Helmikuun lörppisketju

Koira ei ole aiemmin makoillut pää mahan päällä, varsinkaan kun muutama viikko sitten oli vieressä kun kotidopplerilla kuuntelin sykettä. Se säikähti niitä ääniä ihan hirveesti ja on vältellyt koko mahaa sen jälkeen :D

Mulla oli viime neuvolan mukaan tullu koko aikana 7.3kg saa nähä paljon ens kerralla vaaka näyttää :D ystävä kyl sano ettei näy että on painoo tullu mut silti silti ahistaa ku on semmonen tyyris tyllerö joka vaappuu menemään :D

• Tykkään
Reaktiot: LMK
Oi mikä selkäjumi iski, ei auta venyttely, selkäjumppa, panadol eikä mobilat.. viime yönä heräsin jo 4.30, saa nähä miten nyt nukuttaa ku selkää särkee niin että jalkoihin säteilee.. eikä asiaa auta että mies on koko viikon reissussa joten joudun kaikki lumityöt ja 2-vuotiaan kanniskelut yksin hoitaan. Noh, töissä saa sentään istua rauhassa 8 tuntia päivässä..

hitto kohta ei mahu takki kiinni :hilarious:

Mulla menee viel nippanappa takki kiinni, huono vaan ku vetskari usein lipeää usein siinä vaiheessa kun saan vedettyä sen navan yli irti niin, että se on kiinni enää vain leuan alta :meh: epäkäteviä tämmöset vähän vajaa +10kg

Niin ja meillä alkoi juuri perhevalmennus joka kestää yht.6kertaa, vaikken ensisynnyttäjä enää olekkaan niin aattelin mennä ihan vaan synnytys-osion vuoksi virkistämään muistia. Tämän lisäks ONNEKS pääsee myös sairaalaan kierrokselle, jos ei olis päässyt niin olisin mennyt sinne muuten vaan hihhuloimaan jotta löytäisin sitten ilman panikointia h-hetkenä oven josta pääsee sisälle :p

Ja mielialat menee mulla nykyään tosi sekava raiteista vuoristorataa pitkin, joka päivään tuntuu nykyään mahtuvan ainakin; itkua, naurua, extra-hempeilyfiiliksiä, raivoa, masennusta, hihittelyä, yksinäisyyden tunteita, iloisuus-aaltoja ja hallitsemattomia pölinätuulahduksia.. Hämmentävää tämmöinen ailahtelevaisuus, varsinkin kun tuntuu kaikki tunteet tulevan todella voimakkaina. Mut tälläinen mä oon aikalailla aina ovuloidessakin, nyt tää on vaan taas jatkuvaa niinkuin viime raskaudessakin :confused: Ei sovi mulle laisinkaan mielestäni nää raskauden tuomat hormonimuutokset :shifty: :smiley-angry017

Muokattu viimeksi:
mulla on onneks vielä takit jotka menee kiinni. Toppatakki joka menee ehkä viel viikon-pari ja villakangastakki joka menis taatusti hamaan loppuun saakka, kun on semmonen hyvin laajahelmainen A-mallinen takki :) Sitä oonkin nyt käyttänyt esim. koulussa ja kaupoilla. Ulkoilun oon suorittanut edelleen toppatakissa, leveehelmainen villakangastakki on hirveen epäkätevä lapsen kanssa ulkoillessa :D Niin ja toppahousut.. onneks niis on henkselit, koska ne ei muuten mahdu kiinni :DDD

Mulla ainoastaan Mamaliciouksen mammatoppatakki mahtuu hyvin, ja se varmasti mahtuu loppuun asti. Urheilutakit alkaa olla siinä ja siinä, että meneekö vetskari kiinni mahan kohdalta! Hyvä tekosyy siis olla urheilematta. :grin

Mä sain kuulla tänään työkaverilta, että mulla onkin yhden talvilomaviikon sijaan kaksi... Olin vähän, että aijaa, ei oo mulle kerrottu? Soitin sitten pomolle kysyäkseni asiasta ja pomo sanoi, että joo hän ajatteli näin kun sulla noita vuosilomapäiviä on sen verran paljon. Ei sitten tiedustellut, että haluanko pitää kaksi lomaa vai haluanko säästää ne vanhempainvapaan loppuun vai mitä niillä lomapäivillä haluan tehdä. No, lomaillaan nyt sitten kunnolla. Jaksaapahan maaliskuussa vielä 3 viikkoa hyvin töissä kun on pitkä loma takana.

Kuukiurusta olipa varmaan mukavaa että on viikko extra lomaa mutta pyllystä et työkaveri tulee selittään:-o Mulla menee viä icepeak takki kiinni ja mahtuu varmaan just ton viikonpari ja sit on semmonen polveen saakka pidempi toppatakki jääny ajalta ku olin isompi onneks on tullu säästettyä nii sillä pääsee sit loppuajan ja keväällä varmaan tarttee mennä sit hupparilinjalla ku ei kyllä enää viitti mitää takkia sitten ostaa :D

Sais kelit lämmitä nopeesti ettei tarviis lähtee enää takkiostoksille. :grin Tuntuu vaa et nyt toi maha on ruennu paisumaan jollain turbovauhdilla! :eek:

Meillä oli eile eka valmennus jossa käytii itte synnytystä läpi. Ihan mukavaa oli, mut ei hirveesti tullu "uutta" asiaa (mistä ei ois jo lukenu). Paitsi kivunlievityksistä saatii vino pino monisteita. :p

Vähän meinaa potuttaa ku ois kiva keli lenkkeillä, mut eikö vaa tää päivä alkanu liitoskivuilla.:facepalm:

Mukavaa päivää kaikille! :happy:

Mulla ei mennyt normi talvitakki enää rinnan kohdalta kiinni, mut löysin alesta reilun kokosen mammatakin, ja se on hyvä. Tai no, siinä taidan näyttää vain lihavalta :D No, on pari kommenttia tullut et vatsa jo näkyy, et ehkä joittenkin mielestä se näyttää myös vauvamahalta. Ja toppahousut, laitoin eka hiuspompulalla napin kiinni, mut housut tuppas valumaan. Henkseleillä pysyy :)

Mä ostin mammatakin heti joulun jälkeen (käytetyn tosin, ei viitti paljoo sijoittaa väliaikaiseen takkiin) ja on ollut todella hyvä! :) Mun normitalvitakit on sen verran tiukkoja ettei olis ollut puhettakaan et maha enää mahtuis niihin kun on vielä monta kerrosta vaatetta alla! :) Toppahousuissa on henkselit niin ei tipu vaikka oon pitänyt nappeja auki ;) Kevättakin saan sitten kaverilta kun sillä on paljon sellaisia leveähelmaisia takkeja.

Niin ja itsestäkin tuntuu et näytän vaan lihavalta kun mul on toi mammatakki päällä, mut kyl pari "tuntematonta" ihmistä on huomannut et oon raskaana ja sanonut et kyl se näkyy selvästi (siis vaikka on takki päällä). Kait se täytyy uskoa, oon vaan niin itsekriittinen :D

Joo täällä kaupantäti kyseli eilen koska on la ja oli tosiaan kyllä toppatakki päällä etten vähissä vaatteissa ollu liikkeellä :D

Lmk. Ihana kuva.. :)

Tsemppiä kaikille olojen ja mielialojen kanssa....

Täällä kans onneks menee vielä takit kiinni vaikka aika jämptiä alkaakin olla... Toivottavasti toi toppatakki meneee kiinni vielä ainakin meiän himos loman.. :)

• Tykkään
Great! Toinen kylki ihan tajuttoman kipeä. Olen jo viikon verran epäillyt kovan yskän aiheuttaneen kylkiluun murtumisen tai ainakin kunnon revähdyksen kylkivälilihakseen (kuitenkin palpoimalla tullut siihen tulokseen, että ei ois lihaksesta johtuvaa). Yskä jo helpotti, mut kipu paheni viime yönä. Aamulla ei kuitenkaan haitannut liikkumista, työpäivän jälkeen en meinannut autoon enää päästä. Tuntuu hiljalleen menevän koko selkä juntturaan, kun kivun takia jännittää lihaksia väärin ja koko ajan. Huomenna onneka sokerirasitus ja neuvola heti aamusta. Jos on vielä yhtä kipeä, niin pakko jäädä hetkeksi pois töistä. Tarpeen mukaan sit katson, meenkö neuvolasta vielä lääkärille, mut aamu näyttää. Toivon kuitenkin, et aamulla ois parempi ja pääsis töihin.

Tänään sitten petti takkini mut ku koitin lenkille lähteä, poksahti oikein kunnolla hankeen se pieni vetskarin osa joka pitää puolet kiinni toisissaan, kun nousin kyykystä. Onneks oli kuitenkin tänään niin leuto ilma et selvis vanhalla lähes unhohtuneella kevät takilla, joka mahtui yllätyksekseni erittäin hyvin päälle. Jospa ei tulis enää paukkupakkasia niin ei tarvis käydä kaupoilla muutaman kk.n takia.

Kävin sit eilen illalla vaa'alla ja ylläripylläri 4kg tullu tässä kuukaudessa lisää. Hirvee läskipossuolo tuli samantien vaikka onkin kyllä lähinnä mahassa kaikki ja mieskin sano ettei muualla näy mitään. Mut, kk sit neuvolassa oli tullu se 4kg koko raskauden aikana ni nyt oon sit kuukaudessa tuplannut potin, whaaatttt? :(( Mut ehkä sitä painoa ei nyt pitäis ihmeemmin miettiä kun se nyt kuuluu asiaan.. Onneks ostin ison mammatakin tammialeista, maksoi 20e ja alle mahtuu paksu villapaita (ainakin vielä) niin on lämmin vaikka tulis taas pakkaset.

Mä lähden huomenna yökylään vanhempieni luokse, jippii :D Tiedossa on siis rentoa oloa ja hyvää ruokaa. Kiva kun porukat syöttää mua ihan tunteella, eikä tän painon nyt hirveesti tarvis enää nousta :D Yrittäppä siinä sit kieltäytyä pihvistä ja salaatista... Ja jälkkäriherkuista :D

Mullaki on tullu joku 8 kg yhteensä nyt mut edellisestä kerrasta oli tullu 600g ettei nyt kauhee vakavalta näytä eikä täti ainakaa kauhistellu vai mua ittee hirvitti :D

• Tykkään
Mulla on myös se 7-8 kg tullut lisää yhteensä, mut sä oot Jonsku mua edellä joten... :D
Mä oon asettanu ittelleni 70 kg kilorajan.. Sen enempää ei vaaka saa näyttää missään vaiheessa! Siihen olis viel se 5 kg matkaa, lähenee uhkaavasti :o

Mulla oli edellisessä neuvolassa viikoilla 22+0 lähtöpainosta tullu lisää vaan 3kg :) Enpä oo sen jälkeen vaa'alla käyny, enkä usko et paljoo on sen jälkeen painookaan tullu ja nyt kasassa viikkoja 24+0 :)

Takaisin