Helmikuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Yomanda
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko lie sitten ollut jotain säkää, pari viime lenssua menny nopeemmin ohi ku antanu kuumeen puskea päälle. Nukkumalla sen kärsin ja join paljon kuumaa mehua. Mustaherukkaa. Äsken join yhen mukillisen ja nyt närästää.. Taas.. pitäs syyäkki jotain mut mitää ei tee mieli ja sen verran happamia röyhtyjä tulee et senkään takia ei tee mieli. :s

Onneks mies on niin isokokonen ni pystyi sen hyllyltä hakea t-paidan ja vetästä päälle. :) Omat löysät paidat alkaa olla vähä kireitä jo, tai sillee että ei niit kipeenä tee mieli päälle laittaa. Ajatuski kiristävästä kaula-aukosta saa ahistuksen aikaan.

Mulla on kans jatkuvasti kurkku kipee :depressed: Flunssa ei iske päälle sitte millään! Täytyy varmaan ottaa neuvolassa tämäkin torstaina puheeksi, kun on tota sitkeetä yskääkin ollu jo varmaan kuukauden päivät, että ei olis mitään erityistä sitten. Pikaista paranemista sairastajille! Muistakaa juoda ja levätä :)

Tää iski nyt päälle ku alkoilin, tavallaan onneksi ku ite en ainakaa jaksais jos veivais et tuleeks vai ei.. :/ toivotaan ettei lääkärii tartte mennä, tääl tullu se oma lääkäri+hoitajasysteemi jona uutena hienona uudistuksena ja niin paljon kuullu negatiivista ku ei aikoi saa. Yhelläki lapsi oli kuumees ja korvatulehdusta epäili, soitti terkkarii ja ei pääs läpi ja sielt sanotaa et soittaa sit potilaalle päin siihen ja siihen aikaa. 5 tuntii meni ja ei kuulu vaikka piti, marssi sitte luukulle sanomaa kovan sanan, sit meni hetki ja sit pääs lääkärii. Ja äiti oli vallan oikeessa mikä lasta vaivas, harmi ku ei lääkkeitä pystyny ite määrämään.. :)

Mie sain panadolia jo kun lämpö nous 37,2. Tosin oon kyl täällä osastolle ja tulehdusarvot muutenkin koholla, ei tosin mitään flunssan oireita. Mut kai ne terveydenhuollon ammattilaiset tietää mitä tekee.

Nyt kyllä pää lyö tyhjää :confused:...Mites se oli tuon buranan kanssa? Saiko sitä käyttää nyt 2/3 :lla? Panadol on kuin karkkia söis tuon migreenin kanssa ja lääkäri ei antanu uutta panacod reseptiä kun sitä ei suositella enää käytettäväksi raskauden aikana...Kaikissa muissa 6 sain siis käyttää ja tässä en..hmmm..:eek:...

Minä olen nyt tehny päätelmän jonka mukaan olisin nyt allergisoitunut kissaan. Aina minulla on pientä nuhaa ollut mutta nyt raskauden aikana enempi tietty mutta kun kuvaan on tullu se yöyskiminen ja aamun yökkiminen liman kanssa. Viime viikolla kun en ollu kotona ei ollu aamuisin mitään muuta ku normi nenäntukkoisuus. Nyt tänä aamuna oli taas yökkimisongelma ja lauantaina tulin siis kotiin.. Miehelle laitoin just viestiä aiheesta ja näky vastaus tulevan nyt... Uskallankohan lukea....

Mansuliini ei miulta ainakaan kielletty panacodia, buranaa voi käyttää satunnaisesti muttei ole suositeltavaa.

Mansuliini, mulle just lauantaina lääkäri sanoi et toisella kolmanneksella buranaa saa käyttää mutta viimeisellä kolmanneksella ei enää. Tosin riippuu varmasti lääkäristä millaisen vastauksen tähänkin kysymykseen saa..

Mies vastasi vaan että pitääkö kysyä neuvolasta allergiatestiä.. Hmm. Meillä nyt olis suht helppo kokeillakin kun vietäis kissa anopille, joka siis haluis kissan mutta en nyt sitten tiiä mitä tehdään..

Allergiahommista sen verran että odottaja voi saada allergisia reaktioita asioista joille ei ennen raskautta oo ollu allerginen eikä välttis ole enää raskauden jälkeenkään. Kunnon allergiatestejä turha tehdä raskauden aikana kun ei ole päteviä. Minulla ammattitautiepäily töistä, kokeet siirtyy eteenpäin juurikin tämän takia :) eli jos tykkäät kissastasi niin anna hoitoon siksi aikaa tai kärsi raskausaika oireista. Itse aloin saada koirasta allergisia reaktioita, hain nenäsumutteen (ihan turha) apteekista. Enpä ole sitäkään enää käyttänyt parin kokeilukerran jälkeen ja oireet helpottanu. Suoraa ihokontaktia koiraan pakko välttää, alkaa kutisemaan.

Tuon just luin jostain että niitä allergiatestejä ei tehtäis raskaana. Pitää miettiä mitä tekee..

Mulla kans tuntuu tulevan meiän koirasta herkemmin oireita nyt. Ei sillon ku se nuolasee, mut jos kynnet osuu ihoon. Kissa-allergikkona porukoillani kyläillessä nykyää sormet kutiaa ei juurikaan muuta. Ennen raskautta piti ottaa inhalaattori (määrätty siitepölyallergiaan) mukaan jos tiesi olevansa siellä usemman tovin. Hassua aikaa tää raskaus. :D emmiä silti kissaa nunnuttele, meil ei ihan sataprossasest kemiat kohtaa, mut kotona koiraa kyllä nunnaan ihan joka päivä ja suukottelen kuonoa ja pussaillaa.. mut se on valitsemani tie, mun on vaan kestettävä. :D olen siis koira-allerginen myös. Testien mukaan.

Hui, en tiiä miten pärjäisin jos mullaki olis alkanu tulla oireita kissoista, kun oon tottunu nukahtamaan naama toisen turkissa ja toinen jalkopäässä huristen <3 :) Just luin tutkimuksesta jonka mukaan lemmikki ehkäisee sydänsairauksia 30% kun niiden seura lievittää stressiä ja alentaa verenpainetta, mahtavia kavereita :P

Joo kyllä mulla maailma romahtais jos tosta ötökästö joutus luopua. On jäärää päässä, mut on se vaan mamman muruli.. <3 ekat juoksut tuli ja meni, raukasta tuli ihan lapanen sen jälkee. Tai sillee että sisällä ei enää riehu tai yritä meitä komentaa, ulos ku mennää leikkii ni sit leikitää täysii ja monesti ne korvatki häviää ja näin ollen koiraki pihasta :D

Voihan väsymys. Nämä aamuvuorot ei ole mua varten. En saa vaan unta ennen puoltayötä. Ketuttaa jo valmiiksi. Onneksi tänään 11 työterveyshuolto, jonne menen esimiehen kanssa. Niin saan suuni puhuttua puhtaaksi. Ei oikein kuuntele mua töissä mun jalkojen puuttumisesta sun muuta. Vertaa mua nuorempiin odottajiin, jotka mua 10 vuotta nuorempi ja heillä raskaus ei oo edes puolivälissä. Pitäisi samalla voimalla miåummoja ja pappoja käännellä. Toivottavasti lääköri kirjoittaa saikkua edes tämän viikon.

Kiitos
Yomanda ja
[URL='http://forum.vau.fi/members/mimaki80.70497/']mimaki80

... Buranaa otinkin ja oli enempi apua tuon pään kans...vei sen kivun terävyyden muttei jomotusta kokonaan...Taitaa olla tosiaan eri ohjeistukset eri lääkäreillä ja eri paikoissa...Nyt väsyttää kamalasti ku tämä täti sai ekaa kertaa yö kylään veljen nuorimmaisen (1v) Alku näytti tosi hyvältä eli nukahtivat omat 4 muksua ja yövieras aikaisin sulassa sovussa mutta yölläpä pikku herra huomaskin et onkin outo paikka...Noh...melekein pari tuntia meni rauhoittelussa pelkästään...ei sylittely,ei tuitti,ei tuttipullo,ei edes vierihoito auttanu...Noh..nousimman olkkariin leikkimään sitten...Pari tuntia meni ennenkuin pikkuherra nukahti..Hain matkasängyn olohuoneeseen ja laitoin mussukan siihen...Pientä marinaa ja kohta tuhinaa...huh...ja kello oli melekein 4 yöllä..ZZzz...Noh... 6 ylös ja omat muksut aamupalalle ja yksi kouluun...Pieni yövieras nukkuu tyytyväisenä vaikka melua ympärillä :)[/URL]

Ai ku nauratti toi illun alotus: Minä olen nyt tehnyt päätelmän että :D Ite ilmotan asioita ihan samalla tavalla ku oon (yleensä liian) pitkään pyöritellyt jotain asiaa mielessä ..:D

Hirvee koirakuume olis, mutta ei viitti nyt ottaa just ennen esikoisen syntymää :p Tuskin tuo turre hunningolle jäisi, mutta huonoa omaatuntoa varmaan potisin aina jos en sitä sylitelliskään vaan vauvaa:) Nauttikaahan te teidän turrukoista <3 Tuleva anoppi koitti kissaa tarjota ku heille farmille pääs syntymään, mutta sen torppasin.. Jännä mitenhän toiset onki niin vahvasti joko koira- tai kissaihmisiä :)
Täällä on muutenkin pitkälti pihakoiria, likaisia ja kirppusia usein yöks! Minun turre nukkuis kyllä kainalossa :p

Hei suosittelen kyl kaikille tota "vuoden mutsi" kirjaa. Ihan parasta viihdettä ja saa välillä nauramaan ihan ääneen :grin. Jotain piristystä tänne osastolle. Siinä oli kans ohjeistukset isälle synnytykseen, joka pitää kyl ehdottomasti lukee miehelle kun täältä pääsee...

Takaisin