä.. Oli pakko tänään kinuta äitiäni mukaan rintsikkaostoksille.. Sais jotain muuta tekemistä..

Mä oon vähän alkanu pakkailemaan sairaalakassia.. Jotenkaan ei jaksa keskittyä siihenkään hommaan. Ja pojalle pitäis varmuudeksi pakata yökassi, jos/kun menee mummille yöksi.. Ei jaksais sitäkään.. Nopeesti käy sillain, et mä täällä kivuissa koitan pakata kaiken tarpeellisen mukaan.. Niskasta pitäis vaan nyt ottaa ittestäni kiinni.. olipas oudosti muotoiltu lause..

Nojaa.. Pitäis varmaan mennä antamaan pojalle banaania ja sitten kauppaan.. Huooh.. Pakko kehittää oheistoimintaa paljon, et aika menis..

Nialle tsemppiä täältäkin! :) Nimimerkillä tosi kateellinen, olisihan se pitänyt arvata, että heti se "haluan synnyttämään nyt"-himo nostaa päätään, kun jollain tapahtuu jotain! 
Niin miten tuon facebook-ryhmän kanssa, jos se on salainen, niin näkeekö muut jos siihen on liittynyt? Mä en välttämättä haluais, että muut näkee että mä oon sellasessa ryhmässä...

leluponi: Ei sun facebookin kaverit nää jos sä oot liittynyt siihen ryhmään. Ainoastaan ryhmään kuuluvat jäsenet näkee mitä ryhmässä tapahtuu ja ylipäätään koko ryhmän olemassaolo on vaan jäsenten tiedossa.

Nonni, nyt viestiä lähetetty Wilperille, saa nähä onnistuinko siinä!!

Juu, ei se oireettomuus tarkota et menis yli lasketun. Mulla ei viimekskään ollu paljo mitään, edellisenä iltana lähti se limatulppa ja seuraavana aamuna tuli eka oikee suppari, alkuillasta synty tyttö, 39+2!

Jessus mitä saa aikaan viidessä tunnissa, kun saa olla yksin kotona ja pääsee tehoileen!! Kyllä ny kämppä kiiltää, tai lähinnä noi kaapit yms. Aattelin et noihin hommiin menis monta päivää ja tuskailin et miten ehin kaikki tekeen ennen synnytystä..! No, nyt voi keskittyä johki omiin juttuihin, ja vaikka katteleen ton Greyn anatomian 6 kauden (mikä varronnu sitä et ehtis). Tänään ehin siivousjuttujen lisäks oikein sheivaileenki ja lakkaan varpaankynsiä, wuhuu!! :)

Ny kohta jänskättää et kuka saa ekana vauvan, ihan varmaan ainakin se yks jo tässä kuussa!! itellä vasta 17.8 la, et joutuu viä venaileen!

Meillä on esikoisen ryhmä kirjotellu tua naamiksen salaryhmässä ja pitäny tiiviisti yhteyttä! :)

wilperi Laitoin sulle viestillä mun nimen, että jos laitat sen kaveripyynnön tai miten sitä nyt vaan pääsee sitten siihen ryhmään. :) Mä kyllä vähän aikaa kuuluin semmoiseen ryhmään olikohan se nyt nimeltään Laskettu aika 2011 tai jotain ja siihen pääsi liittymään ilman että tarvitsi lisätä kaveriksi, mutta voihan olla että se on muuttunut...

idaho http://www.myllynparas.fi/portal/suomi/kuluttajat/reseptit/makeat_leivonnaiset/piirakat_ja_tortut/maistuva_mustikkapiirakka_murotaikinasta/
Tein tuolla mustikkapiirakan ohjeella, mutta laitoin mustikoiden sijasta mansikoita. Hyvää oli! Kahdestaan syötiin koko piirakka miehen kanssa. :)

Mä lähden tästä kaupungille... vähän ohjelmaa... :)

Mursku Ollaan yhteyksissä! :)

Kiitos vielä wilperi nopeasta toiminnasta :)

Mulla on sairaalakassi ollu pakattuna nyt siis hyvän aikaa.  Sillon kun sen valmiiksi sain, kerroin miehelle missä se on (sitä kun ei pysty pitämään missään esillä ilman että pienet kädet sen purkaisi...).  No nyt pari päivää sitten kysyin mieheltä oonko muistanu sanoa missä se on ja miehellä ei ollu mitään muistikuvaa koko asiasta X)  Nyt olen sille tähdentänyt että eteisen kaapista löytyy - jos siis tulee joku semmonen tilanne etten sitä ite pääse mukaan nappaamaan.

Täytyy varmaan munkin kokeilla tota Kcatrin mansikkapiirakkaa, on nimittäin nyt jo iskeny semmonen epätoivo kun tekis mieli jotain hyvää eikä täällä oikein mitään ole <:)  Ja tietty just nyt olen ilman autoakin kun miehen auto on huollossa ja se otti sitten mun auton.  Täällä ei siis ole kauppaa kävelymatkan päässä :(

Ihanaa, nyt toi mun tickerini on VIHDOIN korjaantunut enkä enää vie puolta palstaa joka kirjotuksella, JEE!

Kaikkien muiden viestit on kiltisti tulleet perille paitsi sialan. :(

Mulla ei oikeesti taida olla mitään elämää kun oon vaan koko päivän hengannut koneella :D

Takaisin