Helmikuun höpötykset

Aika on kulunut tosi nopeesti! Meidän vauva jo kohta 7viikkoa!! Nyt on vauva-arki suloisimmillaan :Heartred
 
Mie en pysy enää viikoissa mukana.. Mut ei kyllä meillä oo suloista tää vauva-arki ainakaan tänään.. Tai ainakaan näin illasta.. Taas poika huutaa vaan.. En tiedä onko kipua vai nälkää vai väsymystä mut kaikki näemmä taas päin pyllyä.. No ehkä tää tästä..

Odotan nyt jo kauhulla ku anoppi tulee huomenna "auttamaan".. Todennäköisesti ei tee niinku pyydän..

Kyllä ton on pakko olla jotain kipua ku äsken melkein nukahti ja yhtäkkiä poika huutaa ja vetää samalla polvet kohti masua :sad001 itken taas itekin täällä jo :sad001
 
Varmasti tosi raastavaa katsoa toisen pahaa oloa, kun ei voi tehdä mitään. Voimia sulle! Onneksi se jossain vaiheessa helpottaa.
 
Kiitos. Joo ja kun mietin vaan kokoajan mitä voisin tehdä toisin ja sit hetken päästä itken kun tajuan etten voi tehdä mitään.. Kyl tää tästä.. Ehkä..
 
Että voi taaa nukahtaminen kestää... 21.30 vien väsyneen vauvan yöpuvun vaihtoin ja tullaan sänkyyn. Poika nukahtaa vain tissille joten yli 2 tuntia on jo imetetty ja ootettu kunnon unta. Koiran unta kyllä nukkuu välillä mutta ei oikeeta unta. :/ tässä uni maittais itelleki jo...
 
Täällä odotellaan kanssa, että pääsisi nukkumaan. Vauva nukkui illalla sen verran pitkät päiväunet, ettei taida heti tapahtua. Perhanan Netflixkään ei toimi, kun sitä tarvitsisi :D
 
Täälläkin. Vauva nukahtaa tissille, siirrän sänkyyn, vauva herää. Moneskohan kierros on jo menossa. Nyt oon vihainen miehelle, kun se on säätänyt makuuhuoneen patterin kuumalle
 
Ihmeen hyvä yö takana taas.. illalla kyllä nukuttaminen meni pitkäksi, laitoin esikoisen ysiltä nukkumaan ja aloin samalla imettään vauvaa niin vauva nukahti vasta 22.30.. sitten vauva heräsi klo 3 ja 5 syömään, söi pikapikaa ja nukahti uudestaan.

Tänään on jännä päivä.. selviää loppuuko kunnallinen perhepäivähoito tässä kaupungissa.. toivottavasti ei.. oman korteni olen kyllä kantanut kekoon kun kirjoitin koulutuslautakunnan varapuheenjohtajalle pitkän tekstin miksi pph pitää säilyttää kunnallisena palveluna..
 
Täällä ihana yö, vaikka illalla olikin tosi surullinen ja itkuinen poika jonka lohdutteluun meni aikaa. Nukahti kuitenkin yhentoista aikaan ja heräs syömään vaan kolmelta ja kuudelta :) normaalisti yöt on nykyään mennyt niin että eka uni on ollut 3h, sitten 2h ja sen jälkeen kokoajan taas lyhentyen.
 
Hellou, jonkun aikaa jo seuraillut teidän höpinöitä mutta nyt vihdoin sain itsekin aikaseksi liittyä mukaan. Meillä LA oli 19.12. mutta kaveri päätti viivästyttää tuloaan ja rakettien saattelemana pamahti maailmaan 31.12 kello 22.20
Hän on mun kolmas ihanuus. Ikäeroa siskoon oon tosin 6 vuotta Ja isoveljeen 9 vuotta, joten meillä elellään aivan uudelleen vauvaelämää

Tosin meille iski koliikki. Onkohan täällä muita joilla"nautitaan" iltahuudoista? Fujilla kuulostaa vahvasti samalta...
 
Mut meillä lapsi rauhoittuu syliin hyssytellessä. Ainoastaan jo on tosi kovia kipuja niin saattaa huutaa sylissä vajaa 30min ja rinnalle rauhoittuu aina.. Ja meillä siis aiemmin oli kyllä ihan koko päivä semmosta käninää eikä ilta aikaan pelkästään

Ja nyt tänään en oo antanut rautaa ja käytännössä ainoa millon lapsi huutaa on nälkä ja väsy.. Poika leikki matolla tyytyväisenä mobilen alla tunnin! Yleensä sietää selällään makuuta ehkä maksimissaan vartin putkeen tälläi päivällä. Ja nytkin se tuossa tapittaa mua sitterissä tuttia lussuttaen ja ihan on tyytyväinen :)
 
Muokattu viimeksi:
Tsemppiä Fuji! Meillä myös huudettu taas kaikki illat. Päivisin taas on ruvettu nukkumaan, ihanaa! Nimittäin kotona ollessa huudetaan myös päivät muutamaa hetkeä lukuunottamatta jolloin vauva seurustelee, jokeltelee ja hymyilee. Yhteensä ehkä n. tunnin päivässä. Nyt ehkä kolmena päivänä putkeen Vauva nukkuu päikkärit aamu ja iltapäivällä, jopa omassa sängyssään. Ihan käsittämätöntä!

Ihan vahingossa tein oivalluksen kun vauva vaan huusi. En jaksanut kuunnella kun mikään ei auttanut. Vain jumppapallolla hyppiminen eikä sitäkään loputtomiin jaksa. Niinpä vein vauvan omaan sänkyynsä ja iskin tutin suuhun (yleensä sylkee sen pois mutta sinnikkäästi pyörittelin sitä suussa ja lopulta alkoi imemään). Vauva siellä sitten mutisi itsekseen, heilutteli käsiään ja imi tuttia. Ja yhtäkkiä nukahti! Olen tätä nyt pari päivää käyttänyt, ei tarvitse nukuttaa vauvaa ja viedä nukkuvana sänkyyn. Laitan tutin suuhun ja silittelen otsaa ja nenänvartta niin lopulta rauhoittuu ja nukahtaa. Voi olla että pari kertaa herää ja huutaa mutta en ole nostanut pois sängystä vaan toistanut silittelyn ja aittanut tutin jos on huolinut.

Kannattaa kokeilla vaikka tiedän hyvin että ei toimi kaikilla ja meilläkään ei varmaan enää huomenna :wink. Mutta useaan viikkoon en saanut vauvaa nukahtamaan päivällä kuin vaunuihinsa joten tämä on valtava edistysaskel.

Jotenkin tuota iltahuutoakin kestää kun päivät menee mukavammin. Iltaisin huudetaan siis n. Kuudesta eteenpäin nukahtamiseen asti, eli n. Yhteentoista. Hiljaiseksi saa vain hoitopöydällä, jumppapallolla ja tietyssä asennossa kanniskelessa ympäri kämppää. Mutta heti kun yrittää istua sohvalle tms niin huuto alkaa.
 
Tsemppiä täältäkin kaikille, joilla huudetaan syystä tai toisesta.
Meidän neitokainen huutaa aika iltapainotteisesti, puolesta tunnista kahteen, kolmeen tuntiin menee illalla huutopuuhiin. Usein on niin "raivoissaan" ettei tissi kelpaa ja jossain vaiheessa varmaan on jo sitten nälkäkin. Mun mies on ottanut nyt tehtäväkseen löytää konstin, jolla tytön oloa saadaan helpotettua, ettei joka ilta tarvitse uneen itseään huutaa. Nyt ollaan parina iltana annettu pullosta pumpattua maitoa iltamaidoksi, sen on neiti huolinut, kun ei tissi kelpaa. Eilen mies keksi, että ehkäpä tyttöä ottaa päähän väkisin nukuttaminen, valot pois ja hyssyttelyä pitkin olohuonetta. Hän oli sitten maidon annon jälkeen laittanut valot takaisin päälle ja ottanut tytön syliin istumaan ja juttelemaan. Siinä he seurustelivat, kun mä tulin esikoista nukuttamasta. :Heartred Menin itse nukkumaan ja tätä kaksikko jäi olkkariin odottelemaan unta. Tyttö oli sitten aikansa seurottuaan käpertynyt isänsä syliin ja nukahtanut, mies toi nukkuvan nyytin makkariin joskus 23 jälkeen. :happy: Tänään kokeillaan samalla kaavalla. Mies valvoo joka tapauksessa pidempään, kuin minä, joten häntä ei haittaa pitää vauvalle seuraa myöhäänkään.
 
Numea mä niin tiedän fiiliksen!! Tsemppiä!! Ja noi oivallukset, ihan mahtavaa! Tuntuu ku ois voittanu lotossa!!!
Meillä kans päiväunille nukahtaminen oli aivan tuskaa, kunnes opin ennakoimaan oikein urakalla poisun tarpeita. Eli meillä ollaan nukahtamisen kanssa aivan liian myöhässä jos hän ehtii näyttämään väsymyksen merkkejä. Sitten kelpaa enää ulkoilu tai autokyyti jotta huuto loppuu.

Puolituntia ollaan hereillä ja sit alotan jo rauhottelun ja unille auttamisen. Poitsulla ei toimi toi itse säätely vielä, joten vaatii ruuuuuutkasti apua nukahtaakseen.

Iltasin alkaa sitten huuto. Yleensä vikojen päikkäreitten jälkeen, about seiskasta kymppiin. Ei auta muu kuin rauhottaa tilanne, laulaa laulua (lähinnä mun mantra ettei pää sekoo), kapaloida ja keinuttaa sohvalla sylissä. Huutaa ku hinaaja, nukahtaa minuutiks ja jatkaa taas kiljuntaa. Kun kiljuu ei rauhotu oikeestaan mihinkään, joten neuvona oli että nyt pitää totuttaa lapsi pariin rauhottelumetodiin, sellaseen joita itse jaksaa tehä monta tuntia. Vauvalla ei oo hätä vaikka kiljuu, eikä se ole mun vika (nää vihdoinkin sain iskostettua päähäni).
Onhan toi ihan kaistapäistä, mut kyl tää täst, täytyy yrittää jaksaa.
 
Meillä on nyt rotavirusrokotteen jälkeen huudettu masupipiä 2 päivää. Yö oli suht kohtuullinen kun annoin illalla törkeästi pikku lirauksen parasetamolia. Päivät menneet kumminkin huutaessa lohdutonta kipuitkua, joka ei meinaa rauhoittua millään. Päikkäreitä ei olla nukuttu lukuunottamatta muutamia lyhyitä torkkupätkiä, jotka onnistuu ainoastaan kantorepussa kävellen ja samalla laulellen. Jos laulu tai kävely lakkaa niin itku alkaa. :arghh:
 
Mulla tuntuu olevan vähän toisenlaiset murheet, meidän vauva nimittäin nukkuu lähes koko ajan! Ikää 7 viikkoa ja tänään on tähän mennessä ollut hereillä 2 x 45 minuuttia. On toki "herännyt" muutaman kerran niin että silmät aukeavat, jolloin olen tehnyt vaipanvaihdon ja ruokkinut, mutta kun on syönyt viitisen minuuttia niin on taas täydessä unessa. Onko muilla näin uneliaita vauvoja?

Uskoisin että saa tarpeeksi maitoa kun kasvaa hyvin, joten sen perusteella olettaisi että pitäisi riittää voimia olla myös hereillä? Hereillä ollessaan seurustelee ja muutenkin vaikuttaa pirteältä, mutta silti tulee mietittyä onko näin paljon nukkuminen normaalia? Vai voikohan antibioottikuuri vaikuttaa unettavasti?
 
Mangustimamma meillä neuvolassa terkka sanoi että vaikka sen rokotteen saa ennen 3kk ikää niin saa antaa kipulääkettä kun tiedetään että se rokote aiheuttaa kipua!

Onpa ollu ihanan helppo päivä kun poika on vaan ollu rauhallinen ja nukkunut koko päivän tyytyväisenä! Pariin otteeseen jotain pientä kipua mitä on itkenyt mutta heti rauhoittuu joko tutin kanssa tai siihen että nostaa syliin :)
 
Mulla tuntuu olevan vähän toisenlaiset murheet, meidän vauva nimittäin nukkuu lähes koko ajan! Ikää 7 viikkoa ja tänään on tähän mennessä ollut hereillä 2 x 45 minuuttia. On toki "herännyt" muutaman kerran niin että silmät aukeavat, jolloin olen tehnyt vaipanvaihdon ja ruokkinut, mutta kun on syönyt viitisen minuuttia niin on taas täydessä unessa. Onko muilla näin uneliaita vauvoja?

Uskoisin että saa tarpeeksi maitoa kun kasvaa hyvin, joten sen perusteella olettaisi että pitäisi riittää voimia olla myös hereillä? Hereillä ollessaan seurustelee ja muutenkin vaikuttaa pirteältä, mutta silti tulee mietittyä onko näin paljon nukkuminen normaalia? Vai voikohan antibioottikuuri vaikuttaa unettavasti?
Toiset vauvat nukkuu vaan enemmän. Kyllä tää huima kasvuvauhti väsyttää!

Meilläkin vauva huutais koko illan kuudesta yhdeksään, jos ei sais olla koko ajan tissillä. No nyt jo pitää pitempiä taukoja ja mies vaihtaa vaipat että mä saan syödä tai tehdä jotain.
 
Taas tää ilta mennyt itkeskellessä, nyt juuri rauhottui miehen kainaloon pidemmäksi aikaa! Ei itke yhtähuutoa vaan n.puoliminuuttia ja sitten 1-2minuuttia hiljaa ja sitten taas, eikä nukahda. Tissille on alkanu myös itkemään melkein joka kerta syötön aluksi ja joskus välissäkin, en ymmärrä tätäkään että mistä alkanut :sad001

Nyt mua rupes pelottaa toi rotavirusrokote! Pojan piti saada se eilen mutta lääkäri oli kipeä ja siirty huomiselle, sunnuntaina ristiäiset! Kysyin vielä puhelimessa että haittaako ja vastattiin että ei juuri mitään tuu paitsi vähän voi kakata useammin, mutta teidän kokemusten perusteella näin ei siis ole... Onkohan ristiäiset sitten yhtä huutoa :sad001
 
Takaisin
Top