Helteisen heinäkuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja idaho
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä nyt kotiäidin sydäntä lämmittää kun on ihmeteltävää niin forumilla kuin facessakin :))  Välillä - etenkin näin kesällä - tuntuu jotenkin niin yksinäiseltä tämä kotioleilu ja aina on yhtä mukavaa bongata niitä "elonmerkkejä" sosiaalisesta mediasta.

Tänään on tullu syötyä jotenkin huonosti.  Päästin itteni liian nälkäiseksi ja nyt sitten polttelee mahaa ihan sikana.  Onneksi on lääkkeet mutta mielummin tietenkin olisi ilman. 

Kyllä ollu hankala päivä ton pojan kanssa, vissiin uni painanu pikkuistakin...  Sen verran saanu taas raivareita osakseni kun toi potkiva, huutava, pureva ja lyövä yksikkö on hyökännyt jatkuvalla syötöllä kimppuun.  Äitiin on hyvä purkaa paha olo...  On se tietenkin sitten vastapainoksi ihanaa kun toinen tulee lohduttautumaan ja hieromaan päätänsä syliin.  Yhtä kaikki, ihanaa että toi lapsi menee ihan just nukkumaan!

Koirakin palasi kotiin, se lomaili mun siskon ja äidin kanssa mökillä.  Toi sitten tuliaisena punkkeja, yök!

leluponi: en saanut sun viestiä, mut laitoin vastavuoroisesti sulle inboxiin viestin. Toivottavasti se tuli perille :)

Moon:
Punkit on ÄLLÖJÄ! Minuu aina kammottaa kaivaa niitä toisesta koirasta ja varsinkin se irrottaminen.. hyi!

Minuu taas vaihteeksi suututtaa. Masukaveri on koko päivän ollut enemmän tai vähemmän ikävästi liikkuvainen. Se tunkee itseään tonne alaspäin koko ajan silleen että koko alapäätä vihloo ja samalla se potkii minuu kylkiluihin niin että ne kohta varmaan katkeaa. Tahtoisin kovasti tehdä kaikkee kuten esim. siivota mutta ei vaan jaksa! Turhauttaa tää paikallaan möllöttäminen. Onneks miehen kesäloma alkaa ens viikolla niin ei tarvi ainakaan yksin möllöttää.

Jotain positiivistakin.. Tänään on taas yks viikko täynnä. Enää 6 viikkoa jäljellä!

Mulle ei oo tullu naamakirjassa kaveri/ryhmiskutsua, meniköhän väärälle tyypille kun sattuu oleen niin "harvinainen" nimi mulla :) Laitoin sulle Wilperi jo privaviestinkin, mut laitan viä tähän varmuuden vuoks ellet saanu sitä!

Meiän pikku muru täyttää tänään 1,5 vuotta <3  Kauheeta, mihin tää aika katoo???

Mulla tuli tällä viikolla ihan hirvee ikävä mun omia vaatteita ja et pääsis oikein kunnolla laittautuun ja lähteen johki! Nyt ei paljo huvita, kun on kuitenki iso ja karseen näkönen vaikka tekis mitä! No, josko tän vuoden puolella jo mahtus johki omiinsa :) Ny vaan tyytyy hengaan karseissa lökäreissä loppukesän ;)

Voi närkästys sentään.. Kopko päivän on kaikenlisäksi ollu sellanen ällö olo.. Johtuuko sitten liiasta kahvin litkimisestä tuo ällötys ja no tuo närästyskin.. Tänään vaihteeks taas lämmintä. No huomenna kaiketi taas sadetta.

Hui, Nia jännät ajat meneillään. Olisi hurja jos ootkin meistä se ensimmäinen. Tuli jotenkin todellisemmaks se et oikeesti pikkuhiljaa alkaa porukka synnyttämään. Jaiks! Toisaalta kivaa johan tätä on ootettu. Tosin itellä se laskettuaika on vasta elokuun 26päivä. Eli aikaa on. Huonolla tuurilla mennään syyskuun puolelle. Toivottavasti ei.

Huomenna pitäs mennä kaupungille pyörimään. Saa nähä kuinka kauan jaksaa. Aika nihkeetä ollu toi liikkuminen.

Nyt iltatoimiin..

Voi että tätä foorumia. Tykkään niin kovasti kun nettisaitit jumittelee. Nyt on varmaan kaikkien halukkaiden privaviestit tulleet mulle perille. Oon yrittänyt kaikille vastailla. :)
Koko päivän oon katellut josko ois tullut viestejä ja sitten niitä yhtäkkiä tulee muutama kerrallaan.

Oon kyllä jyrkästi eri mieltä kaikkien kanssa jotka väittää ettei faceen saa tarpeeksi yksityisyyttä. Yhen ryhmän kasaaminenkin on nykyään parhaillaan niin salattua puuhaa ettei voi kun kavereita liittää ryhmään.

Mullaki on närästäny koko päivän ja meni hirveän kauan aikaa että tajusin sen ja otin samariniä.. sit heti autto kun ton joi :) ihanaa heti parempi olo.. poltteli kurkkua ja suuta ja vattaa ihan sikana..

Mulla yks kaveri on tänään lähteny synnyttään, tai siis on alotettu tipalla jne hällä on laskettu aika 20 päivä, joten ei paljoa aikasemmin.. 

Hiukan on sormet syyhynny, et pääsis kattelemaan tonne naamakirjaan..:)

Nyt tuntuu jotenkin oudolta, ku näkkee minkänäkösii ihmisii tääl keskustelee ja muut näkkee vähän et minkänäkönen ihminen tääl kirjottelee..:)

Oiskohan se Nia lähteny nyt synnärille, ku ei oo mitään kuulunu.. Toivottavasti kaikki on hyvin..

Kcatri: Kiitos reseptistä.. Täytyykin viikonloppuna sitä kokeilla.. nam nam..

Moon: Miten se aina tuntuu, et se lapsi purkaa äitiin kaiken.. Muut saa kattoa vierestä.. :) Meilläkin havaittu pientä hankaluutta tän viikon aikana. Kaikesta kiukutaan ja mitään ei haluais tehä.. Tai sit se vaan tuntuu siltä..

Wilperi: Kiitoksia nopeasta toiminnasta ja onneksi olkoon taas viikkojen täyttymisestä.. Niin se aika vaan menee.. (ja kuitenkaan ei mene...) :)

Oltiin sitten ostamassa mulle imetysliivit. Mun nykyinen koko on  D.. Myyjän mielestä mun olis kannattanu ostaa sitten  F.. Nooh.. menin jotenkin sekasin ku tulin sieltä kopista, ni päätin sit loppujen lopuks ostaa  E:n... Ku ne kuitenkin tuntus paremmalta.. En tie oliks nyt järkevä ratkasu..Jos menevät pieniksi.. Mut järkeilin sitä sillon sillä, että jos ei imetys onnistu, ni eiväthän mene hukkaan, ku toi F oli kuitenkin liian iso.. Myyjä kyl iteki sano, et kyl ne antaa jonkin verran periks.. noh, sen näkee.. Ja tietää merkin, ni voi mennä sitten vaan äkkiä ostamaan uuet.. Maksohan ne 40 euroa.. Mikä kyl tosta liikkestä melko halvat.. Mut olivat kyl hyvän tuntuset..

Inhottaa tosi paljon, ku vauva liikkuu sil taval, et painaa johki semmoseen paikkaan mikä aiheuttaa ihan hirveet issiaskivut.. Tänään kaupungilla useempaan otteeseen jalka lähti alta pois.. Ja supisteli kippeesti.. Huoh..

Mut hei.. nyt nukkumaan.. väsyttäää....

Hei kaikille :D Olipas tullut hurjasti kirjotusta APUA! Mies jo tuolta huutelee, että tuus nyt kattoon leffaa, hihii, mutta minkäs voit kun on koukussa :D

wilperi, tuliko viestini perille?? :) Ja kiitos tosiaan, nopeaa toimintaa ;)

En nyt kerkiä kirjotella kummemmin mutta täytynee tulla huomenna sitten kunnolla kirjotteleen kuulumisia ku joku ei koko aikaa huutele :D:D

idaho Mustakin tosi jännää nähdä et miltä kaikki muut näyttää, kun ollaan niin kauan täällä kuitenkin kaikkea juteltu. :) Ja mä muuten ostin rintsikat samaa kokoa kun mitä on tällä hetkellä, h&m:ssä oli "vähän" nihkee valikoima mut oli silti pakko jotkut ostaa. :/ Ja kun en halunnu satsata niihin sen enempää ennenkö oon käytännöllisiks todennut. Toivottavasti venyy sen verran että menee sit päälle.. Onneks hinta ei ollu tosiaan paljoo.

Mut on se kyllä kumma kun ei normaalikaupoista löydy enää mulle rintsikkakokoja, 85 D on yleensä ihan maksimi (ja sekin vaan harvoissa malleissa). Ei nää nyt musta mitenkään niin mahtisuuret ole!! Pitäs vissiin mennä johkin erikoisliikkeeseen... mua pelottaa ne hinnat jo valmiiks.. En oo tottunu maksamaan rintsikoista 15-20 euroo enempää :D Kaikki rintsikat tällä hetkellä kiristää, ei kovin mukavaa kun kylkiluut muutenkin tuusannuuskana kun vauva painaa niihin jatkuvasti..

Täälläkin jännitetään Nian puolesta ja pidetään peukkuja..

Jokohan Nia tosiaan on tositoimissa... ei tässä kohta malttais odotella omaa vuoroa.

On kyllä erinomainen ajatus tehdä Facebook-ryhmä. Tänne kirjoittelu tuntuu jotenkin vievän niin paljon aikaa ettei monestikaan "ehdi" mutta kuin pikaisesti lueskelle mutta naamakirjassa tulee käytyä monta kertaa päivässä. Wilperille laitoin yksityisviestin, tulikohan perille?

Työpäiviä on jäljellä enää 2 ensiviikolla, virallinen äitiysloma alkaa ensi viikon perjantaina mutta ylitöistä saan 3 päivää vapaata. Sitten ehtinee enemmänkin kirjoitella palstalle.

Oma olo tuntuu vaan parantuvan, lantio ei enää oireile eikä maha vielä tunnu olevan tiellä. Ainoa mutka matkassa on nukahtamisvaikeudet. Viime yönä nukahdin vasta 3:n jälkeen. Onneksi olen saanut 40% sairaslomaa, mikä tarkoittaa, että työpäivät alkavat 10.30 ja loppuvat 15.00, joten ehtii vähän aamulla nukkua. Mies ja esikoinen ovat olleet lisäksi viikon  poissa kotoa ja minä olen saanut rauhassa rentoutua (luultavasti viimeinen "lomaviikko" muutamaan vuoteen...).

WandaCat

Me nyt ei löydetä Wilperin kans naamakirjassa toisiamme, ja mä en pääse ollenka mukaan juttuihin siä, hö!!!! No, joskos tänään sitten!!

Ihana aamuherätys, 4.45... Tyttö heräs pyöriin, otettiin meiän väliin nukkuun ja pyöri vaan ja sit alko huuto. Miten tosta lähteekään noin karsee ääni??? Kirkuu kurkku suorana kun joku eläin!! Loppujen lopuks laitettiin si sänkyynsä takas huutaan, jossain vaiheessa rauhottu kun laitettiin peitto siihen päälle et tuli pimeetä (meillä makkarissa vaan sälekahíhtimet, et aika valosaa kesäöisin). Itte oli jo ihan hereillä siinä vaiheessa, ja ois ollukin väsyneempi kun ois takas nukahtanu tunniks. Pääsee sit päikkäreille samaan aikaan jos travii, tuskin vaan malttaa!

Yohanna:  Eli ei siis ihan putkeen menny aamu sielläkään...  Täällä kanssa tänään(kin) herättiin taas kukonlaulun aikaan suoraan huutoon :(  Minne on hävinneet lepposat aamut???  Oon järkeilly että pakko ton lapsen on JOSSAIN välissä nukkua väsyneenä univelkaansa mutta ehkä se tulee sitten tosiaan teini-iässä vastaan.  Äitikin aloitti siis aamun itkien, tuli vaan niin voimaton olo kun ei ole saanu ollenkaan niitä viikonlopun unettomia öitä ottaa kiinni kun viikko on herätty melkein aamu aamulta aikaisemmin.  Ja päikkäritkin mennyt nyt miten sattuu.

Iski taas semmonen itsekäs epätoivo kun miettii että kohta mulla on ylivilkas esikoinen, yöt valvova vauva ja koira hoidettavana ihan keskenäni.  Vaikka mies auttaisi miten paljon niin pakkohan sen on töissä käydä silti.  Ja mä en todellakaan pysty nukkumaan jos kuuluu yhtään lapsen ääntä - en yöllä en päivällä.   Sitten on taas semmonen Vuoden Paskin Äiti olo kun ainoa mitä miettii perheenlisäyksen kynnyksellä on että miten MÄ jaksan...  En tiä, en tosiaan oo väsyneenä parhaimmillani.  Kai pitäis vaan skarpata, mutta kun uuvuttaa ja itkettää.  Kai tää tästä kunhan tää päivä lähtis käyntiin.

idaho ja muut:  Munkin mielestä on tosi jännää kun nimimerkit saa yhtäkkiä kasvot :)  Pitäisköhän munkin ihan reiluuden nimissä oikeesti laittaa joku semmonen profiilikuva mistä näkee miltä mä oikeesti näytän...  Mulla on ollu vaan tapana laittaa itestäni kaikkia naamanvääntelykuvia ja sitten tosiaan välillä noita esikoisen kanssa poseerauskuvia.  Hmm.  Musta on ihan mukavaa että voi sitten oikeesti sinne salaryhmään laittaa kuvia, en oo tänne jotenkin uskaltanu laittaa kun ne on sitten ihan kaikkien nähtävillä.  Mukavahan se on muidenkin kuvia kyllä katella :D

WandaCat:  Toi osittainen saikkuhan kuulostaa ihan loistavalta idealta!  Mites muuten, oliko teillä milloin se muutto Suomeen, ettekö te sellaista suunnitelleet?

Kaikkien viestit on jotakuinkin tulleet perille. :) Kivaa kun ootte niin superaktiivisia ja innokkaasti liittymässä meidän pikku ryhmään :) Eiköhän me Yohanna tavalla tai toisella saada sutkin sinne ryhmään :)

Muakin vaivaa närästys säännöllisesti lähes joka ilta ja tietty just silloin kun pitäis nukahtaa. Eilen yöllä en löytänyt mistään meidä Samarinia. Se on siivouksessa mennyt johonkin piiloon ja siellä piilossaan nyt tyytyväisenä lymyää kun minä kärsin närästystuskissani :(

Jee, tänään päästään taas mökkeilemään.Kiva päästä pois täältä betoniviidakosta sinne luonnon helmaan paarmojen natusteltavaksi :) Oon kyllä aamupäivän tässä koneella vielä lisäilemässä kaikkia halukkaita faceryhmään :)

Jee Wilperi, nyt jo löydettiin toisemme, ehkä pääsen viä ryhmäänkin jossain vaiheessa!!

Mua ei haittaa jos saa nukkua vähän (joku 5-6h/yö riittää pitkän aikaa), kunhan sen saa nukkua putkeen, mikä onneks onnistu viime yönä, eikä ny ees väsytä. Enempi toisaalta on hyvällä tuulellakin, kun ehti aamulla päivittään kaikki nettisivut ja -asiat (=omaa aikaa)!! Ja enemmän hämää kun meiän tähän asti niin kiltti ja enkelimäinen tyttö vetää tollasia kilareita!!

Kohta puistoon!! Tossa parin kilsan päässä on kätevä aidattu, ei tarvi niin paljo juosta perässä :)

Sateista huomenta. IHANAA.. Tosin nyt ei päästä puistoilemaan, mut josko jotain muuta keksitään. Ja voihan sitä nyt joku päivä viettää ihan kotona ollessa. Tuskin pojan kehitys siitä nyt mihinkään huononee, jos muutaman päivän joutuu sisällä kököttämään..=D

Cilmi: se on kyllä totta, että noi liiviliikkeitten rintsikat tuppaa olemaan kalliimpia, mut joskus sieltäkin saattaa löytyä halvalla. Ja turussa yhessä liikkeessä on usein jonkinnäköinen ale. Mä tosiaan oon nyt ostanut ihan liiviliikkeestä rintsikoita, ku alko menee hermot ku ei löytynyt "normaali" kaupoista kunnon liivejä ja aina ostin liian isot tai pienet. Liiviliikkeistä saa aina helposti apua ja joka kerta oon ostanu tosi hyvät liivit. Säästyyhään siinäkin sitten rahaa, ku ei tarvi ostaa useempaa kokoa.. Ja on ainakin tukevat. Suosittelen lämpimästi. Tosin, se hinta voi olla aika hmm.. miten sen ny sanois.. Järkyttävä.. Mut maksan mieluusti ku on hyviä..

Wandacat: Tommonen osittainen sairasloma kuulostaa todelta hyvältä. Tosin meiän ammatissa (lähihoitaja vanhainkodissa) ei semmosta voi millään tehä..

Yohanna ja Moon: se on kyllä raastavaa jos ei saa nukutuksi yöllä, ku toinen itkee.. Tiiän tunteen. Meillä poika saanu jotain ihme itkukohtauksia koko viikon. Mikään ei auta. Ei auta ku ottaa syliin ja ei auta ku jättää sänkyyn.. Onneks viime yö meni hyvin.. Tsemppiä molemmille!

Niin ja Moon: samaa täällä tullut mietittyä.. Mitä sitten ku on se vauva siinä.. Kaikki nukutukset sun muut. Oon ihan varmaan hermoromahduksen partaalla, ku mies lähtee töihin. Ja ku äijä tuppaa olemaan semmonen, ettei paljon apua arkisin tule illemmalla.. Tai tulee, mut sit täytyy käskyttää, mistä en ite tykkää hirveesti.

Noniin.. Josko tänään sais katottuu kameran ja kännyn laturit sairaalakassiin.. Tai lähinnä kameran akun lataus.. Siirrän aina eteenpäin..

Just ku pääsin hehkuttamaan, et närästys hävinny.. Ni ekse sitten viime yönä alkanu vaivaamaan.. Nooh.. Josko oli vaan kertajuttu..

Hei hauskaa viikonloppua!!!

mie en saanu nukuttua juuri, nukahdin joskus 3-4 aikaan ja sit heräsin vähän ennen kasia ja en saanu enää unta. nyt on sit pää vähän kipee ja sillei. keittiön tossa siivosin kun en eilen jaksanu.

Jee mie saan esikon tänään kotiin, johan se melkein kuukauden on ollu pois :/ kauhee ikävä on mulla ainaki.. pitäis tosin siivota ennenkö porukat tulee, isä ei tykkää yhtään jos on siivotonta ja sit se valittaa siitä äitille ja ne rupee tappeleen jne jne.. toisaalta ei täällä nyt likasta sillei ole, muutto laatikoita vaan tos eteises ja jotain lankan pätkiä lattialla kun päällystin nojatuolin uudelleen :D mut nyt taidan ainaki syödä jotain. 

Täällä kans huonosti nukuttu yö takana. Tosin se nyt ei oo mikään uus juttu. Toivottavasti nää unettomat yöt vaan ei jatku sinne lapsen syntymään asti koska silloin tulee kuvioihin yösyötöt,ni ei sitte saa silloinkaan nukuttua.

Ihanan viileä ilma ulkona. Tänään jos sais jotain aikasekski ku on viileetä. Pitäs mennä sinne kaupungille pyörimään ja äiti olis tulossa käymään..

Takaisin