Helmikuun höpötykset

Keskosille käsittääkseni suositellaan kiinteiden varhaista aloitusta, jos tarvitaan vielä saavutuskasvua ja siinä tapauksessa käsittääkseni ihan perusteltua, mutta tosiaan jos kasvu ok niin ei luulis olevan pakollista.
 
Nuhanenille vinkki, lääkäri määräsi meiän korvatulehduksesta ja nuhasta kärsivälle physiomerin baby mist nenäsuihketta.
Pitäisi myös ehkäistä korvatulehduksia. Meillä ainakin on helpottanut nukkumista ja syömistä.
Sängynpäädyn kohottaminen ja sipulin pilkkominen nukkuvan vauvan huoneeseen ovat myös auttaneet tukkoisiin öihin.
 
Mä kuulin tästä äidinmaidon laittamisesta nuhaisen nenään. Meil ei varsinaisesti nuhaa mutta tukkoisuutta ja karstaa. Pari tippaa sieraimeen ja "röhkiminen" loppui ja tukkoisuus hävisi:eek: ennenku vaan keksin miten sain sen maidon sinne nenään... :D
 
Meillä nyt viikonloppuna pojan nimiäiset. Ihan mukava nähdä sukulaisia ja ystäviä mutta tämä matkaaminen kohteeseen on tosi peestä. Pakattu paljon ja ihan varmasti jotain tärkeää unohtui. Mies kiukkuinen, lapset itkuisia, koirat stressaantuneita ja itsekin olen raivon partaalla mutta yritän olla näyttämättä sitä. Automatka 6-7h. Neuvolassa juteltiin tämmöisistä sukujuhlista ja lomareissuista muutenkin ja neuvolatäty sanoi omalla kokemuksellaan että kannattaisi vaan kokeilla ja järkätä omassa kodissa juhlat. Sukulaiset sitten tulevat tai eivät, ystävät kuitenkin tulisivat :) ja on kyllä kumma kun 50v iän tienoilla olevat ihmiset eivät osaa järkätä majoitusta hotellista, omat vanhempani ovat juurikin tämmöisiä. muutenkin hieman masentaa kun olisi ihana järjestää joskus jotkut juhlat omassa kauniissa kodissamme, omilla ihanilla astioilla jotka liian harvoin saan kattaa kauniisti pöytään. Nyt kunnia juhlista menee ihan toisille eikä oma kädenjälki näy missään. Esikoisen juhlatkin juhlittiin mummolassa, istuin yläkerrassa imettämässä 60% juhlista. Ja kyllä, en tykkää imettää sukulaistemme nähden näinkin isoissa juhlissa. En osaa selittää mikä siinä on, imetän kuitenkin huoltoasemilla, kaupungilla, ystävien ym seurassa. Ja nyt jo tiedän että osa vieraista peruu vielä, oma veljeni jo perui ja on pojan kummiksi pyydetty. Olikin pyydetty sunnuntaina töihin ja raha vei voiton juhlista. Ymmärrän kyllä kuitenkin että leipänsä eteen on töitä tehtävä. Pahoittelut purkauksesta, matkustelu on vaan niin perseestä, tulikohan jo selväksi? :grin

Kaiken lisäksi tilasin kakut paikallisesta leipomosta alkuviikosta ja eilen soittelin muutoksia ja koko tilausta ei löytynyt. Tilasin sitten uudet. Tämän jälkeen mies kysyy mistä tilasin kakkujen noudon ja toki sanoin että sieltä leipomosta missä käytykin. Mies kertoi että tällä leipomolla on hänen kotikaupungissaan useita toimipisteitä. No ehkä ne kakut kannattaisi tilata sellaisen ihmisen joka tietää huomata tämmöiset seikat. Eikä minun kun en mummolakaupunkia ihan täysin tunne. Argh. Saa nyt nähdä onko tuplakakut aamulla noudettavissa :grin

Ja esikoiselta jää varmaan viikonloppuna päikyt väliin kun juhlat jaettu kahdelle päivälle.

Muuten meillä on kaikki oikeesti hyvin :grin vauva tosi rauhallinen ja tyytyväinen tapaus. Käydään kuulumisia lukemassa mutta kommentoida ehtii harvoin mut tykkäilen tein kivoista jutuista sit :grin voimia teille muille äideille ❤
 
Mun mielestä kyllä kohtuutonta pyytää järjestämään juhlia noin kauas! Voimia ja tsemppiä! Toivottavasti pystytte nauttimaan juhlista!
 
Kiva kuulla Kotimaman kuulumisia, vaikka nyt olivatkin vähän ärtyneitä. :) Ymmärrän kyllä täysin ärtymyksesi. Yhden, saati kahden lapsen kanssa reissaaminen yhtään mihinkään vaatii paljon. Lisäksi vielä juhlat juhlittavana ja paljon sukulaisia ja vieraita vastaanotettavana. Paljon tsemppiä ja mukavia nimikemuja joka tapauksessa!
 
Järkätään tuolla tosiaan sen takia ettei sukulaisten ja ystävien tarvitsisi tulla meille asti, vaikka järjellä ajatellen niin päin se olisi paljon helpompaa. Onneksi voi jatkossa viettää tuplasynttärit lapsilla kun molempien juhlapäivät ihan kolmen viikon sisään :) Teki jo mieli kysyä mieheltä että kannattaako tännepäin reissata näinkin usein (viimeksi käytiin marraskuun lopussa) kun aina menettää hermot. Mies siis enempi kiukkuinen kun minä. Toivottavasti meidän parisuhde kestää nämä reissut jatkossakin että raahataan tämä poppoo omille vanhemmillemme ihasteltavaksi. Eikä tää nyt edullisimmastakaan päästä ole ajaa satoja kilsoja edestakas, tarjoiltavat maksaa yms. Huoh. Ehkä tää stressi tästä. Huomenna kyllä kilahtaa jos olen tilannut kakut 30hlön sijaan kuudellekymmenelle henkilölle :grin
 
Mulla jo isompi lovi kun menin rakastumaan gugguun ja mini rodinin (tiettyihin kuoseihin/väreihin) :grin
 
Mulla on kauhee kuumotus, kun ostin vauvalle nimiäisvaatteet kokoa 62, että mitä jos ne käykin pieneks. Ostin ne kaks viikkoo sitten ja nyt nimiäisiin vielä kaks viikkoa. No ei se pituutta kasva niin vauhdilla, mutta kun nytkin oli tullut 2 viikossa painoa 900g, niin mitenköhän joku hennesin body mahtuu tälle pullervolle :D
 
Mulla on kauhee kuumotus, kun ostin vauvalle nimiäisvaatteet kokoa 62, että mitä jos ne käykin pieneks. Ostin ne kaks viikkoo sitten ja nyt nimiäisiin vielä kaks viikkoa. No ei se pituutta kasva niin vauhdilla, mutta kun nytkin oli tullut 2 viikossa painoa 900g, niin mitenköhän joku hennesin body mahtuu tälle pullervolle :D
Meillä melkein kävi sama homma, ostin 56 bodyn pari viikkoa ennen nimiäisiä ja 50 cm mustat housut oli jossain setissä tullut. No sillä viikolla meni 56 vaatteet vaihtoon isompaan kokoon. Body oli vielä just ja just sopiva, mutta pari viikkoa aiemmin otetussa kuvassa 50 cm housut oli vielä vyötärölle mutta nimiäisissä menivät juuri ja juuri jalkaan ja olivat himpun lonkkien yläpuolelle housut :p
 
Meillä on ristiäiset viikon päästä, ja ostin nyt torstaina vaatteet. Bodyn koossa 62 ja housut 56. Meinasin ensin ottaa housutkin koossa 62, mutta ne oli kyllä niin isot, että olis pyörineet meidän pojun päällä. Hän kun on vielä enemmän hoikan puoleinen vaikka kova vauhtia kasvaakin ja reisimakkaroita kerryttää.
Toivotaan että on kutakuinkin sopivat vaatteet.
 
Meidän tytöllä oli ristiäisissä kastemekon jälkeen asuna n. 31vuotta vanha vaaleanpunainen mekko, minkä äiti on ostanut kun olin vauva.. mukava kun jotain on säilynyt omasta lapsuudesta.

Meillä olis ollut myös mun vanha mekko, joka on ollut mulla ristiäisissäni päällä, jos olis ollut tyttövauva. Mutta pojalle ei ollut mitään vanhaa juhlavaatteeksi kelpaavaa. Siskon tytöt on molemmat käyttäneet ristiäisissään mun vanhaa mekkoa, että on onneksi saanut käyttöä, jos vaikka meille ei tyttöä tulis koskaan.
 
En tajuu miks mulla tulee joka yö ihan hirveen kuuma, meijän makkari on viel viileempi ku muut huoneet. Ja kallonpohjalihakset/pää särkee yöllä aina samaan aikaan. Päivällä ei vaivaa ollenkaan.
 
Mulla taas on öisin kylmä ja nukun sukat jalassa, vaikka kämpässä on 23astetta.
Mies oli yön poissa ja ajattelin että nukun ihanasti vauvan kanssa vierisin hyvät yöunet. No vein sen omaan sänkyynsä kahdelta ja vasta sen jälkeen nukuttiin :D
Ei siitä tullu mitään kun kumpikin heräs jos toinen vähän liikahti, sen jälkeen kun laitoin omaan sänkyyn niin nukuttiin molemmat oikein hyvin. Oon aikasemmin miettinyt että olisko perhepeti kuitenkin parempi vaihtoehto ja vauvalle mieluisempi mutta tän perusteella ei, on oppinut jo niin hyvin nukkumaan näköjään itekseen :)
 
Mie säätelen aina yöllä ilmanvaihtoa jos on kuuma tai kylmä.. yleensä kyllä viilenee yöllä tämä kämppä.
Meillä on mies ollut viikonlopun reissussa ja vähän pelkäsin miten pärjätään lasten kanssa kolmestaan, mutta niin vain hurahti pari päivää ja hengissä ollaan :grin
Esikoinen kömpi kumpanakin yönä minun viereen ja vauva nukkui tyytyväisenä omassa sängyssään. Olen ollut aikaisemmin sitä mieltä että lapset nukkuu omassa sängyssään mutta nyt olen vähän höllännyt tuossa asiassa.. ei ne enää 15 vuoden päästä tule viereen nukkumaan..
 
Meillä on jostain syystä vaihtunut niin että vauva nukkuu mun vieressä.. Nukun ite tosi huonosti mut vauva ei suostu enää nukkumaan omassa sängyssä
 
Meillä on jostain syystä vaihtunut niin että vauva nukkuu mun vieressä.. Nukun ite tosi huonosti mut vauva ei suostu enää nukkumaan omassa sängyssä

Sama täällä. Nukutaan kaikki parhaiten näin. Nukutan edelleen vatsallaan, koska niin nukkuu parhaiten.

Me saatiin rotarokote tiistaina ja nyt tulee niskakakkoja monta kertaa päivässä. Kakka haisee koko ajan nenässä! Ei siis ainakaan tullut ummetusta siitä toisin kuin esikoisella. Toivottavasti en ole itse saanut pöpöä tytön kakasta, kun on vähän huono olo nyt. Olen kyllä pessyt käsiä vaipanvaihdon jälkeen mutta ehkä silti olen saanut sen? Onko muilla kokemusta?
 
Takaisin
Top