Helmikuun hölinät

Kauhia minkälainen patukka tollainen 125mg suppo on! :eek: ne 60mg oli niin sievän pieniä :p eileen annoin poitsulle supon, kun itki vaan illalla eikä mieskään saanut rauhoittumaan :confused: johtukohan kalasta kun sai sitä eileen ekan kerran? o_O

Niin ja hyvää ystävänpäivää kaikille! :happy:
 
Sen supon voi pistää pitkittäissuunnassa vaikka puoliks jos hirvittää :)
 
Hmmm vinkkejä otetaan vastaan miten sais kakan luistamaan ! Ihan kovalla on neitin vatsa, tulee 1 tai 2 kertaa pikku pökylä vaippaan päivässä mutta silti tytöllä on tosi tuskaset oltavat :sad001 oon päätelly että puuro kovettaa vatsaa (voiko olla vai onko ihan päätön päätelmä?:bored:) ja se on nyt ollu eilisestä asti pannassa. Koko ajan puhistaan kakkaa ja kiukku tulee. Nyt on aamupäivä sylitelty kun siinä on hyvä olla, eilen kokeilin kuumemittarilla kakattaa. Ei tulosta:cool: soseet ei oikein maistu, yritin luumua saada syömään, oijoih. Voiskohan levolacia antaa vai kannattaako vielä odotella - neuvolan soittoaikaki oli jo menny ku tajusin että sieltä ois voinu kysästä:sad001
 
Yleensä puuro kyl auttas vatsan toimintaan kun on kuituisaa.. Levolaccia voi antaa. Päärynäki saattaa auttaa jos luumu ei uppoa.. Ja vettä ruualla. Voisko olla mitään muuta mitä on syöny useempana päivänä joka kovettas vatsaa.. Pottu vaikka voi olla semmonen..
 
Voi se puurokin kovettaa, on taas niin yksilöllistä. Ja monestihan se on niin, että jos maha on kovin kovalla, niin ei se ruoka maistu. Päärynällä on tosiaan pehmittävä vaikutus, samoin mustikka voi auttaa.
 
En muistanutkaan mallasuutetta kiitos MiisaS :) pottua on ollu yhdessä lihasoseessa, syödään aika paljon kasvispohjasia soseita ja hedelmäsoseita.. Päärynäsosetta taitaa olla kaapissa, sitä siis syöpöttelemään :)
 
Niin ja luumuhan on se perinteisin kakan luistattaja!

Oho, se mainittiinkin jo. :)
 
Hmmm vinkkejä otetaan vastaan miten sais kakan luistamaan ! Ihan kovalla on neitin vatsa, tulee 1 tai 2 kertaa pikku pökylä vaippaan päivässä mutta silti tytöllä on tosi tuskaset oltavat :sad001 oon päätelly että puuro kovettaa vatsaa (voiko olla vai onko ihan päätön päätelmä?:bored:) ja se on nyt ollu eilisestä asti pannassa. Koko ajan puhistaan kakkaa ja kiukku tulee. Nyt on aamupäivä sylitelty kun siinä on hyvä olla, eilen kokeilin kuumemittarilla kakattaa. Ei tulosta:cool: soseet ei oikein maistu, yritin luumua saada syömään, oijoih. Voiskohan levolacia antaa vai kannattaako vielä odotella - neuvolan soittoaikaki oli jo menny ku tajusin että sieltä ois voinu kysästä:sad001
Meillä on jatkuvasti maha kovalla kun poju saa rautaa ravinrolisänä. Sen takia meillä on myös jatkuvassa käytössä sellainen Pegorion resepti vapaa ummetus-lääke. Sen puolesta puhunut niin lastenlääkäri kuin neuvolakin. Lasten Pegorion on 6g jauhapusseina, joista vauvalle voi antaa 3g, eli puolet siitä pussista maidon sekaan. Itse olen toki kokeillut ensin mallasuuttetta ensin, mutta ei meillä toiminut.. :sad001 Huoletti myös kun on jatkuvassa käytössä että mitäs jos "suoli tottuu siihen", eikä kohta kakka tuu ilman, mutta siihen lääkäri sanoi että lääke ei tee muuta kuin kerää suolistoon nestettä mikä pehmentää kakan, eikä näin ollen ole haittaa vaikka jouditaankin luultavasti käyttämään niin kauan kuin lisärautakin menee, eli koko ensimmäinen vuosi.
 
Pegorion on hyvä myös. Ja toimii just noin, että "vie" sen nesteen sinne ulostemassaan, jolloin se pehmenee. Eli ei itsessään imeydy mihinkään. Vanhuksilla on myös monesti käytössä, kun heillä usein kroonista ummetusta.
 
Meidän tyttö on nyt selkeästi tajunnut ei -sanan tarkoituksen. Muutaman kerran kun on ollut ottamassa jotain kiellettyä asiaa ja olen sanonut että "ei saa ottaa", niin käsi pysähtyy siihen ja tyttö katsoo minua ihmeissään. Toki kokeilee aina heti uudestaan, mutta aina kun kuulee kiellon, niin jähmettyy aina uudestaan. Helpottaa vaipan vaihtoa hoitopöydällä, kun aina ennen on repinyt vieressä roikkuvaa pyllypyyhettä ja yrittänyt mutustella sitä. Nyt pyyhe pysyy paikoillaan ja tyttö tyytyy korkeintaan vähän hypistelemään sitä, kun kielletään :)
 
Täälläkin välillä ymmärretään "ei" sana. Joskus tottelee kun on menossa johdoille ja kieltää, katsoo päälle ja menee sitten muualle tai pysähtyy paikallensa. Silloin tällöin katsotaan päälle kun sanotaan "ei" ja silti menee repimään johtoja ja joskus taas ei edes kuulla... Mennään vaan valtavalla kiiruulla.
 
Kävin tänään ulkoilemassa kauniissa talvisäässä. Otin vaunulenkille koiran mukaan, sitten kotiin koiran vaihtoon ja heitin vielä toisenkin lenkin. Tuntui siltä, että nyt tuli varmaan n.10 km käveltyä niin Sports tracker kertoi kotona totuuden -olin kävellyt vain 7,8km.:shifty:
Oon niin huono arvioimaan matkoja ja monesti yliarvioin lenkkien ym. pituudet.:hungry:
 
Ei tuo 7.8km vähän ole gerbis! :smiley-bounce012 otatte kolmannen dogin = kolmas lenkki ni tulee yli 10km:cool01
 
Vihdoin ja viimein onnistuin kuvaamaan ryömimisvideon, jossa ei joku höpöttele kummia taustalla tai tyttö itse jää tuijottelemaan kameraa. :cool:
 
Tänään oli kyllä ihan huippu ulkoilu sää! Näitä lisää :smiley-bounce012


Onko se viellä yli puoli vuotiaallakin että pitäis tulla 5 pissa vaippaa? Mietin vaan saako toi poitsu tarpeeksi nestettä kun tänäänkin tuli vain 3täyttä ja yks vajaa.. :think005 reippaasti ainakin immuuttanut tissistä 6kertaa tänään.
 
Ikkunoita pestessäni näin että olis tosiaan ollut ihana ulkoilusää! Hinkkaan täällä hulluna kotia, stailaan ja hain muutaman kasvinkin kaupasta (mulla ne ei pitkään elä...). Me nyt pistetään oikeasti kämppä myyntiin ja aletaan etsimään kotia, jossa ollaan maan kamaralla. :) Meillä kun ei ole edes hissiä ja kerros on kolmas, niin on välillä aika jumittunut olo tytsyn kanssa kun kaksin ollessamme en saa kannettua vaunukoppaa ja vauvaa alas... Meidän on ollut tarkoitus etsiä koti vuorohoitopaikan läheltä, mutta nyt on tullut vastaan niin ihania asuntoja pienemmällä hinnalla pienemmästä naapuri kunnasta (jossa sielläkin on vuorohoito! ), joten voi olla että muutetaankin pois kaupungista ja hommataan joku toinen halpa auto. :joyful: Huomenna tullaan siis ottamaan myyntikuvat meidän kodista. Jännää. :grin
 
Takaisin
Top