Helmivauvojen ihanaiset odottajat

Täällä aamu alkoi niin ikävissä tunnelmissa, että taitaa suurimmat touhuamiset taas jäädä väliin.. Kumpa vanhempansa saisi valita.. [&o]

Yksin olen kotonakin kun isäntä on töissä ja lähimmät kaverit on Lappeenrannassa yli 200 kilsan päässä.. [:(]

Muille helmi mammoille toivottavasti parempaa viikon alkua!!
 
Hehee, outoa lukea tekstejä täältä, kuinka joku saa valita missä haluaa synnyttää, heh....Me täällä tuppukylässä ollaan aina siihen totuttu että jos jollain on mummo sairaalassa niin se on kaupunginsairaalassa ns kuolevien osastolla, ja jos on sellanen ns sairaalasta vielä kotiutuva niin se on koks:issa, siellä siis kaikki täällä päin olevat synnyttää, halus tai ei.

Kaveri sai juuri joulukuussa lapsen, ja synnytti tämän koks:issa, sanoi että "palvelu" ja asiakkaan toiveiden huomioiminen ei kyllä ole parasta mahdollista laatua kyseisessä paikassa. Kuten muuutenkaan kotkan neuvoloissa.
Muutoin en kaverin juttuihin olis niin kiinnittänyt huomiota, mutta hänellä on kaksi synnytystä jo aiemmin takana ja molemmat on muualla kun koks:issa, eli on siis jotain mihin voi verrata.
 
Heips!
Tänään oli np-ultra ja kaikki kunnossa! Siellä se pikkuinen heilutteli käsiä ja jalkoja :)
Hieman oli pelon sekaiset tunteet mennä katsomaan onko kaikki kunnossa..
Eilen taas tuli vuotoa ja oikeen kirkasta verta ja hyytymä :(
Olin jo ihan varma että kaikki ei oo kunnossa. Olenkin taas viikon saikulla..
Nyt olis viikkoja 12+1, mutta ultran mukaan 11+4. Ei silti muutettu laskettua aikaa.
Rakenne ultraan sain ajan lokakuun alkuun ja sitten rv28 on joku istukka/kasvunkehitys tutkimus.
Joku arvo oli alhainen, en saanut oikeen selvää vaikka pari kertaa kysyin, sen vuoksi ilmeisesti tämä
tutkimus. Kysyn kyllä neuvolassa lisää.
 
Onko muilla kuinka vuotoja?
 
Onnellista odotusta kaikille!
 
oho, nyt olen siis eri nimimerkillä kun aiemmin.
Ensimmäisellä kerralla olin nimimerkillä 0702.
Samalla lailla kirjaiduin sisään.
Silloin kun rekisteröidyin aluksi ei kelpuutettu tätä maija1 nimimerkkiä
kun oli kuulemma käytössä...? rekisteröidyin sitten nimimerkillä 0702..
No, olen kumminkin yksi ja sama henkilö :)
 
Maikkimai: Tammisaari on hemmetin kaukana.. Helsingistä länteen joku 100 kilsaa [:D] Mut jos sinne menis synnytään ni vois mennä ajoissa..ottaa vaikka hotellihuone tjtn (ihan kun olis varaa)!! http://www.vns-lus.fi/bb/ Käykääpä siellä tutustumassa. Ite oon jo valmis vaihtaan Naistenklinikan tohon Tammisaaren synnytysosastoon, mut pitää neuvotella tulevan isin kanssa asiasta ja miettiä et miten sinne sitten joskus helmikuussa kerkiää kun tiukka paikka yllättää [:)]
 
    Kiitos tervetuloa-viesteistä! [:D]

 Maikkimai, minulle annettiin ultrauspaikkaan neuvolasta numero ja soitin sinne itse ja varasin ajan. Ultraus tehdään minulla lähimmässä sairaalassa, jossa myös tod. näk. synnytän jos sinne asti päästään ja kaikki tuntunee olevan hyvin. Jos taasen on jotain "komplikaatioita" tiedossa niin menen sitten Jorviin tai naistenklinikalle, siellä kun tieto/taito on varmasti parempaa kuin pienemmässä sairaalassa. Vielä ainakin tuntunee kaikki olevan hyvin, en ole vuotanut vielä tippaakaan ja olen siitä kovin onnellinen! Viimeksi kun tuulimuna raskauteni löydettiin vkolla 5 juuri tiputtelun alkaessa, menin sairaalaan ja alettiin vahtaamaan istukka-arvoja ja ultrattiin ja huomattiin ettei kaikki ole kohdillaan. Arvot ei vastannut viikkoja ja ultrassakin olisi pitänyt jo jotain näkyä mutta eipä mitään löytynyt, arvoja seurattiin vielä muutama päivä ja niiden rajusti laskiessa oli homma selvä.. Toivottavasti nyt menisi paremmin tämä raskaus, so far soooo good!! [:D]  Sitä en niinkään muista että oliko minulla minkälaisia oireita silloin siihen asti kun kaikki oli "hyvin", sen muistan että vuodon alkamispäivänä huomasin heti herätessä ettei mitään oireita ole ja se säikäytti heti!
 
Jee, mulle tuli tanaan postin mukana kutsu ultraaaneen Katiloopistolle!!! Olen huojentunut... samalla ovat varanneet sen toisenkin ultra ajankohdan. Ensimmainen 13.8, sita odotellessa :D!!!!!

Ei muuta talla kertaa... oon aika innoissani ja nukkumaan pitais muka menna... unettomuus vaivaa hitsin hitsi. Vasymys ei ainakaan ole meikalaisella oireena, painvastoin..
 
^^tulevaäiti: Asustellaan kotkassa. Taidat olla ainoa joka ilmoittautuu täällä suunnalla asuvaksi mun lisäksi [;)]
 
Ihan pienenpieni vähän typeräkin kysymys. Tietääkö kukaan onko Turun lähistöllä muita synnytyssairaaloita, vai syntyvätkö kaikki alueen vauvat tyksissä? Olen vastauksianne selaillut, mutta taidan olla tällä haavaa ainoa varsinaissuomalainen odottaja tässä helmiporukassa.
 
Tänään aamulla oli toinen neuvola ja siellähän se pikkuinen ui... liikkeet näkyi hyvin neuvolan ultralla [:)] Nyt voi jo hieman iloita asiasta ja huokaista helpotuksesta!
Sydänääniä ei saatu kuuluviin (luultavasti hieman paksun vatsanahkani ansiosta....) mutta onneksi liikettä näkyi ja neuvolatäti sanoi ettei siitä voi erehtyä! Ja huomiseksi tulikin jo aika neuvolalääkärille.....
 
On tämä niin uutta ja jännittävää aikaa..... Parin viikon päästä sitten Seinäjoelle ultraan ja sit saa tietää taas lisää ja sen jälkeen ajateltiin kertoa vanhemmille....
 
Oireita edelleen mulla melko vähän mutta vatsan nippailut ovat lähes päivittäisiä ja etomista myös välillä ja viikonloppuna oli myös kamala päänsärky johon jouduin ottamaan panadolia....
 
Ensimmäiset vauvaostoksetkin tuli viikonlopun reissussa tehtyä.... pieni myssys ja töppöset henkka maukalta.... ne oli vaan niin söpöt että ne oli pakko saada!
 
Onko täällä muita helmimammoja lähdössä Madonnaan?
 
ALKUPERÄINEN: Maippi

Ihan pienenpieni vähän typeräkin kysymys. Tietääkö kukaan onko Turun lähistöllä muita synnytyssairaaloita, vai syntyvätkö kaikki alueen vauvat tyksissä? Olen vastauksianne selaillut, mutta taidan olla tällä haavaa ainoa varsinaissuomalainen odottaja tässä helmiporukassa.


Itse olen turkulainen ja näyttäis siltä, että ainoa paikka missä synnyttää on TYKS.
 Loimaalaiset varmaan loimaan aluesairaalassa? ja Salossa asuvat Salossa?
 
Kiitos Riiuszka, näin se varmaan menee. Meitä on sitten 2 tyksiin menijää sitten kuitenkin. [:)]
 
Tammivauvojen puolelta kirjoittelen, mutta täällä ois kans yks kotkalainen odottaja! Vilperiinan kans taitaa olla LA:t neljän viikon päässä toisistaan, mutta eihän sitä tiedä vaikka silti synnytysosastolla törmättäisiin. Jos kiinnostusta löytyy niin ois mukavaa järjestää jossain vaiheessa tapaamisia meidän kaikkien kotkalaisten kesken! Olen vasta muuttanut kaupunkiin enkä tunne sieltä etukäteen ketään...!

Iloista odotusaikaa kaikille helmivauvoja masussaan kasvattaville! [:)]
 
tuli viikonloppu reissu tehtyä ja käytyä pikkuveljen rippijuhlissa.
Siinä samalla kerroin porukoille, mutta ne vissiin olivat arvailleet jo aikaisemmin jotain [:)]

Harmittaa vain kun vanhemmat ja sisarukset asustelee sen 350 kilsan päässä niin sinne ei noinvain lähdetäkään kahville.
Tullu käytyä kerran neljässä kuukaudessa, mut voisi hieman useammin käydä.
Itsellä ei täällä joensuussa niinkään kavereita ole.. muuan asustelee mutta 13-80 kilsaa keskustasta niin eipä noitakaan näe useasti.. mies töissä päivät ja jos ylitöihin jää niin saatan olla 16 tuntiakin yksin kotosalla, että näin meillä.

Torstaina np-ultra ja jännittää aika paljon jo[:)]
 
Lauranen82:  oi kun kiva jos joku toinenkin on kotkasta, tämä kun tuppaa olemaan niin pieni paikka että täällä ei kovin paljon noita asukkaitakaan ole [:D].
Vois yrittää saada jonkinlaista tapaamista aikaiseks jossain vaiheessa.
tulevaäitikin oli myllykoskelta, eli ihan tästä läheltä.
 
Aamulla pääsee neuvolalääkärille! Vähän pelottaa mitä se mahtaa sanoa painonnoususta.... mutta muuten on taas mukavaa päästä höpöttämään itsestään ja vaivoistaan jollekkin kenellä on velvollisuus kuunnella [:D]

Meillä kanssa vähän ikävä tuo "mummi"-tilanne kun sekä minun, että toukan isukin vanhemmat asuvat n. 400 km päässä. Ei tosiaan ihan heti lähdetä mummilaan kahvittelemaan :(
Mutta sitten ne harvat tapaamiset on kyllä kultaakin kalliimpia.. onneksi on puhelimet, skypet ym. viestimet keksitty!
 
Sash79: Täällä kanssa kilot kerääntyy [:D] Ja kateellisena luin sun energiasta!! Tänäänkin taas sellainen päivä, että sohvan pohjalla meni suurin osa päivää! Illalla oli pakko lähteä pariksi tunniksi töihin hikoilemaan. Kuntoilu kyllä aina piristää ja nyt onkin taas ihan pirtsakka olo [:)]
 
Nyt ei oikein ole mitään odoteltavaa. Paitsi mahan kasvu. Isohan se on nytkin, mutta vaan turvotuksesta [:D] Kukaan ei ole kyllä tullut asiasta huomauttamaan. Kahdelle veljelleni olen kertonut, vanhempani ei vielä tiedä. Suurin osa saa tietää ihan mahan kasvusta, ei sitä kuitenkaan voi enää montaa viikkoa salata. Seuraava neuvola on vasta ens kuun lopussa. Joudun kyllä sokerirasitukseen, kun isälläni on 2-tyypin diabetes. Se on ihan kohta..
 
Mies ottaa konjakkia, kun saatiin asunto myytyä!! JES!!! Millähän sitä itse herkuttelisi.. hmm.. jäätelöä.. nam!!! [;)]
 
Hei onko teilla muilla mitaan kummallisia tunnereaktioita tai muita vastaavia?? Itse sain kokea eilen ekan omituisen tunnereaktion mika huvittaa ja suuresti nain jalkeenpain.... itkukohtaukseen ei tarvittu kuin erittain makoisa kalakeitto Helsingin Kauppatorilla, kesainen aamupaiva ja mies joka soitti laheisyydessa haitaria..... ;) Alkoi itkettamaan ja sitten ei tullut loppua itkulle eika naurulle, kumpaakin vuoronperaan... Nauratti hysteerisesti se etta itketti ei oikeastaan minkaan takia :D Myos poikaystava oli hieman ihmeissaan, mutta kovin tuntuu olevan ymmartavainen, antoi kovasti haleja!

Tama on ehka tahanastisista 'oireista' mieleenpainuvin. Eilen kehuskelin sitten ettei oikeastaan ole ollut oksu olo viela ollenkaan, etoo kylla lahes paivittain jonkun verran mutta tana aamuna sitten paha olo enemmankin :( huoh... ja eilen tiskaili poikaystavani kauan seisoneita tiskeja ja yokin koko ajan, musta on tullut herkkis! Varsinkin pahoille hajuille..

Ainiin... musta tulee tanaan virallisesti avovaimoke :D
(muistelisin etta joskus liittyessani helmimasuihin mainostin etta raskaus tuli meille taytena yllarina, olemmehan seurustelleet vasta kevaasta...kaikki edennyt huisia vauhtia, miekkonen majaillut mun luona alusta asti koko lailla jatkuvasti!)
 
kyllä on tullut paljonkin!
Itken ja nauran melkein päivittäin.. on joku hyvä elokuva tai lehdessä pelkkä kuva mikä saa itkuiseksi.
Monta kertaa miehen kanssa kaupungilla käyty ja autossa kun oltu niin jostakin olen alkanut parkumaan.. siinä sitten auto tiensivuun ja minua lohduttamaan[:D]

Eilen söin kuin possu! Parintunnin välein piti jotakin suuhun pistää ja maha tietenki turposi kuin jalkapallo ja tuli ihan massu kipeeksi[&:]
Kolme tuntia jouduin makaamaan sängyllä jalat koukussa eikä auttanut ennenkuin otin särkylääkkeen.
Onko vastaavaa ollut muilla?
 
Takaisin
Top