Helmikuun höpötykset

Meillä vauva nukkuu unipesässä meidän välissä parhaiten. Rs virus alkaa olee parantunut. Hengitys vielä rohisee. On ollut kyllä stressaavaa seurata toisen vointia. Pelkään vieläkin jos tulee jotain jälkitautia. No korvatulehdukseen loppuu huomenna antibiootit. Tiistaina neuvola ni saa katsoa kyllä ne vielä. Sain tänään kirjoitettua kantelun hoidosta mitä ei saatu ja meinaan sen laittaa aluehallintovirastoon. Vaikka ei siitä mitään hyötyä välttämättä ole niin tulee itselle parempi mieli.
 
Winnie mulla kans huonoa oloa. Ja rota saatiin torstaina. Eilen illalla suihkun jälkeen iski ihan järkyttävä kipu mahaan ja nyt on käytännössä sit koko yö oksentanut ja ripuloinut.. En tiiä mistä on kyse ku vähän väliä pesen käsiä ja varsinkin vaipanvaihdon jälkeen. Oon saanut ehkä max 3h unta koko yönä klo 23:20 jälkeen..
 
Mulla oli maha sekaisin lauantaina, rota saatiin torstaina. Vauvalla ei oo onneks itkua kummemmin, kakkaa tulee vaan solkenaan pieniä töräyksiä joka vaippaan, ilman suurempia ponnisteluja
 
Joo vaikea sanoa kumpi tää olis noro vai rota mut mulla oli koko eilinen päivä vähän huonoa oloa ja veto pois.. Sit illalla kova vatsakipu, kramppeja ja käytännössä tyhjenin kokonaan tossa yön aikana.. Ja nestehukka tietysti iski.. Nyt oon koittanut paljon juoda mut ei saa kerralla juoda liikaa ku tulee huono olo..
 
Joo harvoin olen näin kipeänä ja nielurisaleikkauksen jälkeen oon ollu kerran vuodessa pari päivää flunssassa (aiemmin vähintään yksi kerta jokaista vuoden aikaa kohden ja aina kestänyt melkein 2 viikkoa!). Kyl tää näemmä tästä pikku hiljaa alkaa helppaamaan mut en oo syöny mitään nyt sit koko päivänä.. Nesteitä paljon tullu juotua (mehukeittoa jne)
 
Toi on kyllä varmasti yks ikävämmistä hetkistä, kun on itse kipeenä ja pitäis hoitaa vielä lapsi! Oon ajatellu, että pahimmassa tapauksessa vois miettiä kysyvänsä perhetyötä apuun.
 
Meillä tytön luomi punoittaa ja vaikuttaa ärtyneeltä. Silmä ei punoita. Muistelisin, että pojalla oli samaa pienenä. Mitään sille ei silloin tehty. Tuntuu, että tuo vaikuttaa tyttöön..aivan kuin hän yrittäisi sitä hinkata. En tiedä uskaltaisiko siihen jotain perusvoidetta laittaa?
 
Winnie, meillä ihan sama juttu! Tänään kokoaika nyrkit hakeutu silmiin ja oli selvästi inhottava olo. Silmät muuten ihan hyvän näköiset, ei rähmi tai muuta. Kastelin harsoa kylmällä vedellä ja 'painelin' sillä vähän Luomien päältä, tuntui helpottavan ainakin hetkeksi..
Ajattelin että jos ei pahene niin odotellaan torstain neuvolaan asti :)
 
Toi on kyllä varmasti yks ikävämmistä hetkistä, kun on itse kipeenä ja pitäis hoitaa vielä lapsi! Oon ajatellu, että pahimmassa tapauksessa vois miettiä kysyvänsä perhetyötä apuun.

Meillä mies sano et niiden töistä saa olla pois kolme päivää jos pikkuvauvaa hoitava äiti sairastuu. On kai sen oltava kaikkialla mahdollista, jos oikein kipeeks tulis.
 
Joo siis kyllä jos sairaalaan joutuu niin sit myöhemmin. Mut toihan menee useimmiten niin että vain yksi aikuinen kotona riippumatta siitä onko se aikuinen kipeä vaiko ei..
 
Vauva on nyt 2h huitonut ja jokellellut sängyssä kun pitäisi nukkua :banghead: On tämä toki mukavampaa kuin että itkisi, mutta äiti on jo vähän väsynyt!
 
Uusi viikko ja uudet kujeet. Ajattelin eilen että harjoitellaanpa vauvan omassa sängyssä nukkumista.. :wink Olin hieman skeptinen miten onnistuu kun on tottunut perhepetiin. Noh vauveli tankkasi tissiä illalla kymmenen aikaan ja nostettiin sitten omaan sänkyyn. Johon nukahti alle viidessä minuutissa! Heräsi syömään aamulla sitten puoli viisi! Siis mitä ihmettä!?o_O:woot::happy: tää on jokin vitsi varmaan :joyful:
 
Vauva on nyt 2h huitonut ja jokellellut sängyssä kun pitäisi nukkua :banghead: On tämä toki mukavampaa kuin että itkisi, mutta äiti on jo vähän väsynyt!

Suosittelen korvatulppia. Itse nukun nyt niin paljon paremmin kun on korvatulpat. Kuulen kyllä vauvan itkun joten ei huolta että nukkua posottaisin kun vauva itkee.
 
Meidän penska pitää siirtää nukkuvana sänkyynsä, sillä ei suostu nukahtamaan ilman tissiä muualle kuin vaunuihin ja turvakaukaloon. Muuten tulee pitkä ja riipaiseva itku
 
Meillä nukahdettu yöunille noin viikko omaan sänkyyn! Juo iltapullon klo 00 ja laitan sänkyyn jossa hetken jokeltelee ja kattelee mobilea kunnes nukahtaa. Herää noin klo 5 ja otan viereen tissille ja mies tuo maitopullon kun lähtee töihin klo 6. Tästä jatkaa unia mun vieressä. Nukahtais varmaan sänkyynsä kans kun pullolla on nii hyvä tainnuttaa:D
 
Meilläkin poika nukkui hurjat 4 ja puoli tuntia kun mies antoi pullosta korviketta ton mahataudin takia.. En pystynyt pitämään poikaa sylissä kun oksetti niin paljon. Eikä onneks tarvinnu antaa ku ton yhden kerran..

Täytyy ruveta taas kokeilemaan tota pumppausta niin sais pakkaseen maitoa tällaisia tilanteita varten jos tulee pakko antaa maitoa pullosta..
 
Meillä neiti on nukkunut alusta asti omassa sängyssään. Yöunet on 7,5-9,5h mittasia. Mut silti tuntuu, etten saa nukuttu tarpeeks, vaik nukun yli 7,5h putkeen.
Kohta pitää ottaa koon 62 vaatteet käyttöön. Haikee olo :sad001 Pikkunen kasvaa niin kovaa vauhtia.
 
Takaisin
Top