Helmikuun höpötykset

Isännällä tänään synttärit. Hän lähtee ystäviensä kanssa istuu iltaa joten mä ja poika ollaan kotosalla iha kaksin huomisaamuun asti.
Huomenna on aikomus mennä miehen kanssa ulos syömää ja viedä poitsu mummolaan pariks tunniks. Kuinkaha paljo pitää viedä pumpattua maitoa mukana..?

imetyksen tuen ohje; pullosta max 90ml kerralla. Ja sen pitäs riittää pitämään nälkä pois 3h
Tosin me tehtiin yks 100g syöttöpunnitus tässä eli voi syödä kerralla enemmänkin. Veisin siis reilusti mut ohjeistaisin antaa sen max 90ml tahdistettuna. Myöhemmin sit lisää jos ei muuten rauhoitu
 
Ollaan 2h autoreissulla ajamassa maalle. Poika pysäytti meidät huudollaan kahdesti, eka syömään etupenkille, sitten huoltoasemalla vaipanvaihto ja syöttö. Matka kestikin 3h, mut vauva nukkui viimeisen tunnin :Heartred
 
Täällä on tänään vauva yskinyt. Ei onneksi paljon. Pelottaa, ettei nyt kipeeksi tule. Nyt nukkuu tyytyväisenä tuossa unipesä sä. Päivä on ollut kyllä raskas. Eilen aloitin cuplatonit ja koko viime yön vauva oli levoton ja tänään aamulla annoin vielä kerran cuplatonia. .No täällä huudettiin sitten koko aamupäivän. .tai onneksi rauhoittui kun kävelin vauva manduca ssa. En enään sitä anna. Onneksi päivällä nukkui 2h koska ilta 7 alkoi taas jokapäiväinen iltahuuto mikä kesti nyt puoli 10 saakka. Tuo manduca on kyllä ollut niin hyvä ostos . Sinne vauva rauhoittuu. Ainoa etten jaksa koko iltaa pitää sitä. Välillä kiukuttaa tää ja sit tulee huono omatunto kun eihän vauva masulle en mitään voi.
 
Oi ihanaa! Ollaan mökillä ja vauva nukkui pitkät unet. Kolme edellistä yötä vauva ryysti maitoa tunnin välein, mutta nyt heräsi vain kahdesti! Täällä on niin viileä huoneilma että on parempi nukkua :Heartred
 
Olin todella typerä! Eilen menin herkkuhimooni syömään iltapalaksi ranuja ja suklaalevyn. Turvonneena nukkumaan. Herään aamuyöllä toimittamaan mahani. Sen jälkee ei ookkaa vatsa toiminu ja nyt maha on tosi kipee eikä edes ilma taho kulkea. Noh kyllä minä itteni kanssa kestän itsehän tämän itselleni aiheutin mutta miksen ajatellut tuota lasta?! Pikkunen oli jo aamusta myös mahavaivainen ja nyt illalla taas, tuntuu olevan sama kun äidillä ettei tule edes pieruja. :banghead::sad001
 
Jes! Näillä näkymin tuo uusi rauta valmiste sopii meille! Tässä uudessa on siis se painon mukaan nouseva annos mutta ainakaan nyt yli 6h sen antamisen jälkeen poika edelleen rauhallinen eikä ole huutanut selkä kaarella kipua. Aiemmin meillä siis käytössä fer in sol jonka Annostus ei nouse painon mukaan oikeastaan yhtään (5kg jälkeen 0,2ml) ja nyt saatiin käyttöön Niferex :)

Sit vielä kun toi mies parantuisi ja en It tulis kipeämmäksi kuin mitä nyt olen niin kaikki on hyvin..

Muoks. Taisin olla liian optimistinen taas.. Poika huutanut selkä kaarella taas puol 10 lähtien suurin piirtein ja huutaa niin kauan ku tissi ei ole suussa.. Ihan selvää kipua tää on :sad001 No ei auta kuin toivoa että pienen masu tottuu tohon rautaan.. :sad010
 
Muokattu viimeksi:
Meil ei oo vauva kakannu tänää eikä eilen, voikohan kokeilla kuumemittarii auttaisko se? Ilmaa tulee paljon, tänää ekaa kertaa kunnolla itkiki ku vattassa väänsi. Tulikohan ilmavaivat ku join eilen kokista, jos ne hiilihapot teki ton :sad001
Kakkaa siis normisti ainaki kerran päivässä.
 
Tällai illalla on hyvä taas olla optimistinen ja todeta että pojalla ei ollut tänään niin pahasti kipristystä kuin eilen siitä raudasta.. Lievästi kärttyisempi kyllä ollut masun takia kuin normaalisti mutta pahimmilta kipu huudoilta ollaan säästytty.. Eilen siis annettiin 4 tippaa ja tänään annoin vaan 2..tästä lähdetään sit pikku hiljaa nostamaan..
 
Meil ei oo vauva kakannu tänää eikä eilen, voikohan kokeilla kuumemittarii auttaisko se? Ilmaa tulee paljon, tänää ekaa kertaa kunnolla itkiki ku vattassa väänsi. Tulikohan ilmavaivat ku join eilen kokista, jos ne hiilihapot teki ton :sad001
Kakkaa siis normisti ainaki kerran päivässä.

Se kakkaamistahtihan hidastuu vanhetessa ja väliä voi olla useitakin päiviä. Eihän siitä haittaakaan ole jos kuumemittarilla kokeilee. Mahallaan ollessa suoli tyhjenee helpommin, itse kantelen käsivarrella paljon.
 
Ihmeellistä! Äsken laitoin vauvan nukkumaan ja ihmettelin kun nukahti niin nopeasti. Menin syömään ja pohdin että nukahtiko se nyt kerrasta kunnolla. Kurkistin makkariin ja siellähän se huitoi jaloilla ja käsillä menemään ja ähisi yksinään. Yleensä kun tämä herää niin alkaa saman tien itku. Nyt vielä kävin vessassa ja touhusin muuta ennen kun jatkoin imetystä, eikö tämä itkenyt vieläkään.
Ehkäpä tämä on sitten vähän rauhoittunut :Heartred
 
Meillä on ollut pierukakkoja lähes tulkoon joka vaipassa, mutta eilen taisi olla vaan yhdet isot. Lieneekö meilläkin siis kakkaustahti muuttumassa? Disflatyliä on nyt annettu muutamia kertoja pientä annosta, en tiedä voiko vaikuttaa asiaan.
 
Viikonloput yöt oli jotain tankkausöitä, kokoajan tissi suussa. Nyt viime yö: nukahti n.22 tankattuaan reilu tunnin, heräsi n.2 mutta ei halunnutkaan tissiä, tarkkailin hetken heräsikö ähertämään kakkaa, pari pierua päästi ja tyytyväisenä tarkkaili ympäristöä ja oli hiljaa. Annoin olla ja laitoin silmät kii ajatellen että kyllä hän ilmoittaa kun on nälkä, no se nälkä tuli vasta klo 5! Ja kyllä mun tissit paino siinä vaiheessa tonnin! Hämmästyin että noin pitkä väli! Uusi nälkä tulikin nyt klo 7.

Isäntä lähtee tänään taas töihin. Jännää. :)
 
Meillä poika oli niin väsynyt lauantain ristiäisten jälkeen että nukkui 12 tuntia kahdella syötöllä :woot:
Kyllä huomaa miten kehittyy ja muuttuu. Vielä pari viikkoa sitten kakkasi ainakin 5 krt päivässä. Nyt kerran per pvä tai joka toinen. Taisi muuttua ekan rokotteen jälkeen. Ilmavaivatkin helpotti kun lopetin disflatyl tipat o_O aiemmin väänsi ja käänsi tunti tolkulla kipeästi, nyt vaan rupsuttelee normi pieruja. :) ilmeisesti on myös tottunut D tippoihin nyt. On hereillä helposti pari tuntia, juttelee ja naureskelee sekä tavoittelee kovasti leluja. Aika ihanaa :happy:
 
Kakaton päivä tänäänki, koskakohan pitää huolestua? Tai no huolestunu oon jo... pissaa tulee kyl ihan normisti, eikä itke vattaansa yhtään, ilma tulee hyvin ulos.
 
Eikös jopa se kerran viikossa ollu vielä normaalia? Meillä on taas rauta sekoittanut pojan masua.. Mut 2 tippaa menee aika kivuttomasti kuitenkin :)
 
Meillä on pojan maha alkanut toimia useamman kerran päivään ilman luumuvettä. Täysimetyksellä mennään edelleen, ei olla vielä vellejä aloitettu. Huomasin kanssa, että kun nostaa Niferex-annosta niin pojalla on silloin itkupäivä mutta seuraavana päivänä ei enää satu massuun.
 
Kakaton päivä tänäänki, koskakohan pitää huolestua? Tai no huolestunu oon jo... pissaa tulee kyl ihan normisti, eikä itke vattaansa yhtään, ilma tulee hyvin ulos.
Niin kauan kun ei kiukkua kipeetä masua niin ei huolta. Täysimetyksellä voi venyä kakkausväli joskus jopa 3viikkoon! :wideyed:
Ämmä imeytyy niin hyvin vauvaan ettei siitä jää juuri mitään jäljelle (imetystuesta opittua). Eli niin kauan kaikki hyvin eikä ummetusta kunhan ei kipuile masua.
 
Meillä poju on kakannu tähän asti useamman kerran vuorokaudessa, mutta nyt viimeisen viikon aikana vähentynyt aika paljon. Ehkä kerran yöllä ja pari kertaa päivän aikana. Itsellä nyt vaan paha mieli, kun olen viime päivinä syönyt aika paljon ruisleipää ja tänään keksin, että toisen itkut ja kiemurtelut taitaa johtua siitä! :sad001 harmittaa, kun oon aiheuttanu ihan turhaan kipuja toiselle ja toisaalta taas harmittaa myös omasta puolesta, kun mä niin haluaisin ruisleipää syödä. Mutta ei auta, vaaleaan palattava ainakin melkein kokonaan.
 
Nyt on neidille tullut taas uusi vaihe. Hän alkaa iltaisin itkemään, kun hänet laskee sylistä ja haluaa koko ajan pullon, mut ei silti syö siitä paljoa ja nukahtaa syliin. Pakko iltaisin jättää neiti itkemään sänkyyn, ku kuitenkin nukahtaa hetken päästä. Tulee vaan niin paska äiti -olo :,(
 
Nyt on neidille tullut taas uusi vaihe. Hän alkaa iltaisin itkemään, kun hänet laskee sylistä ja haluaa koko ajan pullon, mut ei silti syö siitä paljoa ja nukahtaa syliin. Pakko iltaisin jättää neiti itkemään sänkyyn, ku kuitenkin nukahtaa hetken päästä. Tulee vaan niin paska äiti -olo :,(

Miksi ei vois antaa nukahtaa syliin ja laskea sit sänkyyn nukkumaan? Vauvalle on ihan normaalua kaivata läheisyyttä me sylitellään joka ilta miehen kanssa vuorotellen ainakin se 5h. Aamupäivällä viihtyy sitterissä, illalla ei ollenkaan.
 
Takaisin
Top