Helmivauvojen ihanaiset odottajat

ALKUPERÄINEN: sipster

En siis kuvitellu sen tutkimuksen sattumista... Mulla tulee nyt verta emättimestä. Ei kiva! Onkohan se ihan normaalia????


Se on aivan normaalia, kuten myös se, että yhdynnän jälkeen saattaa myös tulla verta. Tämä johtuu siitä että emättimen seinämät ovat herkät, ja verisuonet ovat pinnassa, ja ne saattavat vuotaa. Jos vuotoa on tullut vähän, niin ei syytä huoleen tosiaankaan! Silloin se vuoto tuskin tulee istukasta, tai mistään sellaisesta paikasta, mikä olisi sikiölle vaaraksi!

Olette kaikki noin pitkällä jo, niin kuuntelette neuvolassa joka kerta sydänääniäkin. Ne helpottavat oloa todella paljon, kun sieltä kuuluu se pieni "koppoti koppoti" ääni, ja kaikki on hyvin! [:)]

Kivaa syksyä!
 
   Helou kaikille!!
 Mulla aavistuksen erikoinen homma kun en ole kärsinyt pahoinvoinnista juuri lainkaan koko raskauden aikana, ihan alussa sitä oli n. 1,5-2 vko sellaista äglötystä mutta loppui tosiaan yhtä nopeasti kun alkoikin, niin.. Nyt mulla on ollut äglötystä viimeiset 3 päivää.. johan on markkinat! Juuri kun olisi "se aika" että sen pitäisi loppua niin mulla vasta alkaa, siistiä.. Ei se ettäkö se sen kummemmin haittaisi, ei vain tee samalla tavalla mieli syödä kuin ennen ( ehkä kroppa tasapainottaa nyt tätä hommaa, kun aluksi söin niin paljon, kuin hevonen!) ja äglöttää vähän niinkuin kaikki. Ja väsyttää! Taas niiiin paljon.. Aavistuksen tulen jälkijunassa näiden oireideni kera [:D] no, josko se samalla olisi merkki siitäkin että "Jännä" voi hyvin, toivottavasti! jos näin niin ei voi muuta kuin olla tyytyväinen!!
 Niin ja tervetuloa Haiduli joukkoon! Mukava lukea että siellä kaikki hyvin, tsemppiä!!  [:)]
 
Escada: ma oon jannityksella kans odottanut etta milloin se pahoinvointi oikein alkaa. Nyt jo viikkoja sen verran etta toivon ettei ala enaa, mutta en nuolase ennenkun tipahtaa!! Itsellakin ollut vaan aika ajoin etova olo... oksettanut ei ole kuin ehka pari kertaa koko aikana ja nekin vain hetken huumaa. Minuuteissa ohi... peukut pystyyn etta pahat olot eivat tule enaa sen tutummiksi [:)]

Jos joku viela ihmettelee mita teen tassa joukkiossa niin alunperin mun laskettu aika oli helmikuussa mutta mokomat siirsivat sita jopa kahdella viikolla ekassa ultrassa!! Tanne jaan silti :) mukava lukea ainakin mita tuleman pitaa... [;)]
 
Miten muuten kuinkahan pitkään uskaltaa nukkua mahallaan? Kun muuten mulla tosi vaikia nukkua.. tai siis muussa asennossa.. Ja sitte semmosta että mitä luokkaa teillä on nuo sydänäänet ollu ku tänään kävin neuvolassa ja syke oli 138? Nyt viikkoja mulla 15+5 [:D]
 
Heedi: Mä nukun myös vieläkin mahallani. Mä luulen, että se alkaa sitten vaan tuntua inhottavalta, eikä enää pysty olemaan mahallaan. Eli en usko, että vauvalle pystyy pahaa tekemään, se on siellä niin suojassa [:)] Tai täytyy myöntää, etten ihan mahallani pysty enää olemaan, vähän toisella kyljellä, toinen jalka koukussa.

Ja Maikkimai: Kyllä täällä pitäisi saada olla just siinä joukossa kun haluaa eli tervejäämästä helmikuun odottajiin!! [:D]
 
MOIIII [:D]

Täällä sairasteltu flunssaa jo viikko,pientä lämpöilyä ollu ja nyt kamala yskä jäljellä.

haiduli : jeeee lisää oululaisia![:)]
Heedi : minä nukuin niin kauan mahallani ku tuntu hyvältä ..enää ei pysty ku tuntuu ikävältä alamahassa

Mä kävin tuossa maanantaina neuvolassa ja hemppa oli 123, vauvelin syke 155. Sain polvikipujeni vuoksi lähetteen johonki reumapolille..huh. Ja toinen kutsu tulee kuulemma postissa pelkopolille [:-]...koska stressaan tulevaa synnytystä ihan liikaa. Harmi että tietää mitä on edessä niin ei oo paljoa puheet auttanu neuvolantätöseltä [:o]

Hommasin BB:n nettitöllön et olis tekemistä näin sairaana! huh.. alkanu jo kyllästyttää tuo ryyppäämisen kattelu [8|], onneks siel on se Terttu mummeli!

Niiiiiiin ja kovasti oottelen jo tuota 24.9 tehtävää rakenneultraa <3 tuli Oulun gynekos maksaan 109e korvauksen jälk.
 
Heedi: minäkin nukuin niin kauan mahallani ku on hyvä olla. Enää ei suoranaisesti voi mahallaan olla, mutta jos tekee tyynyistä viritelmiä ym, niin ettei suoraan mahaan paina, niin hyvä on :)
Kävin reilu viikko sitten neuvolassa ja syke oli sillon vähän yli 140 ku pikkunen oli rauhassa, mut suurimman osan ajasta hän hyöri ja pyöri eli syke oli yli 150.
 
Oma olo on tällä hetkellä hyvä. Koitan olla stressaamatta muutosta, joka tapahtuu nyt 4 päivän aikana... :/ saatiin eilen varmistus ja nyt tässä tarttis koittaa töitäkin tehdä, ku kesäloma tosiaan on jo ohi. Nyt siis n. 4kk töitä ja sit lomalle (aika erilaiselle kylläkin) :)
 
Heipä hei kaikille!
 
Eilen oli neuvola ja pikkuinen oli kyllä kasvanut valtavasti ja kovasti oli vauhdikkaalla päällä.... Ja eilen sain ekaa kertaa kuulla "varmat" sydänäänet [:)] Kotidopplerilla kun en oo ollu varma ovatko omat vai pikkuisen... oli se vaan hieno hetki kuulla "jumputus".... Muutenkin kaikki hyvin ja ihottumalleni ei ollut verikokeilla ainakaan löydetty mitään syytä eli täytyy vaan rasvailla ja hain apteekista mietoa pesunestettä jos vaikka se rasvailun kanssa auttais kun ihottuma kutisee välillä ihan hillittömästi [:@]
 
Nyt täytyisi vaan jaksaa odottaa yli kolme viikkoa seuraavaan neuvolaan.... Meillä kyllä niin mukava neuvolatäti että sinne on kyllä aina mukava mennä! Ja eilen sain taas kertos ilouutista eteenpäin sukulaisille ja on niin ihanaa kun kaikki ovat iloisia ja onnellisia uudesta tulokkaasta!
 
Minäkin nukun puoliksi mahallani, mutta enää hetkeen en ole pystynyt nukkua kunnolla mahallani, kun tuntuu jotenkin ahdistavalta..... viime yönä olin tosi häirinny unillani avokkiani sen verran että hän siirtyi sohvalle.....[;)] Olin nimittäin koko ajan laittanut kättäni ja jalkaani hänen päälleen ja sit työntänyt häntä pois sänkystä ja hän oli sit työntänyt mua takaisin ja minä uudestaan vaan "ahdistellut" häntä..... Ja minä autuaan tietämätön tästä kaikesta... et aamulla vähän nauratti öinen toimintani.....
 
Huomenna viimeinen työpäivä [:D]  sit pari viikkoa lomaa ja sen jälkeen pitäis luoda ajatus opinnäytetyölle [:@] kuinkahan siitä ikinä selviän.... mutta ihanaa lomailla vähän ensin!
 
Hyviä vointeja kaikille!  
 
Täällä myös oltu tänään neuvolassa, kaikki hyvin! Painoa tullut yli 500g viikossa [:D] Tosin voin syyttää siitä Turkin matkaa, joka oli All Inclusive ja siellä tuli myös juotua sokerilimuja, joita en normisti muuten juo. Enkä nyt jaksa siitä stressata, lähtöpaino oli kuitenkin normaali.

Unista joo.. Viime yönä asettelin peittoa suoraksi, koska se oli valtameri ja ihmiset, jotka olivat korkealla kalliolla eivät voineet hypätä mereen, koska se ei ollut suorassa.. [8D] Samoin luulin, että musta ja mun miehestä otetaan valokuvia, kun salamat räiskähteli ulkona. Heräsin sitä näkymää sitten katselemaan. Rakastan ukkosta!!!

Ihanaa päivää kaikille! Täytyy jatkaa pakkailua, ylihuomenna on muutto.
 
Moikkis!
 
Tää kans kävi neuvolassa aamulla.
Painoa on pamahdellut tasaseen tahtiin sen "ihanteelliset" 500g/viikko.. Uh.... Miten jumalattoman tuskanen olo sitä on sit loppuajasta ku nyt jo ahistaa sohvalta nousta.. :)
 
Sykkeitäkin yritettiin laskea, mut pikkunen protestoi häiriköintiä monottamalla anturiin niin että tädiltä meinas korvat haljeta :D :D Haha.. No saatiin sieltä kumminkin jonkunmoinen lukema vaik kaveri ui karkuun sen minkä pääsi!
Mitattiin se SF-mitta ja mulla oli 17cm. meni yli käyrien, mutta tädin mukaan alkuvaiheessa menee monella ja tasaantuu sitten loppuvaiheessa?
 
Ihana ukkonen oli tosiaan viime yönä, istuttiin lasitetulla partsilla kuumien kaakaoiden kera ja katseltiin mahtavaa valoshowta!
 
Sain eilen sellasen turvavyönalentimen autoon, aamun esimmäinen asennusyritys sai mut raivon valtaan minuutissa, täytyy ehkä antaa jonkun muun hoitaa se kiinnitys, mut vaikuttaa ihan hyvältä keksinnöltä sekin.
 
Sadepäivän jatkoa kaikille helmimasuille!
 
Moikka kaikki!
 
Olin minäkin neuvolassa alkuviikosta ja mulla on se "onni", että kun odottaa kahta, on ilmeisesti kaikki "suurta". Eli painoa on tullut 800g/vko ja hemoglobiini oli laskenut reilussa 6 viikossa 134:stä 109:ään! Ei ihmekään, että on väsyttänyt tässä muutamana männä viikkona! Neuvolatäti vaan sanoi, että ihan normaalia, kun odottaa kaksosia ja lykkäsi rautatabletteja käteen.
 
Mutta muuten onneksi kaikki hyvin. Vauvojen sykkeet olivat toisella siinä 145-150 välillä ja toisella 150-155 välillä. Odotan innolla rakenneultraa, joka on 16.9.
 
Kuinka moni muuten on hankkinut autoon turvavyöhön sen alentimen? Ajan meinaan töihin ja takaisin vajaa 130 km joka päivä, että sellainen varmaankin olisi hyvä olla?
 
Miten muuten, kun jotkut olette täällä kirjoitelleet, että 1krt/kk on neuvola? Mulla on ainakin ollut harvemmin, kun eka oli 10.7., toka nyt 25.8. ja seuraava 5.10.?? Et tuleehan noissa väliä se kuutisen viikkoa... Mut ehkä meillä Lopella eri käytäntö?
 
Helmiäippä sinulla varmasti tuplasti tukalampaa painon ja vatsan kanssa, mutta myös tuplaonni tulossa :D :D Taidat olla meidän ainoa kaksosäippä?
 
Mulla kanssa romahti hg kuukaudessa 132:sta 117:ään ja se väsymys ja hengästys oli aika inhottavaa. Nyt oli hg noussut hurjat 2 yksikköä... heh! mut ylöspäin kumminki!!
 
Mä en itseasiassa edes tiennyt sellasesta alentimesta ennenku yksi tuttu kysyi haluanko sellaisen kun heillä ei enää tarvetta. Mutta onhan se varmasti lisäturvaa vauvalle. Itselläni on tuommoinen:
 
http://www.pikkupingviini.fi/index.php?id=2&products_action=view&products_id=405
 
 
 
 
 
 
Okei. Kiitoksia vastauksista [:D]

Mä oon tässä vähän ajatellu että tunnen jo varmaan liikkeitä vähäsen jos pidän kättä "mahanpäällä" voikohan olla mahollista ku tää on eka lapsi mutta oon kyllä tosi laihakin että jos se vaikuttaa asiaan?

Pitäs munkin tässä pikkuhiljaa varata se rakenne ultra mutta ilmeisesti saan 5.10 ilmaisen ultran äitipolillakin kun sinne tuli kutsu. Voinkohan sen rakenne ultran varata sitten jo 18-20 viikkojen välille vai sille viikolle millä on 20 rv?
 
Heh, taitaa olla oikein yleinen neuvolassakäyntipäivä tänään. :) Liityn joukkoon, sillä kävimme myös aamulla neuvolassa.
 
Kuunneltiin vihdoin vauvan sydänäänetkin, kun neuvolatäti ei niitä viimeksi suostunut alkaa etsimään jos ei löydykään... Nytkin varoitteli ensin, että saataa mennä etsimiseksi, mutta paikansi pikkuisen samantien ja kova "hevosen laukka" täytti neuvolahuoneen. Oli se vaan aivan ihmeellistä! Tulinkin sitten hymyillen koko matkan aamulla töihin - taisi muutama ohikulkija hieman katsella, että "mikä tuota vaivaa"... :)
 
Painoa oli tullut 175g/viikko, mikä oli kuulemma ihan normaalia. Itse olin helpottunut, ettei ole tullut enempää, kun sitä on jo omasta takaa ihan riittämiin. Neuvolatäti varoitteli, että masun pitäisi tulla kunnolla näkyviin muutaman seuraavan viikon sisällä ja seuraavalla neuvolakäynnillä on kuulemma enää turha yrittää laittaa tänään päälläni olevia farkkuja jalkaan (vaikka ovatkin todella matalat!). Auts, alkaa siis lähenemään ne päivät kun on pakko täällä työpaikallakin jo tehdä asiasta julkista. Jotenkin haluaisin vielä pitää asian omana tietonani. Tosin helpottaa se sitten ehkä kuitenkin elämää kun ei tarvitse enää mitään salailla... Jotenkin jännittää aivan älyttömästi omalle esimiehelle kertominen ja sitten kun sana leviää niin kaikki tulevat utelemaan asiaa, mikä ei niille kuulu oikein pätkääkään, niin stressaan siis jo nyt ihan älyttömästi tätä!
 
Jotenkin unohti aamulla kyllä taas kaiken mitä piti neuvolatädin kanssa jutella! On se kyllä kumma! Täytyy varmaan seuraavalle kerralle kirjottaa lappu, mitä joku täällä ehdottelikin jo. Jotenkin sitä vain meni siihen ihanaan onnellisuushuumaan kun kuuli pikkuisen ripeät sydänäänet ja sai tuloskset kaikista testeistä, että kaikki on niin kuin pitääkin! =)
 
Nyt täytyy lähteä rämpimään tuonne vesisateeseen, mutta edelleen hymyssä suin! Katsotaan kuinka monta ihmistä saan nyt säikytettyä...! [:D]
 
Ilmoittaudun myös juuri neuvolassa käyneiden joukkoon :) Eli eilen kävin. Kaikki oli ihan hienosti. Tosin hemoglobini oli tippunut 132 -> 108 joten hoitsu pyysi, että käyn apteekista rautaa. Paino on ilmeisesti pysynyt ihan kuosissa. Viimeksi kun kävin neuvolassa 13.7. paino oli 78 kg ja nyt n. 7 viikkoa sen jälkeen se oli 80,8kg joten eiköhän tämä ole suht maltillinen painon kehitys. Tosin tuota painoa on jo valmiiksi sen verta, että ei kai ole tarviskaan kovasti painoa kehittää.. :) (pituutta se 174cm) Turvotus on varsinkin iltapäivisin tosi kova ja vatsa näyttää pelottavan suurelta kun olen lähdössä töistä. Äippähousuja tosin olen vetänyt jo monta viikkoa kun ovat kuitenkin mukavammat päällä kuin matalat farkut.

Oli kiva kuulla sydänäänet ja sai taas uutta toivoa, että jotakin elollista siellä masussa kasvaa. koppoti koppoti meni n. 140-150 vauhtia :)

Nyt odotan rakenneultraa joka on 10.9. varasin ajan myös 4D ultraan Bruno Cacciatorelle joka on tuosta rak.ultrasta parin vkon päästä. Toivottavasti siitä saa hyvän kuvan/videon jonka voi tuoda DVD:llä kotiin miehellekin näytettäväksi :) (ei tod näk tule tuohon 4D:hen mukaan). Moni kollega on paljon kehunut Brunoa ja jos on hyvällä päällä niin kertoo mielellään mitä siitä sikiöstä osaa nähdä :) Joten sitä tässä sitten seuraavaksi odotellessa.

Kävin tänään taas vaihteeksi tutustumassa äitiysvaatevalikoimaan ja hieman se taas oli pettymys. Syksyn tavarat eivät vielä ilmeisesti ole saapunut kauppoihin kun yrittäisin jotakin pitkähihaista toimistoympäristöön sopivaa siistiä vaatetta löytää, mutta kun ei niin ei. Syksy/talvitakin hommasin joten edes jotakin.

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Helou kaikille!
Aattelin vihdoin alottaa itekin tänne kirjottelun, ku vähän on omalla tavalla jänskättäny tää alkuraskaus niin en oo uskaltanu intoilla. =)
Eli mie oon tällänen vajaa 20v. "täti" [:D]. ensimmäinen raskaus menossa ja tärppäs vajaan puolen vuoden yrityksen jälkeen. Tänään lähti 16.viikko ja laskettuaika on 19.2. [:)]
 
Mie osallistuin siihe radiel-tutkimuksee, kävin toissa päivänä ekassa tapaamisessa. Tosi mielenkiintoisen kuuloista ja luulen et saan jopa itselleni ja Alfredille siitä jotai hyötyä... Yritin liittyä siihen jo keväällä, mut söin sillo Metforemia hormonien tukena ja se esti silloin. Onneks viel muistin sen, oli nimittäin viimeset hetket liittyä!

Nyt vaan lisäämään rauhallista liikuntaa ja muita terveellisiä elämäntapoja!!!!

Ja tervetuloa Nanna!
 
moikka!
Kävin tänään neuvolassa rv.16+2. vihdoinkin kuultiin ne sydänäänet, syke oli 150. Paino oli mulla pikkusen tippunut mut ei mitään hälyttävää. Nyt on taas tosi hyvä mieli ku kuuli sydänäänet ni tietää et kaikki on hyvin :) pikkunen tosin yritti uida karkuun, eikä olis halunnut esiintyä. neuvolatäti totes vaan et vilkas kaveri :)
Kaikki arvot oli hyviä, nyt vaan seuraavaa ultraa odotellessa joka olis 29.9.
 
Joku puheli että onko mahdollista tuntea pikkuinen jo, minä ainakin olen noin viikon tuntenut pikku Jr:n liikkeet <3 on muuten hiukan ihanaa! eilenkään en malttanut millään mennä nukkumaan, ku pieni liikkui masussa, vaikka muuton ja työpäivän jäljiltä väsytti ihan sairaasti!
 
Niin ja meillä täällä Raumalla nyt alkuun on kontakti 1kerta/kk, myöhemmin 2krt/kk ja sit lopussa 1krt/vko ym. nyt seuraava on rakenneultra syyskuun puolessa välissä ja siitä seuraava on tavallinen nla lokakuubn puolessa välissä, sit muistaakseni alkaa tahti tihenemään..?
 
Anoppi oli eilen muuttohommissa auttamassa ja en muista koska hän on mun masun viimeks nähnyt, mutta sano vaan että on kuulemma kasvanut ihan valtavasti! =) Hyvä hyvä! :)
 
Hyvää viikonloppua masuille ja niitten kasvattajille!
 
Sipster : Tuo on tosi hyvä juttu toi Radiel-tutkimus, ja upeaa, että pääsit mukaan!! :)
 
Mä olen kanssa tuntenut liikkeitä nyt jo n. viikon ajan. En suostunut vain aluksi millään uskomaan niitä vauvaksi, mutta nyt alkaa olla jo pakko. Ei voi olla enää pelkkiä pieruja! Se on kyllä tosi hauskaa kun vatsassa tyyppi pistää menemään ja itsellänikin sellanen typerä virne kasvoilla koko ajan..
 
18 viikkoa uhkaa kovaa vauhtia jo täyttyä... pääsispä jo äkkiä sinne rakenneultraan.. :)
 
 
Takaisin
Top