Helmikuun 2011 Höpötykset

Mullon tuolit!!!!

Me ostettiin jyskistä hianot nahkaset keittiön tuolit!
Sunnuntaina käytiin tilaamassa ja soittivat eilen että HUPS, ej olla tuoleja!! Oltiin jo maksettu ja kaikkea. Noh---> pantiin kaupan poika soittelemaan ja saatiin ympäri pk-seutua kerättyä kasaan ylijääneet mallikappaleet ja ne nyt siis komistavat tuota meidän ruokailupaikkaa. Iloinen olen!! Sopivat sikahyvin tekemääni pöytään!
Ja halvennukset vielä tietysti tiristettiin, vaikka jo megahalvennuksessa olivatkin :D

Mutta enpä kovin kerkiä (taaskaan ) Kommentoimaan, odottelen että tuo MP3 lataantuu ja painun reippailulenkille ja sitäkautta poika pois tarhasta. tämä siis siksi kun meillä on tänään karkkipäivä ja jos taas merkit pitävät paikkansa niin mulla menee mässäilyksi! 
Isäntä sairaana joten tublasatsi mässyjä tilauksessa...
Ainiin ja leffaan mennään isommanpojan kanssa sunnuntaina. katsotaan se "tähkäpää". Jänskää mitä tuo tykkää kun on kolmedee!!
Leffa on K7 mutta äiteen kainalossa saap 5veekin mennä :) (tosin on kuukaudenPari vajaa, shhhhh!)

Hui kello rientää, menox sano juu nou!!!
 
Moi taas!

Pikaisesti jos kerkeis kirjottaan...




Täällä ollaan edelleen kippeinä. Yskää ja nuhaa... mutta kait tässä jo paranemaan päin ollaan menossa, poitsu ainakin kun ei ole enää niin itkuisa tapaus :) Mulla yleensä flunssa kestää,kestää ja kestää, varmaan siis tälläkin kertaa :S 



Yöt on menny "ihan kivasti", normaaliin tahtiin emoticon Elikkä herätty 2-3,5 tunnin välein :P Ja kuten Milamariaalla täälläkin herätään n. klo 5-6 höpötteleen. Noin tunnin verran jätkä touhuaa omassa sängyssään, jonka jälkeen sitten nukahtaa tissille.. ja nukutaan jonnekki kaheksan-yheksän kieppeille.

Nukkumaan ollaan menty jo useana iltana yheksän korvilla, poika siis, en minä :D Nykyään nukuttaminen iltasin sujuu mallikkaasti, poika nukahtaa joko tissille taikka sitte keinutuoliin syliin. (kopkopkop!)


Hitto!!! Mulla on alkanu tippuu hiukset, ääääääääääk emoticon
Eilen huomasin ko laiton pannan pitkästä aikaa päähän.. Missä on minun tukka ohimojen kohilta?!??! prkl! :D Ei kehtaa kyllä ihmisten ilmoilla kulkia panta päässä, ko kalju paistaa! emoticon Miten teillä muilla tukkanne kanssa? Onko pysyny päässä?? Ja mien muka oo ees huomannu että tukkaa lähtis normia enempi, esim harjatessa.

Mulle kampaaja sanoikin että yleensä se tukka alkaa lähteen siinä 5 kuukautta synnytyksen jälkeen ja juurikin tosta eestä sivuilta, jebou! 



No tulipas sitä taas päläpätettyä ja niiin omaa napaa, taas..anteexemoticon Oon surkia kommentoimaan emoticon :D



Nyt leipoon amerikkalaista appelsiini-juustokaakkua, NAMIII (hope so on namiii :) 
 
Hiukset: TIPPUU! Ennen sain kerran kuukaudessa tai parissa tyhjentää hiuksia viemärin ritilästä.. Nyt jopa viikossa tai parissa huomaan, että vesi ei mene läpi :// Muuten en hiuksissa ole vielä huomannut ohuutenakaan... Mulla raskausaikana hiukset paksuuntui aika paljon.

Ja nam Maru^, juustokakku on niin hyvvvee :))

Tänään ois Valtterin serkun 2 v juhlat ja pääsee poju taas ihailemaan lapsia.. kohtahan se porhaltaa itse muiden perässä :)

Hmm, mitäköhän sitten puuhailisi.. Vissiinkin hunajateetä (oiva makeanhimon viejä, olen ollut nyt 3 päivää kuivilla suklaasta tämän kikan avulla ;--DD)..
 
Namiahan se oli, juustokakku nimittäin! emoticon

Epäilin vaan omia taitojani, että onnistuukohan, ko ekaa kertaa ite tein :) Epäilyt olivat turhia, siitä tuli heRRRRRkullista!! :) hyvää mutta lihottavaa, hyihyi :D 

Makia ilma, vaan niin pirun kylymä.. hrrrrr. 

Oi ja viime yönä oli pikastä aikaa ihmeiden yö. Poika nukku 5 h putkeen, söi, 2 h unta, syönti ja viel 2 h unta. Aamulla sitten maistuikin puuro paremmin kuin koskaan kun ei ollu "koko yötä" tissitelty ja selvästi oli nälkä :)

Jospas sitä hakis vielä kupposen kahvia (ja pikkuriikkisen kakkupalan ;) ja naattis auringonpaisteesta olokkarin soffalla :D 



Aurinkoista viikonloppua!! emoticon

 
Heipäti hei!

Juu, täällä kans karvanvaihtokuukaudet menossa- paljon lähtee tukkaa, mutta eipä se päässä (onneksi) näy!

Mitäs muuta meille...noh:
- öisin tyttö syö vielä usein- vaikka onneksi menee kiltisti siinä n. klo 20 nukkumaan ja sitten n. klo 01 alkaakin tankkaus about 1,5 tunnin välein
- lätkätreenit sujuu mahdisti ja on niin paras juttu!
- tyttö treenaa konttausta nyt ihan tosissaan (sen pari viikkoa sitten otetun ensikontin jälkeen) kamala heijaus ees taas konttausasennossa ja sitten yhden konttauksen pääsee jo ihan mainiosti..mutta jos kiire tulee toiselle, ryömien mennään jo kovaa!
- kiinteitä olen tehnyt lisää pakkaseen; tomaatti-basilika-kanaa ja vihanneksia. ensi viikolla voin ottaa kalan käsittelyyn
- vauveli syö tooosi vaihtelevasti- joskus menee melkein desi ja toisinaan ei pariin päivään mene kuin 2 lusikkaa/ruokailu..


Mutta nyt ukkeli otti tytön kävelylle mukaan, joten mä painun päikkäreille.

Palaan, kunhan kerkiän.

Moikka!
 
Heippa ja hyvää iltaa kaikille tasapuolisesti! :)

Kaika: Teillähän ollaan jo kovaa vauhtia menossa, hui emoticon
On se jännä miten niin eri tahtiin vauvat kehittyy. Meillähän tais olla täysin sama päivä jolloin pienokaiset synty ja meillä hyvä jos just ja just käännytään. 
Kaikki kovasti sanovat ettei vielä ole kiire, mutta kovasti alkaa itseä hämäämään ku ei tuo liikkuminen oikeestaan Elmoa kovastikkaan kiinnosta. Muskarissa kun käydään niin siellä näkee vauvoja eri kehitysvaiheissa ja aivan kaikenlaista on nähtävissä. On se jännä. 

Muuten käyvätkö jotkut muutkin muskareissa tai vauva uinneissa yms? 
Meillä molemmat ja olen todennut todella hyväksi ja hauskaksi harrastukseksi. emoticon

Maru: Pikaisia paranemisia sinne teille. Meillä oli samaa koko viime viikko. Onneksi meni viikossa ohitse. Nyt ollaan jo normaali oma itsensä plus siihen ylimääräinen energia viime viikolta. 
Tuli tosta kakusta vielä mieleen että millastas kakkuu teit? Itse innostunut kakkujen tekemisistä kovin, siis teoriassa, en vielä ole tehnyt. Nykyään on saatavilla kaikkea ihanaa koristetta ja härpäkettä kakkuihin. Marsipaani tuntuu olevan kakuissa myös nyt se in juttu. 


Oikein hyvät viikonlopun jatkot kaikille ! 

 
Kaika: Hurjasti onnea työpaikasta! *tuulettaa*

Mammaliina: Toivottavasti teillä voidaan jo paremmin ja arki alkaa normalistoitumaan. Ihanaa kylpyläreissua!

PojanÄiti: Ihania tulevaisuuden suunnitelmia - välitavoitteista saa voimaa.

Isot onnittelut Tikon puolivuotis-prinsessoille! Voi hurja kun se aika kiitää.

Voi kun teillä on mennyt hienosti yökyläilyt ja yö-poissaolot. Meillä Helmi on sen verran tississä kiinni, etten ole tohtinut edes suunnitella. Hiljalleen rupeamme kokeilemaan iltavelliä niin isilläkin olisi jokin ase käytössä. Kiinteät ovat jo helpottaneet, vesikippis on edelleen ihan pop ja maissivelli maittaa hyvin, joskin neiti syö vieläkin ääripieniä määriä (30-50 ml?). Eiköhän se tästä...

Purri: Toivottavasti teidän systeemi maahanmuutto-viraston kanssa alkaa selkeämään. Eihän tuossa ole mitään järkeä. Tsemppiä!

Tiitiäinen: Täällä käydään vauva-uinnissa. Juuri tänään olikin puhetta, että kuun viimeinen päivä pitäisi ilmoittautua jatkoryhmään. Meillä on neiti varsinainen vesipeto ja polskuttaa sekä riekkuu koko puoli-tuntisen. Nykyisin myös kylvyssä käynti on sellaista loiskuttelua, että loppujen lopuksi puolet vedestä on ympäri kylppäriä. Pääasia, että neiti viihtyy vedessä. =0)

Uskaltaisikos huhuilla mitä Hetzulle kuuluu?

Nyt on pakko hieman kehaista isäntääkin.  Hiisi, kun en eilen saanut kuvaa kun miehellä on naruriimu, koulutusköysi toisessa kädessä ja lännensatula olalla kannossa - rennosti. Enää puuttui heinänkorsi suupielestä ja stetsoni. =0) Hevoskokemusta hänellä on muutaman Vanessan pitelyn verran ja siellä western-ohjaajan tykönä hän teki sujuvasti maasta käsin harjotteita. Ensi kerralla hän pääsisikin selkään - ilman satulaa. >0D

Mutta nyt leipomaan kun isi ja vaari alkavat taas rakentamaan yläkertaa. Saadaan kahvipöytään jotain tarjottavaakin. Sitten vuorossa onkin pyykkikaapin raivausta.

Iloista alkavaa viikkoa Teille kaikille!

 
? ¸. • * ¨ * • ? ¸. • * ¨ * • ? ¸. • * ¨ *• ? ¸. • * ¨ * • ? ¸. • * ¨ * • ?
"Minun ystäväni on kuin villasukka, joka talvella lämmittää.
Ja minun ystäväni on kuin niitynkukka joka saa minut hymyilemään.
Ota kädestä kiinni tule kanssani rantaan, vien sinut katsomaan,
miten aurinko laskee puiden taakse ja saa taivaan punertamaan."
? ¸. • * ¨ * • ? ¸. • * ¨ * • ? ¸. • * ¨ *• ? ¸. • * ¨ * • ? ¸. • * ¨ * • ?

HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ!emoticon

? ¸. • * ¨ * • ? ¸. • * ¨ * • ? ¸. • * ¨ *• ? ¸. • * ¨ * • ? ¸. • * ¨ * • ?
 
Huhuuu !?!! Ompas täällä hiljasta... 



Alkuun
Tiitiäiselle, että se juustokakku oli sellanen jossa pohja oli ihan "perus": marg.,sokeria,muna,jauhot ja täyteestä löyty appelsiinituorejuustoa,ranskankermaa,munaa,sokruu,perunajauhoja. Eli ihan tämmönen "perus", ei tullu siis mitään ihanaa kuorrutetta enää ton täytteen päälle. Ohje oli uusimmasta yhteishyvästäemoticon 


Olipas ihana ystävänpäivä <3 Sain mieheltä Nomination-korun, johon hän oli ostanu kultaisen syrämmenemoticon  Mien tajua, miksen mie ole aiemmin hommannu/pyytäny tota käsikorua, tykkään siitä kovasti! Ja tästähän voidaan siis päätellä että vinkkasin miehelle että voisin tollasen korun haluta ;D Nii ja kukkia toi kanssa.. :) 





Ihmeiden aika ei ole ohi. Meillä ollaan yhtäkkiä, 5,5 kk iässä alettu syömään tuttia !!!!! emoticon Halleluja!! Olipa mahtavaa yölläki kun tyytyi siihen että sai tutin suuhun. Syötiinkin vain kerran ja toisella heräämiskerralla tyytyi siis tohon tuttiin! Mahtavuutta :D 



Voi persse, ku alaa nää pakkaset jo k y l l ä s t y t t ä ä n ! ! ! ! ! Toista viikkoa jo sisätiloissa :/ No saapihan ainakin rauhassa parantua flunssasta, jonka selätys on jo oikeenkin hyvällä mallilla! Pikkasen vielä nenä vuotaa kaikilla mutta muuten ok :)


Jospas sitä alkais jollekin...


Mukavaa pakkaspäivää itsekullekin! 


p.s. meillä liikutaan mittarimato-tyylillä emoticon








 
Mooo-oooiiii!!

No jopas on hiljasta? Mikäs mammoilla on?

Mulla pamahti selkä kramppiin. Olin eilisen anoppilassa hoidossa kun en kyennyt vauvaakaan nostelemaan, onneksi jo paranemaan päin ja pieni toive elää että tänään pääsisin jumppatunnillekin.
Isäntä osti ystävänpäivälahjaksi kokoperheelle videokameran! Mä kun olen niin kovasti odotellut että voisi noita lapsukaisia kuvata ja sitten näyttää tuleville tyttöystäville kaikkein noloimmat pyllyilyt

Maya varmasti mahtava näky miehesi, minullekin maalautui sielunperukoille kuva nuhjuisesta vaan kovin komiasta länkkäri miehestä... mmmm

Tiitiäinen
juu, hauskaa kuinka erijärjestyksessä kukin vauva kehittyy. Jokainen kuitenkin oppii samat asiat. Toiset mennä huitelevat etunokassa, toiset ottavat varman päälle ja sitten vasta kun on kunnolla asia ensin mietitty
ja kakuista: Ohessa linkki erään blogikakkuilijan äärimmäisen innostaviin taidonnäytteisiin!! eräs ystäväni on täysin hurahtanut kakuntekemisiin ja usein lunttaa tuolta vinkkejä omiin teoksiinsa.
http://www.kinuskikissa.fi/

Kaika Voi veljet! Kova tahti teidän misulla:D Tuohan mönkijä joskus mukaan tärskyille niin ihmetellään kaik yhes koos kuinka hän on jo niin taidokas nuori neiti .

milamariaa
kuinkas juhlat sujuivat?

Maru mullakin tukka tippuu, tippu niin kovasti että alkoi ihan sisäkumi paistamaan, nyt jo onneksi kasvaa pientäsänkeä, mutta piti se lopputukka ihan pieneksi kyniä että kehtaa kulkea... ja ostin tuota priorin lääkettä, sitä olen nytten napsinu, mutta senhän vaikutukset näkee sitten pitemmän ajan kuluttua.

Nyt teetä napaan ja hetki soffalla ennenkuin juu nou huu herää...
tiistaita neidit!

Muoks* maru kerkesikin tuohon väliin: Piti sitä sanomani että tuo koru on kylllä ihan loistava, anoppi on kovakin keräilijä ja siihen onkin helppo aina ostaa lisäpala kun jotain kivaa elässä sattuu ja tapahtuu. Niin ja paranemisia vielä!!!!
 
Hellou täältä porauksen keskeltä..

Kylpylä reissu meni hyvin, mutta ekana iltana oli aika tyhjä olo, kun ei ollut lapsia siinä.

Samperi noita pakkasia. Jäi vauvahierontaakin meno, kun en viittynyt lähtee tonne -22 pakkaseen neidin kanssa seikkailemaan.
Olen tässä sitten vaan oleillut ja pyykit on koneessa rullaamassa.
Esikoisen kanssa oli taas hankala pukeminen aamulla ja en oikein tiedä millä tähtitieteellä sais nekin toimimaan.

Toivotaan tosiaan että saataisiin se Malmin kämppä. Pakkaaminen ja muuttaminen tällä poppoolla on kyl kaamee ajatusemoticon

Aadan vatsa: Just soitin neuvolaan ja kysyin lisäneuvoo tuosta, kun Aadan vatsa on edelleen kovana. Mallasuute on kuulemma aika vanhanaikasta, niin suositteli levolakkia(miten nyt kirjoitetaankaa) ja ei kuulemma suosittele peräruiskeita. Sanoin että pakko on ollut antaa, ku toiseen sattuu ja tekee tuskaa vääntää 5min ja tuloksena pieni pipanaemoticon
Perjantaina on meillä sitten 5kk neuvola ja piikkejä tiedossa.
Kunhan ei mitää kamalia kipuja tulis, kun mulla on tarkoitus lähtee viemää Nikoa Pirkkalaan ja ottaa Aada mukaa.

Maru: Juustokaakkuaemoticon
En oo ite saanut koskaa aikaseksi tehdä.
 
Hellou!emoticon
Mahtavan aurinkoiset ilmat ollut jo toista viikkoa, tympiän hommasta tekee sen, et on niin maan pirusti pakkasta, ettei ulkoilemaan voi lähtä ja aika kuluukin tällä hetkellä sisätiloissa olla öllöttäessä.
Meillä oli eilen neidin 5kk neuvola. Ne kaks piikkiä sai, ja kyl tosi hienosti otti asian, pienet itkut, mut muuten unohtu kyl heti koko asian. Ei onneksi tullu mitään niistä piikeistä, ei kuumeilua eikä etes iltakaan ollu yhtään normaalia väsyitkuskelua kummosempi. 8 kiloa meni neidillä nyt rikki, et aika hyvin pluskäyrillä kasvaa, myös pituudenkin suhteen.
Kakuista, RAKASTAN mitä erilaisia kakkuja ja leipomuksia. Yksi sivustoista mitä netistä oon käyttäny on juurikin tuo kinuskikissan muutaman muun lisäksi. En vain nyt pitkään aikaan oo ollu jaksamista leipoa saatikka syödä kun molemman miehen kans ollaan painoa hiljalleen pudottamassa kunnon kohotuksen ohella. Pakkaseen jos raaskis laittaa leipomuksia niin sit vois onnistua, ei meillä kerta käy kovin tiuhaan kyläilijöitä, sen verran pitemmän matkan päässä tuttavista asutaan.
Hiuksista: Täällä kans lattiakaivoja saa putsata tiuhaan tahtiin ja ohimoilla juurikin alkaa hiusraja melkeinpä vetäytymään.emoticon
Mitäs vielä, ainiin... miehellekkin löyty nyt oma tissi...tirskemoticon ... löysin nimittäin lähimarketista tuttipulloon sopivan kumisen irtonokan jolla mies on nyt alkanu kokeilemaan meidän neitin ruokkimista maidolla. Ja aivan mahtavaa, aluksi vähän holvas suupielistä mut kuitenkin melkein heti neiti hoksas et tää on tosi hyvä juttu. Pääsee äitin kohta enempi liikenteeseen, jumpan lisäksi, ja voi hyvillä mielin alkaa miettimään tissittelyn lopettamista pikkuhiljalleen, ja kun ei kerta olla tissillekkään opeteltu nukahtamaan.
Nyt ruon laittoon käypi hän... Ajattelin uunilohta ja perunamuusia.
 
Moikka!

: Voih, mä niin haluaisin tulla reffeille, mutta nyt on vaan ollu tätä muuta menoa niiiin paljon.
Sinulle on kyllä suotu aimo-osa noita selkävaivoja- toivon, että pian menisi moiset muualle kiusaamaan.

recto: Mä todella toivon, että meillä menis kans noin iisisti ens to rokotukset..

Maru: Meillä ei menny ♥päivä ihan noin kivasti; vetäsin melonit nenään ja olin tosi loukkaantunut..loppupeleissä mies meni alakertaan töihin ja jäi sinne yöksikin.
Mutta ihana sinun miehesi, kun noin hoksaa vähästäkin!

Omaa napaa:
Arki sujuu hyvin- ja erittäin nopeasti. Ja väsyneesti- ei tuo tyttö nuku kuin yhden piiiitkän pätkän ihan alkuillasta, sekin 4-5 h vaan.. ja sitten tuo alkaa syömisen- annan velliä kaksi ekaa syöttöä ja sitä seuraa klo 06 tissi ja sitten jo kakataankin ja riekutaan pitkin poikin sänkyä eli isukki nousee tuossa vaiheessa, jotta mä saan nukkua siihen klo 7.30 saakka..
Muuutta mutta..ei kait tuo muutakaan voi- liikkuu niin kovin, että pitäähän sitä energiaa saada kasvamiseenkin jossain kohtaa.., kuitenkin päivän mittaan tarjoan 2 tunnin välein sosetta+maitoa/velliä..
Hitto, että menee kyllä nää hommat ihan erilailla tuon pimatsun kanssa- poikien kans en muista olleen tämmöistä...

Mutta nyt kouluun!
 
Iltaa!

Meillä on yöt menny nii et Edith nukkuu 4-5h, syöttö, 3-4h, syöttö ja 2h ja sit ylös ihan viimeistää 8:30... Tosin mä oon nyt 4 yötä heränny ihan omia aikojani ja sit päässä on alkanu pyörii kaiken maailman ajatukset tyylillä "mitä jos lukiossa oisinki tehny näin, ni millasta mun elämä nyt ois"... Siis ihan semmosii outoi juttui, mitä en oo ikuna miettiny ennen. Ja sit menee pariki tuntia ku pyörin sängyssä ja pähkäilen. Vaikka yritän etten pähkäilis. Ja siis kellosta oon ton pari tuntia kattonu, et ei oo vaa mutu-aika ;)

Huomenna mä leikin mäki leipuria :D Aattelin et teen joko suklaa-puolukka cupcakeja suklaakuorrutteella tai sitten tosta mun cupcake's-kirjasta tollasii piparkakku-puolukka cupcakeja... Hirmunen himo saada kokeilla noita reseptejä :D Tein jo viime lauantaina yhtee miittiin mustikka-sitruuna cupseja ja ne oli hyyyyyviä..
 
Huomenta kaikille tasapuolisesti! 

Kauhea tuo pakkanen tuolla ulkona, jää kaikki ulkoilut pois. Jotenkin tuon Elmon pari viikkoo sitten olleen flunssan jälkeen ei uskalla ottaa ollenkaan riskiä että tulis pieni kipeeksi uudestaan. Harmittaa vaan kun toinen tosissaan ulos haluaisi. Meillä kun ei sisällä nukuta kerralla kun max 45min. Näin kun mennään koko päivä ollaan illalla sitten niin yliväskiä. 

MayaL :Me käydään vähän niinku perheen kanssa vauvauinnissa. Itse oon opettanu lapsille uintia niin päätin luottaa itseeni että osaan tätä hieman pienempääkin opettaa. Ihan kiva harrastus se on, ihan koko perheelle. Tänään taas uimaan! 

Maru: Aa sellasta kakkua, namskis! Oon päättäny tässä joku kerta vääntää kans jotain ihanaa juustokakkuu, mutta nyt niin armoton dietti päällä ettei voi edes ajatella. emoticon  Minä sain kans mieheltä muutama vuosi sitten sellasen Nomination korun ja siihen loppu miehen mielikuvitus, hah. Joka kerta lahjaksi sain yhden tai useamman palan. Nyt kun koru on täynnä, mies on ihan hukassa. emoticon
Meillä tuttina kelpaa ainoastaan silikoninen, en tiedä mistä johtuu? 


PojanÄiti: Joo oon tietoinen tuosta sivustosta ja sieltä oonkin käyny kattelee kaikkee ihanaa... nam nam ... Jospa tää paino lähtis vaan laskuun niin jossain vaiheessa vois toteuttaa näitä ihanuuksia sieltä. 

Mammaliina: Aina se muuttaminen tuntuu olevan yhtä kauheeta. Nyt kesällä kun muutettiin oli ehkä maailman kauhein muutto sää ja olotila. Viimesillään kun oli ja nuo samperin kauheat kesäilmat kun oli lähemmäs 30 astetta... ei kiva.. Toisaalta en mä kauheasti silloin kantanut mitää, mutta tietysti järjestelin tavaroita paikalleen ja kyllä se tuntuu olevan mulle ainakin henkisesti jotenkin kauheen raskasta. Samalla kivaa päästä uuteen kotiin mutta se kaikki työmäärä.. Puh...

Recto: Hienosti teillä oltiin piikillä! Me käytiin viime viikolla terveyskeskuksessa antamassa verinäyte. Elmo ei itkeny ollenkaan mitä ihmettelin suuresti!! Verinäyte siksi koska huomenna Jorvissa allergia testit. Voi raukkaa... Pitkä ja inhottava päivä tulossa. Tuntuu niin pahalta pienen puolesta, mutta pakko mikä pakko. 

Kaika: Meillä on ruvettu riekkumaan yöt. Aiemmin nukuttiin maksimissaan yhdellä syötöllä koko yö poikki. Nyt heräillään pari kertaa yössä syömään sekä sen lisäksi itketään milloin mitäkin. Luulen et liikkumiseen jotenkin liittyy. Kaveri nyt ihan pari päivää liikkunu yöllä sängyssään kun kellon viisari... ollaan poikittain ja sen sellaista. 


Mä haluisin kans johki tapaamiseen mukaan, joka kerta ollut jotain kun tapaaminen on ollut. 

Hyvät päivät kaikille!





 
moikka moi,

josko nyt ehtisin hetken kirjotteleen. jotenkin niin kiirettä ja touhua etten oo ehtiny ees kirjotteleen ja pudonnu kyllä ihan täysin kärryiltä kun en oo ehtiny aina ees lukeen teitin juttuja.

päivätkin menee ihan hujauksessa ja apua juuso on jo niin iso poika. kohta 5,5kk missä se mun vauva on, kuka sen vei ??? :D

meillä on kyllä nyt alettu ihan selkeesti kitiseen ja etenkin mulle, isälleen on niin hymyileväinen ja muille. ja aika vähän maltetaan nukkua päivällä. ennen 12 nukutaan tunti ja sit iltapäivällä toinen tunti. ulkona tietty enempi mut ei näillä ilmoilla. sit illalla kitistään kun ollaan niin väsyny. ja ennen sai vaan laskee sänkyyn mut nyt kyllä pyöritään ja kääntyillään aika kauan ennen kun nukahtaa.

Nyt on juusolla niin kova meno päällä et pitäs päästä eteenpäin. liikkuu silleen mittarimato meiningillä, nostaa pyllyä ylös ja naama kiinni lattiassa yrittää työntää itteensä eteenpäin. hauska kattella kun kauhee huuto ja raivo et mähän pääsen tästä :D on se sellaset puoli metriä päässy eteenpäin. aika erikoinen tyyli vaan kaverilla :D

meillä on nyt pari viikkoo sit löytyny varpaat ja niistä on pakko pitää kokoajan kiinni ja sukat lähtee pois ihan hetkessä. hieman hankaloituu toi vaipanvaihto.

Nyt ollaan syöty kiinteitä 2kk ja nyt on alkanu syönti sujuun hyvin. puurot on ihan parasta ja ihan aukoo jo suutaan et anna lisää. nyt ollaan tällä viikkoo koiteltu kanaa ja naudanlihaa, hyvin on uponnu. eipä ne piltit kovin hyvälle maistu mut kun tein ite kanasta ruokaa niin maistu viel pahemmalle. et eipä se taida sen halvemmaks tulla et taidan ostaa ruuat kaupasta paitsi pelkän kasvissoseen teen ite.

Nyt oli kyllä omaan napaan tuijottelua mut tuun kommentoimaan myöhemmin teitin juttuja kun ensin ehdin niitä lukeen :) jaahas täytyy mennä..
 
Huomenta/Päivää!
ja Varoitus! Nyt tulee pahaa mieltä tuutin täydeltä emoticon

Koko viikko on mennyt niin täysin persuuksilleen kuin vaan voi mennä. Maanantaina sain kuulla,että mummu on joutunut sairaalaan sydänkohtauksen saaneena. (Tosi heikkona) Eilen olin ekaa kertaa elämäni aikana äiti/vauva kerhossa... Oli ihan kiva,poika tykkäs kovasti muista taaperoista, ja nukku muuten kunnon päikkärit pitkiin aikoihin... Mutta mulle jäi vähän kakkan maku suuhun, äiti täydellisiä melkein koko joukko. Voisin sanoa muutoman jutun, mutta en viitis, ettei täällä tule kellekkään paha mieli. Mutta yks asia mikä tuli ryhmässä selväksi, kaikilla on isä kotona NIIIIIN mukana, ja koko ajan auttamassa ja tekemässä ja ja *tuli taas itku* tuli mulle niin "huono ihminen/äiti fiilis"

Kaipaan oikeesti tosi paljon NORMAALIA perhe-elämää, kädet täynnä ja mihinkään en ehdi, huusholli kuin pommin jäljiltä. Ja nuo elukatkin alkanu rassaamaan mieltä, onhan ne rakkaita, mutta kun ei aika tahdo riittää... Alkaa olemaan mun jaksaminen ihan kortilla. Varsinkin kun tänään nostin "katin pöydälle" ja soitin tuonne kelaan.
Saisin kotihoidontukea HUIMAT 315e + kuntalisä n.120e Olen itkenyt koko aamun, eikä meinaa tulla tästä ollenkaan loppua taas.. Ukolle en viitti sanoa mitään, kun se on muutenkin n iin vastaan mun kotiin jäämistä, tuon rahan takia.
Meneehän tuostakin vielä vero? eiköstä? emoticon  Vielä vähän kakkaa niskaan!!
Mun pitää päättää tuo asia toukokuun puoleen väliin mennessä, sillon pitäs hakea tota tukea, jos meinaa... Tosin saan käydä tekemässä työkeikkoja, jos vaikka joku mummo tai vaari on muksun kanssa. (TURHA Toivo!!)

Nyt pitäs alkaa säästämään, pistämään jemmaan pahan päivän varalle, mutta nuo 2 isompaa kersaa on oppinu turhan "hienoon" elämään. Miten taot niitten päähän,että nyt loppu ylimääräinen mankuminen maallisesta mammonasta?!
Miten voi karhumaiselle ukolle selittää asioita... Mä voin tinkiä omistani yli puolet, vaatteita en tarvi... ja en mene enään viihteelle ja ja

Vaihtoehtona on,että jään työttömäksi saan liitolta 2x enemmän, olen varpaillani jos joudun yht äkkiä töihin, raijaan pienen vauvani hoitoon ja maksan itseni kipeeksi hoitomaksuista. Ja siis mun ammatilla ei palkka ole mikään huima..
Teen niin tai näin, itku tulee joka tapauksessa, ja viimeisessä vaihtoehdossa särkyy myös mun ja pienen sydän.
*parkuu niin että kohta pimahtaa läppäri vedenpaisumukseen, ja verisuonet katkeilee päässä*

Meen nyt, tulen takasin kun olen rauhottunut... jos tästä nyt mitään tulee..
 
Mamma mä kirjoitin sulle tsemppistekstin ja se vaan katos- PERKELE.

Nyt uudestaan (jos olis sun puhelinnumero, soittaisin)

Nyt itket ja parut oikein olan takaa. KUNNOLLA.

Sitten otat kynän käteen ja kirjaat plussat ja miinukset noista vaihtoehdoista, jotka mainitsit.

Hoitovapaalle jäämisestä ja keikkahommista ja lapsen hoitajasta;
Laitat jo nyt ilmoituksen lähikauppaan ja paikallislehteen; alat etsiä hoitajaa jo nyt- ihan varmasti joku opiskelija haluaa lisätienestiä.

Jos valinta on työttömäksi ilmoittautuminen, järkeilet asian itsellesi: tämä on paras ratkaisu teidän perheelle.
Ja katsot jo nyt sen parhaan hoitopaikan (oli se sitten perhepäivähoitaja, päiväkoti tai ryhmäperhepäiväkoti).
Tutkittua tietoa, että lapselle ei koidu haittaa tai traumoja vaikka olisikin kodin ulkopuolella hoidossa, kunhan hoito on laadukasta.

Vanhemmille pojille selkää ja rehellistä puhetta; nyt tulee tiukemmat ajat ja kaikkien panosta tarvitaan.
(itse olin lama-aikaan nuori ja äidiltäni sain samanlaisen viestin- eikä siinä mitään- ymmärsin tilanteen ja hankin omat taskurahani lapsia hoitamalla ja mainoksia jakamalla)

Karvaisista kavereista: Laita pojat hommiin- kaikkien panosta tarvitaan ja pojat ovat jo niin vanhoja, että ymmärtävät sinun uupumisen vaikuttavan tooodellla negatiivisesti myös heidän elämään.

Normaalista perhe-elämästä: Teidän perhe-elämä on normaalia, ei samanlaista kuin kotona viikottain olevien isien perheillä, mutta normaalia kuitenkin.
Ja lapsuus on molemmissa malleissa yhtä hyvä.
Hyvät puolensa molemmissa ;-)


Mä hyvin tiedän, kuinka vaikeaa väsyneenä ja uupuneena on nähdä mitään asiaa positiivisessa valossa, mutta usko minua; sinun perheen asiat järjestyvät.

Kunnat järjestävät varhaisen apua perheille, joissa esim. perheen pään uupumus on todellinen riski.
Ota yhteyttä neuvolaan ja/ sosiaalivirastoon.
Mun lätkäkaveri on tälläinen varhaishoitaja ja kertoi, että hänen asiakkaistaan 90% ovat uupuneita äitejä, jotka saavat ensiavun uupumukseen antamalla hoitajalle pienet lapset ja itse he painuvat nukkumaan muutamaksi tunniksi.
Ja kun miehesi tulee taas kotiin- sinä menet nukkumaan- pyydä vaikka nukahtamislääkeresepti neuvola lääkäriltä.

Tässä vielä virtuaalinen voimahali Hali

Kaikkilla meillä on varmasti "näitä päiviä", joten itse ainakin voin sanoa, että mä todella ymmärrän sun ahdistuksen ja kurjan olon 100%:sti.

Kyllä se tästä- täällä me virtuaalifrendit ollaan ja autetaan, minkä pystytään- eikö??!



 
Heissan!

Nyt on muffet uunissa ja kohta alan ihmettelee niille kuorrutusta :)

Mamma: Voimia!!! Asiat järjestyy takuulla parhain päin!

 Oon itte kanssa tota hoitojuttuu miettiny, mutta meillä neiti on pakko pistää tarhaan, ellei sitten mies suostuis tekee vajaata työviikkoa ja mä tekisin vajaata.. sais kumpiki olla tytön kanssa ihan kahestaan muutaman päivän viikossa...Tosin 99% varmasti tiiän ettei mies siihe suostu.

Hitsit ku tuntuu et ois pakko päästä jonneki tai saada kahviseuraa kotiin... Ja sit tietty tänää toi neiti vetää pidemmät päikkärit! Taitaa ne rokotteet vaikuttaa sen verran. Toisaalta, on se jo puoltoista tuntia nukkunu, et jos kohta herää, ni sit voisin vielä yrittää Itikseen isomummille ängetä. Muuten jäädään kotiin..Mut pistinpä tolle kauppareissua varten paljon vaatetta päälle ja en sit kehannu herättää ku kotiuduttiin, ni neiti nukkuu nyt sit partsilla. Kävin vähä kokeilemassa ni oli kyl ihan lämmin neitokainen, että ei hätiä.
 
Heippa!

Täällä ollaan kans niin väsy poikki rikki että ei jaksa mitään. Elämäss kaikki ok, sais vaan sen puun jossa kasvais rahaa ja ne täydet yö unet, kiitos. Ok, joo raha ei tuo onnea mutta helpottais huomattavasti tätä ahdinkoa jonka kyllä itse on aiheuttanut. Kunhan vaan tästä jotenkin selviäis, mutta kuten on todettu kun väsy on turruttanut aivot niin tuntuu ettei mitään ratkaisua ongelmiin löydy. Murehdin minäkin töihin paluuta, en haluiais todellakaan töihin koska en halua eikä kannata lapsia viedä hoitoon. Ja olen jo ajateluut jotta joudun kai koulupaikkanikin perumaan koska en tiedä miten minulla olisi muka varaa alkaa nyt opiskelle ammattikorkeassa.


Hiustenlähtö: juu kaljuks kai tuun tätä menoo :O

Alkaa nää pakkastekin jo piisaamaan, tulis nyt vaan se kevät pian.

Nyt ei taas ehdi eikä jaksa kirjoittaa muuta....meen hetkeks pötkölle jotta taas jaksaa kun lapset herää.

 
Takaisin
Top