Helmivauvojen ihanaiset odottajat

Mulla voiti ja ikenet verta, kävin hampissa noin 3vko sitee. käski harjaamaan 3xpäivässä, käyttämään hammaslankaa ja purskuttelee lopuks. no osan olen tehny, mut sen verra paljo yrjöttäää ettei pysty lankaa käyttämää.... on melko hyvin auttanu välillä vaa tulee enää verta. mulla kiusana viel tuo hammaskivi.
 
Hellou kaikille! Tänään käytiin ekassa ultrassa ja siellä se pieni sydän sykki sellasta tahtia että! Saatiin kattella sitä aika kauan siinä ruudulla kun pikkunen ei meinannu millään suostua yhteistyöhön kätilön kanssa ja heitti kuperkeikkaa ja käänsi selkää ruutuun päin kun kätilö yritti turvotusta mitata. Yhdessä vaiheessa näkyi vaan pelkkä peppu ruudulla, siitä pitäis päätellä että ei saa häiritä [:)] 5cm pitkä oli jo taavi vatsassa ja pään halkaisija 2 cm <3 -aivotkin todistetusti näkyi ruudulla [:D] niskassa oli turvotusta vaan 1,5 mm elikkä kuulemma ihan normaali [:D] Seuraava ultra on vasta lokakuussa, tuntuu että sinne on valovuosia aikaa [;)]
 
Moromoro!!

Pikapikaa vastaan tohon hamppijuttuun, et raskaana ollessa ikenet pehmenee ja syljeneritys muuttuu/vähenee jolloin se ei huuhdo hampaita enää niin hyvin. Tietysti lisääntyneet välipalat ja vielä varsinkin jos raskaana himoitsee sokeriherkkuja pahentaa asiata. Raskaana olevia suositellaankin käymään hammaslääkärillä, itse varasin ajan heti kun sain tietää. Meillä on vaan niin kauheat jonot että sain ajan joulukuun alkuun. heh!
Xsylitolipurkka, ahkera hampaiden pesu, sekä hammaslanka auttavat varmasti!!
 
Pikkuenkeli: Asutko Oulun etelä vai pohjoispuolella ku katoin että synnäri on OYS? :)
Ihan uteliaisuudesta kysyn ku itsekkin asustelen Oulussa ja oon melkein samanikäinenkin ku sinä ja ekaa myös oottelen..

Pahoinvointi mulla tässä pikku hiljaa helpottanu mutta edelleen vois nukkua vaikka koko ajan ja tuntuu ettei jaksa tehdä mitään taikka saa mitään aikaiseksi. Mulla ei oo edes maha kasvanu juurikaan mikä on aika yllättävää koska painan tosi vähän just tuon oksentelun takia tippui paino melko monta kiloa. Ja muutenkin oon aina ollut pikkunen ja laiha.

Nyt rv 14+2
 
pöö naiset!

täällä hengissä ja justiinsa lähös lekurille polvikipujen vuoksi, jospa sais lähetteen johonki [:D]
kuunteliskohan se samalla syränäääääniä ?!..aion kyl vaaatia, ku en oo kertaakaan KUULLU!oli muka nii hätäsen kiire viimeksi et heti ku löyty ni se sulki koko pömpelin,en kuullu siis mitään.. huh.

nyt kohtu sen verran isohko et en voi olla huomaamatta ulospäin kasvua etes mahallani ! aah..eli olen paljon rennompi enkä niin enää stressaa.

niiiin, minäki Oulusta , mutta toista jo odottelen ku poika 2004 syntyny.
 
Huomenia kaikille ja hyvää alkavaa viikkoa!
 
Meillä meni viikonloppu mukavasti ja eilen sitten kerrottiin tuleville isovanhemmille ilouutiset! Olivat kyllä onnellisia ensimmäisestä tulevasta lapsenlapsestaan! Ainoastaan appiukko ei tapansa mukaan sanonut juuri mitään....Sellainen "jörrikkä" kun on......
 
Onko muilla ilmennyt ihottumaa tai näppyjä raskauden aikana? Minulla on tullut rintojen päälle näppyjä jo ennekuin tiesin olevani raskaana ja ajattelin että ne ovat auringosta aiheutuvia.... mutta nyt minulle on ilmennyt sellasia pieniä kutisevia näppyjä molemmin puolin yläsisäreisiä ja alaselkään molemmin puolin samanlaisia näppyjä.... Ovatkohan vaarallisia....? Soitin juuri neuvolaan ja sain ajan neuvolalääkärille keskiviikkoaamuksi.... Toivottavasti ovat harmittomia....
 
Heipsan kaikki ihanaiset odottajat!
 
Kaikilla taitaa raskaus olla siirtynyt tähän ihanan seesteiseen toiseen vaiheeseen jo hyvää vauhtia kun kirjoituksia tänne sivuillekin on viime päivinä tullut kovin harvakseltaan. [:)] Itsekin olen käynyt vain lueskelemassa teidän kirjoituksianne aina silloin tällöin, mutta olisi ihan kuulla kaikkien kuulumisia kuitenkin vaikkei mitään sen ihmeempää olisikaan. :)
 
Meillä on ensi viikolla toinen neuvola vasta vihdoin. Eiköhän siellä kuunnella syränääniä ensimmäisen kerran ja saada taas paljon lisää informaatiota... ;) Hämmästyttävää kyllä kuinka lähes kaikki epämiellyttävät oireet ovat melkein tyystin kadonneet! Noh, tilalle on toki tullut uusia tuttavuuksia, päänsärkyä, niskajäykkyytä sekä hammassärkyjä ja vanha tuttu väsymys vaivaa yhä. Tosin milloinkohan väsymyslaiskimus ei olisi meikäläistä vaivannut?! Varasin vihdoin sen raskausajan hammasläkäritarkastuksenkin! Onneksi sain sen vajaan kuukauden päähän sentään. Varasin samalla miehelle aikaa ja meni normaalijonoon täällä Helsingin seudulla, eli ensi vuoden tammikuun lopulle sai ajan! Sehän on herranjestas jo melkein silloin kun meillä on oma pienokainen! [;)]
 
Jossain vaiheessa täällä joku muistaakseni kysyi ohimennen, että onko kukaan menossa 4D ultraan?? Onko kellään kokemuksia asiasta vaikka aikaisemmista raskauksista? Olemme harkinneet vakavasti, että se olisi kyllä mukava käydä ja olen kuullut muutamilta tutuilta onnellisia kokemuksia, mutta tuo hinta vähän askarruttaa, että onko kuitenkaan tuon 160€ arvoinen?? Rakenneultra olisi reilun kuukauden päästä, eikä millään malttaisi odottaa! Miten muuten haluatteko tietää etukäteen onko tulokas tyttö vai poika? Itse haluan ehdottomasti tietää, mutta mies vielä vähän empii. Tiedän, siinä voi käydä hassustikin kun on sisustanut pikkuisen huoneen prinsessalinnaksi ja sitten onkin poikavauva, tai toisinpäin [:D], kun eikai noista voi koskaan olla 100% varma ennen syntymää??
 
Ei kai muuta kuin iloista odotuksen jatkoa kaikille!
 
Oon itse kuullut että jos vauva on jotenki oudossa asennossa niin 4d ultra ei välttämättä onnistu ollenkaan... että siinä voi olla sekin riski ettei näy hyvin.
Mie ite alussa ajattelin että olisin siihen halunnut mutta toisaalta en mie sellasia hintoja makselisi kuitenkaan.

Mulla kanssa oli ihottumaa..tästä tosin aikaa se 3-4 viikkoa.
Sellasia läiskiä jaloissa ihan nilkasta polven yläpuolelle siellä täällä ja ne kutisi todella paljon.
Ihan normaalia aqualan rasvaa niihin pistin enkä raapinut niin lähtivät itsestään pois eivätkä ole takaisin tulleet.
Asiasta en tosin puhunut lääkärille, kun tuntui tarpeettomalta enkä usko että se mitään sen kummoista oli.
 
Heips kaikki!

Kolmen päivän migreeniputki takana ja tänään viimein elämä voittaa. On ollut tosi outoja voimakkaita vatsakipuja, jotka päivystyksen nuori mieslääkäri kuittasi ennakoiviksi supistuksiksi viikolla 14. Niitä on sitten tässä reilu viikko selviteltykin. Huomenna pääsen neuvolalääkäriin tutkittavaksi, vaikkakin terveyskeskuksen neuvolakeikkoja hoitava sairaanhoitaja oli sitä mieltä että kyse on vain kohdun venymis ja kasvamiskivuista.

Kouluki alkais ens viikolla. Jokos ootte alkanu hommailla vauvan tarvikkeita? Me käytiin viikonlopuna äitin kanssa kattelemassa kirppiksiä ja rattaita. Mut ostaminen tulee ajankohtaiseksi myöhemmin.

Muuttoki on koaa vauhtia päällä. Päästään viimein Hyvinkäälle lähemmäs koulua isompaan asuntoon. Onkos täällä muita muuttaneita tai muuttamassa olevia?
 
Terveisiä Turkista! Ai että siellä oli ihanan lämmintä!!!! [:)] Nyt hytisen täällä koneen ääressä ja yritän taas totuttautua tähän kylmyyteen [&o]

Meillä on myös muuttopuuhat menossa, Hyvinkäältä Riihimäkeen! Ensi viikon lauantaina on muuttopäivä, kaupat tehtiin viikko sitten [:D] Eli aika haipakkaa ollaan pidetty!

Täytyy lueskella enemmän teijän viikon aikana kirjoitettuja viestejä, niin pääsen taas kärryille puheenaiheista.
 
hei kaikille!
Hallitus täällä..en vaan jostain kumman syystä ole eilisen jälkeen päässyt kirjautumaan sivuille joten kirjoitan nyt sitten näin.

Me jätettiin miehen kanssa maanantaina asuntohakemukset jos saataisi kolmio, kun tämä nykyinen asunto on kovin pieni eikä tilannetta sitten helpota kun tulee pikkuinen vielä taloon. Joten pakko oli laittaa hakemukset vireille.. nyt vaan toivoa vielä että saisi sen pian eikä menisi puolta vuotta.
Soittelin hammaslääkäriin ja ajan sain kolmen viikon päähän[:)]
Onneksi oli yksi peruutuspaikka silloin.

Niin piti kysymäni että onko kellään ollut kovalla maha!?
Tää on ihan kauheaa ku mie vaan syön ja syön ja maha on tooooosi kovana vaikka juon vettä ihan kauheasti.
Kerran viikossa suurinpiirtein sitten pöntöllä helpottaa, mutta sitten sitä kauhukseen odottaa taas sitä että milloin taas menee samaan kuntoon.
Äiti neuvoi että pitäs illasta laittaa vettä lasiin ja parit luumut ja aamulla juoda se pois niin alkas suolisto toimimaan, mut hyi.. tuntuu ihan et se mahtaa tulla ulos yläpäästä samantien en nimittäin mikään luumufani ole.
En tiijä mitä tekisi tuolle asialle..[&o]
 
oho! se onkin kirjautunut sisään vaikken muka päässyt... kummaa [:D]
 
Oltiin aamulla ekassa lääkärineuvolassa ja kaikki oli kunnossa. Vauvan sydänäänet oli voimakkaat ja sydämen syke vauvalla oli 145-150. Kysyin lääkäriltä myös tuosta jatkuvasta lämmöstä, mutta lääkäri totes et jos mitään muita oireita ei oo, älä mittaa. Lämmönnousu on kuulemma ihan normaalia.

Maha on kasvanu jo aika isoksi tosta pallean kohdalta, siinä ku oli jo valmiiksi melkonen pelastusrengas. Kohdun pohja oli navan kohdalla. Vaikka vatsa on kasvanu, painoa ei oo tullu yhtään lisää, mikä on oikeen hyvä juttu. Mutta huomasin eilen yhen hupparin kanssa, että lantio on jo vähän levenny. Huppari on aiemmin menny hyvin kiinni, mutta nyt ahisty lantion kohdalta niin etten enää saanu sitä kiinni.

Yleisurheilun MM-kisoja kattoes on puikot viuhunu ahkerasti ja villapaidasta on kohta myös etukappale valmis. Siis itelleni teen paitaa. Vauvan haalari on puolivalmis, pitäis sekin tehdä täs loppuun. Sit vois tehdä vauvalle vielä jotain muutakin mukavaa ;)
 
Olin aamulla siellä toisessa lääkärineuvolassa.... eli kävin vaan näyttämässä mun ihottumaa siellä, mutta siellähän olis it eri lääkäri kun ekalla kerralla ja se halus sitten tehdä kaikki uudestaan ja eihän se mun haitannu kun näin taas pikkuisen siellä heiluttelevan käsiään mulle [:)] Selviä sydänääniä en kuullut vieläkään.... onko muilla samanlaisia kokemuksia? Kotona kyllä mielestäni saan ne kotidopplerilla kuulumaan, vähän hakusassa ne tosin ovat viime aikoina olleet.... Lääkäri oli tällä kertaa hieman tympeämpi kuin se edellinen, eikä osannut sanoa ihottumalle juuri mitään syytä. Verikokeisiin vaan passitti... epäili kuitenkin raskausihottumaa....
 
neuvolan täti otti mut hetkeksi vastaan ennekuin pääsin lääkärille ja sielläkin suunnalla oli kaikki kunnossa Hb oli pienen notkahduksen jälkeen taas noussut 150 et saa nähdä tarvinko rautaa missään vaiheessa... raskausajan monivitaamiineja olen kyllä alusta asti joka aamu ottanut..... ensi viikolla olis sit taas virallinen neuvola tarkastus ja toivottavasti näkisin silloinkin nuppumme... käsittääkseni meillä neuvolassa katsotaan joka kerta ultralla pikkuisen touhuja.....
 
Täällä on kyllä mukava käydä lueskelemassa muiden kuulumisia kun niin moni on samassa tilanteessa ja esikoista odottaa....
 
Heips Hallitus! Mulla on kans ollu masu tosi kovalla välillä, mut siihe on auttanu jonku kuitupitoisen syöminen niinku mysli tai neljän viljan puuro. Ei oo kyllä mitää kivaa nimittäin toi ku meinaa kivistääki massua.

Mä kävin tänää extra käynnin lääkärissä kun oli masukipuja mut kaikki oli tosi hyvin eikä meillä hätää ollutkaan.[:D]
 
Täältä kommenttia myös tuohon kovaan vatsaan.
Kävin apteekissa kyselemässä ja ostin sieltä semmosia pieniä pyöreitä pikkuruisia kapseleita joilla voi helpottaa tuota isommalla asialla käyntiä. Netistä myös luin jossa pari lääkäriä oli kirjoittanut, että ummetuslääkkeissä ei ole mitään kehoon varastoituvia ainesosia, joten niitä voi käyttää.
Olen yrittänyt syödä kuivattuja luumuja ja lasten luumusoseita (niitä pilttipurkissa olevia) ym mutta en nyt ole saanut kummempaa efektiä aikaiseksi. Sitten otin yhden tuommoisen kapselin ja seuraavana päivänä oli paljon helpompi käydä vessassa eli suoli lähti toimimaan. Ei mennyt varsinaisesti löysälle, mutta sen verran ettei väkisin tarvitse naama punaisena siellä pöntöllä istua. Joten pidän ne kapselit mielessä jos tässä vielä useamminkin tulee näitä ongelmia vessassa käynnin suhteen :)
 
Heipä hei kaikille!
Pääsinpäs taas pitkästä aikaa tännekin asti. Tämä on kolmas viikko kesälomaa ja olen melkein koko ajan ollut johonkin suuntaan menossa =)
Oma olo on jo ihan hyvä, hetken jo mietinkin, että mikä on, kun ei okseta ja suuremmin väsytä, mutta siis alkuvaihehan on jo mun kohdaltani ohi! Pientä väsymystä edelleen välillä havaittavissa ja vessassa saa juosta yötä päivää MONESTI! Masu on vähän turvonnut, mutta sais mun mielestä turvota vielä enemmän! :D Kävin tällä viikolla taas nla:ssa ja siellä sanottiin että pian saattaa jo tuntea pikkuisen masussa! Oi ihanaa!
Olen yrittänyt olla ostamatta kauehasti mitään, koska saadaan joka puolelta kaikkea, mutta... :D tänään tuli H&Mn paketti xD
Meidän perheellä on tässä muutto edessä, mutta onneksi mun ei tarvitse tehdä mitään :D päästään vähän lähemmäs keskustaa, on sitten keväällä kivampi kärrätä pientä kaupungille =)
Joku muuten kyseli että onko pienellä "työnimeä"...meillä ei ole oikein mitään. Vielä ainakaan =)
 
Minakin luulin etta nuo ummetusvaivat tulevat vasta kasvavan vatsan myota mutta itsellani myos jonkinasteisia ongelmia jo nyt. Juon pari litraa vetta paivassa ja kayn salilla vahintaan joka toinen paiva mutta vatsa ihan kivikovana usein ja usein on tunne etta nyt, muttei sitten kuitenkaan..ja se aiheuttaa sitten vatsavaivojakin.

Aika ikavia useimmat raskausoireet, taytyy vaan ajatella sita ihanaa pienta kaaroa minka kevaalla saa syliinsa! Sitten unohtunee ummetukset ja muut [:D]
 
hei TuoMi voisinko saada noiden pienien pyöreiden kapseleiden nimeni niin tietäisin mitä kysellä apteekista [:)]
olisi kai hieman helpompaa...
oon kans kuullu et ruoansulatus hidastuu raskaana ollessa... että voisiko se olla syy miksi tulee istuttua pöntöllä kerran viikkoon vain isommalla hädällä [:D]
 
Tuolla jo aikaisemminkin kirjoitin, että itse käytän Aloe Veraa, eikä ole tarvinnut kärsiä ummetuksesta. Sen lisäksi syön joka aamu kaurapuuroa ruis- ja kauraleseillä. Mitään ongelmia vatsan kanssa ei ole ollut. Olen myös ostanut Fructolaxia apteekista, joka on ystävällinen tapa saada vatsa toimimaan, jos jossain vaiheessa sitä tarvitsee. Pidetään huolta vatsoistamme [:)]
 
Takaisin
Top