Helmivauvojen ihanaiset odottajat

Jeah.Piiiitkästä aikaa täällä taas [:)]

Masu pullottaa,eikä sitä enää sisään saa.Mulla todellakin ISO lähtöpaino 92kg [:-], mutta onneksi tippunu jo 90kg !Kuvotus alkaa pikkusen jo pakenemaan, ei enää yökitytä, semmonen heikko ällötys pitkin päivää.. Väsymys ei ota lähteäkseen. Kolottaa joka paikkaa ihan ku olis TODELLA sairaana [:@],se ei oo kivaa.

Mietin että millonkohan mun kuuluis soittaa itelleni jostai se toine ultra.. jos se pitää 20-21viikoilla about tehä..hmh..

Onko muut alkaneet kärsimään niskakivuista ja päänsäryistä??? mulla joka ilta melkee [:(]
 
päänsärkyä mulla ei ole, mutta niskat on kipeät todella aina välillä!
Mulla ensimmäinen ultra oli rv8+4 ja toinen nyt rv12 ja eikö se kolmas olekin
rv 20-21 tuo rakenneultra? Mien en sitä aikaa vielä saanu np-ultrassa vaan kun enskuun lopulla on tuo neuvola käynti niin sieltä varaavat mulle ajan
 
Heippa!

Pitkästä aikaa tulin käymään täällä kurkkimassa mitä muille kuuluu [:)]

Viikko sitten käytiin ensimmäisessä ultrassa yksityisellä.
Oli aivan mahtava ja ihana kokemus nähdä oma pikkuinen! Kyyneleitäkin valui silmistä, kun se tuntui niin mahtavalta [:)]
Me saimme sähköpostiin yhdeksän kuvaa pienokaisesta ja mieheni sai kuvata kameralla videoita, niitäkin on peräti 12kpl.
Tässä meneekin pitkiä aikoja kun tuijottelen kuvia ja katselen videoita.
Pikkuinen oli erittäin vilkas ja heilutteli tosissaan käsiä ja jalkoja.
Ja oli huimat 7cm pitkä! [:D]

Raskausmasukin ihanasti kasvaa kokoajan ja ihan mielellään sitä esittelee [;)]
 
mä luulin jo et pahoinvoinnit helpotti kun pari viikkoa oli hyvä olo eikä edes väsymystä mut nyt se on tullu pahempana takas.. n.viikon olen oksentanut 2 kertaa päivässä ja alussa en oksentanut lainkaan rv.13 toivottavasti pian rupeis helpottamaan. aivan järjetön väsymys taas, voisin nukkua koko päivän enkä jaksais töihin lähteä. mut onhan se tän arvoista kun saa sitten oman pikkuisen :) miten muilla onko pahoinvointia kauheasti vielä?
 
Mulla ei sita pahoinvointia sillai kunnolla kai ole ollutkaan, vain muutama oksu olo. Etonut kylla aika ajoin ja aiemmin enemman aina jos oli nalka, mutta ei mitaan kummempia. Nyt nekin olot on alkaneet vahentymaan ja muutenkin oireet lieventymaan! Oireita onneksi on viela (tissit vaan kasvaa ja kasvaa, mahan turvotus, nipistelyt...) eli en ole saikahtanyt kuitenkaan olisiko jotain pielessa masun puolella.

Tassa jannitan millon maha alkaa kasvamaan todenteolla, en ole viela toissa kertonut uutisia ja mulla olisi jatkosopimuksen kirjoituskin vasta parin viikon kuluttua edessa....ajattelin itsekkaasti pitaa uutiset omana tietona siihen asti!!! Maha pullottaa jo jonkun verran, mutta luulen sen johtuvan edelleen vaan turvotuksesta mita on hirmusti.. [:'(] varsinkin ruuan jalkeen maha paisuu ja tulee usein kovin kipeaksikin, tuntuu keraavan ilmaa paljon helpommin.

Mulla on alkanut esiintymaan paansarkya iltaisin ja usein aamuisin, aika ikavaa... ja silmat ovat turvonneet aamulla kun heraan! Yak! Yleensa olen saastynyt silta kun juon litratolkulla vetta enka kayta ihmeemmin suolaa, mutta nyt nekaan ei auta enaa. Hmmmph...

Nakyyko teilla muilla jo masut??? Helmimasu ja Antiproduct ainakin mainitsivat mita nyt huomasin...

Palailin saikulta toihin talla viikolla enka ehdi enaa niin usein tanne lukemaan, voi hoh. No nyt taas mieli keveampi kun sai kayda hossottamassa. Tuore avomieheni ilmoitti parisen viikkoa sitten, etta alkaa tutustumaan materiaaliin yms yms hossotykseen vasta ekan ultran jalkeen. Eli olen yrittanyt pitaa matalaa profiilia hossotyksen suhteen [;)] Toki asiasta puhutaan jonkin verran lahes paivittain! (Niina88: yhteen muutto sujui sutjakkaasti ja arki jatkuu suht samanlaisena kuin se olikin, mukavaa kun on joku joka odottaa kun tuun toista kotiin!! Mukavaa tama yhteiselo siis....!)

Hei muuten, onko teilla "tyonimia" masuasukeillenne, tuli vaan mieleen??? Meilla ei ole viela ainakaan muodostunut mitaan luontevaa, mutta pari paivaa oon puhunut "Chuckista"....heh... se on se kamala nukke kauhuelokuvista...mahassa nipistanyt tai viiltanyt sen verran kova kipu pari paivaa silloin talloin etta aattelin jonkun olevan siella puukkohommissa. Onkohan vahan rajua ajattelua....... [:D] Ehka loytynee viela vahan lempeampikin nimi!
 
Meillä ei oo myöskään mitään "työnimeä" keksitty..
Tässä pari iltaa sitten mies huomasi sellasen että kun mahasta paineli eripuolilta niin löysi sellaisen kohdan missä tunsi selvästi pikkusen sydämen <3
Oli se niin jännä itekki tuntea että siellä sykki pikku sydän, en meinannut ite ekaks uskoa että se ois pikkusen eikä mun oma..
 
Ihanaa että enää tää+ens viikko ni sitten on 3vk loma [:)]
 
Ainii ja ens viikolla ois pomolle kertominen, pikkasen jännittää mitäs se sanoo.
Nyt on jatkettava töitä, hyvät viikon jatkot meille kaikille [:)]
 
Tämä helmiodottaja lähtee nyt töistä ja huomenna katsomaan Madonnaa avopuolison kanssa ja hotelliin yöksi [:D] Ihanaa pitää edes tälläinen pieni loma! Maanantaina sit tarvii vasta palailla töihin.....
 
Ensi viikolla onkin sitten np-ultra ja sitä odotellaan kyllä kovasti!
 
Meillä tehty remonttia kattoon ja ulkoseiniin ja meinaan olla aika poikki jokapäiväisesti touhuamisesta johtuen... tulevat isovanhemmat olleet apuna ja en ole pahemmin viitsiny mennä sisälle nukkumaan kun eivät vielä tiedä tästä iloisesta uutisesta, odottavat kyllä kovasti! Mutta ensi viikolla sitten kerrotaan np-ultran jälkeen....
 
Ono muut hommanneet niitä kotidopplereita? Minä hommasin ja silloin tällöin yritän kuunnella sydänääniä mutta en ole aivan varma ovatko omani..... ei kuulosta oikein hevosen laukalta vaan sellaiselta viuf-viuf ääneltä.... onko muilla kokemusta?
 
Mä odotan innolla, koska tämä väsymys lähtee. Päivän aikana ei jaksa mitään muuta ku käydä töissä. Kotihommat jää kyllä ihan retuperälle (en kyllä oo ikinä mikään himosiivooja ollu), mutta nyt jaksaa ja huvittaa vielä vähemmän.

Kohta kumminkin alkaa 2/3 ja energian pitäis palautua ja jopa lisääntyä aikaisemmasta...
 
pahoinvointi...pahin ohi!!!!VIHDOINKIN [:D]
jos unohtaa syyä tms,niin tulee lievä kuvotus..ja joka ruokailun ja juomisen jälkeen oon iha ähkyssä..iha pikkusestaki määrästä [:(]..se on kamalaa jos kauhee jano,etkä pysty juomaan ku tuntuu et räjähät..muilla tämmöstä ???

väsymys, PAHENTUNUT etten sanois..ailahtelee päivittäin,mutta tänään ollut hereillä vaan 6h !.....ja pitäs jo alkaa yöunille...huimaus tullut uutena juttuna.. keinuu aina välistä päässä ja pyörryttää varsinki jos seisoo pitkään..

pikkusia liikkeitä olen tuntevinani.. mutta 100% VARMA en ole... parhaiten illalla vasemmalla kyjellä alkaa satunnaisia muljahuksia [:)]
 
Täälläkin odotellaan, että missä keskikolmanneksen onnellinen ja energinen odotus! Väsyttää, väsyttää, väsyttää [&o] Ja olo kaikkea muuta kuin hehkeä! Tänään taas totesin, että takapuoli levinnyt entisestään ja tullut lisää selluliittia, jei! [:@]

Mä olen myös ollut tuntevinani liikkeit, mutta varmaksi on paha mennä sanomaan. Mutta eiköhän parin viikon päästä viimeistään tunnu jo ihan oikeasti.
 
Minakin olen kauhukseni huomannut etta selluliitti on lisaantynyt..... aaaaargh [:@]. Mulla ei sita juurikaan ole ollut ennestaan. Mutta pahin nakyva juttu on kylla tama silmien turvotus aamuisin, huh mika tarhapollo kurkistaa peilista kun sinne katsoo!! Apuuuva.

Ihmetellen luen teidan vasymyksista kun itsellani en ole huomannut mitaan poikkeavaa vielakaa. Painvastoin edelleen!!! Olen taas aktivoinut itseni ja kayn ahkerasti jumpissa ja salilla, siitakos se mieli piristyy :) Mulla on joku hinku nyt vahvistaa hurjana selkalihaksia kun pelkaan, etta tuleepi masun myota selka kipiaksi. Toivotaan ettei!

Mites muuten onko jotain syke suosituksia kun harrastaa liikuntaa?? Ihan kun olisin lukenut jostain ettei odottavan syke saisi treenin aikana nousta jonkun tietyn lukeman...olikohan jotain 150....? Ja vatsallaan makuukin mietityttaa...voiko siita olla sikiolle jotain haittaa? Ei kai ennenkun on nakyva vatsa. Silloin se ei edes liene hirmu mukavaa. Mutta kuulsiin mieluusti vinkkeja [:)]
 
Heips taas kaikki!

Mulla on ollut ihan kauheeta paha oloa ja eilen oli sokerirasitustesti.. Tuli tosi ikävä olo kun ei saanut syödä 12 tuntiin. Väsynyt olen myös koko ajan ja nyt ollaan vielä muuttamassa kuun lopussa, joten pitää väkisin jaksaa touhuta.. mut jospa tää tästä.

Tiistaina kävin neuvola lääkärillä. Lekuri pohti, että noinkohan kuullaan sydänäänet ja iski dopplerin keskelle massua. Tokaisi siinä sitten että eihän näitä tarvinnut edes etsiä. [:D] Taas helpotti huoli pienokaisesta ainakin hetkeksi. Liikkeitä kovasti odotellessa.
 
Itse vedän jumppia +-10h/viikko ja ainakaan vielä ei ole tuntunut pahalta. Esim. Combatissa sykkeet välillä 170-180. Luulen, että kun maha alkaa oikeasti kunnolla kasvamaan, niin ei enää pysty liikkumaan niin, että sykkeet kunnolla nousisi tai jos pystyy, se ei enää tunnu hyvältä. Ja luultavasti alkaa herkästi supistelemaan, jos kovasti rehkii ja riehuu. Itse aion liikkua niin kauan kuin hyvältä tuntuu [:)] Ja sitten kun ei enää pysty kovempiin treeneihin, siirryn kokonaan kevyempiin, ainakin Viveä täytyy käydä kokeilemassa ja sitten on Balancet ja venyttelyt ja pilatekset.

Tänään tasan 14vkoa, niin se aika rientää. Maha ei ole kasvanut vieläkään vauvasta, ruuasta kylläkin. En mielestäni edes syö ylenmäärin, mutta kai sitä sitten huomaamatta tulee vedettyä. No, ne on pikkujuttuja, kun saa olla terve ja on ihana perhe, ihana mies ja kaikki muutenkin elämässä hyvin [:)]
 
heips!
tänään tuli tasan rv13 [:)]
koulusta piti käydä kirjottamassa eropaperit tänään.
Vikavuosi olisi ollut mutta ei pysty käymään.. Itse huomannu et alavatsa hieman jo pömpöttää mut mulla kans enempi näkyy tuo "ruokamaha" vaikken omasta mielestä hirveämmin syö ylimääräistä.
Itse nukkumaan menen joka päivä 22-23.00 ja herään pirteänä jo seitsemältä tai aijemmin.. ärsyttää vaan kun tunnin kestää pirteys jonka jälkeen alkaa taas väsyttämään todella paljon.
Itsellä kans tullut sisäreisiin vähän ylimääräistä..toivottavasti ei mene ihan mandariini ihoksi.
Sitten kun mulla on muutenkin akne iho ja nyt naama näyttää hyvältä niin raskauden aikana alkanut tulemaan näppylöitä olkapäihin ja selkään, että ihan ällöttää..eikä millään tahdo pois lähteä vaikka kuinka käyttäs mitä aineita.[8|]
 
HelmiMasu: Sama juttu täällä ton juomisen suhteen ja hieman myös ruuankin. Ei pysty meinaan enään syömään mielettömiä määriä ruokia, etteikö tuntuis siltä kun räjähtäs..ennen mulla oli pohjaton masu [:D] Vettäkin kun yrittää juoda ni on se max 2 lasillista kerralla, kun on jo ihan repeemis pisteessä!

Jippiaijeij! Meillä oli tänään eka ultra. [:)] Se kesti vaan hetken, mutta se pieni hetki kun näki oman rakkaan pikkusen ja sen liikkeet, oli sanoin kuvaamatonta! En tienny itkeekö vai nauraako, joten tuli pieni tippa linssiin ja vähän uskalsin nauraakin [:D] Pikkunen oli niin hauska kun yhessäkin kuvassa näkyy pelkästään sen käsi, jossa näky viis sormee (se heilutteli meille)! [:)] Ihanaa kun saatiin 6 ihanaa kuvaa.. ois ollu kyllä mainioo ottaa vaik puhelimella videokuvaa, mutta ei siinä jotenki tajunnu mitään kun tuijotti vaan sitä ruutua, kun se myllersi ja jumppaas siellä masussa.

Masu tuntuu siltä kuin ois jo hieman kasvanu, kohtukin tuntuu vähän kovalta ja aralta tossa alavatsan kohdilla, eli just siitä mistä se kätilö ultras. Luulin tuntevani vaavin liikkeitä jo noin kaks viikkoo sitte, kun tuntu siltä kuin "joku" ois vetäny mun napanuorasta ja painanu navan viereen masun sisäpuolelta. [:-] En kyl tiiä mitä se oikeen oli..ku ennen en oo niin tuntenu. Mut saman päivän aikana niin tapahtu kaks kertaa, nyt ei oo enää tuntunutkaan.

Yks yö näin taas hauskaa ja ihanaa unta, kun siinä mulla oli jo hieman masua ja vauva potki just siihen navan viereen [:)] Onkohan sillon yöllä ollu oikeesti jotain tuntemuksia masun seutuvilla?! Se kätilö kyllä heti sano kun mentiin ultraan, että liikkeitä ei sitten vielä voi tuntea..mutta kuinka niin, jos aijemmin synnyttäneet voi tuntee näillä viikoilla. Oon kummiski aika kipuherkkä tyyppi.

Noh, mutta nyt saa löpinät riittää.. Lämmintä ja onnellista viikonloppua!
 
En ole kokenut olevani erityisen herkällä päällä nyt raskausaikana, mutta tänä iltana ei kyyneleet meinanneet loppua, kun katselin Suurinta Pudottajaa ja siinä vieraili kilpailijoiden sukulaisia. Jokaisen kohdalla piti itkeä tirauttaa ja ajattelin jo, että en kestä enää yhtään sukulaista, kun ei voinut olla itkemättä [:D]

Nyt alkaa olla sellainen tilanne, että omat farkut menee just ja just vielä päälle ja kiinnikin asti. Onneksi olen säilyttänyt yhdet hieman isommat farkut ja sitten pitääkin alkaa katsomaan äitiyshousuja. Kauheasti en halusisi äitiysvaatteihin rahaa kuluttaa, mutta pitäähän sitä jotain päällepantavaa olla [8D]

Tänään oli muuten hyvä päivä! Pitkästä aikaa olin pirteä! Jei! Ehkä siihen vaikuttaa se, että viimeiset kaksi yötä on mennyt VAIN yksillä pissakäynneillä, kun muutoin niitä on ollut 3-4/yö. Aloitin omatoimisesti eilen rautatabletit, kun 1,5kk sitten Hb oli 123 ja tiedän, että ei se ainakaan siitä ole ylöspäin mennyt. Jos pääsisi tolkuttomasta väsymyksestä eroon. Tänään ainakin nautin olostani! [:)]
 
Heipä hei pitkästä aikaa kaikki helmimasujen kasvattajat! Kesäloma oli ja meni, töissä taasen takaisin. Onneks olo on ihan ok, mitä nyt päätä särkee vähän väliä (onko muilla?) ja närästää kaiket illat [:D] Maha alkaa pikkaisen jo näkymään ja farkut tuntuu etenin autossa istuessa epämukavilta. Onneksi sain yhdeltä kaverilta laatikollisen mammavaatteita ja niissä on oiken mukava olla, piilottaa vaan vielä sen masuosan paidan alle. Tänään on hieno päivä, töistä vapaata, aurinko paistaa mukavasti ja meillä on ensimmäinen hääpäiväkin! Ja tasan puoli vuotta laskettuun aikaan, kylläpäs elämä on vaihteeksi mukavaa! Kivaa viikonloppua kaikille!
 
Oikein ihanaa haapaivaa Mollalle [:)]

Helsingissakin paistaa aurinko ja olo on erittain onnellinen!! Oikein sen noteerasin tassa eilen... Erityisen hyvin menee. Kavin moikkaamassa ystavaani jolla reilu kuukausi laskettuun aikaan ja oli ihana hypistella pienia vaatteita ja ihastella rattaita yms. Tuli malttamaton olo, makin haluan jo sellasen masun!!!

Onnellista lauantaita muillekin!!
 
Huhuu helmimammat! :)

Ensimmäinen lomaviikko vetelee viimesiään, onneks niitä on vielä pari jäljellä :)

Lukaisin äkkiseltään viestit läpi, kaikenkaikkiaan taitaa kuulua suht hyvää kaikille..

Mulla on kaikki raskausoireet kadonneet. Siis aivan tyystin. Nada. Zip. Välillä sitä ihan miettii että näinköhän vaan... mutta en anna sen ajatuksen kuitenkaan vallata mieltä. Luotan että pikkuinen kellottelee tyytyväisenä tuolla jossakin uumenissa ;)

Niskat ja hartiat on aivan älyjumissa jotain valittaakseni. Tästä taisi joku muukin mainita. Olen yrittänyt jumpata ja venytellä ylävartaloa, mutta laihoin tuloksin. Hierontaakin olen saanut milloin vain olen viitsinyt sitä pyytää, mutta tuntuu että se vain pahentaa... Voikohan niitä särkyvoiteita käyttää miten raskaana... pitääkin alkaa tutkimaan asiata..

Työnimistä joku kyseli, meillä ei mitään virallista ole, käytetään millon mitäkin nimitystä. Toukka, Tyyppi, Hanipöö tai Hanipöllö, Pikkunen ym. ym. ym.. :D

Mitähän vielä... hirmusti olette kerinnyt täällä höpötellä viikossa ni ei millään muista kaikkea..
No pitää lukea ajan kanssa myöhemmin, mä häippäsen taas lomille linjoilta ja palailen sitten joskus.

Hyvät voinnit ihan jokaiselle!! [:D]
 
Huomenna olis sitte eka sokerirasitus ja nyt on kauhee jano ja mitään ei sais oikeen juodakaan.

Noi oireet alkaa pikkuhiljaa helpottaa, vaikka voimakkaat pahat hajut edelleen etoo ja oksettaa. masun kasvu on vähän "pysähtyny", ainaki musta tuntuu siltä. Eli ei mitään suuria muutoksia oo tullu parin viime viikon aikana.

Välillä tekee tupakkaa mieli hirveesti ja oon sitten yhden polttanu sillon tällön. Eilen kerkesin kolmet henkoset ottaa ja sit rupes maistumaan niin pahalta, että toivon ja uskon että nyt ei tän jälkeen tartte yhtäkään enää polttaa (toivottavasti ikinä). Ja nyt se tupakka haiseekin niiiiiin pahalta, että ei voi sietää sitä hajua.

Mielialat heittelee edelleen tosi paljon ja se välillä jopa vähän ahdistaa, ku ei oo oma ittensä. Mutta eiköhän ne hormonimyrskytkin tästä ala laantua.

Eilen mietin hirveesti vauvalle nimeä, mutta mihinkään päätökseen en vielä päässy. Mies on sitä mieltä, että mietitään nimeä vakavissaan vasta sitten joulukuussa. Vauvalla ei oo työnimeä, se on vaan vauva.
 
Takaisin
Top