Helmikuun horinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sinbbu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huh. Ei tullut eilen täällä käytyä, ku oltiin naapurissa ja illalla jumpassa ja tänään oli kahvila eli on ollut aikalailla meininkiä. Huomenna saa taas homehtua täällä melkein koko päivän :laughing002
Postin, ku otin äsken kyytiin tuli kutsu hääillalliselle. Ystäväpariskunta menee vihdoinkin naimisiin, ku ovat olleet yhtä kauan yhdessä, ku me ja helle syntyi kaksi kuukautta aiemmin poika, ku meille viime vuonna. Ja sinne illalliselle saa ottaa lapsetkin mukaan. Jotenkin hauskaa pitkästä aikaa mennä jonnekin "sivystyneeseen" paikkaan omien lasten kanssa, ku he kuitenkin niin vähän näkevät suuren kaupungin menoa täältä maaseudulta :oops:

Pidä Jäde pintas ja pysy mun kaa pois sieltä fb:stä :happy119 Mua on kans se 6 vuotta sinne kinuttu, niin ystävien, ku sukulaistenkin puolesta, mutta olen huomannut, että on paljon jännenpää olla "olematon". Suurin osa kavereistakin on ihan pihalla olenko mieheni kanssa enää edes olemassa, ku ei olla fb:ssä :happy090

Miekin olin jonkin aikaa hyvin fb-vastainen, mutta niin vaan sinne lopulta suostuin menemään. Ja onhan se ihan kiva, kun itse asuu ihan muualla kuin "kaikki muut", niin pysyy vähän edes kärryillä esim. ystäviensä elämässä. :) Onhan sitä toki muitakin keinoja yhteydenpitoon, mutta fb on aika helppo. Ei tarvitse samoja asioita erikseen kaikille kertoilla.
Ja miehelläni kesti vielä pidempään tuo fb-pimento, mutta sain hänetkin lopulta sinne pakotettua. Saa hänkin pidettyä vanhoihin luokkakavereihin edes vähän yhteyttä. Ja hei, eikös myö olla sen arvoisia, että melkein pelkästään meidän takia kannattaisi naamakirjaan liittyä. ;)

Mirabella, kuulostaa kivalta. :) Toivottavasti teillä on siellä oikein mukavaa!

Häistä tulikin mieleen, että itsekin olen niistä haaveillut jo pidempään ja pähkäillyt, miten ne saisi järjestettyä. Jos järjestäisi sellaiset perinteiset häät, niin niihin uppoaisi monta tonnia, eikä meillä ihan hetkeen olisi sellaisia rahoja. Tai no, jos töihin pääsisin, niin voisi ne rahat saada vuodessa säästettyä, mutta toisaalta tuntuu ihan hullulta pistää niin paljon rahaa yhteen päivään, kun sille rahalle muutakin käyttöä olisi. Toisaalta se on tietysti ihan erityinen päivä, jonka toivottavasti kokee vain kerran elämässä. Tai niin ainakin itse toivon. Eli sinänsä se "rahan tuhlaaminen" ei haittaisi. Mutta olen nyt kallistunut miettimään, että eihän tässä ole mitään järkeä, että vitkuttelisimme naimisiin menoa vain rahan takia! Entäpä jos vain päättäisi, että mennään naimisiin kesällä 2015 ja pidetään sellaiset häät, joihin on varaa? Onko siellä pakko olla monen tonnin ruokatarjoilu, joka lohkaisee suurimman osan budjetista, entäpä jos pitääkin vaan sellaisen "iltapäivätilaisuuden", jossa olisi kahvitus? Kai sitä itse saa päättää, millaiset häät pitää? :P Itse olen kuitenkin kova leipomaan ja äidin kanssa voitaisiin varmaan pakkaseen monenlaista hyvää pikkutarjottavaa tehdä etukäteen. Olisihan siinä urakkaa, mutta apua varmaan löytyisi kyllä. Tästä taisikin tulla tsemppauspuhe itselleni. :D

Meillä on ens kuussa 1 vuotis hääpäivä.mentii maistraatissa naimisii ja koko tilaisuus kesti sen 4 minuuttia.tarjottii sitte jälkikätee sukulaisille kahvit.ja anoppi vei meijät ravintolaa syömää.
mitäpä sitä pippaloita pitämää jos ei oo juhlaihmisiä,niinku minä en oo.

jahah,sikainfluenssaa liikkeellä..
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288653094570.html?pos=ok-nln

Muokattu viimeksi:
Pitääpä tännekin laittaa kun aamuselta ihmettelin pika pikaa tuonne fb:hen...
Kun me nyt mentiin ostamaan se stokken tripp trapp. Ajateltiin just että se menee sitten pitkään ja saadaan tutuilta siihen se turvakaari ja pehmusteet ni säästetään siinä sit kivasti ku ne maksaa uutena aika paljon myös.
No saatiin tuoli kasaan ja aloin katsomaan sitä ni siitä puuttuu ne lovet, johon se turvakaari pitäisi laittaa kiinni!
Päivän kun olen tässä nettiä selaillut niin tosiaan Stokke on uusinut tuon tuolin ja vanhan malliset baby setit ei mene enää tähän uuteen tuoliin! Olen nyt kolunnut kaikki nettikirppikset ja huuto.fi ja torit, mutta olen löytänyt vain 2kpl muovisia, joista toinen on ruman värinen ja toinen maksaa 35e ja postikulut päälle. No on se halvempi ku 49e mut melkein sit jos ton verran on hintaeroa niin ostan uutena samanvärisen kun mitä tää meidän tuoli on.
Kalliiksihan tääkin sit meni... ja pehmusteet päälle vielä... koitan kyllä väkisin tunkee niitä kaverin pehmusteita tohon tuoliin jos ja kun joudun sen setin käydä ostamassa ku muuten joutuu nekin ostaan uutena :mad:
Rahastuksen makua sanon minä!

illan viimeset pähkäilyt; tyttö on 65cm pitkä,bodyt kokoa 68 rupee olemaa pienet ja 74 suht sopivia.koon 62-68 housut on sopivia:think005 mitenhän noita vaatekokoja pitäs oikeesti tulkita?siihen ä-pakkauksen haalarii tyttö meinaa hukkua,ainakii jos istuimeissa istuu ni häviää sinne haalarin uumenii,sit pitää avata haalaria puolee välii ni se tytsykii löytyy sieltä.:)

Kellitys meillä on vissii sama ajatusmaailma noista häistä!! :D Ukolle sanoin ku ei olla mitää humppa kansaa niin ei otettas bändiä vaan pistetään meidän omaa musiikkia soimaan/dj soittaan häihin.. ja ruokaa voi tehdä vaikka suurimman osan itse ja pitopalvelusta loput ruoat ja tarjoiliat :) Toivon että pääsisin mieheni kanssa naimisiin ensi vuonna :)

Me pidettiin häät lähisuvun kesken. Vieraita noin 60 ja itse tehtiin melkein kaikki ruoat. Vuokrattiin tila ja henkilökunta. Minä nimenomaan halusin pienet häät koska minusta ne rahat mitä on säästetty monia vuosia, tulisi käyttää järkevämmin kuin tuhlata taivaan tuliin yhden päivän takia. Saatiin siltikin ikimuistoinen päivä :happy119

Voi tsiisus muuten tätä mun tukkaa! Ihan hirveesti lähti hiuksia pari kolme kuukautta sitten ja nyt tossa hiusrajassa kasvaa ihan järjetön siilitukka :confused: Hankala saada piiloon. Kasvais nopeesti takasi...

Kannattaa tehdä kustannusarvio ja miettiä mitä eri vaihtoehdot tulevat maksamaan ja paljonko on valmis rahaa käyttämään. Meidän häissä oli n.100henkeä. Halusimme että tärkeänä päivänä kaikki rakkaat ystävät ja sukulaiset ovat mukana. Saimme aika kohtuuhintaisesti kaiken järjestymään, silti mistään ei tarvinnut tinkiä, mutta tosiaan meillä ei ollut bändiä vaan tehtiin esimerkiksi valmiiksi musiikkisetit tietokoneelle ja oltiin valmiita itse tekemään paljon. Bestmanit ja kaasot olivat suurena apuna järjestelyissä samoin isovanhemmat. Ruokaa oli ja kaikkia herkkuja, nam. Eikä sekään mitään mahdottomia maksanut. Saahan siihen päivään menemään ihan niin paljon kuin on valmis laittamaan ja hullultahan se kuukausien panostus yhteen päivään tuntui, mutta oli kyllä täysin sen arvoista. Ihana ikimuistoinen päivä :)

Ihanaa Mirabella pääsette juhliin :)

Me mentiin kihloihin maaliskuussa 2010 ja päätettiin siltä istumalta että saman vuoden elokuussa sit ois häät <3 Hyvin kerkes 5 kuukaudessa järkkään kaiken, vaikkei mitkään minihäät olleetkaan. Vieraita vajaa 150. Oon tyytyväinen tähän nopeeseen ratkaisuun, koska mä oon viimetippaihmisiä ja suurimman osan asioista häitten eteen tein kahden viimisen kuukauden aikana xD Hääpukukin oli millilleen sopiva vaikka lainahöyhen olikin :) En ois jaksanu sellasta vuoden suunnittelua, tai pitempää. Oisin jo kerenny unohtaa koko häät plus että mun mieli muuttuu koko ajan :D

Huomenna, oho siis tänään tulee vihdoin jääkiekkoo :happyTäytyy laittaa herätyskello soimaan ku kaveri tulee kans meille kattoon... :) Mulle tuli nyt yöllinen puheripuli. Taidan aamulla ihmetellä kuka nää on tänne kirjotellu =) En jotenki viitti mennä nukkuun ku kohta täytyy kumminki herätä syöttään ;)

Mirabellalle kivaa häähumuilua :)

Kellitys, tääl on kans noita hääjuttuja mietitty. Meil on kesällä häät, mut vielä ei oo tehty asian eteen mitään. Tarkoitus olis pitää mun vanhempien luona juhlat ja mahdollisesti, et sinne maistraatista tulis joku vihkimään. Oon aina unelmoinu kirkkohäistä, mut mun mielestä ois tekopyhää liittyä takasin kirkkoon sen takia. Ruuat tehdään itte, äiskä ilmotti, et sinne ei mitään ulkopuolisia tuu höösää (eli tarjoilijoita) Hän haluu itte tehdä, mikäpä siinä :) Ei ehkä unelmahäät, mut ainaki ne on meidän :)

Onnea päätöksestä astua askel eteenpäin suhteessa Kultashiini.

Kyllä mekin saatiin aika pika-ajassa rutistettua kaikki kasaan, paniikki meinas tulla kun luki netistä löytyviä suunnittelulistoja, joissa vuotta aiemmin pitäisi jo kaikenlaista miettiä. Lopulta tehokasta aikaa meilläkin oli kaks kuukautta ja yhteensä 4 kuukautta ehti asiaa pohtia :) mutta on se mahdollista vieläkin nopeammin.

Me mentiin pikaisesti naimisiin kirkossa. Meidän piti järjestää oikeat häät viime kesänä, mut sit pieni ihme ilmoitti tulostaan, niin jätettiin juhlien järjestely. Menimme sitten tosiaan heinäkuussa kahden todistajan läsnä ollessa kirkossa naimisiin. Paikalla oli myös kanttori ja kyllä mulle tuli niin tippa linssiin, kun salissa kajahteli prinsessa ruususen häämarssi. Toivoin, että olisi ollut perhe näkemässä, mutta näin asia sujahti helpommin. Ja mä jotenkin tykkään, et lapsi syntyy avioliittoon. Mut en ny tarkoita, et avoliittoon syntyminen ois jotenkin huonompi asia. Nii minä sen vaan oon aina ajatellu, et eka avioliitto ja sitten lapset. Meinas vaa suunnitelmat mennä toisin ens alkuun. Me järjestetään siunaustilaisuus kirkossa myöhemmin ja hääjuhla. Voi olla, että ehkä vuoden kuluttua helmikuussa, niin eipähän oo ihmisillä hiki sit juhlia. Ja mä en ois ees mahtunu mun häämekkoon, jos ois koittanu juhlii järkätä raskaana ollessa. Mulle tulee sellainen vähän fiftari meiningillä pikkasen polvien alle ylettyvä tyllimekko. Oon ihaillu isovanhempien hääkuvia ja monella on sellainen.. jotenkin ihana. <3 Jaaha.. sorruin taas lässyttään.. lisää kahvia. :)

Kiitos Jolanda :)

Juu oli meilläki tarkotus ensin avioitua. Heppu vaan ilmotti tulostaan aika nopeesti. En tahtonu sit pallomahana mennä naimisiin :/

Niin minullakin oli sellainen haave et eka naimaisiin ja sitten lapsi, mutta Nippula päätti toisin :)
Ite rakastan alkusyksyä. Silloin luonto on niin ihanissa väreissä ja eikä silloinkaan ole liian kuuma... :) Jos sais ton ukon lämmiteltyä ajatukselle 2015 syksy ;)

Takaisin