Helmikuun 2011 Höpötykset

Thilduska: Meil nukuttii kans 3h päikkäreitä.. Tosin tunti omassa sängyssä ja 2h mun sylis..

Ja tuolin jalka näkyis olevan kova juttu.. Tuolla toi neiti vetää ensin sen tuolin luokseen ja sit alkaa nuoleskelemaan sitä jalkaa :D :D

Ja oon aika yllättyny, toi on tänää myös syöny tavallista enempi :O Tosin nyt taitaa taas kitistä nälkäänsä tossa lattialla, et pitääpi mennä..
 
Moikka moi!

Huh hah heijakka ny pilleet ohi- 8v pojan kaverisyndet l. meillä täällä pörräsi 15 kpl 6-9 vuotiaita lapsia. Poikia pääasiassa.
Onneksi kaikki meni hienosti ja ne on ny ohi!

: Mä kans olen ylpeä susta- noin sitä pitää!!


Mutta ny mä olen niin loppurikkiväsy, että kuittaan itseni pois.
 
sunnuntaita,

kohta se on tämäkin viikko ohi ja ihanaa esikoinen menee eskariin. Täällä on tällä viikolla esikoinen ollu koko viikon sairaana kotona ja mies torstaista asti, minä tulen hulluks noiden kanssa emoticon
Mulla on täällä jo yks vauva enkä tarvitse kahta isoa vauvaa lisäks.

Mutta joo mun piti kysellä että tietääkö kukaan voinko mennä töihin esim. 3 päiväksi ja menetänkö jotain tukia?
Pitäis mennä kelasta kyselee mutta ajattelin jos joku täällä tietäisi vähän valaista mua tästä asiasta....
 
uninen: Tallasen linkin loysin pika pikaa.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9640932

Tuollahan Kelan ihmiset vastailee kysymyksiin. Toivottavasti oli jotain apua.
 
Uninen: Kyllähän se pitäis ilmottaa Kelalle. Työpäiviltä saa minimipäivärahan. Mut harvapa niitä ilmoittaa, eikä sitä kela selvillekään saa (ja JOS jotain sotkua tulis, niin ilmottais vaan et ne on ollu sunnuntaipäiviä niin ei väliä, niiltä kun ei tukea makseta muutekkaan)

Muistan ainoastaan kaksi ihmistä, että on ilmottanut työpäiviä, ja tuskin ovat ainoat ketkä ovat töissä käyneet emoticon
 
siispä työnantajan ei tarvitse kuin maksaa palkka ja minä olen yhteydessä (halutessani) kelaan.
 
Hohhoijaa....

Mies voi ihan hyvin, mutta nyt kun oli selittämätön tajunnanmetys, niin 3kk ajokielto. En muista mainitsinko jo sen aikasemmin.

Mä puran nyt omaa: Miehen äiti siis on niin perseestä oleva ihminen ettei mitää rajaa!! Tänään sitten soitti miehelle, kun oltiin ulkona ja alkoi valittaa hitto vie siitä että me ollaan vanhoille ihmisille(viittas omiin vanhempiin)laitettu hääkutsujen mukana lahjalista ohje.
Siis kun meillä on tuolla naimisiin.infos se lahjalista, josta saa sitten varata lahjan jne.
1. Me ei olla sen vanhemmille laitettu vielä kutsuaa(tätä menoo ei laiteta).
2. Miehen isän vanhemmat eivät nostaneet mitää haloota siitä.
3. Mä tein noi paperi jutut linjasto tyyppisesti eli kaikkiin lähti toi paperi. En alkanut lajitella että onko vastaanottaja 70v vai 20v.
Sitten kehtas vielä marmattaa että oliko tämä joku MINUN IDEA!?
Ruoan hinnasta per naama valitti ja onko mitää järkee tässä ja kalliiksi käy noi teidän häät jne.
'
Mies huusi puhelimeen mm. ei tarvi tulla häihin ja eikä ole mitää asiaa enää meidän elämää.
Sitten laittoi vielä viestii että hänellä ei ole enää äitiä ja nyt menit liian pitkälle jne...

Mua niin harmitti miehen puolesta, kun aina kun saa välit kuntoon, niin aina jotain uutta sen äiti keksii. Sitten provosoi oikein puhelimessa.
Mä en enää anna miehen äidille anteeksi, kun taas veti mut syylliseksi kaikkeen.
Siis hänhän ei ollut valmis siihen että meille tulee lapsi, ei ollut iloinen kun menimme kihloihin nopeaan tahtiin. Sit haukku mut kiertoteitse ja veti mun lapsen siihen mukaan jne.

Miehen sain houkuteltuun että soittaa isälleen ja kertomaan tilanteen, niin sai purkaa vähän pahaa oloaan hänellekkin.

Anteeksi kun tuli tämmöinen romaani tästä jutusta, mutta mua niin kyrsii toi ihminen! Sitten muuten häneltä tuli miehelle tekstiviesti ja eka viesti oli: ONKO MEIDÄN PARISUHDE TASAPUOLINEN?? Kun hänestä vähän tuntuu ettei ole! Sitten valitusta taas häistä. Mies laittoi että älä sekaannu asioihin mistä et tiedä mitää jne.

 
Mammaliina- voi, kun ihmiset tajuisivat joskus olla puuttumatta aikuisten ihmisten elämään!
Toi on kyllä aidosti todella ikävää, mutta onneksi te vedätte yhtä köyttä miehesi kanssa!

uniselle onnittelut arjen normalisoitumisesta!

Omaa: täällä on univelkaaaaaaaa
Eilen menin alas laittamaan koneen pyörimään pikaohjelmalle ja menin lepäämään takkahuoneeseen siksi aikaa, kun ohjelma kestäisi (30 min)- heräsin 3 tunnin päästä. Hupsista.

Ja entäs nää yöt sitten...voihan yösyönti sanon minä!
Meillä tyttö menee ihan kiltisti nukkumaan sänkyynsä siinä klo 20, mutta sitten parin tunnin sisään saa olla tuttia laittamassa ja oikasemassa pois mitä ihmeellisemmistä solmuista.
Sitten n 4 tunnin unien jälkeen se alkaa- syöminen. Pikkusella on iahn kamala nälkä.
Syö rintaa min. 2 kertaa yön aikana ja sitten se "ihanin" vaihe- herää kekkuloimaan 4 jälkeen- mönkii pitkin sänkyä ja naureskelee ja juttelee hyvän tuulisena. Ei kiinnosta rinta, ei tutti, ei velli, ei korvike, mutta omat kintut maittaa eri hyvälle!
Mä olen nyt kahtena aamuna klo 5.30 herättänyt miehen antamaan velliä tytölle, jotta pääsen itse vielä nukkumaan.
Ja on tyttökin sitten nukahtanut hetkeksi aamuyöstä.

Outo tämmöinen tilanne, kun olen tottunut, että lapset nukkuvat läpi yönsä jo tässä vaiheessa...ne on noi tytöt tuollaisia vastarannankiiskijä..
Mulla kun on ollu sellainen ohje, että jos on nälkä, syödään, joten en voi vielä lopettamaan syöttämistä öisin, kun toisella muutenkin paino meinaa laskea, kun liikkuu niin paljon.
Pitäisi ehkäpä alkaa tuota korviketta öisin antamaan, jos vaikka pitäisi nälkää paremmin..mutta en mä jaksa nousta ylös tuolta sängystä yöllä!
Voi dilemma!

Nyt Kahvituttaa
 
Kaikalle muuten onnittelut "aikuistumisesta"emoticon

Thilduskalle onnittelut hyvistä päiväunistaemoticon

Unisen esikoiselle mukavaa alkavaa eskariaemoticon

Meillä mies tuli kesken vuoron kotiin, kun oli saanut uuden aivotärähdyksen, kun oli narkin kanssa paininut. Pari kertaa tenttasin asioita mieheltä(siis että tajuaa mikä vuosi jne) ja kaikki ok.

Tuolla nyt tytsin kaa nukkuvat vierekkäin.
Itselläni oottaa vähän siivottavaa ja varsinkin pojan huone on törkykunnossa.

Mutta ihana pakkas aurinko ilma tuolla ulkona. Vaikka oli yli 5 astetta pakkasta, niin ei tuntunut yhtää niin kylmältä, kun aurinko paistoi ja ei tuullut.

Maru: Olipas teillä supon laittaminen mukavaaemoticon
Mäkin koitin viime viikolla laittaa kolme kertaa, kun koko ajan kakkaa tuli neidiltä.

Ainiin. Aadalla oli kolmas korvatulehdusemoticon  Ei antanut kuuria, kun tärykalvo kuitenkin liikkuva, ei vuotoa ja sanoi että vastuskyky heikkenee jos koko ajan saa kuureja. Panadolia vaa.

 
Maanantaita mammoille!

Täällä meni taas päivän suunnitelmat uusiksi, kun poju heräsi yöuniltaan vasta puoli 12:n aikoihin...kuitenkin meni nukkumaan jo kymmenen aikaan illalla... Kovasti taitaa kasvaa, kun uni maistuu...

Oli kyllä hirmuisen mukava viikonloppu. Lauantai-iltana mentiin käymään mun äidin luona ja eilen käytiin pojun kummien luona kylässä. Oli kyllä ihanaa päästä höpöttämään aikuisten kaverien kanssa, kun ei tuo poju ole kuitenkaan mitään ihan parasta juttuseuraa vielä!

Huomenna aamusta pääsen kampaajalle ja torstaille ois luvassa hieronta!

Kaikalla on varmasti vilskettä riittänyt synttärijuhlissa! Ja onnittelut pitkistä päiväunista. Itelle maistuis kans.   Toivottavasti teillä yöt rauhoittuisi mahdollisimman pian!

Mammaliina: Kyllä nousi verenpaineet semmoisiin lukemiin, ettei ikinä, kun tuosta anopistasi luin. Kovasti jaksuja sinulle ja miehellesi! Niin ja toivottavasti prinsessa paranee nopeasti ja pääsisi ikävistä tulehduksista eroon.

Voi Maru! Täällä kyllä nauratti melkoisesti tuo supposekoilu, mutta ei kyllä varmaan ollu hauskaa siivota kaikkea sitä kakkaa!

Uniselle tsemppiä ja toivotaan, että siellä on kaikki jo terveitä!

Nyt en taas muista tuolta edelliseltä sivulta mitään, joten kommentoimatta jää...taidan koittaa ottaa pienet nokoset, kun poju nukahti omille päiväunilleen! emoticon
 
Hei,

voi jösses että osaa olla veto veks, nukuin viime yönä todella huonosti. Koko yön aikana ei varmastikkaan kovin montaa tuntia tullu yhteensä nukuttua, aina juuri kun sain unta niin Joona rupes kitisee tuttia ja sen jälkeen pyöriskelin itse aina ikuisuuden kun tyynyt oli huonosti, asento oli huono, niskaa sattu ja oli kylmä.
Ehkä sit ens yönä ei ole unen kanssa ongelmia kun väsyttää niin paljon.
Kävin hetken ulkoilemassakin ap kun ajattelin että tuo kaunis ilma piristäis mutta ei se mitään auttanu, lähinnä rupes ahistaa viel enemmän.

Ja sit enään yks valituksen aihe LUMI, ne on perskules luvannu huomiseks kunnon lumisadetta!!!! tää lumilinko menee kohta lakkoon PRKL

Pitäis ruveta siivoilee vauvan vaatekaappia kun siellä on edelleen myös kaikki pieneks jääneet vaatteet ja muutenki tuppaa näyttämään siltä että joku on heittäny sinne pommin. Sama koskee kyllä eskoisenki kaappia

Mammaliina: Kaikan kanssa samaa mieltä ja aikuisten ihmisten pitäis myös tajuta että ihan kaikkea ei tarvii myöskään ääneen sanoa vaikka eri mieltä on. Ne on kumminki teidän häät eikä miehes äidin häät ja te olette valinneet toisenne ja sit sen naisen pitäisi kunnioittaa ja hyväksyä.

Voimani ovat ehtyneet pakko yrittää jos sais torkahdettua.
 
Hei mammat!!

ihanaa kun aurinko paistaa ja kevät tulee!!!
just tultiin pojun kans kävelyltä ja poju jäi vaunuihin nukkumaan.

täälläkin alotettu uinti hommat ja mukavasti on menny. meilläki on käytössä lahkeellinen uikkari ja meidän uinti ohjaaja oli sitä mieltä ettei sitä uimavaippaa välttämättä tarvii, joten ei olla edes kokeiltu. en kyllä tiedä mitkä on säännöt jos vahinko sattuu, mutta luultavasti ei ainakaan kukkaroa tarvii kaivella.

ootteko kukaan ollu vielä yötä pois kotoa niin että vauva on isillä tai jollain muulla hoidossa?? ja jos niin miten on menny??

ihanaa keväistä maanantaita kaikille tasapuolisestiemoticon
 
Moikka!

Edelliseen vastailen, että juu- täällä ollaan oltu kahdesti yötä pois kotoota ja isä oli molemmilla kerroilla lapsensa kanssa.
Loistavasti oli menny ja kovasti olis tuo taas ajamassa mua humpalle, että saa olla tyttärensä kans kahden. On kuulemma paaaljon kivempaa olla ilman mua, saa ihan erilailla kontaktia lapseen. (varmaan ihan totta, kun mä taidan joskus sortua neuvomaan toista lapsensa hoidossa *viheltelee*).
Maaliskuussa olis sitten kova paikka- olen varannut ja maksanut hotellin mulle ja miehelleni yhdeksi yöksi ja mun mutsin olisi määrä tulla hoitamaan tänne tyttöä...jotenkin niin erilaista nyt "vanhalla" iällä jättää vauva hoitoon, vaikka mun mutsi on poikiakin hoitanut kotonaan 3 kk vanhasta eteenpäin...

Mutta siis joo- tulipa pitkä vastaus.

Nyt odotteln koululaista kotio, että päästään poikien kans uimaan !
 
kiitos kaika vastauksesta. kumma että se jännittää ja miettii miten nuo miehet pärjää ilman meidän äitien "auttavaa" opastustaemoticon mutta luulen ettei ainakaan meidän ukko mieti meidän pärjäämistä kun on omilla reissuillaan...joten taidan suunnata tämän energian tulevaa reissua varten ja antaa asioiden mennä omalla painollaan. niin ja luulen että täälläkin pärjätään paremmin ilman minun haukan katsetta...
 
Pikkkasen nauratti!

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1326524/pitaako_synnytyksessa_todellakin_olla_al%20apaa_palja
 
Olen kans jättänyt kolmen kuukauden iässä äidilleni kaksi kertaa lapset yökylään. Ja hyvin meni. En olis jättänyt, jos eivät olisi nukkuneet sillon yötä heräämättä.
Ja viikon päästä olis tarkotus lähteä kaverin synttäreitä juhlimaan. Se on arkipäivä, joten isä yrittää ottaa vapaata ja hoitaa lapsia. Mutta pakko pyytää äitini avuksi, ei toi mies ole luottavainen jäämään kaksosten kanssa yksin pitkäksi aikaa, enkä usko, että iltatohinoista välttämättä selviytyisi. Tai kuka tietää, mutta kun itselläkin on välillä työlästä olla yksin noiden kanssa. Kuten tänään, kun toinen alkoi huutamaan mahakipuja just tietty sillon, kun syötän toista. Ja jos olisin lopettanut syöttämisen, niin olis syömäri alkanut huutamaan. Siinä sitten kuuntelet vaan, kun toinen huutaa. Onneks tuttipullot pysyy jo omissa käsissä, niin sai lykättyä pullon suuhun ja toista lohduttamaan emoticon


emoticon laitan jo nyt, uskomatonta mutta totta, mutta meidän tytöt on ylihuomenna 6 kk emoticonS
 
Heissan!

Mammaliina: Ei hel ota sun anoppias! Varsinainen riivinrauta! Käske miehes kysyy seuraavaks et onko sen oma liitto tasapuolinen ;) tai mitä ikinä keksiikää kysyä :D

Meilläki mies kysy lauantaina, et koskas m' haluun baariin lähteä, mut oli pakko sanoo, et vasta sit ku oon duunissa et ois oikeastikki sitä rahaa käytössä. Ja tiiän et mun pitäis kitenki nukutus hoitaa ennen ku minnekää voisin lähtee ni eipä täs mikää kiire vielä ole :)
 
Onneksi on vkl takana! se tarkotti nimittäin sitä että alkaa taas vähän rauhallisempi meno ees pariksi viikkoa tähän perheeseen :)!

MIehen kaveri kysy viikko sitten josko uskaltaisin olla pojan kanssa kahden vkl:n että mies pääsis poikien kans viettämään laatu(juoppo) aikaa mökille ja tottahan mie päästin tuon! teki ihan hyvää olla hetki erillään... No täksi samaiseksi vkl:ksi (eli viime vkl) tuli sitrten isä vaimoineen kylään pe-su väliseksi ajaksi, mikä oli kyllä mukavaa! saatiin tuliaisiksi syöttötuoli, junarata ja juna, pussilakapakkausx2. teeman leipälautasia ja kukka :) ja samalla vähän hoitoapua, siinä määrin että pääsin koirat käyttämään ulkona kaikessa rauhassa! kaikki syötöt ja vaipat tein minä... mikä taas alkaa näkymään kyllä tässä olemuksessa. nyt on kaks viikkoa painettua ku mikäki enkä oo saanu nukkua yhtään yli kolmen tunnin pätkää kerrallaan mikä on ihme, sillä poika kyllä nukkuu 4-6 tuntia yölläkin ensimmäistä pätkäänsä. oonkohan sitten vaan ihan yliväsyny....

Sunnuntaina piti sitten ukko hakea kaveriltaan ja paljo ihan totaalisesti käämi! sulake pamahti jne... pienessä maistissa siis edelleen ja vahvasti ja mua vaan vitutti.

Ja on se maailma vaan kumma paikka: Menee hammaslääkärille hammastarkastukseen niin palaa kotiin ilman hammasta! multa siis poistettiin viisuri ylhäältä kun rupesi hankaamaan poskea niin että afta tuli kylään pitkästä aikaa! muuten ei itse viisurissa mitään vikaa ollut, eikä oo onneksi muissakaan niin saavat olla paikallaan! ja yks reiän alkuki löyty mikä ihme! odotin suoranaisesti paljon enemmän kun kattoo mitä söin ja miten söin puolet raskausajasta (kivennäisvesi/laittilimppari ja karkit!!).

Äitikin oli tänään pienessä operaatiossa sairaalassa ja huomenna pitäs päästä kotio...

Löysin muuten kapahlista tänään pojillekkin uikkarit! 20€ en kyll ävielä ostanut vaan hyvä tietää että siellä on... ja lahkeelliset :)

nonni, nyt tuolta taas huuto kuuluu nii pitää mennä syöttöpuuhiin varmaan ehkäpä!

maaliskuulle muutem suunnitellaan tyttöjen kanssa omia iltamia ;)

HYVÄÄ ALKANUTTA VIIKKOA KAIKILLE!


ps. olikin sitten vaan ihan omaa napaa...
 
No niinpä niin. Väärinhän se meni. Tais tulla mammalle multa viesti :D Ja laitoin sit viestin myös väärään paikkaan (tammikuun pulinat)... joopa joo... hyvin alkaa tää aamu :)
En ole tänne uudelle sivustolle kirjoitellut koska käyttäjätunnukseni ei ole kelvannut jostain syystä. Olen kovasti teidän muiden juttuja lukenut ja halunnutkin vastailla mutta tosiaan eipä ole toiminut kun vasta nyt. Mutta jospa nyt toimisi ja pääsisin viestittelemään taas :)
 
Päivää taloon!

Aamutreenit lumen kans tehty ja vielä olis puolet jäljellä.
Saa muuten päivä ihan erilaisen alun, kun vetäsee kamat yllensä ja laittaa vauvan vaunuihin ja painuu rehkimään- mun väsymys väistyi kokonaan! Ja plussaa on, että kaloreita kuluu ;-)

piia: Tota on mun mieskin joskus kokeillu- olla koko viikonloppu pois ja sitten kuitenkin maistissa kotio. Idiootit!
Meillä kyllä loppui toi homma siihen. Puhuimme tai siis minä puhuin, että lapset eivät ole tehneet mitään sellaista, että ansaitsisivat kännisen aikuisen huolehtimaan niistä, joten meillä on sellainen sääntö, että sitten jäädään kylille riekkumaan, jos niin paljon maistuu.

Mukavaa, että Tiitiäinen pääsi "ilmoittautumaan"!

unikeko: Rimpsalle vaan- sehän on luottamuslause miehellesi, kun jätät heidät keskenään hoitamaan hommat! (tai ainakin mun mies koki asian niin..)

Mutta nyt mun on pakko saada ruokaa- kamala nälkä!
 
Takaisin
Top