Helmikuun höpötykset

Hellou, jonkun aikaa jo seuraillut teidän höpinöitä mutta nyt vihdoin sain itsekin aikaseksi liittyä mukaan. Meillä LA oli 19.12. mutta kaveri päätti viivästyttää tuloaan ja rakettien saattelemana pamahti maailmaan 31.12 kello 22.20
Hän on mun kolmas ihanuus. Ikäeroa siskoon oon tosin 6 vuotta Ja isoveljeen 9 vuotta, joten meillä elellään aivan uudelleen vauvaelämää

Tosin meille iski koliikki. Onkohan täällä muita joilla"nautitaan" iltahuudoista? Fujilla kuulostaa vahvasti samalta...
Tervetuloa. Meillä samanlainen tarina :) tyttö syntyi 31.12 klo 8.57 ja la oli 19.12. Ja myös kolmas. Isommat sisarukset 10 ja 9!

Ja kaikki täällä hyvin! Vauva pitää mut otteessaan niin ei paljon ehdi kun foorumin avata ja taas huudetaan. Kiltti työt mutta vaatii syliä kokoajan. Tällä viikolla selviää kotiapu niin saan minä vähän hengähtää ja apua arkeen jee :)
 
Muokattu viimeksi:
Mä olen kuullut, että 9 kk jälkeen on paljon vaikeampaa aloittaa, koska siinä iässä sukellusrefleksi sammuu. Itse en odottaisi elokuulle koska menee liian lähelle. Esim. Vandersilla taisi olla sivuilla maininta, että pyrkivät mahduttamaan kaikki halukkaat ryhmiin tai tarvittaessa perustamaan uusia ryhmiä. Vauvauintia ei minusta ole niin paha aloittaa kesken kauden, kun sinne mennään perheenä, ei ole sitä pelkoa että jää jutuista ulkopuolelle kun muut ovat jo kuppikuntautuneet. Tai siis ehkä on, mutta se ei niin haittaa kun on mies kumminkin seurana. :)
Täällä tuskin muut järjestää vauvauintia kuin kunta enkä voi poikaa viedä vielä kun syntyi ennenaikaisesti, vaikka siis on jo kolme kuukautta syntymäikää.
 
Ristiäiset nyt onnistuneesti ohitse :)
Ei tullut meille rotarokotteesta mitään epämiellyttäviä sivuvaikutuksia vaikka pelkäsin. Pojan nimeksi tuli Onni, ja oli ilmeisen uuvuttavat bileet kun ekaa kertaa nukkui yöllä 6h, ja nyt vetää päikkäreitä jo neljättä tuntia! Aamulla oli kyllä pari tuntia oikein pirteenä :)
 
Täällä harjoitellaan päikkäreitä ilman tissiä. Tuttikin näköjää kelpaa kun on tarpeeksi väsyny. Kesti kyllä paljon kauemmin ja nukuttajaaki rupes väsyttää mutten jaksa leikkiä tuttia.
Päikkärit päättyi mahavaivoihin. Tutti antoi mukanaan valtavan määrän ilmaa mutta onneksi ne saatiin pois, tuli oikeesti iha sikamaisia röyhtejä ja pieruja:troll:
 
Muokattu viimeksi:
Mun käsityksen mukaan vauvauinnin voi aloittaa missä iässä vaan sen 3kk:n jälkeen. Ei siis ole ns. yläikärajaa. Toki se sukellusrefleksi heikkenee ja sammuukin jossain vaiheessa, mutta on yksilöllistä. Ja onhan vauvauinti paljon muutakin, kuin pelkkää sukeltamista. :)
Me aloitettiin esikoisen kanssa hänen ollessaan 7kk. Täälläkin kaupungin uinnit alkavat tammi- ja elokuussa. Ainakin meidän pojalle se oli ihan hyvä ikä aloittaa ja onkin nyt 2-vuotiaana varsinainen vesipeto.
Tarkoitus olis tämän joulukuun typynkin kanssa hakea seuraavaan elokuun ryhmään. :)
 
Hehee, taistojen päivät edessä :nailbiting: :grin
Pakkasta on luvattu sen verran että ulos ei viitsis laittaa nukkumaan (lähemmäs -20). Ja sisällä päikkäreiden nukkuminen on jäppiskän mielestä aivan karseeta puuhaa :smiley-angry017

Joko jollain muullakin on alkanut tää sisällä nukkuminen on hanurista -vaihe :meh:
 
Joo minäkin kauhulla odotan sitä kun joutuu sisälle nukuttamaan. No taktiikkana on se että imetän sängyllä kyljellään ja kun se on sikiunessa, livahdan pois ja jätän sen siihen. Tai sit nukahdan itekin. :P
 
Tervetuloa. Meillä samanlainen tarina :) tyttö syntyi 31.12 klo 8.57 ja la oli 19.12. Ja myös kolmas. Isommat sisarukset 10 ja 9!

Ja kaikki täällä hyvin! Vauva pitää mut otteessaan niin ei paljon ehdi kun foorumin avata ja taas huudetaan. Kiltti työt mutta vaatii syliä kokoajan. Tällä viikolla selviää kotiapu niin saan minä vähän hengähtää ja apua arkeen jee :)

Mukava kuulla sinusta!! Kotiapu on kyllä hyvä idea ja itselläkin tuo on harkinnassa nyt. Paljon tsemppiä sinne! :)
 
Meillä onneksi nukutaan sisällä ja ulkona :) kävin tänään asioilla ja mies jäi hoitaa vauvaa. Lapsi huusi kuulema koko sen ajan kun olin pois... sisälläni hiukan hykertelin - tähän mennessä nuo itkukohtaukset on sattunut mun vahtivuorolle ja isi on saanut hoitaa hymyilevää tai nukkuvaa vauvaa.
 
Siis miten voi olla mahollista, ku nukutan vauvan päivällä meijän sänkyyn ja hiivin pois niin 5-10min niin rupee huutaan. Mut jos nukun vieressä niin tyytyväisenä nukkuu vaan.
 
Siis miten voi olla mahollista, ku nukutan vauvan päivällä meijän sänkyyn ja hiivin pois niin 5-10min niin rupee huutaan. Mut jos nukun vieressä niin tyytyväisenä nukkuu vaan.
Sama täällä! Nyt jo mietin miten vaikeeta onkaan nukuttaa sit omaan sänkyyn!
 
Nukuttaako kukaan vauvaa vatsallaan? Sehän periaatteessa on kiellettyä nykyään kätkytkuoleman riskin takia. Mutta meillä on niin, että tyttö suostuu nukkumaan omassa sängyssä jopa siinä asennossa..muuten ei suostu nukkumaan siinä sängyssä. Voiko se olla huono asia, että vauva saa nukuttua rauhassa päiväunet ilman ähkimistä ja huitomista? Kaverille oli annettu lupa nukuttaa vauva vatsalleen öisin kun vatsavaivatkin helpottuu sillä tavalla. Meille sanottiin neuvolassa, että ehdottomasti ei saa nukuttaa..mutta onko asiat ihan noin mustavalkoisia....
 
Olen vatsallaan nukuttanut vain silloin, jos itse valvon vieressä. Apneapatjan kun hommaa niin se ainakin hälyttää jos hengityksen kanssa ongelmia. Osastolla valvontalaitteissa poika nukkui myös vatsallaan, eivät sielläkään suositelleet vatsallaan nukuttamista kotioloissa.
 
Meillä nukkuu poika onneks yöt omassa sängyssä mut päivällä näemmä vaan vaunuissa tai sylissä :sad001
 
Voihan senkin kyllä katsoa vatsallaan nukuttamiseksi kun joskus otetaan poika yöllä rinnan päälle nukkumaan, jos on levoton eikä nukahda tai asetu sänkyyn :hilarious: oon tainnu joskus kainaloon ottaessa huomata aamulla että vatsallaanhan tuo kaveri on vieressä ollut, liekö itse kääntynyt :confused:
 
Meidän neiti ei oo koskaan nukkunut ulkona. Nätisti nukahtaa vaunuihin, mut nukkuu max 30 min pysähtymisen jälkeen ja sit herää. Sisällä nukuttamisessa ei oo koskaan ollut ongelmaa :)
Ja tosta vatsallaan nukuttamisesta. Mut ja mun sisarukset on kaikki nukutettu vatsallaan ja neuvolasta sanottiin, et voi nukuttaa vatsallaan. Meillä vaan se vatsallaan olo on niin kamalaa, et alkaa huuto xD Veikkaan, ettei toi tuu koskaan kääntyy vatsalleen, ku vihaa vatsallaan oloo niin paljon :P
 
Mä oon myös joskus nukuttanut mahallaan päiväunille, niin että olen valvonut vieressä.

Mäkään en oo oikein ehtinyt täällä foorumilla pyöriä. Esikoinen on sairastellut monta viikkoa ja taas on kovassa kuumeessa. Äidin syli on kovassa käytössä ja vaikeaa on, kun molemmat lapset haluaisivat syliin.

Vauva on onneksi ollut terveenä ja yhtä rauhallinen kuin ennenkin. Nyt on alkanut kunnolla hymyilemään ja juttelemaan. Sydän sulaa, kun menee juttelemaan ja vauva tunnistaa mut. Kasvot leviävät hymyyn ja alkaa juttelu. Mitä ihanimpia ääniä!
 
Siis miten voi olla mahollista, ku nukutan vauvan päivällä meijän sänkyyn ja hiivin pois niin 5-10min niin rupee huutaan. Mut jos nukun vieressä niin tyytyväisenä nukkuu vaan.

Mulla on ihan sama ongelma, meinaa olla melkonen sylikissa vielä. Samoin jos siirrän hänet nukkuvana unipesään, niin herää melko pian, kerran sain nukkumaan tunnin! Ja yölläkin pitää olla nenä kainalossa tai mieluiten nännissä kiinni.
Tuosta mahallaan nukuttamisesta, mulle terkka sanoi, että jos valvon itse vieressä, niin on ok, mutta ei valvomatta kunnes oppii itse kääntymään mahalleen. Muutaman kerran oon päivällä nukuttanut mahallaan ja ollut itse sitten vieressä.
 
Mahallaan ollessa voi vauvan pään kääntää niin, että on nenällään ja jos vauva osaa tästä itse kääntää pään sivulle, jotta saa happea niin tällöin en olisi kovin huolissaan vaikka mahallaan nukkuukin. Tietty jos pään kääntäminen on hakusessa vielä niin sitten ei kannata valvomatta jättää mahalleen.
 
Kääntyykö muiden vauvoilla pää automaattisesti toiseen suuntaan selällä maatessa? Meillä kääntyy aina oikealle ja nyt kun kiinnitin asiaan huomiota ja laitoin leluja ym virikkeitä toiselle puolelle, niin vauva ei itse käännä päätä sinne, vaan pää jää keskelle. Käänsin päätä hellästi vasemmalle, mutta vauva palautti sen heti toiseen suuntaan. Pitääkö tällaisesta huolestua?
 
Takaisin
Top