Helmikuun höpötykset

Mulla oli menkkakipua eilen ja vatsassa väänti, kuten yleensä menkkojen alkupäivinä. No sitten illalla tulikin kaamea ripuli ja vatsaa väänsi niin että pelkäsin oksentavani. Manasin jo ku ei ollut rintamaitoa pakkasessa että mitä jos en voiskaan imettää, jos tulis niin lamauttava mahatauti.
Olo helpotti yöllä, menkkajomo jatkui mutta menkat ei alkaneet
 
Onpas teillä aikasin alkanu :O jotenkin ajattelin että välttämättä koko imetysaikana ei menkkoja tulisi. Eikä mulla kyllä niistä vielä mitään tuntemuksia ole, synnytyksestä nyt 10vko
 
Mä laitan yhden käyttökerran jälkeen vaatteet pesuun ja vain siksi että ehditään käyttää kaikkia ihania pikku vaatteita :D

Mulla ei oo menkkoja näkyny jes ja tyttö tulee huomenna 9 viikkoa. Tosin oon niin painava nyt et ei varmaan siksikään tule ennenku laihdutan raskauskilot...

Tosi hyvin toimii tää kodinhoitaja homma. Ekalla viikolla kävi sovitusti 2 kertaa. Toisella viikolla tuli kerran ja toisella kerralla ei näkynytkään vaikka sovittu et tulee... Tällä viikolla jouduin perumaan eilisen kun oli lääkäri aika ja tänään piti tulla taas, mutta eipä näy... Taidan soittaa sinne ja sanoa ettei tarvi tulla jatkossa kun kerta ei osata olla sovittuna aikana. Olis vaan kiva et ilmotettais et ehdin varautua ottaa vauvan mukaan ku vien tenavat kouluun...
 
Mulla alkoi menkat kans 6 viikkoa synnytyksen jälkeen. Näemmä 31 päivän kierto ja mulla yleensä ollu super runsaat mut nyt oli tosi niukat ja kesti vaan puolitoista päivää kunnon vuoto..
 
9vk synnytyksestä eikä menkkoja, enkä kyllä odotakaan. Päädyin alottaa minipillerit niin voi ollaki ettei koko menkkoja tulekaan.
 
Mulla alkoi esikoisen jälkeen menkat vasta kun lopetin imettämisen kokonaan esikoisen ollessa 1v. ikäinen. Nyt tämän vauvan synnytyksen jälkeenkään ei ole menkkoja vielä näkynyt (vauva nyt 12viikkoa). Nyt aloitin myös minipillerit joten sekin saattaa vaikuttaa asiaan.
 
Argh, saako murhata anopin. Kävivät tässä iltapäivällä kun vauva just nukahti iltaunilleen. Minä ja mies molemmat sanottiin että anna lapsen nukkua, ja mies vielä uudestaankin että älä härki sitä lasta.. mutta ei, piti käydä koko ajan siinä silittelemässä ja tökkimässä niin että lapsi heräs, nukku ehkä vartin.. nyt onkin sitten ollut tosi kiva ilta, kun vauva yliväsyneenä ei meinaa rauhottua sitten millään. Kiitos taas.. En voi sietää mun anoppia, on niin sietämätön vain omaa napaansa ajatteleva ihminen.
 
Meidän poika nukkui tänään tooosi pitkät unet! Kävi päikkäreille 12:00, mentiin tädille näyttäytymään jossa valvoi puol tuntia. Kotiin tultua laitoin viel parvekkeelle nukkumaan ja sieltä heräs 18:00 :D
Ei pidä vauvan unta näpelöidä, mut kuinkahan tämä yö menee :D ..oon nääs sitä mieltä et vauvan turhasta herättämisestä joutuu helevettiin :D
 
Mulla alkoi menkat esikoisen synnytyksestä noin 10kk päästä, toivottavasti nytkään ei turhia kiirehtisi. En kaipaa kyllä enää ollenkaan, kun ei ole uutta vauvaa enää tarkoitus alulle saada.
 
Mukavaa laskiaista! Tämä pikkuperhe menee tänään kylän laskiaisriehaan, lähinnä me vanhemmat tapaan muita ihmisiä ja syömään hernaria, makkaraa ja muuta tarjottavaa.
 
Ärsyttää... Isommat lapset lähti aamulla isälleen. Mä päätin että oon koko viikon kotona vauvan kanssa enkä halua tänne meillekkään ketään. Ajatuksena saada imetystä kuntoon ja vauvalle rytmiä kun ekat 9viikkoa ollut niin härdelliä... Eiköhän mies ensin alota raivoamalla mulle että kun hän kerran kans on lomalla niin mun täytyy olla hänen kanssa ja kulkea kylillä ym. Sit lähti johonkin ja tuli 3 tunnin päästä takaisin hakemaan tyhjiä pulloja kun se on ilmeisesti jossain salaa polttanu pontikkaa!! Ristus... Pyysi mut mukaan pullottamaan. Joo en aio todellakaan sekaantua. Enkä edelleenkään poistu kotoa koko viikkona muutaku omille menoille.

Meillä on muutenki niin eriävä näkemys. Mä inhoan vieraita ja inhoan kyläilyä. Yök. Mies taas tuntuu raahaavan tänne jokasen joka vastaan tulee ja haluaa ystävystyä kaikkien kanssa. Eikä kunnioita kotirauhaa yhtään. Ja jostain syystä keksiny että oon yksinäinen ja ottanut oikeudekseen etsiä mulle kavereita. Mä luulen et jos joskus ero tulee niin siksi kun en saa olla koskaan yksin.

Mies muuten täytti jotai lääkäri plankettia ja siihen ruksitti kohdan että kärsii yksinäisyydestä. Miks mä oon erimieltä?? Kun töiden jälkeen tänne tulee aina sen kavereita ja illat on niiden kanssa ja vapaat ja viikonloput on aina kavereiden kanssa.
 
Kyl mä ainakin masennuksen aikana tunsin itteni yksinäiseks seurasta huolimatta. Tässä vähän keittiöpsykologiaa, mut sun teksteistä oon ollut huomaavinani, et aina, kun sun mies yrittääkin koskee suhun, ni käsket sen pois ja alat viel itkee siihen päälle. Ni voisko se aiheuttaa yksinäisyyttä sun miehelles? Voisit vaik kokeilla joskus halata miestäs ja hymyillä hänelle.
 
Puhuminen asiasta olis hyvä.. Meilläkin mies oli eilen morkkis ja ihmettelin mitä oon tehny taas väärin ni tää sankari oli morkkis siks että ei oo ollu läheisyyttä vaikka se ite istuu tossa tuolissaan kännykkä tai tabletti kädessä.. Vähän tuli semmonen että mitä vittua mies..

No loppujen lopuksi halittiin sitten vähän aikaa ennen ku mies rupes nukkumaan.. Mut sanoin sillekin että en ole ajatusten lukija joten voisko käyttäytyä niinku aikuinen ja keskustella asiasta..

Asiasta kukkaruukkuun. Tänään on vihdoinkin se kehitys seuranta aika pojalle.. Eikä mitään tietoa mitä siellä on vastassa..
 
Mua ärsyttää kun aloitin jälkitarkastuksen jälkeen minipillerit. Nyt jo yli viikon ollut niukkaa vuotoa. Aluksi luulin että on menkat alkaneet mutta ollut tosi niukkaa kokoajan eli luultavasti pillereiden haittavaikutus. Aloitin samat pillerit esikoisen syntymän jälkeen ja silloin ei tätä muistaakseni ollut. Ja esikoisen syntymän jälkeen mulla oli menkat poissa vuoden.
 
Kiitos tästä vuodesta kaikki mammat. Mä poistun nyt foorumilta, koska en koe tätä enään niin tärkeäksi eikä täällä sellaista tukea mitä tässä elämäntilanteessa kaipaan.

Oikeen hyvää jatkoa kaikille :Heartred
 
Muokattu viimeksi:
Hyvät jatkot myös Caarinalle.

Ihanaa kun vauvalla alkaa oleen jo rytmi kohdillaan. Päivällä muutamat unet ja muuten pysyy hereillä. yöt nukkuu hyvin, pari kolme kertaa herää syömään yöllä.. on muuten seurallinen neiti, haluaa olla siellä missä muutkin, älähtää heti jos jää olohuoneeseen kun muut mennään syömään keittiöön, mikä on siis olohuoneen vieressä.. naureskelee ja juttelee paljon, koirakin saattaa istua vauvan vieressä ja kuunnella tarinoita..
 
Mulla on ehtiny menkat olee jo 3 kertaa ja jätkä nyt 2kk :D nyt laitettiin kierukka jälkitarkastuksen yhteydessäni nyt sit tiputtelee taas :angry1
 
Meidänkin narttukoira istuskelee vauvan vieressä ja vauva katselee ja höpöttelee innoissaan. Välillä vauva saa lipaisun kädelle tai päälaelle. Hassua että koira on kiinnostunut näin vauvasta.

Minä taasen valitin miehelle että tuntuu yksinäiseltä, kun hää tulee kotiin ja tekee usein vaan omia juttujaan. No on se nyt skarpannut ja panostanut minuun. Sanoin myös että vaikka en apua enää tarvii, niin henkistä tukea ja läheisyyttä kuitenkin.
 
Takaisin
Top