Helmikuun höpötykset

Jo on kumma, jos tosta suuttuu. Mä sanoin kaikille kyselijöille, et pappi sen sitten sanoo, eikä kukaan suuttunut. Vitsailtiin äidin kanssa eri nimistä. Paras idea oli Fatima x) Se oli tosin siskon idea, ku kuuli alkukirjaimen väärin :P
 
Meiltä kanssa yritetään kovasti udella nimeä, mutta ovat tyytyneet siihen, että kuulevat vasta ristiäisissä tai sen jälkeen.
Olipa ihanaa, mun vanhemmat kävi täällä pikavisiitillä. Näkivät pojan viimeks synnärillä alle vrk ikäisenä. Tulivat eilen illalla ja lähtivät äskettäin, yöpyivät tuossa lähellä hotellissa niin oli kaikilla vielä yörauha.
 
Meidän pikkusella taitaa olla silmätulehdus. Josko se selittäisi viime yön ja eilisen levottomuuden. Mies lupasi lisäksi nukkua lapsen kanssa seuraavan alkuyön, niin ehkä saan vähän pidemmän pätkän nukuttua ensi yönä :) Sain lisäksi lypsettyä vauvalle saunan ajaksi maidot, niin pääsen ehkä kerrankin saunankin puolelle, eikä tarvitse pestä hiuksia kolmessa osassa, kuten viimeksi :D
 
Meillä tiesi nimen lähes kaikki etukäteen, niin ei ollut tuota murhetta. Läheisimpien ystävien ja äitini kanssa yhdessä nimi-ideoita pohdittu jo raskausaikana, ja tiesivät että etsittiin vaihtoehtoa miehen ehdotukselle joka oli periaatteessa ok mutta turhan tavallinen. Harvinaista, kaunista ja molemmille kelpaavaa nimeä ei sitten keksitty joten miehen ehdotus jäi voimaan. Kun läheiset sitten kyselivät ristiäisten alla, että onko se nyt sitten se **** vai keksittekö mieluisamman, niin tuntui jotenkin hassulta alkaa panttaamaan siinä vaiheessa tietoa. Nimi oli ilmoitettu myös mm. vauvauintiin, vauvakerhoon ja neuvolaan jo ennen ristiäisiä. :grin
 
Meillähän tänään nimiäiset. Poika tosiaan sai nimekseen Daniel Mark Ensio.

Ärsytti kyllä ku miehen sukulaiset keskusteli taas tyyliin että oon joku ihme leipuri tms.. Ikinä en tee mitään kakkuja tai mitään saatika koristele niitä..
Ja joo olihan noi kakut nyt ihan ok mut ei se tarkoita jos kerran 2 vuodessa teen kakun että olisin hyvä leipomaan ja koristelemaan kakkuja.. :D
 
Yyyääk, meille rantautu yrjötauti. Mies aamupäivän oksentanu ja nyt 38 kuume. Toivottavasti me muut säästytään taudilta.
 
Meillä oli viime sunnuntaina nimiäiset ja kaikki tiesi nimen jo ennen syntymää, toki sukupuoli oli yllätys. Osastollakin kutsuttiin omalla nimellään jo. Ihan perinteinen Pekka, toki nykyään vähemmän annetaan nimeksi ja lastenlääkärikin sanoi ettei ole enää useaan vuoteen tullut nimenä vastaan lasten parissa työskennellessä.
Nyt jännittää maanantain neuvola, jotta paljon tullut pituutta ja painoa, nyt 62 cm vaatteet käytössä. Vellit pitäisi aloittaa mutta koetan anoa lisäaikaa kun alkaa viimein masuvaivat helpottaa ja tahtoisin vielä täysimettää. Toivottavasti painoa olisi tullut reilusti niin menisi ehkä anomus läpi :grin viimeksi punnattu viime kuun alkupuolella, eli pitempi tauko ollut nyt. Ekan rokotepiikin laittaavat myös:nailbiting:.
Torstain verikokeen saivat onneksi otettua kantapäästä, huuto tuli mutta annoin lohtutissiä niin nukahti sitten vielä vaunuihin.
 
Pekka on ihana nimi! Se on niin sellainen kotoisa itselle. Meidän suvussa on paljon sen nimisiä :)

Mamgustimamma milloin aloitatte vauvauinnin?
 
Pekka on ihana nimi! Se on niin sellainen kotoisa itselle. Meidän suvussa on paljon sen nimisiä :)

Mamgustimamma milloin aloitatte vauvauinnin?

Maaliskuun alkupuolella aloitetaan, heti kun neiti täyttää 3 kk. :happy:
 
Meilläkin olis tarkoitus mennä vauvauintiin, vaikkakin varhainen ajankohta tekee siitä vähän nihkeetä. En pe edes kerennyt miettiä värmeitä!
 
Mies lipsauttanut nimen aika monestikin jo. Vielä viikko aikaa, tosin vain yks tunnustanut kuulleensa oikean... Mä olen sanonut sen vauvamuskarissa, kun tuntui hassulle laulaa tervetuliaslaulua 'vauvalle' kaikkia muita kutsuttiin nimellä :D
Hilma ja Aino olleet arvauksia, Ainoa mietittiin mut on jo yhdellä pikkuserkulla etunimenä ja Hilman sijaan Hilla ois ollu kiva. Et ihan kivoja arvauksia.
 
Alkaako silloin joku ryhmä vai meettekö kesken?

Ryhmä alkanut jo tammikuun alussa, me mennään mukaan kesken koska sitä 3 kk ikää on pidetty rajana koska voi alottaa. :) En malta odottaa! Ja vauvajumppaakin on suunniteltu aloitettavaksi kunhan neiti vähän kasvaa ja niska vahvistuu.
 
Mietin nimittäin samaa juttua että kun ois tarkoitus aloittaa vauvauinti ja kaikki ryhmät alkaa tammikuussa.
 
Vauvauinti kiinnostaa myös, tosiaan mälsää kun alkaa tammi- ja elokuussa ryhmät. Täällä täyttyy ryhmät vielä todella nopeaan :sad001 Onkohan liian myöhäistä viedä elokuun ryhmään, poika olisi lasketun ajan mukaan silloin 8 kk? Syntymäikä 10 kk.
 
Meijän paikkakunnalla näytti olevan vauvauinti ryhmä 3-6kk ikäsille ja tosiaa alkanu tammikuussa. Jos suinkin ryhmään mahtuu niin tarkotus olis mennä mukaa huhti ja toukokuun ajaksi. Seuraava ryhmä olisikin vasta 1-2vuotiaille! Typerää kun ei ole 6-12kk ryhmää niin voisi syksyllä jatkaa...
 
Mä olen kuullut, että 9 kk jälkeen on paljon vaikeampaa aloittaa, koska siinä iässä sukellusrefleksi sammuu. Itse en odottaisi elokuulle koska menee liian lähelle. Esim. Vandersilla taisi olla sivuilla maininta, että pyrkivät mahduttamaan kaikki halukkaat ryhmiin tai tarvittaessa perustamaan uusia ryhmiä. Vauvauintia ei minusta ole niin paha aloittaa kesken kauden, kun sinne mennään perheenä, ei ole sitä pelkoa että jää jutuista ulkopuolelle kun muut ovat jo kuppikuntautuneet. Tai siis ehkä on, mutta se ei niin haittaa kun on mies kumminkin seurana. :)
 
Takaisin
Top