Helmivauvojen ihanaiset odottajat

Heips sipster.. Kiinnitti huomiota mulla toi Lappeenrannan keskussairaala.. Ite oon Lappeenrannasta kotosin ja käyn ainakin kerran kuussa siellä.. Ootko ite sielt vai muute läheltä..? Sori uteliaisuus mut ois kiva saada äippäystäviä ja vaikka treffata joskus ku oon kaupungis.. [:D]
 
Tänään kävin hammaslääkäris, ku ientulehdus on pahentunu huomattavasti raskauden aikana. Ja sitte otettiin hammaskiveä pois. Se ei oo kovin kivaa.

Eilen sain postissa sikiöseulontaverikokeen tuloksen. Tulos oli normaali ja kohonnutta riskiä Down-syndroomaan ei vavvalla ollut. Lisäksi sain kutsun semmoseen Radiel-tutkimukseen raskausajan diabeteksen tutkimiseen ja hoitoon. Ensimmäinen kolmesta sokerirasituksesta on nyt sitten varattu 10.8 ja 12.8 meen Jorviin diabeteshoitajan kanssa juttelemaan tuloksista.

Tää Radiel-tutkimus on pääkaupunkiseudulla tehtävä tutkimus, johon valitaan jos kuuluu riskiryhmään. Mulla riskiryhmän aiheuttaa huomattava ylipaino.

Mä oon kyllä täyttäny kalenteria tänään urakalla, ku tuli noi radiel-jutut ja lisäksi uus aika vielä suuhygienistille ja sit vielä varasin ajan ihan tavalliseen hammastarkastukseen. Ettei vaan olis tullu reikiä, ku 30 vuotiaaksi oon päässy ilman ainuttakaan reikää. en haluisi niitä edelleenkään.

Nyt pitäis siivota kämppä ihan perussiivon merkeis ja sitten alottaa kaappien läpi käyminen. Pitää tehdä tilaa vauvan vaatteille ja muille tarvikkeille. Samalla saa heittää rikkinäiset vaatteet pois ja semmoset jotka ei sovi/ei enää käytä laittaa myyntiin tai UFF:n laatikkoon.
 
Juurikin tulin np-ultrasta[:)]
Pikkunen oli vilkas ja liikku hurjaa vauhtia kokoajan.
Eivät vaihda laskettua aikaa, kun vaan 3 päivää heitti tuo eteenpäin.
np. 1,1mm ja pää-perämitta 59mm.. hyvin voipi [:D]
Alussa oli jännitys ihan katossa, kun pelotti jos jotain on hätänä, mut nyt on niin pirteä ja ihana olo kun sai huokaista![:)]
Kolme kuvaakin saatiin kotiin vietäväksi ja näkyy ihan selvästi sivuprofiilissa piirteet pienellä <3
Seuraava neuvola vasta 20.päivä enskuuta, että sitä odottelemaan
 
Me asustellaan n. 40km turusta tampereelle päin ja neuvolasta ensimmäiseksi oletettiin ainakin että TYKSiin mentäis synnyttää...Loimaalla lopetettiin synnytysosasto muutama vuosi sitten...Saatiin kuitenkin myös Salon sairaalan numerokin jos tuntuu siltä ettei turku kiinnosta...
TYKSissä ei oikein lapsen isää huomioda kuulemani perusteella paljoakaan...mutta kaipa myö sinne silti kurvaamme...[:)]
 
Heippa:)
Lueskelin teijän juttuja ja ajattelin tulla mukaan[:)] mulla on la 6.2.-10 justiin tulevan isukin syntymäpäivänä[:D]
 
Huomenta pikkuhiljaa isompivatsaiset ystävät! :)

Tänään alkaa kauan ja koko kesän odotettu kesäloma!! :) Ihanaa päästä hetkeksi pois töistä ja keskittyä vain ja ainoastaan omaan "napaansa" [;)]

Lähden mökkeilemään, mutta yritän aika ajoin päästä linjoille moikkailemaan! Hyvää vointia ja kasvavaa vatsaa!!

Ps. Helmien Helmilista päivittyy seuraavat viikot hieman harvakseltaan, mutta yritän hoitaa sen aina samalla kun pääsen koneelle!

Ainiin ja tervetuloa h.h!! Lisään sinut listaamme ennenkuin katoan.... [:D]
 
   Hyvää kesälomaa Sash79!
 Mua on vähän mietityttänyt kun ei ole enään pahoinvointia ollut reiluun viikkoon, eikä oikein muitakaan oireita, paitsi rinnat edeleen kipeät. Tuulimunaraskaudessa mikä minulla oli n. 4 vuotta sitten meni juuri näin että yht´äkkiä kaikki oireet loppui, siis kaikki. Ja aloin pikkuhiljaa vuotaa pienesti kanssa. Soitin tänään neuvolaankin, sanoivat että niinkauan kun ei ole tiputtelua tai vuotoa ( mitä minula ei ole ollut tippaakaan koko aikana [:)] ) niin kaikki pitäisi olla hyvin ja pitäisi jaksaa odotella sine 10 pvään milloin minulla on ultra. Ja luojan kiitos nuo tissit ovat vielä sentään kipeät! on sekin oire.. mutta silti olisi niin ihanaa kun olisi jotain muitakin oireita, ne kun tähän aikaan vielä kuuluisi ( 9+5 ). Onko muita keillä ei ole enään oireita, siis pahoinvointia jne.. Vatsaa minulla pienesti nipistelee ja sekin on mielestäni positiivista [:D] Pitäisi varmaan vaan antaa asian olla, siis miettimättä sitä kokoajan mutta helpommin sanottu kuin tehty.. Hyvää tulevaa viikonloppua kaikille!! Ja tervetuloa mukaan joukkoon onnekkaaseen h.h!!
 
Escada: Minulle kävi vähän samalla tavalla melkein viikko sitten. Ihan yht' äkkiä loppui pahoinvointi ja vatsan turvotuskin. Ensin olin tietysti ihan innoissani siitä, että kamala olotila meni ohitse. Mutta sitten tuli sama ajatus kuin sinulla: entä jos kaikki ei olekaan ok.

Mietin ensin, että jos kävisi yksityisesti ultrassa, mutta täällä meillä päin se on niin kallista, että päätin malttaa mieleni. Pääsen reilun 2 viikon päästä np-ultraan. Siellä selviää asian oikea tila.

Mutta juu, tänään sitten taas alkoi pahoinvointi. Ihan yks' kaks. Olisikohan syynä kahvikupillinen, jonka join. Olen nimittäin huomaamattani vähentänyt kahvinjuonnin nollaan. Ja tänään sitten sorruin isoon kupilliseen.

En tiedä helppasiko tämä yhtään oloasi, mutta halusin vain kertoa, että oireet katosivat täälläkin ainakin hetkiseksi. Enkä yhtään pistäisi pahakseni, vaikka 2/3-alkaessa jäisivätkin kokonaan pois. Ehkä sitten mielikin olisi valoisampi noin kokonaisvaltaisesti.

 
 
Heippa!
Ilmottaudun vihdoin mukaan helmivauvojen ihanaisiin odottajiin. :) Olen lueskellut kirjoitteluitanne kesäkuun alusta saakka (eli heti kun sain tietää olevani raskaana), mutta nyt vasta uskaltaudun itse mukaan.[:)]
 
Olen Helsingistä, ikää 26 ja ensimmäistä tulokasta odottelemme aviomieheni kanssa innokkaina. LA on 9.2.10., joka vahvistettiin vielä tällä viikolla käymässämme ensimmäisessä Ultrassa Naistenklinikalla. Siellä se pikkuinen innokkaana polski, kieriskeli ja venytteli itseään. Oli aivan mahtava tunne ja koko raskaudesta tuli jotenkin enemmän todellista touhua! Ensimmäisellä nuvolakäynnillä kun terveydenhoitaja ei asiaa ei mitenkään suostunut tutkimaan eikä vahvistamaan. Mittasi vain painon ja verenpaineen. Kaipa nuo nykyaikaiset raskaustestit sitten ovat niin luotettavia, ettei turhaa tutkimusta tarvitse tehdä. Siinähän olisi toki voinut käydä niin kuin monet täällä ovat kertoneet, ettei sydänääniä olisi saatu vielä viikolla 8 kuulumaan ja suuri hätä olisi ollut, niin ehkä parempi näin...
 
Minulla on myös ollut tuota outoa oireettomuttaa aina muutaman päivän peräjälkeen, mutta sitten taas niin kaamea väsymys ja kuvotus, että sitä aina huojentuu, huonosta olosta huolimatta. Kaipa tämä siis kuuluu asiaan. :) Innokkaana kyllä odottelen tuota toista kolmannesta, jolloin nämä tylsät oireet saisivat jo väistyä!
 
 Kiitos Maippi tuestasi, josko minä vaan panikoin nyt turhaan.. Ja mukava kuulla etä sinun pahaolo jatkuu, vaikka ei se niin mukavaa ole laisinkaan kun on kurja olo, mutta helpottavaa tosiaan sen osalta että silloin on oire siitä että vatsassa pitäisi kaiken olla kunnossa..

 Sitä huonoa oloa odotellen.. hih, ja sitten jos se tulee niin sitä vain odottaaa että se minisi pois.. [:D]
 
 Tervetuloa myös Kipaliini! Sinäkin olet jo "vahvasti" plussan puolella, Onnittelut! Ja ihana lukea että kävit ultrassa mikä vahvisti että sinulla/teillä on kaikki hyvin! Nyt vain odottamisen onnea!! 
 
Minulla ei koko raskausaikana kuin pieniä oireita. Aluksi oli rinnat kipeet ensimmäisen kuukauden, mutta nyt ei oikeastaan enää mitään. Etovaa oloa minulla ollut ja välillä on hetken tuntunut että helpottaisi jos kävisi vessassa mutta sitten se on aina mennyt ohi.... Ja tällä viikolla oli toka neuvola jossa ultrattiin ja pikkuinen uiskenteli vilkkaasti ja sit heti seuraavana päivänä oli lääkäri ja sielläkin ultrattiin ja aluksi ei meinannut pientä löytyä mutta sitten alkoi vimmattu polskinta ja sydämmen syke näkyi lopulta selvästi!
 
Vatsan nippailut ja väsymys ovat oikeastaan ainoat oireet hetkeen aikaan.... Vajaan kahden viikon jälkeen sairaalaan ultraan, jossa katsotaan muuttuuko laskettu aika.... sitä ennen vielä kaverin häät launtaina (osa voi ihmetellä taas miksen juo, kun polttaritkin meni sit selvinpäin...) ja ensi viikolla Madonnaa katsomaan... (kuinkahan jaksan seistä niin kauan....)
 
Hauskaa viikonloppua kaikille!  
 
Hei Kaikille pitkästä aikaa!

Sipster, mulla oli kans verenvuotoa rv.10+5. Aloitettiin tuolloin just loma miehen ja rakasteltiin pimeessä mökissä oikein ilolla, kun tajusin et kaikista himoista huolimatta on pikkusen 'liian märkää' johtuakseen pelkästä kiihottumisesta. Räpsättiin valot päälle ja kyllä siinä kauhu iski kun lakanat oli veressä, mies oli veressä, minä olin veressä. Määrä ei loppusessaan ollu varmaan edes hirveä, mut verenvuotoa oli siinä jatkunut jonkun aikaa ja voi kuvitella kun rakastelun aikana vähän pyöriskellyt ja painiskellut niin mökki oli kun raatelun jäljiltä. Hirveä paniikki ja kauhu iski päälle. Seuraavana päivänä päästiin mökkipaikkakakuntamme tk:hon ja siellä päivystävä lääkäri teki norm.sisätutkimuksen, ultraa heillä ei siellä ollut. Hän totesi myös että vuoto on normaalia (musta tuntu paljolta koska jouduin vuorokauden silti terveyssidettä käyttämään) ja tutkimuksessa selvisi että kohdusta veri on peräisin. Hän kuitenkin rauhoitteli, että jos ei kipuja ole ja klimppejä/hyytymiä ulos tule niin on hyvin epätodennäköistä että km olisi. Mutta kylläpä oli painajaismainen yö!

Tämän jälkeenkin on ilolla silti rakasteltu (koska mulla on hirveät halut koko ajan ;)) ja mitään vuotoja ei ole enää tullut. Nyt mennään rv.13+1 ja viime tiistaina kuultiin ensimmäistä kertaa hirmuinen jumputus mahasta, pikkuinen pitää siel bileitä ihan luvan kanssa :D Sykkeet oli 154 :)

Oma painoni oli laskenu kilon verran, mut johtunee siitä et mikään ei ole oikein maistunut. Hb oli sen sijaan noussut 124:stä 142:een mikä oli tosi hyvä juttu. Yleensähän rautapitoisuus laskee. Mulla ilmeisesti kesäloman punaherukka-viikot tekivät tehtäväänsä :) Ja nuo marjat nyt tuntuu maistuvan edelleen ja viili on ehdoton suosikki ruokalistalla vuosien tauon jälkeen! :P Mut tuleepahan calsiumia.

Hienoa että olitte avanneet uuden ketjun! Olen lueskellut aika harvakseltaan täällä nyt, mut koitan taas päästä vähän mukaan kun on nyt lomat pidettynä :)

Ihanaa elokuun alkua teille kaikille ja hyvää masun kasvuaikaa!
Nyt sentään jo mennään niillä viikoin et pitäis pahoinvointienkin alkaa vähän asettumaan. (ainakin itselläni on oksennuksia tullu vähemmän ja jatkuva unentarve alkaa vähetä. Mukava näin!)

T:Nanah 13+1
 
ALKUPERÄINEN: rusinapulla

Keijunlilja:
Sulla on tosi nopeesti sokerirasitus? Mulle sanottiin että aikaisintaan vkolla 24 on turvallista?


Osallistun semmoseen Radiel-tutkimukseen, jossa sokerirasitus tehdään jo tässä vaiheessa ekan kerran. Koko raskauden aikana niitä tehdään yhteensä kolme ja ensimmäisen vuoden aika tehdään toiset kolme. Mulle sanottiin neuvolasta, että se yleensä tehdään viikoilla 26-28, mutta mitään turvallisuudesta ei puhuttu. Eilen juttelin diabeteshoitajan kanssa, joka on mun hoitaja sit täs tutkimukses eikä hänkään puhunu siitä mitään, että onko se vaarallista. Ilmeisesti on turvallista, ainakin yks kaveri joka on mukana samas tutkimukses, sai just ihan terveen vauvan.
 
hei.
Minulla noita oireita ollut juuri rintojen aristus, nippailu mahassa, turvotus, välillä aika kauheita ilmavaivoja[:D], väsymys, mielialanvaihtelut, parintunnin välein kauhea nälkä, vessassa ravaaminen... viikko sitten ei ollut oireita yhtään ja minä kans säikähdin todella pahasti. Soitin oikein neuvolaan että pääsisinkö nopeasti kuulemaan edes sydänäänet että pienellä on kaikki hyvin ja hyvinhän ne oli.
Tällä viikolla ollut taas nippailuja ja väsymys hävinnyt melkein kokonaan.. öisin rintoja aristaa mutta muuten ei ole oireita juuri lainkaan.
Enkä mie huolissani ole, kun sanoivat neuvolassa+lääkärissä että oireilu voi hävitäkin ja mulla se niin tekee aika-ajoin. Nyt ei tunnu taas minkäänlaista raskausoiretta, mutta eilen oli np-ultra ja hyvin oli kaikki, ettei syytä huoleen[:)]
 
Taas on tekstiä tullut vaikka kuinka. Mä olen ollu jotenki niin laiska etten oo jaksanu käydä lukemassa tai kirjottelemassa. Nyt ajattelin, että on parempi ennenkuin tekstiä on monen monta sivullista :)
 
Anzu saattaa olla, että törmätään synnärillä! Ku tosiaan me täältä tuppukylä Raumalta tullaan Poriin synnyttämään... Mikäli täältä ehtii sinne asti..
 
Meillä täällä on ultrauslaitteet (onko tollasta sanaa ees olemassa? :D ) neuvolassa, mutta lääkäri ei aina ole paikalla. Esim sillonku mulla oli sitä voimakasta verenvuotoa, mun piti lähteä tarkistamaan asia Porissa. Nyt on muuten tullu sellasta rusehtavaa vuotoa siitä asti... Vähän ihmetyttää, mutta sillon mulle sanottiin että on ihan normaalia...? hmm..
 
Sitte joku puheli itkupotkuraivareista... tuttuja myös täällä! :D välillä katon telkkarista jotain ihan tavallista ohjelmaa, mis on sitten muka joku herkempi kohtaus ja parun ihan täysillä! Esim Maria Kalliota ku olen katellu ja sitteku siinä tapahtuu jotai, ni mä vollotan saman tien! Ja toisaalta ku mä olen liikenteessä, ni kukaan ei haluu olla mun kanssa siel samaan aikaan! Oon muutenki aika äkkipikanen ja nyt sit viel enemmän! Huh! Välil pelottaa itteäki!
 
Painon noususta oli myös juttua. Sillon ku olin ekassa nla:ssa, niin paino oli vähän tippunu normaalista (mut aina ku mittaa eri vaalla, ni mistä sitä tietää...) mut sit ku olin toisen kerran, sillonku ultrattiinki, ni painoa oli tullu hiukan vajaa 3 kiloa lisää. Nyt seuraava nla reilun 2 viikon päästä. Täällä myös nyt puoleen väliin asti kerran kuukaudessa. Sit 2 kertaa ja lopussa kerran viikossa.
 
Onko joku muuten menossa 4D ultraan?
 
Omasta olosta vielä sen verran että paha olo ja suurin väsymys on jo helpottanu. Alkaa taas jaksaa. Tuliki ensin vähän sellanen olo, että olenkohan edelleen raskaana. Muttaku tissit on silti ku mitkä ja maha vaan suurenee, niin ei kai tässä ole vaihtoehtoja :)
 
NINA88 asun täällä ihan imatran reunassa.

mulla oli se sokerirasitus tänään ja seuraava rv 20-22.
 
ALKUPERÄINEN: Keijunlilja

ALKUPERÄINEN: rusinapulla

Keijunlilja:
Sulla on tosi nopeesti sokerirasitus? Mulle sanottiin että aikaisintaan vkolla 24 on turvallista?


Osallistun semmoseen Radiel-tutkimukseen, jossa sokerirasitus tehdään jo tässä vaiheessa ekan kerran. Koko raskauden aikana niitä tehdään yhteensä kolme ja ensimmäisen vuoden aika tehdään toiset kolme. Mulle sanottiin neuvolasta, että se yleensä tehdään viikoilla 26-28, mutta mitään turvallisuudesta ei puhuttu. Eilen juttelin diabeteshoitajan kanssa, joka on mun hoitaja sit täs tutkimukses eikä hänkään puhunu siitä mitään, että onko se vaarallista. Ilmeisesti on turvallista, ainakin yks kaveri joka on mukana samas tutkimukses, sai just ihan terveen vauvan.


Juu sokeriraistustesti ei ole mitenkään vaarallinen vauvalle. Hetkellinen sokerihumala voi tulla, mutta kyllä se verensokeriarvo siitä sitten laskee :)
 
Takaisin
Top