Helmivauvojen ihanaiset odottajat

Huomenia!

On se tuo liikunta, ihan vähäinenkin sellainen niin älytön piristyslääke! Ihan niinkuin SoHeRa sanoi.
Vaikka mustikkamättäällä istuminen metsässä raittiissa ilmassa saa aikaan monen tunnin hyvän (tai ainakin paremman) olon :)

Meillä on kanssa suvussa diabetesta josta mainitsin ekassa neuvolassa ja sanottiin, että joudun siihen rasitukseen. Varasitko sinne itse ajan vai mitenkä? Mä oon taas tyhmänä odotellut että sinne tulee kutsu niinku Manulle illallinen.. hmmm.. Enpä tajunnut äsken sitä lääkäriltäkään kysästä.

Juu siis neuvolalääkärissä käväsin äsken. Hemoglobiini liian alhaalla eli rautaa naamariin, mutta muuten kaikki ok. Pikkusydänkin sykki niin maan prkleesti [:D] Painoa tullut lähtötilanteesta mukavat 4,6 kg... HUH! Lääkäri ei kommentoinut sitä sen enempää joten ei kai vielä hälyttävä nousu?

Maikkimai meillä sama tilanne, että seurusteltu vasta keväästä... nyt pitäisi parin kk sisällä muuttaa yhteen ja vähän jännittää et miten se menee. No päätin että mennään sillä periaatteella et jos se toimii niin se toimii ja jos ei niin ei. En ala stressaamaan!

Hallitukselle sen verran, että varsinkin jotkut huonosti sulavat ruoat saa mulla aikaan vatsanväänteitä (esim. liha tms. )
 
Heipä Hei!
Nyt ollaan mekin jo uskallettu kertoa lähimmille ystäville ja miehen perheelle sekä sisarille tästä uudesta, tulevasta perheen jäsenestä. Ja ilollahan tämä uutinen vastaanotettiin [;)]
Mulle neuvolassa sanottiin että sokerirasitukseen kutsutaa sitten erikseen, eli itse ei aikaa tartte varata. Meillä ei suvussa sokeritautia ole, mutta ilmeisesti tehdään kaikille siinä rv 20-26.
Mulla hb korkea sekä hieman verenpainekkin. Vielä niihin ei olla puututtu. Painoa mulla oli vähentynyt pari kiloa, mikä ihan hyvä juttu, sillä hieman ylipainoa alkuun oli. Ihana olis huomata että vauvavatsa kuluttaisi kaiken tämän minulta löytyvän massan ekaksi [;)]
Mulla tosin tulee tiuhaan neuvola käyntejä noin kahdenviikon välein, sillä kuulun riskiryhmään. Toki ei se haitaksi ole, ainakin pääsee puhumaan tuntemuksistaan jollekkin. Liikkuminen on kyllä niin ihana piristys ruiske :D
Toivotaan että näin ekan kolmanneksen jälkeen alkaa se aktiivinen touhutes vaihe, aina kun on niin aktiivinen immeinen ollut. Nyt oon parina yönä joutunut nousemaan vessaan, toivon kuitenkin että vielä välttyisin noilta yönousemisilta. Raskaus "vaivoja" ei juurikaan ole, ainoana ummetus[:@]
Tulihan hieman juttua taasen, Palaillaan.

Hyvää heinäkuun vipaa viikkoa kaikille helmimammoille [:)]
 
Hallitus: Minulla menee vatsa aivan sekaisin jos syön liikaa. Ensin on tullut se sinun kuvailemasi turvonnut olo, ja sen jälkeen on pitänyt mennä makuulle. Ja seuraavana päivänä onkin sitten tanssittu ripaskaa kohti arabialaista. Ja ilmaa vatsassa valtavat määrät.

Ekassa neuvolassa minua neuvottiin syömään jotakin pientä noin 2 tunnin välein. Mutta neuvosta huolimatta olen syönyt kunnon aterian päivässä, ja jos siinä on ollut jotakin rasvaista/lihaista, niin vatsa on protestoinut oikein kunnolla. Ja siis erityisesti jos on tullut syötyä liikaa.

Summa summarum: Minun on opeteltava syömään huomattavasti pienenpiä ruoka-annoksia ja muistettava ne terveelliset välipalat (jogurtti, hedelmä, kaurapuuro, vispipuuro tms). Sokerin määrää yritän nyt tietoisesti vähentää, sillä olen parantumaton sokerihiiri.

Olisi mukava saada vinkkejä terveellisistä, helpoista välipaloista. Ruuanlaitto ei tällä hetkellä suju, vaikka normaalisti tykkäänkin ruokaa laittaa. Lihan paistamisen käry kääntää vatsan ympäri.
 
Heissan kaikille!

Mukava lukea noista tunnereaktioista. On näet itsellä ihan samanlaisia itkukohtauksia ainakin kerran viikossa. [:D] Viimeeksi eilen isäntä ihmetteli kun mamma itki ja laittoi ruokaa. Yksinäisyys mulla tosin vaikuttaa aika paljon kun ei täällä järvenpäässä mulla noita ystäviä oikein ole niin nyt alkaa seinät kaatua niskaan.

Mulla närästys just raskaan ruoan jälkeen ilmenee ihan hillttömänä vatsakipuna ylävatsalla. Joitain päiviä onkin vietetty sen vuoksi ihan sängyn pohjalla. Terveellisesti kun oon koittanu syödä ni on yleensä välttynyt toltakin.

Mä laihduin ennen ekaa neuvolaa (eli rv 8) jotain kilon pari ja nyt on paino noussut neuvolan jälkeen vaivaiset sata grammaa.. Lähtökohtana tosin mulla ylipaino eli vauvalla taatusti ravintovarastoja käytössä. [:D]

Mulla on ens viikolla toi sokerirasitustestailu tiedossa rv 13+5. Isällä siis 2-tyypin diabetes. Mua vaan sairaasti pelottaa siinä pari asiaa. Ensinnäkin se etten saa juoda aamukahvia. Siitä yleensä seurauksena ihan hillitön päänsärky ja sinne labraan sen verran matkaa että autolla on mentävä.. [&:] toivottavasti ei satu kolareja. Toisekseen se että mä pelkään ihan sairaasti verikokeiden ottoa sormenpäästä. Isäntäkin menee töihin ni ei voi sitä pakottaa henkiseks tueks mukaan..
 
Täällä meillä varattiin neuvolakäynnin yhteydessä se sokerirasitus, mutta näyttää olevan joka asiassa niin paljon erilaisia käytäntöjä ympäriinsä, että tiedä sitten miten muilla nämä menee.
 
Moikka! Eilen kävin neuvolalääkärillä ja ei saatu sydänääniä kuulumaan, kyllä huolestunein mielin menin tänään ultraan mutta siellä se pikkuinen liikkui ja sydän löi..kaikki oli hyvin ja arvot oli hyvät =D rv.12+0 mutta ultran mukaan 12+2 mutta ei ruvettu laskettua aikaa muuttamaan. laskettu aika yhä 10.2.2010 ja porista olen, synnyttämään menen Satks:iin
Onnellista odotusta kaikille =D
 
Ookoo... taidanpa siis killuuttaa ja kysästä neuvolasta sitä rasitusjutskaa ni ei mee ohi jos pitääkin itse varata..

Huikamalaa tolla tavalla säikytellään Anzu!!! miksei ne ultranneet heti eilen? Onneks nyt kuitenki oli kaikki hyvin, tais mennä yöunet kumminki...

Tosta painonnoususta vielä sen verran, että ihan saan kyllä itseä syyttää ku on herkutellut niin paljon. Tai itseasiassa toi isukki roudaa harva se päivä salmiakkia (matala verenpaine) tai suklaata halutessaan parantaa mun oloa ja yrittäessään piristää :) Määräsinkin, että meillä on tästä eteenpäin vain yksi karkkipäivä viikossa!! (jäätelöhän ei oo karkkia eihän.... ;) )
Niinjoo ja sitten vielä yks tekosyy kun lopetti röökinpolton ni tulee sit jatkuvasti mussutettua korvikkeena jotakin [;)] Noooh... mä ressaan niistä kiloista sit ku vauveli on turvallisesti tällä puolella :)
 
Nonniin,
Tänään sain sitten neuvola tädin kiinni ja kysäisin asiasta että milloin pitäis olla seuraava (toka) neuvola niin se sano et vasta viikolla 22?![:-]
Sovittiin nyt et meen 7.9 "ylimääräseen" neuvolaan..
 
Mulla ihan masis fiilis täl hetkel, tuntuu et kokoajan itkettää eikä jaksais nähä ketään.
Töissä nyt on käytävä, mutta töiden jälkeen meen suoraan kotiin enkä jaksa oikeen tehdä mitään [&o]
 
Toivotaan että tää fiilis tästä parantuis (:
 
Heissan kaikki.
Meillä oli tänään np-ultra Naistenklinikalla. Sitä on odotettu pelon sekaisin tuntein ja jännitystä lisäsi se, että juuri ennen tutkimusta kun kävin vessassa vuosin kuin seula. No, ultrassa (joka otettiin vatsan päältä) oli kuitenkin kaikki hyvin. Pikkunen pyöri ja hyöri aivan hulluna ja esitteli itseään. Nähdäänhän me niin harvoin [:D] Nyt voin hengähtää ja antaa itselleni luvan suunnitella tulevaa kun pahin vaihe alkaa olla ohi. Kätilö sanoi, että  jotkut vuotavat koko raskauden ajan eikä siitä kannata olla huolissaan. Mä vuodan sen takia koska istukka on osaksi kohdunsuun päällä.
 
Joku kyseli Madonnan konserttiin menosta. Minä olen menossa ja jännittää että miten jaksan seistä siellä pahimmillaan kahdeksan tuntia. No, toivotaan että se on sen arvoista. Huono olo on mennyt jo kokonaan ohi ja väsymyskin alkaa väistyä. Tänään kävin kaupoissa katsomassa jos löytäisi isompia housuja kun vanhat farkut alkaa jo kiristämään. Positiivista.
 
Olen muuten menossa Naistenklinikalle koska olen kuullut tosi paljon huonoa Kätilöopistosta. Siellä on kiire ja kätilöt kylmiä eikä ehdi opastaa ja neuvomaan saati kuuntelemaan. [:(] Toivotaan että teillä jotka olette menossa sinne on parempi "palvelu".
 
Kesäloma terveisiä!!
 
Ei siis tietenkään jäätelö ole karkkia! Onneksi mulle ei nyt suklaa maistu vieläkään, eikä karkit muutenkaan, mutta jäätelöä.. Ah! Hmmmm.. Nam!
 
Sash79, tsemppia vaan yhteenmuuttoon ja muuhun. Mun poikakaveri on bunkannut mun luona lahestulkoon siita asti kun tavattiin mika taitaa lahennella puolta vuotta nyt elokuussa..ei ehka ihan. Paatettiin muuttaan yhteen ennenkuin huomasin olevani raskaana... ensimmaisen kerran ikina on alusta asti tuntunut tosi hyvalta ja luonnolliselta sen hyypan kanssa hengailu niin mitas sita sitten odottelemaan. Ja nyt jo perhettakin tulossa :)

Mullakin vaantaa vatsaa, hirmu usein oisin... semmosta sarkya ja kolotusta, vaikea eritella. Oon ihmetellyt mista johtuu mutta ehka jotkut tietyt syomiset vaikuttaa, en ole kamalasti miettinyt mita oon syonyt mutta vois ehka alkaa vahan pistaa ylos ja koittaa sitten valttaa niita sapuskoita. Ehka tuo rasvainen ruoka ei olisi se paras mahdollinen mutta kun tekee mieli!!!! Minkas teet....

Mukavaa illan jatkoa..
 
  Onnittelut Maikkimai kihlauksen johdosta! Ja voi jösses Anzu toi sun kokemus, hui! Onneksi masussa kumminkin oli kaikki hyvin, ihunaa!! [:)]  Lahja2010, on sinullakin ollut jännät paikat, vuoto kun aina pelästyttää mutta luojan kiitos sinun kohdallasi ei ole syytä huoleen ja kaikki oli sinunkin masussa niiiin hyvin
 Minulla on ultraan vielä muutama viikko, saan jänskätä vielä pitkän aikaa.. Oikein piristävää kuulla että teillä jotka olette sinne jo päässyt niin on kaikki erinomaisesti, onnea onnea onnea!!
 
Onpas tänne tullu hurjasti juttua! Meillä on neuvola käynnit puolee välii asti kerran kuussa ja sit kahden viikon välein ja loppu kaks kk kerran viikossa. Täällä pitää itse varata ajat sokerirasituksee (mulla nyt perjantaina) sama sinne np-ultraan 12.8. Neuvolatäti ei sit ollu muistanu laittaa mulle lähetettä ja sit piti soitella ympäri ja ämpäri... Onneks olin taas ajoissa liikentees ku tääl on kuulemma äippäpolin mukaa kauhia ruuhka ultraa ja aikaa oli vaikia saada jos ei soittele heti 9vkon alussa.

Onnittelut Maikkimai kihlauksesta!
 
Mulla on nyt seuraava neuvola ensi viikolla. Eli sitten ois 13+4. Ja siellä on silloin sijainen paikalla. Lähinnä menen sinne hakemaan lähetteen sokerirasitustestiin.

Mun oloni on aivan paska. Tuntuu etten saa mitään aikaiseksi, makaan vaan kotona. Siis tuntuu. Vaikka kyllä mä tänäänkin "jopa" olen käynyt kirjastossa, pari kertaa kaupassa ja vadelmia poimimassa. Siivonnu ja laittanut ruokaa... mut nii..
 mä en tiedä mitä mun oikein pitäis tehdä, et olisin tyytyväinen olooni. Varmaan juosta kissanristiäisissä, viedä muksua kaikkiin tapahtumiin, lenkkeillä 2 kertaa päivässä, kahvitella kaverin luona ja kaikki vielä samana päivänä. 
 
 Nyt ollaan sitten tän mukelon isän kanssa tehty sellane "sopimus" että mä laitan vain viestiä jos jotain ihmeellistä tapahtuu. Eli seuraava ihmeellinen jos tässä ny iha normien kaavojen mukaan mennään on rakenneultra. Mutta muuten mennään sitten ihan omaa elämää.
 Mä ymmärrän, että välillä hän haluais keskustella mun kanssani ... muttako mä en tällä hetkellä jaksa. Ei vaan voimavarat riitä siihen.. saatiin kuitenkin ny sovittua tämä asia ja katsotaan jos myöhemmin sitten jaksaa enemmän.
 
mahtaako niillä olla neuvolassa edes sellasia laitteita millä ultrata.. Onneksi kuitenkin kaikki hyvin =D nyt voi huokaista helpotuksesta ja oli ihana nähdä miten se pieni siellä liikkui =D tänään ollaan kerrottu jo lähimmille sukulaisille ja ystäville..
Mulla on tullut alkuraskaudessa neljä kiloa jo painoa, pelkästään siitä kun söin aivan älyttömästi alussa kun oli jatkuvasti nälkä.
 
Meillä on neuvolassa ultra. Luulisi että se olisi semmoinen laite joka löytyisi joka neuvolasta.
Ensimmäinen asia mikä mulle tehtiin ekassa neuvolassa viikolla 8, oli ultraus, jolla varmistettiin että vauva on hengissä ja oikeassa paikassa. Tämä oli mielestäni hieno juttu ettei tuhlata turhaan hoitajien aikaa tai anneta äidille turhia toiveita vaan asiat selvitetään heti.

Tuommoiset tilanteet mitkä usein tulee juurikin neuvolassa, ettei sydänääniä löydy tms. olisi mielestäni tutkittava välittömästi. Todellä ikävää ettei näin ole joka kunnassa.

Tokavika työpäivä!!! huomenna lomalle lomps!! :D 
 
Escada ja Sipsters; en suinkaan ole kihlautunut viela vaan kannan tittelia avovaimo nyt :) eilisesta lahtien!

Mua alkaa jannittaa se eka ultra enempi ja enempi kun lukee noita joidenkin juttuja etta sydanaanet ei heti kuulukaan...iik. Onneksi kaikilla kuitenkin kuulunut lopulta ja kaikki hyvin! Poikaystava odottaa innokkaana josko ne tekis sen ultran alakautta...hehheh. Huvinsa kullakin!
 
Sash79 Ainakaan meillä ei tuolla ekalla neuvolakäynnillä ultrattu.. se just raivostutti eniten ku ei tienny mikä vauvalla on tilanne. [&:]

Maikkimai
Onnea avoliiton johdosta.. Eiks oo outo tunne? Kaikissa virallisissa hakemuksissa ym. teidät rinnastetaan nyt aviopuolisoihin, koska elätte samankaltaisissa oloissa!! [:D] Ite oon ollu avokki nyt vuoden. :D
Muakin jännitti se eka ultra ku ei ollu mitää tietoo vauvasta. Tiesi että siellä se on mutta onko kaikki kunnossa. Mutta nopeesti se jännitys helpottaa kun asiat on kunnossa ja ultraaja taitava (löytää vauvan heti).
 
Meillä ultrat tapahtuu lappeenrannan sairaalassa äippäpolilla. Ei mua ultrattu sillo ekal neuvola käynnillä, se sano et sit seuraaval kerral kuunnella sydänäänet doplerilla. Mulla on ultrattu 7+1 rv, ku kävin yksityisel lapsettomuushoidois. Aika pitkä aika odottaa 12.8 asti...

Mulla tuli viime yönä kirkkaita veritippoja kun kävin vessassa. Paniikissa sitte kyttäsin koko yön et lisääntyykö, mut ei onneks. Soitin kuitenki varmuuden vuoks neuvolaa ja sano sieltä et 10rv:llä istukka saattaa aiheuttaa pientä vuotoa? Sit jos tulee vatsa kipeäksi ja vuoto lisääntyy pitää mennä lääkärille. Onko kellään ollu vastaavaa?
 
Takaisin
Top