Helmikuun höpötykset <3

Moikka täältäkin pitkästä aikaa!

Nyt meneillään rv 19, eli 18+3. Tuosta painonnoususta sen verran, että viime raskaudessa, josta siis vain reilu vuosi aikaa, painoa tuli yhteensä n 16 kg. Lähtöpaino 48 kg, ja viimeisessä neuvolassa 64 kg. Tällä kertaa ajattelin kuntoilla enemmän, olen käynyt salilla pari kertaa viikossa ja muutenkin koittanut urheilla, mutta silti painoa tullut jo 4 kg. Ja jos yhtään samanlailla menee kuin viimeks, niin painonnousu kiihtyy koko ajan, vaikka syötyä tuli enemmän vaan sillon alkuraskaudessa.. Mutta äkkiä ne lähtikin, muutamassa kuukaudessa. Sillon kun imetti, niin tuli kylllä naposteltua koko ajan! jatkuva nälkä ja jano...

Itseäni on alkanut pikkuhiljaa hirvittämään se synnytys, en haluaisi pelotella ketään mutta kyllä se oli jotain aivan hirveää... Monilla tutuillani se on kuitenkin mennyt "ihan hyvin", joten kai sitä koittaa uskotella itselleen että toinen kerta olisi helpompi.

Nyt esikoinen on vuoden vanha, ja on kyllä niin ihanaa kun on jo nukkunut monta kuukautta iltayhdeksästä aamukahdeksaan. Hoitoon vien hänet klo 9.00 ja haemme noin klo 16. Iloisena hän pääsääntöisesti sinne jää ja hakiessa hän on oikeen innoissaan :D Vähän harmittaa se, että jos hänen hyvä rytminsä menee sitten sekaisin kun tulee toinen lapsi ja hän jääkin kotihoitoon. Saa nähdä miten käy..

Meillä rakenneultra vasta tämän kuun lopulla, sitten näkee kumpi sieltä tulee!
 
Onko kenelläkään tullut vielä navan alle sitä viivaa?
Täyttelin tuossa aamusemmalla sitä odotusajan päiväkirjaani jossa mainittiin mm. tuo viiva.
Ja suihkussa huomasin että napani alle on ilmestynyt haalea viiva joka menee tonne pöksyihin asti. Viiva ei mikään tumma vielä, mutta näkyvä. Heh :)

Tuossa mietiskelin itsekseni, kun pomoni suuntaavat etelän lämpöön ensiviikolla, ja maanantaina näen heidät viimeisen kerran ennen lähtöään. Ajattelin sitten kertoa heille asiasta. 
Saavat sitten siellä auringon lämmön alla sulatella asiaa omalla tavallaan. 
Ja työkavereilleni kertoisin samaisella viikolla.. 
Koska rupeaa tuo mahakin olemaan jo sen näköinen ettei sitä kauaa voi enää piilotella.

Ja varsinkin kuin mieheni enon vaimo (juoruämmä) tietää.
Eilen olin ilta/yövuorossa ja eräs entinen ystäväni tuli onnittelemaan minua massustani. 
Olin ihan puulla päähän lyöty koska en saa mistään käsitystä mistä ks. henkilö olisi saanut tietää, ja kun hänkin on yksi juoruileva ja paskaajauhaava nuori nainen. Viimeinen henkilö jonka olisin halunnut tietää... 
Ihana asua kylässä, jossa ihmiset tietävät toisten asiat paremmin kuin omansa. 
Pikkukylien ihanuus.... (kirous.)
Mutta eipä se mikään salaisuus kyllä enää ole... ollaanhan tässä jo niin pitkällä. 
 

Jerika mulla myös hematooma kohdussa joka on vuotanu moneen kertaan runsaastikin ja edelleen vaan jatkuu tuhruna.. Missään vaiheessa ei mulle ole sanottu että voisi aiheuttaa keskenmenon??? Sullakin on viikkoja jo noin paljon. 

Liikkeitä tuntuu päivittiäin ja mielestäni yhen kerran tuntui jopa mahan päälle :) Nyt vasta alan oikeesti uskomaan ja tajuamaan että se vauva oikeesti tulee :) Jotenkin sitä on vaan elänyt pelossa ja epätoivossa tähän saakka, mutta ehkä nyt uskon jo... 

Muutama viikko rakenneultraan ja sillon nähdään taas hematoomankin tilanne. Tai niinkun lääkäri viimeks sanoi, saattaa se olla lisäistukkakin. En oo koskaan moisesta kuullutkaan... 

Painonnoususta... Mulle on tullut ainakin muutama kilo painoa, ihan nyt just en oo vaa´alla käynyt. Mutta turvottaa ja ummettaa ja jotenki paksu olo. Ei mahan takia vaan ehkä ton ummetuksen vuoksi...blaah... Liikuttua tulee ihan liian vähän eikä olla ees päästy esikoisen kanssa ulos kun joka päivä pakkasta yli 20..... Ihan hirveesti haluisin salille, pumppiin, mihin vaan kuntoileen...eikä tosiaan yhtään helpota se jutan ohjelma ku siinä näkee miten hyviä tuloksia voi saada nopeesti :) En siis oo kuntoillut oikeesti aikoihin... Esikoinen nyt yli vuoden enkä oo kertaakaan käyny jumpassa tms erilaisista syistä ja tekosyistä johtuen. 

jenska kyseli siitä ns poikaviivasta, mä en tiä onko mulla ku on alkanu karvat kasvaan siihen malliin että oon kohta karvasempi ku miehet :D 

Ei kiva, ihan kauheeta, mutta sama mulle kävi viime raskaudessakin ja kyllä se tasaantuu mutta hirveetä nyt :D

Noista tuntemuksista vielä, mä oon jotenkin alusta asti ollut sillä mielellä että poika on tulossa. Enää en kuitenkaan tiä, tuntemukset on kadonnu johkin :D Tosin, ostin jo kaks vaaleenpunasta pikkubodya kirppikseltä ;) No, samapa se on kumpi tulee, toivon vaan että sais olla terve... 

Anteeks nyt kun oon taas ihan unohtanut, mutta kun nimet ei pysy päässä... Sinä jolla IVF raskaus, oliko teillä monesko yritys? :) 

 
Heips. En päässy eilen ollenkaan, kun jostain syystä väitti ettei mun sähkäpostia ollukkaan rekisteröity tänne ;o no nyt taas kuiteski toimi.

Tuosta viivasta, mulla ei ainakaan vielä mitään näy.. Ja sama mitä  iines* sano, mahaan varsinkin kasvanu karvoja ihan hirmusesti ja se on jo karvasempi kun miehellä, tosi kiva.. :D Mä muistelen et luin jostain, et se linea negra menis uskomusten mukaan silleen, et jos navasta alaspäin niin tyttö ja sitte jos menee navan yli niin poika. En varmaks muista, mutta ainaki mun kaverin kohdalla pitäis paikkansa, kun varman poikalupaus ja menee tosi tummana koko mahan yli. :)

Mulla on ollu alusta asti tyttöolo.. Tein sen sormustestinkii ja tyttöö se näytti, en kyllä usko tuommosiin, mut huvikseen tein. Niin ja jos pitäis ajatella sitä missä vaiheessa toukka sai alkunsa niin sen puolesta veikkaisin tyttöä, kun ei varmaan ihan oviksen aikaan olla mitään touhuiltu!
  No parin viikon päästä toivottavasti saatais tietää siellä ultrassa. Alussa toivoin ite ehkä tyttöä enemmän, mutta nyt oon jo alkanu miettii et olis se poikakin ihana! <3 Oli kumpi vaan niin ihan yhtä rakas ja toivottu!

Luulen ainakin tunteneeni tänään aamusta tosi hentoisen potkun mahan päältä, torkuin vielä sängyllä käsi mahan päällä niin silmät vaan rävähti auki kun tuntu kädelle semmonen hentoinen potku <3 Ootan jo ihan malttamattomana et alkais kunnolla tuntuu :D

Mutta nyt uunin lämmitykseen, melkein -30 mittarissa taas.. Hrr.
 
Hei,

pakkasta oli täälläkin aamulla -24, mutta onneksi se on laskusuunnassa. Mun puolesta saisi tosiaan lauhtua pysyvästi, sillä en mahdu enää esim. ulkoiluhousuihin kaikkien mahdollisten välikerrosten kanssa. Samoin talvitakin napit ajattelin tänään siirtää, kun alle ei mahdu enää välikerroksia. Etenkin eilen oli sellainen olo, että vatsa on pullistunut vuorokaudessa hurjasti, mutta taisi johtua epätavallisen voimakkaasta iltapäiväturvotuksesta.

Kävin eilen ostamassa mammavaatteita ja ensimmäiset vauvan vaatteetkin. Vähän harmitti tuo äitiysvaatepuoli, kun ainakin Helsingin Stockalla on ihan mitätön valikoima ja kaikki jotenkin tylsästi ja ahtaasti esillä. Bebesillä oli kaikenlaista kivaa, mutta mekot olivat oikeastaan kesämekkoja. Näihin säihin sopivaa mekko ei kerta kaikkiaan löytynyt, ja juuri sellaista olisin työvaatteeksi kaivannut.

Mumux, minullakin on suunnitelmissa mennä raskausjoogaan vasta joskus huhtikuulla, vaikka vaihtoehtoja on tullut kartoitettua jo.

Iines, täällä taisi olla muutamakin IVF-hoidoilla raskaaksi tullut. Meillä onnistui tulkinnasta riippuen toisella tai kolmannella kerralla. Ensimmäinen IVF-yritys kääntyi inseminaatioksi, kun munarakkuloita ei kypsynyt riittävästi. Kaksi kertaa tehtiin alkion siirto, ja toinen niistä kerroista tärppäsi. Alkututkimusten jälkeen tilanteen piti olla oikein lupaava, mutta hoitojen aikana tuli yllätyksiä. Tällä viimeisellä ja onnistuneella hoitokerralla käytin kortisonia.

Maaria


 
Hei. Täällä ollut vähän hiljaiseloa viimeaikoina. Vuodepotilaana ollut, ja nyt lihaksetkin jo parempaan päin. Jomottaa toki vielä, eikä mitään voi nostella.

Tänään on esikoisen 2 vuotispäivä. Geisha-juustokakku ja voileipäkakku on syöty nyt kokonaan pois, eiliset vieraat hieman avittivat kyseisessä hommassa tämän päivän vieraita. Hehe :)

Huomenna sitten onkin 2-vuotis neuvola, ja saapi nähdä paukkuuko metrit jo. Joulun aikoihin likalla oli pituutta 97cm. Ninskulla ei paino pahemmin nouse, 12kg:ssa nyt jumittanut monta kuukautta. Toisaalta, pituuskasvu on niin hurjaa, ettei painoa ehdikkään kauheasti tulla.

Nyt jatketaan täällä juhlatunnelmissa, ja sitten illalla vaalien ja subwayn parissa. Kirjoitellaan!

 

Onpas ollut kiva pakkaspäivä. Itselläni, niinkuin monella muullakin näköjään, alkaa myös toppahousut oleen sen verta kireät ettei kohta mahdu enää jalkaan. Ulkoiluhousuja käytän välillä vetoketju ja nappi auki :) En viitsi ostaa isompia kun niitten käyttöaika sen verta lyhkänen kuitenkin.

Maaria72, oletko päätynyt jo johonkin mammajoogaan? :) Missäpäin Hkiä ajattelit alkaa käymään? Itse asun täällä Länsi-Hkissä ja johonkin sellaiseen paikkaan voisin mennä mihin kelpaa liikuntasetelit. Aika menee ihan hurjaa vauhtia, kohta on jo huhtikuu!

Täällä on tämän viikon alkanut kaveri mahassa melskaamaan sen verta innokkaasti, että nyt voi sanoa jo että kyllä siellä vaan joku on. Ihana tunne! :)
 
Täällä ollaan vietetty viikonloppu tulevien mummin ja papan ja enon luona kovassa -34 asteen pakkasessa.Hyrh.Viettäen siis minun äitini 50 v. päiviä. Kävin otattamassa torstaina itselleni extempore rakennekynnet tutullani.Aiemmin on ollut n.vuosi sitten mutta nyt otin uudelleen.Seuraavaksi käyn hakemassa ripsienpidennykset :) Joskus vaan pitää hiukan hemmoitella itseään ;)

Päänsärkyä oli n.viikko sitten mutta mulla on ollut muutenkin migreeniä ennen raskautta niin siitä kai johtuu.Neuvola oli perjantaina ja siellä se heppa masussa laukkasi sataaviittäkymppiä ;) Eli sydän sykki hyvin pienellä.Kaikki ovat ihmetelleet missä mun maha on kun ei ole oikeastaan lähes ollenkaan kasvanut.Normivaatteissa menen vielä.Ehkä housut ovat kokoa isommat mutta ei muuten mitään eroa. Neuvolassakin sanoi että voi olla että tulekaan iso maha.

Himoinnut olen nyt tollasia kirpeitä mansikkanauha karkkeja ja lohta söin vkonloppuna hurjasti kun kerta oli tarjolla.Mulla on ihan poika olo ja linea negra menee ihan navan yli tuolta pöksyn rajasta selvästi.Ja kaikki sanoo että jotenkin poika olo.
Se voi sitten olla että tuleekin tyttö :D

Mutta hauskat ja rentouttavat viikonalut kaikille mammoille ja heidän perheille <3
 
Mulla tuli linea negra viimeks joskus raskauden puolivälissä tai sen jälkeen...tosi tumma viiva oli, ja poikahan se oli. Nyt ei näy yhtään mitään.

Liikkeistä sen verran, että viimeks tunsin liikkeet rv 21, ja se oli todella niin selkeä potku,ettei ollut epäilystäkään, kyllä sen sitten tietää kun joku potkii sisällä, ei sitä jää arvailemaan, että olikohan toi nyt jotain vai ei..:) Ja niitä liikkeitä tulee sitten jatkuvasti, ihan hermojen menoon asti. Esim nukkumaan käydessä on vaikeaa jos toinen potkii koko ajan :D Ja se vauvan hikka... se on myös hankala juttu oman unen saannin kannalta..

Hooärrä, mun mielest kannattaa olla ihan tyytyväinen et on pieni maha! Ei se iso maha kiva oo, jää varmaan roikkuun synnytyksen jälkeen pitkäks aikaa..
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!

Mulla ollut pitkä tauko kirjottelussa, meillä ei netti pariin viikkoon toimimnu, mutta nyt taas pääsee kirjottelemaan.
Tänään pyörähti sitten 17.raskausviikko käyntiin, tosi vaikeeta aatella, että kohta ollaan jo puolivälissä. Aika menee kyllä ihan hurjaa vauhtia! Ihana auringonpaiste ulkona, käytiin esikoisen kaa oikee pitkällä kävelylenkillä, kun pakkanenkin vihdoin laski :) Ah, kohta se kevät tulee <3

Täällä noi pahoinvointi kohtaukset kulkee edelleen mukana. Muuten siis oon tosi hyvinvoiva, mut sit aina ihan yhtäkkiä iskee kauhee olo ja kaikki tulee ylös.. Huh, no onneks tota ei tarvii kestää joka päivä.

Painoa oli tullut lääkäri neuvolassa rv 14+3 huimat 200grammaa :D Luulen kyllä, että oikeesti on tullut enemmän, mutta toi päivä oli taas sellanen, että oksensin vedetkin ulos eli vatsa oli punnittaessa kokonaan tyhjä.

Mä pääsin viime viikolle asti kulkemaan omissa farkuissa, mutta sitten alko kiristää kyllä niin epämukavasti, että siirryin mammafarkkuihin :)

Liikkeitä ei oo vielä tuntunu, mulla on taas istukka edessä, niin se vaimentaa niitä. Esikoisesta tunsin ekat rv 17+0 ja neuvolatäti kyllä lupaili, että nyt tuntuu aiemmin, että eiköhän ne tässä minä päivänä hyvänsä :)

Joku kyseli vauvakutsuistakin. Viime raskaudessa en jaksanu järjestää, mutta nyt ollaan kyllä suunniteltu kavereiden kanssa, että pidettäisiin. Varmaan joskus toukokuussa tai kesäkuun alussa.

Nyt täytyy taas mennä, esikoinen on ruvennu menee kauheeta vauhtii eteenpäin ja on kokoajan tietysti siellä, missä ei pitäisi :) Ikävä sitä aikaa, kun toinen pysy paikallaan ja oli siinä kohassa minne lattialla sen jätti :D

Hyvät voinnit mammoille <3
 
:D Mulla kans on ollu karvan kasvu aivan kauheaa, ja tuntuu että hiukset venyneet ihan silmissä!

Täällä huomattiin kans tänävkon loppuna että on tullu raita navan alle! :D Joskus aiemmin sitä kattoin ja aattelin että no ei kyllä oo mittää, sit yks ilta tulin suihkusta, kattoin peilistä ja huusin äijälle, Mulle on tullu se ruskia viiva! Tämä vaan sano että nytkö sää vasta sen huomaat. :D

Ystäväni sanoin että kun hän odotti esikoista (poika) oli tullut linea negra ja kahelle tytölle ei oo tullu ollenkaan.Poika olo on mullakin mut saa nähä :)

Mulla on painoa tullu noin kilo. Mahaa ei oo oikiastaan ollenkaan aamuisin, mut illalla pullottaa ku turvottaa..Saa nähä millon se äityy kasvamaan :) Ihan normi vaatteilla vielä mennään, toppahousuista pitää nappi jättää auki kun niin painaa. Kävin just 8km lenkin koirankanssa ,olipa ihana ku viikon saanu olla pakkasten takia sisällä. Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! 
 
Kuulumisia!

Töihin on  nyt palattu. Perjantaina kävin hematooman vuoksi kontrollissa, ja siellä se vielä oli, samankokoisena. Vuotoja ei edelleenkään ole ollut. Nyt lääkäri sitä mieltä ettei jatkossa kontrolleja tarvita, vaan jos vuotoja tai muuta erityistä tulee niin otan sitten yhteyttä. Juttelin pomoni kanssa tästä, ja hän kehoitti menemään vaikka yksityiselle, jossa tilanne selvitettäisiin kunnolla. Inhoittaa kovasti tälläinen epätietoisuus. Lääkäri tosissaan sanoi silloin ensimmäisellä kerralla törkeästi (minusta ainaskin) että raskaus joko jatkuu normaalisti tai ei.Mitään muuta ei osannut sanoa. Äitiyspolilla sitten kerrottiin, että aika tavallinen "vaiva" tämä hematooma, eikä pitäisi ainakaan näillä viikoilla olla kovinkaan vaarallinen.
Töihin tosissaan palasin, ja pomo tuli heti kyselemään miten jaksellaan. :) Sanoikin että pitää nyt jatkossa huomioida varsinkin viikonlopputöissä raskaus ja minun vointi. myöskin arkitöissä. Hoitoalalla työskentelen.
Nyt tuntuu kuin vatsa olisi alkanut hieman jo kasvamaan :) Paino on noussut 300g, siitä mitä se matalimmillaan on ollut.  Liikkeitä en vielä ole tuntenut, niitä odotellessa. <3

jerika 16+5
 
Kävin eilen siskollani jota en ollut nähnyt pariin vko:n. 
Otin takkia pois niin hän tuli ja kauhisteli kuinka mahani on kasvanut niin äkkiä =)
hihi. onhan tuo.
Ja samoin tänään kävin tuttuni vaateliikkeessä kaffittelemassa 
, minulla oli huppari päällä. Josta maha myös näkyi. Hän myös ihasteli kasvanutta massuani. :)

Tänään olisi tarkoitus töissä kertoa, jännittävää miten he reagoivat.

Täällä myös hiukset ovat kasvaneet nopsaa vauhia. Reilu kuukausi sitten leikkautin itselleni lyhyen takatukan, ja nyt tuntuu et sais käyä jo lyhentämässä kun ei meinaa saada minkäännäköistä muotoa tuohon pehkoon =D
 
Täällä on toukka alkanu potkimaan jo ihan kunnolla. Eilen tuli illasta ekat ihan selvät potkut, tosin ei ihan mahan päälle asti. Tänään sitten makoilin sohvalla ennen päikkäreitä, niin tunsin käteen kun toinen potkutti. Ihaninta kun tuntuu nuo potkut <3 tulee ihan epätodellisen onnellinen olo! Ja oon niin malttamaton, haluisin jo heinäkuun, parina yönä nähny synnttys/vauva unia :D Mä kyllä yllätyin kun niin aikasin alko liikkeet tuntuu, olin varautunu et pitäis ootella rakenneultraan asti, ekat selkeet kuplinnat mulla tuli jo rv 16+0

Tänään alko jo rv 20, ihan hulluu miten nopsaa tää aika kuiteskin juoksee. Mutta nyt ruokaa ja sitten saunaan :) Ihanaa kun on alkanu lauhtumaan, ei tartte topata niin paljon päälle, mulla kyllä onneks tuo talvitakki menee varmasti koko talven, mahan kohdalla hyvin säätövaraa, kun on semmonen parka malli. Siinä takissa en ees näytä yhtään et olisin raskaana vaikka muuten ei kyllä epäilystäkään, haluisin jo kevätakkeihin vaihtaa niin ei masukaan piilottus <3

Mut kivaa viikon alkua ja hyviä vointeja kaikille! Huomenna näkemään kavereita Joensuuhun, pitkästä aikaa!
 

Heipsan!

Tänään sitä käytiin neuvolatädin luona ja kaikki siellä oli ihan ok. Paitsi verenpaineet ei meinaa ottaa asettuakseen :/ Sokerirasitukseen mutkin sitten passitettiin, eli tiedossa on sitä litkuilua :P Ja ilokseni painokaan ei ollut noussut mitenkään huimia lukemia, lähtöpainosta tullut 1,5kiloa. Viikarin sykkeet 150-156

Viime viikolla hoksin aamulla pukeutuessani et mullakin näyttäs tuo maha kummasti putkahtaneen esiin. Jos entiseen malliin menee niin sillä mahalla voi loppuajasta pyyhkiä vaikka pöytiä kun esikoisen aikanakin se oli niin julmetun VALTAVA.

Olipas taas mukava pitkästä aikaa päästä ulkoilemaan ja pukkailemaan lunta vaikka eilen se ei siltä näyttänyt, mittari huiteli -37:n lukemia mut täksi päiväksi päästiinki -10 asteeseen. Ja kuinka esikoinenkin nautti uudesta lumesta ja ulkoilmasta. Ja kyl sitä itsekkin on taas kuin uusi ihminen. :)

Läheisiltä mä olen saanut moitteita siitä kun mulla pitää itsellä tehdä kaikki, vasta tomuuttelin mattojakin ulkona mut siitä jo vatsa hieman varoitteli, se homma saa jäädä siipalle siis... Mä kun yleensä saan sen siivous/touhotusvimman juuri sillon kun olen itekseen ja en sitten rupea häiritsee ketään avuksi. Ehkä pitäis malttaa mielensä.

Viime viikolla kuullostelin että mahassa saattaisi tuntua jo liikettä ja tänään neuvolassa terkkari sitä kyselikin. Ekan raskauden aikana tunsin liikkeet about rv16 joten ei se mikään mahdottomuus jos siellä pikku viikari jo ilmottelis itsekkin olemastaolostaan :) Ei kauaa ni sitä tuskailee kuinka lujia ne potkut onkaan ja ku vatsa pitää ihan omaa elämäänsä :D

Nuista mielihaluista, voi kuinka mulla haluttais ihan kokoajan syödä salmiakkia ja toinen vasta ilmennyt himo on sipsit :P :D OIJOI!

Itkeskelemäänkin tässä parahtaa millon mistäkin, ei tarvi ku kattoo töllöä ni jos vaan vähänkään herkempi kohta meneillään ni mä märisen ja märsään :D

 
Tänään sai paljolti mielenrauhaa kun oli neuvola käynti. Vaikka vauvaa en
nähnyt, niin sain kuulla pienen sydämen sykkivän <3 Tietty silti jaksaa aina
mietityttää miksei mitää liikkeitä oo vielä tuntunu mutta tuo nyt lohdutti
että siellä hyvin jaksellaan.. Tosin neuvolantätikin sanoi että nyt niitä liikkeitä
normaalisti saa alkaa oikeesti odottelemaa.. :)

Ja verenpaine on pysyny alhaalla, kiitos siitä kuuluu kyllä tupakin lopettamiselle..
(lopettanut siis heti jo raskauden alussa).. Ennen raskautta oli verenpaine
vaarallisen koholla ja peloiteltiin jo lääkkeillä jne..

Vielä piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitkä viikko pitäis jaksaa rakenneultraa odotella, mutta
viikko menee nopiaa.. Toivottavasti.. :)


Kuinkas muiden mammojen helmikuu on pyörähtänyt käyntiin?

Mukavaa viikkoa kaikille.


Saman tekstin kirjoittelin tuonne tammikuun puolelle, ei osannu huomata kuun vaihdetta :p
 

Maaria meillä oli ekan IVF:n viides PAS josta tuli esikoinen, ja nyt ekasta siirrosta tämä pikkukakkonen :) Molemmissa kans kortisoni käytössä. Tämä alkio mikä nyt siirrettiin oli meidän viimeinen, ja onneks onnistui! Viimeks sain hyperin ja olin muutaman päivän sairaalassa. 

Mahan koosta...se on ihan sama onko iso vai pieni maha niin aina ihmiset kommentoi :D  Jos on iso maha niin kysellään että ootkos ny ihan varma että siä on vaan yks, ja jos on pieni maha ni päivitellään onko kaikki kunnossa. Koskaan se maha ei oo sopiva! :D

Vauvakutsuista, siis meinaatteko te järjestää ite? Meilläpäin on ollut tapana että ystävät järjestää yllätyksenä. Se on toisaalta jännä tapa että sillon tuodaan lahjoja, kun sitten niitä tuodaan taas kun tullaan sitä vauvaa katsomaan :)

Malttamattomana odottelen ultraa....ei millään jaksais odottaa kolmee viikkoo... Mä oon aivan malttamaton tietään sukupuolen!!! Haluisin niin jo alkaa pöyhiin pikkuvaatteita ja ehkä ostaakin jotain pientä :)

 
Moikka moi kaikille piiiiitkästä aikaa :)

Täällä kaikki hyvin. On saatu muutettua takaisin kotikonnuille ja eka neuvolakin täällä jo takana. Masu on ottanut kolmen viikon aikana hurjan kasvupyrähdyksen ja pahoinvointi on tipotiessään neljättä viikkoa :) Loistavaa!!!

Nyt on aika nauttia kasvavasta masusta ja sen potkuttelevasta asukista <3 Potkuja täällä siis tuntuu päivittäin, ja ovat jo niin selkeitä ettei voi millään erehtyä. Ekat potkut tai kuplinnat tunsin joskus rv 16 paikkeilla, mutta ne oli niin satunnaisia (kerta viikkoon), että ellei olis sattunu just sillä hetkellä makoilemaan rauhakseltaan, niin ei niitä olisi kyllä huomannut. Nyt on meininki jo ihan erilaista :) Varsinkin iltaisin ja öisin tykätään täällä mellastaa :) Mitenhän sitten kun kaveri kasvaa vielä muutaman viikon, niin täällä nukutaan??? :D

Pahoinvoinnin hälvettyä ja muuton jälkeen olen tässä pikku hiljaa palaillut myös tanssi- ja LesMillstunneille :) Ihanaa taas pystyä liikkumaan!!! Vähän jännitti ekalla kerralla miten käy kun harjoitussupistuksia on ollut parin viikon ajan silloin tällöin, mutta ei oo sellasia näkynyt liikunnan yhteydessä, ihan muuten vaan aika ajoin.

Rakenneultraa jo täälläkin kovasti odotellaan... vajaa kaksi viikkoa, niin sitten se olis :) Me ollaan nyt päätetty, että otetaan sukupuoli selville, mutta miehen toiveesta, tieto jääköön sitten meidän salaisuudeksemme. Todella moni on kyllä muutenkin ilmoittanut, ettei halua tietää jos selville otamme..haluavat elää jännityksessä.. :D Mulla on useemman viikon ajan ollut poika-olo, mutta kaikki "oireet" viittais tyttöön..mies on aivan varma, että tyttö sieltä tulee.. Saas nähdä ;)

Mielitekoja täällä ei ole lainkaan. Pahoinvoinnin loppumisen jälkeen kaikki valmisruoat ja pizzat ym. on ällöttäny, niitä en pystyis syömään, mutta ah, kaikki ihanat kotiruoat :P ..mutta muuten ei mielitekoja muttei mitään ällötyksiäkään. Kanaakin oon pikku hiljaa alkanu pystymään syömään taas.. se tökkäs silloin alkuraskaudesta jostain syystä. 

Ainiin, ja tilattiin silloin ne Jovi-vaunut monta viikkoa sitten. Tyytyväinen olen! Oikein hyviltä vaikuttavat! :)

Oikein ihanaa viikon jatkoa kaikille mammoille :).. ja kovasti jaksuja vielä pahoinvoinnista ja muista harmeista kärsiville.. <3

Mä täällä usein kyllä lueskelen teidän tekstejänne, mutta näköjään olen aika laiska kirjoittelemaan... :D
 
Sain sitten viikon lisäaikaa kertoa pomoilleni raskaudesta, he olivat kerenneet lähteä jo kohti lentokenttää ennenkuin saavuin töihin. 
Eli toisin sanoen heidän suunnitelmat muuttuvat.
NOH. kyllä sitä kerkeää. Vähän toki harmitti kun olin jo varautunut pitämään kauean puheen...
melkein. =D

Mulla on välillä niin "tyhjä" olo.. välillä pelottaa ettei mahassani olisikaan enää ketään..
Mutta sitten taas kuitenkin on se tiedon tunne.... On niin sekavat fiilikset, sekä kokoanan pieni pelko perseessä...
Onneks huomenna on neuvolakäynti josko vaikka voitais tarkistaa asia, jotta mammaki sais huokasta helpotuksesta. :D

Tuntuu tosi typerältä ajatella kuinka nopeasti aika on mennyt, Juurihan sitä sai itse tietää olevansa pieniin päin.. nyt sitä ollaan parin viiko päästä jo puolessa välissä.
Mut sitte taas toisaalta, tuntuu että aika maaaa-teeee-leeeee.....

Oikein ihanaa Tiistai päivää kaikille! :)
 
Mulla on ilmenny vain hetkisiä himoja,
kaalilaatikko on nyt ollu aika pitkään sellainen ruoka jonka
vuoksi voisin vaikka itkeä.. :D Mutta muuten on tullu sellasia
"kausittaisia".. Esim keitto ja näkkäri-yhdistelmä oli aika lyömätön yhdessä
vaiheessa..

Paino oli viime neuvolasta (eilen siis uusin neuvola) noussu vain kilon,
mihin oon hyvin tyytyväinen koska tuota painoa jo entisestään vähän
oli, niin en sitä halua ihan mahottomasti lisää. Eikä sitä oo tainnu tulla kun
3 kiloa koko raskauden aikana lisää..

Masu sen sijaan on kasvanu ja siks tuntuu ihmeelliseltä ettei paino
oo tuon enempää noussu :D Kunnon vauvamasu jo on ja iltasin
varsinkin kun turvottaa.. Huomaan töissä usein jotakin tehdessäni,
että aivan omia aikojaan käsi eksyy vatsan päälle.. :)

Täällä pian puoliväli häämöttää, enkä jaksa uskoa kuinka nopeasti aika
on menny vaikka tuo Tammikuu tuntu matelevan niin tavattoman hiljaa.. :O

Täytyy toivoa ettei ihan kauheesti tuu tuollasia -30 asteen pakkasia,
koska oon huomannu tarvitsevani päivittäisen lenkin.. Kävelen
viitenä päivänä viikossa töihin, yhteen suuntaan matkaa on vähän reilu 2km,
siinä tulee juuri sopiva puolen tunnin lenkki päivään.. Sen avulla jaksaa.
Mies sitten aina hakee töistä kun jalat ei jaksaa enää kantaa kotiin asti
kun seisoo 8h :/

Mullakin on ollut tuota päänsärky vaivaa, välillä ohimenevää,
panadolilla meni nopeasti ohi, mutta tuossa viime viikolla oli niin kauheita
että oksetti jne.. Kävin hierojalla, joka hiero koko selän ja se tuntu auttavan..
Tuo päivittäinen liikunta ja vedenjuonti on tuntunut mulle auttavan estämään
tuota pääkipua..  Töissä tulee juotua ainakin 1-1,5 litraa vettä päivässä..
 
Takaisin
Top