Helmivauvojen ihanaiset odottajat

 Aurinkoista päivää kaikille!! Täällä aurinko alkaa pikkuhiljaa pilkistämään.. [:)] Kävin tänään ensimmäisessä ultrassa ja voi sitä menoa ja meinikiä! Kyllä oli pikkuisella liikettä! Eli siis kaikki oli hyvin, ihanaa ihanaa! Voi miten helpotti hänet nähdä hyvissä voimissa koska niitä oireita ei ole enään pitkään aikaan ollut.. Siis povi kipeä ja ummetusta + väsymys, mutta se pahoinvointi oli hetken, n. kk sitten ja kesti n. 2 vkoa ja sitten häipyi täysin.. Ja sekin oli sellaista äklötystä, ei mitään oksentelua.

 La vaihtui meillä 25.2, eli aikaistui nyt muutamalla päivällä. Työnimeä.. Jännä täällä, koska aika jännä tapahtuma tämä on kokonaisuudessaan ollut  [:D]

 Hyvää alkanutta viikkoa itse kullekkin!! nauttikaa masuistanne <3
 
Moiks taas!
Tänään sain sitte kerrottua pomolle asiasta ja otti TODELLA hyvin [:)]
Kyseli mun fiilistä asiaan ja muutenkin oli todella ymmärtäväinen.
Sanoi että mä oonkin ainoa täällä töissä joka enää tälläsiä uutisia ilmottaa
(Siis oon selvästi nuorin meidän porukasta)
 
Mulla on nyt tullut sellasta "pistämistä" taikka "vihlasua" masussa..
Siihen ei sit muu auta ku mennä kyyryyn ni menee hetken päästä ohi [&:]
Ja nykyään alkaa päätä särkeä kun nousee seisomaan? [:-]
 
Mieheni mielestä pitäisi käydä tarkastuttamassa tilanne, mutta mielestäni on turhaa mennä jos ei ole tämän pahempaa..
Ja onhan mulla kohta se "ylimääräinen" neuvola (n.1kk päästä)
 
Mulla ei vieläkään oikeen oo painoa tullut (n.200g) ja vaatteetkin menee aika hyvin vielä päälle. Sinäänsä välillä tulee mieleen että onkohan kaikki hyvin ku näin vähillä "oireilla" pääsee
 
IHANAA että enää tää viikko töitä ja sit LOMAA [:D][:D][:D]
 
 
edelleen jatkuu pienet vuodot ja sainkin sitte lähetteen ultraan.
Siellä näytti sikiö olevan kunnossa, ei löytynyt mitään syytä vuodolle.
Mutta sikiö ei vastannut viikkoja, laskettu aika meni jopa kaksi viikkoa eteenpäin.
Harmittaa kun luulin olevani 14 viikolla ja nyt olenkin vasta 12 viikolla.
Sain sairaslomaa kolme viikkoa ja sitten taas ultraan.
Toivotavasti sikiö kasvaa normaalisti! Kamala huoli päällä kun on noita vuotojakin.
Aiemmin kyselinkin että onko muilla vastaavaa?
Onneksi pahoinvointi on helpottunut!
 
HUOMENTA ihanaiset kanssaodottajat [:)]

Täällä viikko alkoi kamalalla päänsäryllä ja noilla joidenkin jo maininneilla niskakivuilla,huh. Vaikka pahin yökkiminen on jo takanapäin, silti mua etoo dödöjen hajut suunnattomasti ja toissailtana jouduinkin oksentamaan [:(] eww..

Mulla on alkanu nuo hormoooonit heitteleen kai häränpyllyä, itken ja masentelen ihan kummia asioita...onneksi tuo mies on niin kultainen ja rauhoittelee mua. Pelkään kauheasti asioita ja ajattelen niiiiin negatiivisesti kaikesta nykyään, toivottavasti alkais helpottaan ees tuossa puolenvälin paikkeilla [:D]

Paino edelleen aika sama ku lähtötilanteessa,muutaman sata g alempana.MASU on kohonnu ja sen huomaa selälläänki maatessa!!!iiihanaa, kunnon kumpu navan alapuolella [:)][:)][:)]

reipasta ja raikasta viikkoa tytsyt ,mammat <3
 
Huomenta!!!!

Ensiksi pikkunina ne pistämiset ja vihlaisut on niitä kohdun kasvukipuja ja kestää sen hetkisen.. itsellä jokapäivä tulee ja tottunut jo niihin enkä niinkään kiinnitä huomiota vaikka kävellessäkin tuntuu nippailuja.
Päätä itselläkin välillä särkee, mutta enemmän silmissä tummuu vaikka nousisin hitaasti ylös ja pitää hetken aikaa pitää silmiä kiinni ja ottaa tukea jostain.

maija1 oon aikaisemmin tänne palstalle kirjoitellut 3-4 kertaa kun itsellä myös noita vuotoja ollut, mutta nyt ei muutamaan viikkoon.
Ne on niitä ns. valemenkkoja ja voi kestää koko raskauden ajan se vuoto tai loppuu, mut jos valtavia kipuja mukana niin se ei sitten normaalia olekaan.

Käytiin miehen kanssa eilen hänen siskonsa tykönä katsomassa kaksosia jotka syntyi tuossa kuukausi sitten.
Kerrottiin nyt vasta uutiset ja todella innoissaan olivat [:D]
Leikkikavereita tulee muksuista sitten[:)]

Hoidettiin kaksosia kun he kävivät kaupassa ja ostivat minulle vauva lehden..
Itse tosin alan tilaamaan sitä ja enskuussa pitäs tulla tuo ensimmäinen.
Nyt tiedän sitten että heiltä saadaan hoitopöytä ja kaveri myy yhdistelmävaunut todella edullisesti.. että ollaan sellaisia suurempia ostoksia jo katseltu.
Kämppä olisi seuraava mikä tulisi hakea isompi kun tähän pieneen kaksioon ei paljon mahdu mitään enää
 
Mulla oli tänään eka virallinen ultra. Kaikki oli hyvin ja kaveri mylläsi siellä kuin viimeistä päivää...

Mulla on pahoinvointi täl hetkel tosi rajua. Juurikaan mitään en saa pysymään sisällä. Nyt eilisen puolen päivä jälkeen 1 mehujää ja 1dl appelsiini mehua. Kätilö käski mennä lääkärii, joten sinne siis. Töissä olosta ei ule juuri mitää ku on niin huono olo ja meillä työ on todella fyysistä ja aktiivista. Ei ole oikein kivaa!

Mutta onneks kaveril kaikki kunnos, se auttaa kyllä jaksamaan yrjöilyä!!!
 
Minulla myös oli tänään se kauan odotettu eka virallinen ultra! Ja kaikki oli hyvin, kaveri siellä heilutteli käsiään ja oli oikein aktiivinen! Ultratäti oli myös oikein mukava!
 
Np-mittakin oli normaali 0,8 mm, masuasukin koko vastasi myös viikkoja eli laskettu aika pysyi samana, isäni 50-vuotissyntymäpäivänä [;)] Ensi viikolla ajateltiin kertoa uutinen tuleville isovanhemmille (menevät viikonloppuna sukuloimaan eivätkä kuitenkaan malta pitää suutaan kiinni ja ei haluta vielä kertoa koko suvulle....)
 
Kaksi kuvaakin tuli mukaan! Muutenkin olen voinut hyvin, vatsaa nippailee edelleen lähes päivittäin, mikä kertoo että siellä se kasvaa!
 
On tämä mukavaa ja jännittävää aikaa! Saatiin rakenneultra-aikakin lokakuulle tasan kahden kuukauden päähän....
 
Minulla ei mitään suurempia tunnekuohuja vaan kaikki on melko tasaista ja mukavaa, valtava väsy aina välillä iskee....
 
 Kiva kuulla sipster että masussa kaikki hyvin [:D] Mutta valitettavaa tuo sinun noin paha pahoinvointi, ei todella ole kivaa ja vie varmasti voimia kun ei saa mitään pysymään sisällä..

 Hassua, eilen katsoin laskurien avulla että "jännän" olisi tullut saada uuden la:n ( 25.2 ) mukaan alkunsa 4 pvä, mutta se ei voi pitää paikkansa.. Ensimmäinen mahdollinen aika on 5-6 pvän vaihteessa, joten ei se uusi la voi oikein pitää paikkansa. Pää-perämitta vastasi vkoja 11+4, vaikka piti olla 11+1, no päivä sinne tänne, pääasia että hänellä oli kaikki hyvin! Eiköhän rakenneultra sitten selvitä tilannetta enemmän, saa uudet mitat ja päivitettyä tilanteen. [:)]
 
 Kiva Handra että sielläkin kaikki hyvin [:)] On se vaan valtavan ihana tunne kun näkee sieltä monitorista sen pienen ja niin kovin sievän ja aktiivisen pikkuisen!! Nauttikaamme kaikki siitä <3
 
Meillä kanssa laskettu aika muutettiin vaan 21.2-> 20.2.2010. Siis vaikka oltiin viikolla 11+4 (muutettiin 11+5), mutta mittojen mukaan oltais oltu "jo" 12+1. No, mutta joo päivä pari sinne tänne, itelle se vaan on kovin tärkeetä. Mitä pikemmin sen vaavin saa syliin, sen parempi! [:)]
 
voi ny APUWA mun kanssa,sano mies mulle .

musta on tullu iha vainoharhanen.. ku en oo tuntenu piiiitkiin aikoihin liikettä..etes niitä mitä luulin liikkeiksi ja sit tuntuu et ku turvotus lähteny vähä et ei toi masukaan kasva yhtään!?... jos makaatte selällänne (ne joilla vähä hyllyvääki siin  mahan päällä!) tunnetteko missä' kohtu on...vai oonko jo iha sekasin tästä odotuksesta,ku en tunne mitää ku pehmeetä läskimakkaraa [:(]
tiiiiiiiiiiiän,et oon huolesta hulluna.. aina.

onnea teille uusille masuolion vasta nähneille !!! [:)][:)] se on ihana tunne ku jokin näkyy hyörivän siin monitorissa [:D]
 
Täällä oli tänään ensimmäinen ultra ja hieman yllätyksellinen sellainen.
Kätilö oli oikein mahtava ja todella ystävällinen. Vähän jännitti sekin, että minkälaisen tädin sitä tuolta naistenklinikalta voikaan saada, mutta tosi hyvä tuuri kävi.
Noh, siinä sitten pedille makaamaan ja jännityksellä odotimme mieheni kanssa ensimmäistä havaintoa masuasukista.
Viikkoja tasan 12, joten ajattelin, että masun päältä pitäisi näkyä. Noh kun kätilö sai "vehkeet päälle" ja ensimmäisen kosketuksen iholle niin totesi, että täällä on nyt ihan jokin muu aika menossa kuin vko 12.
Mittausten tuloksena onkin sitten menossa vko 15+5. Olin aivan ällikällä lyöty ja samassa hätäännyin suunnattomasti. Mieleen tuli heti alkukesän festari-ilta jolloin viunaa tuli otettua kuitenkin ihan reilulla kädellä. Olin toki tehnyt raskaustestin ennen festareita, mutta näytti miinusta. Pitihän sitä siinä itkeä tirauttaa, mutta kätilö oli ihan mahtava. Osasi sanoa ne oikeat sanat ja lohduttaa. Samoin oma mies on ollut tosi kannustava vaikka olenkin ollut koko illan ns. täysin lyöty ja "maani myynyt".
Alun perin rakenneultraan aika oli lokakuun alussa, mutta siirtyi nyt syyskuun alkuun. LA muuttui 24.2. -> 29.1. Vaikka olen vain muutaman kirjoituksen tänne foorumille kirjoittanut niin ajattelin silti pysyä Helmi-odottajissa, koska varmaan todennäköisempää, että helmikuun puolelle tuo synnytyskin menee (siis näin ensisynnyttäjänä).
Kuten sanotaan, että odottavan aika on pitkä niin jos jotakin positiivista niin lyhenipä nyt sitten kuukaudella.

Ihana lukea muiden kokemuksia ensimmäisestä ultrasta ja tsemppiä kaikille omaan odotukseen. Minä yritän tässä koota itseäni ja ajatella vain iloisia asioita ja tietysti keskittyä hyvinvointiin loppuraskauden osalta. Alussa tapahtuneisiin asioihin kun ei enää voi vaikuttaa.
 
No voi TuoMi tarinaasi! Luulisi että se festari-reissua ei sinänsä lasketa, vai mitensen nyt sanois, kun teit kumminkin raskaustestin eikä vielä näyttänyt positiivista niin eiköhän raskaus ollut niin aluillaan silloin ettei alkoholista vielä suurempaa haittaa ollut?! Olempa kömpelö "lohduttamaan" mutta luulisin itse näin.. Ja Onnittelut että teillä kumminkin kaikki masussa nyt hyvin! Mahtoi olla uskomatonta kuultavaa kyllä tuo ensin että hyppäsitte kuukaudella eteenpäin [:D] sekunnissa.. mutta lyheneepä sinun taival aikalailla ja sitä ei varmasti kukaan panisi pahakseen vaikka raskaan onkin taivaallisen ihana olla, mutta se saada se ihana pikkuinen syliin aikaisemmin, siis täysiaikaisena kumminkin, niin kelpaisi minulle.. ja eiköhän useammille meistä! Ja jää vain tänne meidän seuraan vielä, mielellään lukee miten teillä kaikilla raskaus etenee.. [:)] pidetään yhtä koko onnekas poppoo loppuun asti ja mielellään vielä synnytyksen jälkeenkin!! 
 
heips.
mulla on jos selälleen makaan ja kokeilen alavatsaa niin tuntuu sellainen korkeampi kohta vasemmalla alamahassa vaikka muuan viikko sitten se oli oikealla [:)] ja välillä on että maha häviää kokonaan ettei enää ole turvoksissa niin älä HelmiMasu stressaa.. mullaki oli muuan viikko sitten sellasia tuntemuksia ja paniikissa heti jos ei ollut mitään oirettakaan, mutta ne palas takasi viikon päästä..

mut noita liikkeitä ei mitenkään voi tuntea vielä tässä vaiheessa[:D]
ne jotka saanu toisen vaavin tai kolmannen tuntee ensimmäiset liikkeet viikolla 16-20 ja on erittäin epätodennäköistä että viikolla 16 vielä ensisynnyttäjät tuntisi yhtään mitään[:)]

Itse alkanu nukkumaan melkein 12 tunnin yöunia.
tuossa viikko sitten tuli vielä nukuttua 7-8 tuntia ja hyvin riitti.. en sit ymmärrä miten voi väsyttää näin paljon!
Viimeyönä piti taas vessassa ravata ja enhän unta saanut heti.
Siinä pyörin tunnin sängyssä ja mietin jo lähtisikö syömään ku oli nälkä iskeä, mutta onneksi sitten nukahdin uudelleen.

Olis siivouspäivä, mutta tekisi mieli käpertyä peiton mutkaan vain eikä tehdä yhtikäs mitään[:)]
 
niin kukaan ostanut netistä jostain kotidoppleria?????
Olisin kiinnostunut niin ajattelin kysellä jos joku tilaillut niin mistä osoitteesta löytyisi?
 
Minä tilasin nettitilaus.fi osoitteesta dopplerin (jo) [;)] reilu kuukausi sitten. Maksoi siellä 45 euroa ja postikulujen kanssa tuli hintaa sit yhteensä 51 euroa. Siellä ainakin tosi nopeaa palvelua ja sähköpostiin tuli postin seurantakoodi ja siitä oli kiva seurata koska paketti postitoimipaikassa.... Tilasin muistaakseni keskiviikko aamuna ja doppleri oli toimipaikassa jo torstaina. Sellainen moka niillä sattui että ne oli laittanut mulle ensin s-postiin väärän henkilön pakettiseurantakoodin ja ihmettelin kun seurasin paketin kulkua ja se oli mennyt johonkin Turkuun...... mutta kun soitin asiakaspalveluun niin pahoittelivat kovasti virhettä ja lähettivät viidessä minuutissa uuden koodin mailiin ja siellä sitten näkyikin heti että pakettini on saapunut toimipaikkaan.... Eli todella nopeaa palvelua ja hintakaan ei ollut kalleimmasta päästä..... Että voin kyllä suositella!
 
Voi mika fiilis [:)] eka ultra takana ja voi tata onnellista olotilaa. Mietin taas tata biologiaa ja sen ihmeellista maailmaa kun naki sen pienen toukan siella heiluttelevan kasiaan ihan valtoimenaan ja kokoa on vasta 3cm! Kuvissa nakyy sormet ja kaikki..huh! Mulla laskettu aika siirtyi aika roimasti etiapain...en olekaan virallisesti enaa helmimamma, mutta aion sinnitella seurassanne koska oon tanne jo "kotiutunut" [:D] Uusi laskettu aika on vasta 11.3, hoh, odottavan aika on piiiitka! Nyt olen jarkyttynyt omasta painonnoususta jonka luulin jo olevan vahan vauvankin "syyta", vaan eipa olekaan kun viikon 12 sijaan menenkin viikolla 10.... lisaantyvaa laskia se on!! Jaiks [:'(]
Ajattelin jo myos etta voi huokaista helpotuksesta kun keskenmeno riski huomattavasti pienempi, mutta nyt onkin sitten viela pari viikkoa...ja nyt kun on nahnytkin jo sen pienen ihmisen alun siihen on ihan super kiintynyt, toivon vaan kooovasti etta kaikki menee kasikirjoituksen mukaan nama kriittiset viikot!

No mutta... odotellaan odotellaan!
 
Voihan rahma, tuota lilypie stickeria ei saa muutettua [:@] grrrrr! Jaljella olevat paivat se nayttaa oikein mutta viikot aivan puuta heinaa nyt. Uusi laskettu aika on 11.3 eli viikkoja vasta 10... edellisten menkkojen perusteella jos laskee niin nuo viikot oikein.  Jos jollain on niksi niin kiitos pliis [;)] kai pitas laskee se millon menkkojen olis pitanyt olla viimeks uuden la:n mukaan.
 
ei sitä muutettuu saa mut sä voit tehä sinne vaikka kuinka monta lisää [:)]
näin mä ainaki sain korjattuu omani
 
Moiks,
tänään aamulla ku kävin vaa`alla ni huomasin et painoa on tullu melkei kilo [:-]
Ihanaa et enää tää päivä ja sit lomalle lomps [:)]
Tänään pitäis yksin mennä kauppaan(mies yöhön asti töissä) hakemaan kaiken maailman tarjoiltavaa vkl ku meillä on tuparit..
 
Ainiin, varasin ittelleni tiistaiks hammaslääkärin [:(]
Pelkään hammista kuollakseni, mutta nyt tuntuu että on pakko mennä.
Onko muilla sellasta että vaikka harjaa hampaita ihan normaalisti niin ikenet vuotavat verta?!
Ja lisäksi oikeella puolella alhaalla on takana ien niin turvonnut ja kipeä etten voi syödä sillä puolella mitään [:(]
 
Oon netistäki lueskellu kaikennäköstä ja siellä on ollu että raskaus aiheuttaa kaikennäköstä kummallista tonne suuhunkin.
Ja eilen juttelin äitini kanssa niin sanoi, että jokaisen meidän kanssa kun on ollut raskaana niin on tullut hirveesti reikiä?![:@]
 
Noh, toivottavasti kaikki menee hyvin ja uskallan edes mennä koko hammikseen[:D]
 
 
Takaisin
Top