Helmikuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Yomanda
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt tälle mammalle alkaa riittää! Oon sunnuntai-illasta ollu vuoteenoma flunssan takia, tänää jaksoin käydä kaupassa ja postittamassa paperit liittoon. Koira oli yksin max 1,5h.. ja tämä näky odotti ku tulin kotiin. Meidän VIIMINEN ja AINUT sohvatyyny! Perkele! Puol vuotta koira ja tyyny mahtunu samalle sohvalle ja koira nukkuu pää tyynyllä. Lähtiessä vielä nostin tyynyn takas sohvalle ku se oli jostain syystä lattialla. Ihan siksi nostin ettei se siellä lattialla houkuttele sitä syömään ku jos ajattelee että se on lattialla, se on hänen. Lähti koira jäähylle ja häpeemää äkkiä.

En tiiä, ku oon kohta 2kk ollu taas kotona, että kärsiikö toi koira jonku sortin eroahdistuksesta ku jää yksin. Raivaan sille kohta yhden huoneen minne sen jätän ku poistutaa kotoa, portteja ja muita turha alkaa virittelee oviaukkoihin rajaamaan tolle omaa aluetta, se on loikka ja se on yli niistä, pitäs olla 1,5metrii korkea portti sit melkeenpä. Ja ku se ei joka kerta tee tuhoa. Se on nyt sen taas alottanu. Ja annoin sille viel herkkuliuskat syötäväksi ennenku lähin. Hitto että ottaa päähän.
Ei tääl voi oikee sisustaa sillee ihanasti ja kivasti. Sohvatyynyjä ja mattoja, turha unelmoida. Kylmät vanhat lautalattiat, sit ku mukula tulee ni sille hommaan pari lampaantaljaa lattiapeitoiksi sit ja ne ei jää koiran ulottuville ku jää yksin.

Liitteet

• IMG_20150218_152346.jpg
    IMG_20150218_152346.jpg
    936.1 KB · Katsottu: 41
Meillä 3 koiraa joista vanhin on moitteeton, nuorin on vähän vetänyt lattialistoja (ne on keskimmäisen pentuajalta jo vaihtokunnossa joten en niistä ressaa) jos yksin (eli koirat keskenään) työpäivän ajan. Vaan tuo keskimmäinen!! Se saattaa olla monta viikkoa moitteeton, ei minkään näkösiä jekkuja ja sen yhden kerran ku käyt kaupassa 1h ja tuut kotiin iloisin mielin niin paskaa on lattialla ja pieni kusilänttejä, keittiön pöydältä tiputettu mitä irti saa ja silputtu tuhannen pil**n päreiksi. Kyllä laittaa padan kiehumaan!! sille kun ei ole erikoista syytä löydy miks tommosia satunnaisia tuhoamiskohtauksia tulee..
Sympatiat täältä Lolamon! I know how you feel :D

Niin siinä sit kävi että kävin töissä mutkan mittaamassa lämmöt ja lähin takas kotiin. Sellainen olo siis että kuume vois nousta. Työpaikalla siis lapsia paljon kipeänä ja sain mitattua itelleni jo lievää lämpöä ni sanoin että taidan lähteä kotiin. Yks työkaveri sanonkin heti ku näki minut että ootko ihan kunnossa.
Mut kotiin ku pääsin ni oli jo taas alilämmön puolella. No oon nyt kotona ku sain työterveyshoitajalle ajan iltapäivälle. Särkylääkettä otin just ku päätä särkee nii ei nyt sit varmaan se kuumekaan heti nouse. No katsellaan...

illu85, meil alko pojilla flunssa tolleen. Alilämpöä parina päivänä niin et oli vaan 35.6- 35.8 vaikka miten mittas, sit pamahti hirvee kuume. Kahdella pojalla meni parin päivän kuumeella mut yks poika sairasti 3 viikkoa. Toivottavasti pääset sillä muutamalla päivällä, flunssa raskaustaikana on ihan hirvee :/ Nyt vaan kuumaa mehua ja lepoa. Sohvalle ja jalat ylös että alat parantua ennen kun tauti on ees kunnolla päällä.

Täräyttäis kovemman pakkasen heti, lähemmäs kymppiä ni tien pinta menis semmoseks "mattapintasemmaks" ni ei ois niin liukas. Nää plussakelit ja pikkupakkaset on murhaa ajo- ja kävelyväylille (teille (tie) kuulosti niin hassulta :D ) meille johtava tie on hiekkatie, lumet vaan aurataan eikä mitää suolauksia ja hiekotuksia sillon ku asukkaat tien varrelta hiekottaa. Toi on peilijäätä koko 400m matkalta. :s ja tekee viel pari tiukkaa mutkaa, saa oikeesti ajaa kieli keskel suuta. Kävelylle en ees lähe ku ei oo nastoja. Meiän pihakin muistuttaa luistinrataa, pulutki kaatuis jos kävelis siin. O.o

(piha on liukas ja pulu kaatu .. think about....;D isännän nokkelia juttuja, kertokaa ku hiffasitte.. ;D)

illu85, tsemppiä flunssan kanssa. Ei ole herkkua se!

Mulla kolmas tauti kolmen kuukauden sisään, enkä yleensä koskaan ole kipeä. Näköjään raskaana flunssakin tarttuu helpommin... Toisaalta, kerta kerralta kuumeilu on mennyt nopeammin ohi. Ensin kesti melkein kaksi viikkoa, sitten oli viikossa ohi ja nyt tämä parhaillaan kärsittävä tauti näyttää kuumeilun osalta menevän kolmessa päivässä ohi!

Järkyttävä syyllisyys päällä tästä sairastamisesta. Sitä miettii vaan sitä mihin pulaan töissä kenties jäädään ja mitkä jutut jää tekemättä.. Se oli alkuviikosta itsellä yhtä itkua kun jouduin ilmoittamaan esimiehelle että olen TAAS sairaslomalla... Vaikka pitäisihän se minunkin aikuisen ihmisen jo tajuta, etten minä sille minkään voi, ja silloin on oltava töistä pois kun kuume huitelee yli 38 asteen ja vattassa on vauva.
Huomenna kuitenkin pääsen jo työn ääreen, jee!

Mä en oo onneksi ollu kun alku raskaudesta kovassa lentsussa ja viime kuussa meni parissa päivässä ohi

Mä oon väsyny... Oon nukkunukkin ihan hyvin, mut nyt vaan tuntuu, et mikään uni ei piisaa... Esim. viime sunnuntaina nukuin kolmen tunnin päikkärit sällin kans ja yöllä about 9,5h ja silti maanantaita vasten yöllä nukuin ihan hyvin, mut aamulla olin taas ihan väsy. Liitoskivut vaivaa aika lailla jo, varsinkin autosta nouseminen on tuskaa ja eilen sohvalla istuskellessa käännin asentoa, niin vihlaisi niin kovaa, et pääsi huuto. Että kiva kiva, tässä saa aika kauan vielä kärvistellä... Onneks weekendi alkaa ja saa nukkua vähän kauemmin, siis jos poju nukkuu...

Joo liukasta on. Kaaduin eilen jo toisen kerran tämän raskauden aikana, mutta onnistuin tälläkin kertaa tulemaan niin pehmeästi toiselle kankulle, ettei sattunut eikä juuri edes täräyttänyt. Illan kuulostelin oloja, mutta kun ei mitään erityistä ilmaantunut ja jälkikasvu potkiskeli tarmokkaat iltajumpat, niin en jaksanut huolestua. Mutta varovainen saa olla! Nastat kenkiin ei olisi yhtään liioittelua.

Tänään jouduin taas käymää Kätilöopiston päivystyksessä.
Lääkäri sanoi, että jos tuntuu, että pärjään kotona, voin mennä kotiin. Mutta "älä siivoa tai käy kaupassa ja osta tukisukat. Lepää mahdollisimman paljon." Taitaa telkkari tulla tutuksi ja muutamat käsityöt valmistua tässä seuraavien viikkojen aikana. Mutta pääasia kun saa nyt kuitenkin olla kotona, ettei tarvinnut mennä osastolle takaisin. Herkästi pitää ottaa yhteyttä jos tilanne muuttuu.
Ja jos tähän voi näin itse vaikuttaa että kaikki menee hyvin, nii mitäpä sitä sitä ei tekisi. Tänään rv 21+1.

Annnika tsemppiä! Mullekkin selviää maanantaina millanen saikku tupsahtaa, voi olla että en töihin enää pääsekkään. Sohva tulee siis täälläkin tutuksi. No kirjotellaan sit päivät pitkät tänne :D

Tää on muuten ihan hirveetä. Lämpö nousee vaan 37.4 ei sen korkeammalle mutta päänsärky on jotain ihan hirveetä.. Aamuinen panadol ei vieny sitäkään pois ja terkkari sano että ei kannata niitäkään paljo käyttää.. Päivällä tuon käynnin ajan kun pystyssä oli ni alko tuntumaan keuhkoissa. Meni kuitenkin ohi kun pääsi kotiin makuulle. Jos tässä hiipii sohvalta sänkyyn..

illu, feel you. Mul nosti sunnuntai-tiistai-iltana 37,6 ja jumankavita ku oltiin kuutamolla ja päähän jomotti joka suunnasta. Siinä sit kärvistelin illat siinä kivussa ja vasta yötä vasten ysin aikaa nappasin viissatasen panadolin ja unta palloo. Keskiviikkona oli kuumeeton päivä jo, tiistaina jouduin ottaa kaks tommosta lääkettä. Yhteensä pipin aikana söin 4, minä joka en särkylääkettä yleensä halua käyttää. Ja yleensä ennen raskautta burana, ibumax ymym. Mut nyt tuntu toi Panadol Novum tepsivän tehokkaasti, vei päänsäryn pois ja laski kuumeen, ihme.. :) nyt aletaa olla jo elävien kirjoissa, ei tartte ottaa huilitaukoja niiku eilen viel piti välil pötkähtää maate kesken kotitöiden. Tosin, ääni muistuttaa ehkä enempi Harrii ku Hilmaa.. :D vähä käheenä.. :D

Takaisin