Helmikuun 2011 Höpötykset

Heipsistä vaan täältäkin!

Oon käyny joka päivä (monta kertaa päivässä) lukemassa täällä, mutta en vaan oo saanu aikaiseksi kirjoittaa...mutta eipä täällä ole edes tapahtunut mitään sen kummempia. Perusarkea. Eilen oli tosin pojun 4kk-neuvola, mutta siitä pistän tiedot tonne neuvolaketjuun.

Mammalle täältäkin aivan VALTAVA voimahali! Äläkä missään nimessä ajattele, että oot huono äiti, koska sitä et 100%:sen varmasti ole!

Ite oon kans painiskellu tuon tulevaisuuden kanssa, että mitä sitä tekisi ja yleensä pohdinta päättyy armottomaan vitutukseen. Ei oo helppoo. Lottovoittoa odotellessa.

Minäkin niin haluaisin tuon Nominationin, mutta en oo ilmeisesti vielä osannu vihjata miehelle tarpeeksi selkeästi.

Nyt en jaksa enempää...on jotenkin tosi megaväsy olo. Joten viikon jatkeita kaikille! emoticon


 
Paljon olen teidän tekstejä lueskellut jo raskausajoilta asti, mutta en juurikaan kirjoitellut. Eli Espoossa asustelen, perheessä mies, teinipojat ja tyttö syntyi 24.8. Yritän osallistua keskusteluihinne jatkossa :)
 
Meillä myös pohditaan kovasti jatkoa vanhempainrahan päätyttyä ja pojat (ja vanhemmat) ei millään haluaisi luopua nykyisestä elintasosta... Joten vaihtoehtoja... tyttö ei mene hoitoon, ainakaan päiväkotiin kokoaikaiseksi (saatan pyytää jotain tuttua katsomaan viikottain pari tuntia) olenkin miettinyt jos itse ottaisin hoitolapsia, olen lähihoitaja ammatiltani ja työskennellyt joskus myös päiväkodeissa, ongelmaksi tulee vain meidän ylivilkas (kiltti kylläkin) koira, toinen mitä olen miettinyt että tekisi keikkaa vkl ja yövuoroja, siinä sitten ongelmana on milloin nukkuisin ja olisin muun perheen kanssa... No pari kuukautta aikaa pohtia vielä..
 
Termos!!

Mammalle ISO voimahali täältäkin! emoticon Asioilla on onneksi tapana järjestyä, vaikka se ei siltä aina tunnukkaan.. Pikkuhiljaa mietiskelet eri vaihtoehtoja.. Onneks toukokuuhun on vielä tovi aikaa..varmasti asiat selvenevät siihen menessä ja löydättä sen parhaan mahdollisen vaihtoehdon teidän perheelle!! :) 





Poika oppi tutin syönnin luonnonkumisella tutilla. Tänää testasin kelpaako silikooninen ja kyllähän sitäkin alettiin lussutteleen, jee :))) 

Viime yökin oli hyvä. 3 kertaa herätys, niistä vain yhellä syönti ja kahella tyydyttiin tuttiin (ja syliin:) ja jatkettiin unia.. !


Tiitiäinen: Haha, voi olla mahollista että täälläkin jatkossa saadaan mieheltä aina lahjaks uus laatta tohon koruun :DD Vaikeat ajat siellä eessä sun miehellä, kun lahjan ostaminen ei enää ookkaa nii helppoo. Voi nuita miehiäemoticon Minun miehellä ainakin on nii surkia mielikuvitus, eikä juuri koskaan ole ostanu mulle lahjaa niin ettenkö olis esittäny jonku toiveen :D oh dear:)



Jahas, vaipanvaihtopuuhat kutsuu.. morrooo!

 
Terse!

Nopeaa lukasua ja kommentointia:

Mamma: :(( Minäkään en noista ryhmistä välitä..( Minua katsottiin päästä varpaisiin, kai sen takia koska olin yksi porukan nuorimmista.. )
Ja kyllä ne huolet sinulla helpottaa :) Olisiko joku rentoutumispäivä mahdollinen ja tekisit jotakin kivvaa? :o Nyt kyllä hemmottelet itseäs jotenkin!

Rokotukset: Kai tota pojua vähän viime yönä tykytteli pistokohtiin, kun heräsi 2-3 kertaa itkemään :( Mutta onneksi seuraavat on joskus pidemmän ajan päästä.

Magdaleena: Tervetulloos!

Omaa ompeluhulluutta: Tein tänään pojulle ihanan nalletrikoo-setin, housut, kauluspaita ja huomenna ompelen vielä shortsit samasta kankaasta.. <3

Poju ihan sikaväsy, pitää mennä!


 
Magdalena: Tere tulemast joukkohon! =0)

PojanÄiti: Kiitos linkistä - kyllä noita passaa kahvikupin kanssa netistä katsastella, tosin ei passaa leipoa tai saa sanoa kilosille tere tulemast! >0D

Mammaliina: Toivottavasti saatte apua tuohon masu-vaivaan. Itse kukin voi kuvitella miltä tuntuu jos on tukossa viikko toisensa jälkeen. Peukut pystyyn että Levolac auttaa.

Milamariaa: Hiisi, nostan hattua siun ompelu-harrastukselle. Itse on monta kertaa tehnyt mieli aloittaa, mutta pelkään, että olen solmussa kaavojen ja lankojen kanssa. Mutta on omien kätten jälkeä ihana katsoa.

Mammalle iso haliruttaus! Tämän raha-asian kanssa painii meistä moni muukin. Noin pienille tuloille saa tod.näk. "nolla-verokortin", joten verokarhu ei sitä tuloa juurikaan käppimään tule. Komppaan Kaikaa tuossa, että isommat muksut auttamaan - varsinkin karvakavereiden kanssa. Ja delegoi delegoimasta päästyäsikin - et ole yksin tätä kantamassa. 

Kaikan tavoin olen myös lama-ajan kasvatti, perheyritys meni konkkaan jne. Kyllä sitä tuolloin tilanteen ymmärsi ja yritti parhaansa mukaan kantaa kortensa kekoon - vaikka kotitöitä tekemällä kun vanhemmat tekivät aamusta iltaan. Saattaahan olla, että vanhemmat lapset kokevat sen myöskin positiivisesti, heille uskalletaan luottaa vastuuta kun ovat jo isompia - he saavat osallistua / heihin luotetaan.

Äiti/vauva-kerhosta - kuka oikeasti uskaltaa kertoa kuinka asiat ovat? Toki kukin korostaa kuinka kivasti heillä menee vaikka normiarki se rullaa meillä kaikilla kotona. Toisilla voi olla isi kotona mutta heidän perheen kipukohdat voivat olla aivan toisenlaisia. Älä välitä - ollaan normiperheitä kaikki ja keikka-isin vaimo/äiti ei todellakaan ole ketään huonompi! Päinvastoin, Sinähän jaksat noina aikoina kahden edestä (vaikkei aina oikein jaksaisikaan). Röyhistä rintaasi Mamma ja ole ylpeä osaamisestasi ja kykenemisestäsi!

Mutta pähkäillään ja uskotaan parempaan - asioilla on tapana järjestyä - vaikkei heti siltä näyttäisikään. Laitetaanko mammat lottokimppa vetämään, ihan vain kaiken varalta? ;0)

Itse pohdin sitä, että uskallanko lähteä tuohon samaan paikkaan takaisin. Pidän työstä mutta 60h/vko + työmatkat ei ole oikein taapero-perheene elämää. Ei vuoden ikäistä voi laittaa kokopäivä-hoitoon heti ensimmäisenä. Tätä ennen pitää vielä karkoittaa ettei neuroriskiä ole. Isäntä nauroikin, että kannattaisi antaa irtisanoa, niin pääsisi ansiosidonnaiselle ja saisi kaikessa rauhassa miettiä tulevaisuutta kun se "pikkukakkonenkin" on jossain vaiheessa toiveissa. Miust se (työttömyys - ei "pikkukakkonen")  tuntuu pelottavalta vaihtoehdolta vaikkakin rahallisesti se olisi optimaalisin. Maailma on omituinen. No, haen aktiivisesti koko aika kotia lähempänä oleviin toimenkuviin - harkitsin jopa todellista "downgreidausta" ja palaisin takaisin kakkanlappajaksi tallille, jos siitä edes auttavasti rahaa saisi. Ainakin kakka olisi sitä itseään eikä mitään kaunokirjoituksiin / -puheisiin piilotettua "Scheißea" .

Sitten jotain positiivistakin. Toivotaan, ettei se tänne kirjoittamisen jälkeen katoa. Helmi-neiti on nyt pariin otteeseen nukahtanut kainalokanasena niin päivä- kuin yöunillekin. Ensin on hörpätty maidot ja sitten sykytelty, hän on voinut pulistakin aikansa mutta äidin "nukkuessa" alkaa tuhisemaan itkuitta. Äiti on ollut aivan ymmyrkäisenä moisesta muutoksesta. Tähän asti kun meillä on nukutettu tissille tai kärryihin. Toki ei tällä vielä omaan pinnikseen päästä mutta josko tämä olisi askel oman sängyn suuntaan. 
 
Ägh! Kirjotin kauheen pitkän jutun, ja netti pätkäsi poikki... Uusiks..

Kiitos oikein paljon kaikille tsempeistä...eiköhän tämä tästä.Olette kyllä ihan maailman paras porukka emoticon
Tirsat teki kanssa terää, vaikkakin puoli tuntia sain nukuttua omilyta ajatuksiltani.
Ollaanhan me ennenkin pärjätty minimi tuloilla, mies opiskeli ja minä olin kotihoidontuella toisesta pojasta. Eniten kai tässä asiassa tökkii/harmittaa/itkettää kunen saa tukea (siunausta) kotiin jäämisestä mieheltäni. *huokailua*

Milamariaa: Mulla oli päin vastoin, taisin olla vanhin porukasta ja arvaa minkälaiset oli ilmeet, kun kerroin esikoiseni täyttävän Lauataina 16v. ?!emoticon  No en ole ihan ikälopun näköinen vielä, joten he varmaan kuvitteli mun saaneen lapsen teininä.. mutta antaapi kuvitella nyt vielä muutoman viikon. (omaa kivaa)

Magdaleenalle tervetuloa pulisemaan, en taidakkaan olla yksin teinipoikien äiteenä täällä. Omat on 12v ja kohta 16v, minkä ikäiset mukelot sula on,jos saa kysyä?



Kaiken harmistuksen ja mielipahan keskellä olin aivan unohtanut että meijän pikkuinen on tänään jo 5kk. Awg! Paljon Onnea myös muille 5kk iän saavuttaneille, ja puoli vuotiaille kaksosille myös!!
Ja HEI! kaiken lisäksi lapsuuden ystäväni on synnärillä punnaamassa kaksosia maailmaan, ja yksi koulu ajan kamuni ilmoitti saavansa syysnaperon. (neljäs )
Toissapäivänä vanha naapurini sai terveen pojan.
Positiivista on myös se että ei ole satanut lisää lunta ja aurinko on alkanut pilkistelemään. Kevät on tulossa, vaikka ei aivan siltä vielä pakkasten vuoksi tunnukkaan.
Kesällä pääsee pienen kanssa hiekkarannalle, ihmettelemään miten hiekka valuu varpaitten väliin ja kummastelemaan nauravia lokkeja.
Ja pojan vatsa vihdoin toimi kahden päivän jälkeen, ja sain pestä itsenikin siittä *askasta emoticon

Nyt leikittämään herraa... illan jatketta!
 
Huomenta!

Voi tsiisus, että on KYLYMÄ!! Meijän mittarissa yön alin lämpötila 
-37,9!!! hyrrrrrrrrrrrr. Nyt näyttää "vähä" lauhempaa, -36,5! :P



Eipäs mulla muuta nyt tähän hätään, pti tulla vaan tota pakkasta vouhottaan emoticon  Nyt aamupuuron tekkoon. Palataan! :)


 
Kylmää on täälläkin, tosin vain -20C, mutta tuntuu niin jäätävältä. Ollaan oltu pakkasta piilossa sisätiloissa koko viikon ja alkaa seinät kaatumaan päälle, argh!

Mamma, mun pojat täyttää tässä ihan pian 13 ja 15, eli aika samanikäisiä kun sullakin. Mites ne on ottanut uuden pikkuveljen (olihan se veli??) vastaan? Meillä varsinkin vanhempi on aivan hurmaantunut siskoonsa, koulusta tullessa ottaa heti syliin ja leikkii :)


 
Täällä ihan samoissa ongelmissa painitaan... tai oikeastaan jonkin asteisia päätöksiä on jo jouduttu tekemäänkin. Tämä mamma palaa takasin töihin elokuun puolessa välissä koska yksinkertaisesti muuta mahdollisuutta ei ole. nyt on kuitenkin toiveissa (huom! todellakin toiveissa, kun aiemmin oon purnannu asiasta ihan toisinpäin) että miehen lomautus jatkuu vielä syksyllä, eikä tarhapaikkaa tarvitse ottaa vastaan.

meillä on yksinkertasesti semmoset pakolliset menot per kk että pakko on töitä tehä, vaikka miten karsis kaikki pienetkin turhat asiat pois. ja jos mies menis töihin (tai kutsuttas töihin) sillä ois sen verta "hyvä" palkka (kelan mielestä) että en täyttä tukea sais(eikä täällä kuntalisää tunneta). Eli jos jäisin hoitovapaalle ja mies ois töissä niin näistäkin nyt tällä hetkellä saaduista tuloista = miehen liiton rahat kun on lomautettuna+ vanhempainraha mulle, tippuis meidän tulot vielä 500€! siinäpä ku koitettas elää pyhällä hengellä....

mutta henk.koht olen myös tarhasta ja lapsista sitä mieltä että Riippuen lapsesta ja esim. luonteesta ei vuoden ikäinen ole välttämättä liian pieni tarhaan. Olen saanut seurata siskojeni kautta kahta aivan erilaista lasta joista toista olisi ollut todella vaikea kuvitella tarhaan vielä vuoden iässä... nyt tosin huomaa kun tyttö on 1v7kk (ja ottanut isoja harppauksia kehityksessään), että ihan kaipaa jo kovasti seuraa ja "leikkikaveria" :) toinen tyttö aloitti tarhan kun oli vuoden ikäinen ja kaikki on mennyt tosi hyvin alusta alkaen, kun sai käydä rauhassa tutustumassa pariin kertaan ja on kyllä muutenkin sellanen hypersosiaalinen pakkaus!

Kyllähän määkin kotiin varmasti jäisin jos se ois vaan mahollista....*huoh* (vaikka kyllä mää rehellisesti sanottuna kaipaan muutakin elämää...) Jokaisen pitää tehä niinku itestä hyvälle tuntuu, tai ainakin yrittää :)

no, katellaan tuota miehen työtilannetta vielä vuoden verran ja jos näyttää huonolta edelleen niin laitetaan asunto myyntiin ja muutetaan vuokralle tästä :) sitten ois mullakin mahollisuus lähtiä opieskelemaan jatkoja!!

Juups, tääkin oli nyt vaan tätä oman navan kaiveluaemoticon

pitää mennä äkkiä leipomaan kun tuo pieni vielä nukkuu
 
Hello!

Mamma: Joo, no miä oon 21 v, ja olen huomannut että useat siskoni kaveritkin kuvittelevat minut kai vastuuttomaksi ipanaksi, joka ei ossaa mittään jne..

Täällä pientä itsetutkiskelua ja mietintää.. Mietin onko minulla orastava vauvakuume, vai tunnenko muulla tavalla jotakin kaipuuta raskausmahaa kohtaan vai olenko vain kateellinen jollakin toisella tavalla raskaana olevalle serkulleni.. :D Mmh, en tiedä! Ja sitten 1. Mietinkö kenties liikaa? :---DD Nyt mietintänappula pois päältä ja unohdan nämä vauvakuumehöpötykset!

Ähh, pakko tehdä taas jotakin - liikaa aikaa ajatella turhia juttuja!

 
milamariaa mulla myös pientä itsetutkiskelua, oon päässy tässä muutaman kaverin aivan vastasyntyneitä kattomaan ja tntuu että oma ei enää vauva ookkaan, joku on vieny sen ja tuonu tommosen höpöttäjän tilalle :) Välillä juu, oon kans miettiny että oonkohan mahollisesti kateellinen noista vastasyntyneistä? itsessään raskautta ja raskaana olevia naisia mulla kuitenkaan ei oo sitten selväti yhtään ikävä. Ihme hommaa!

Aivan toisesta päästä sitte: oon edelleen aika huono nukkuja ja sen myötä sitte tulee tätä ihanaista univelkaa vaikka poika nukkuu yönsä hyvin (x2 herää syömään). Nyt viime aikoina aina nukkumaan mentäessä mulle on alkanut tulla oikein ahistavia tapahtumia mieleen omasta eletystä elämästä ja välillä töistäkin jos on sattunut jotain. Niitä ku miettii (vaikka koittaa ollakki miettimättä) niin vielä vähemmän jää nukkumatin hiekalle tilaa...
 
Aamupäivää!

hrrrr, ku oli kylmä tuol... Piti käydä kaupoilla heti aamusta, ku kohta tulee vieraita ja sit en enää niitte jälkee jaksa lähteä.

Edith nosti ittensä eilen pinniksessä tosi nätisti konttausasentoon :) Tosin ei se sentää eteenpäin lähteny yrittää, mut näytti mulle, että osaa halutessaan ;)

PojanÄiti: Mä taisin löytää teille verhot :D :D Siis ihan ittelleni yritin kattella kangasta mistä saisin tehtyä ja sit bongasin nää pari kangasta :
http://www.kangastukku.com/?p=106659&page=Product
http://www.kangastukku.com/?p=103767&page=Product
Naureskelin vaa, ku tuol oli valkosta verhokangasta missä oli vaaleanpunasia kalloja :D :D

Tjahas.. neidillä onpi nälkä.. palailen siis myöhemmin :)
 
Heissan!

Käytii eilen Edithin kanssa ekaa kertaa saunassa.. Oli muuten ilmeisen pelottava paikka tytölle! Mut pitää kokeilla toiste uusiks, josko ois parempi onni :)

Ja sit musta tuli tänä aamuna ihan virallisesti täti :) oli kyl ihan minirääpäle se veljentyttö.. pitäis mennä kattelemaan tänää varmaankin... Jos nyt jaksavat ottaa vieraita vastaan :)
 
Nyt sitten flunssa iski meihinkin, pojun eka kerta..

Purri: Miäkin haluisin jo vähä saunattaa omaa, mutta yksin hieman vaikeaa :p
Ja onnea tätiydestä! :)

Nyt ei olla sitten 3 pv:ään käyty ulkona vaunuilemassa, en halua mitään jälkitauteje..
Aikamoisen tylsää, mutta ompelukone on minut taas pelastanut - ja tämä tietokoneen pahanen!

 
Mila: Juu en mäkää yksin vielä veis :D Onneks oli mun vanhempien saunavuoro, ni olivat mukana :) Tosin mun isäni sano, et mun pitäis kuulemma käydä heidän saunavuorollaan, vaikkeivat oiskaan kotosalla, että tyttö tottuu saunaa.. mut saas nähdä,...

 
Kiirettä pitää ja sitä myöten väsyttää..

Vanhempain vapaan jälkeisestä ajasta: Juurikin viime viikolla oon selvitellyt koulutuksen rahoitusvaihtoehtoja ja laittanut anomusta meneen. Ensi viikolla selvittelen taasen hyväksilukuja koulun kanssa vanhoista opinnoista. Joka tapauksessa: sain avustusta opintoihin tai en niin jään työttömäksi kesällä. Töitä en toivottavasti saa vielä ennen kuin Mathilda täyttää 1v ;) Hoitovapaa ei ole sitten millään mahdollinen tällä hetkellä. Ja muka sitäkin miniavustusta pitäisi pienentää, että vanhemmat eivät jäisi hoitovapaalle. Hah.. Sehän nyt on niin naurettava summa jo nyt.

Pakkanen ei oo paljon meitä sisällä pitänyt, kun on harrastuksia ja muita pakollisia menoja ollut. Perjantaina tosin oltiin kotosalla, kun ei ollut mitään ja pakkanenkin sattui olemaan -25, mikä on meidän mittarissa ollut korkein lukema hetkeen. Thildalle en oo edes pahemmin mitään ylimääräistä pukenut, paitsi laittanut ylimääräisen harson vaunuihin. Ihan lämmin tyttö on ollut vaunuista pois otettaessa. Tosin ulkona olo ajat on ollut sellaisia 10-15min pyrähdyksiä.

Saunominen: me käydään aina uinnin jälkeen, ihan kaksistaan. Saunassa neiti on sylissä, suihkun jälkeen turvakaukalossa. Eikait siinä muuta, kun vaan kattoo ettei neiti jäädy, kun tullaan saunasta. Hän ei oikein edes tiedä käyneensä saunassa, kun syö aina siellä tissiä uinnin jälkeen :D

Pinnis: joko ootte laskenut pohjaa alemmas? Vai missä vaiheessa pohjaa pitää laskea? Meillä nukutaan kovin rauhallisesti. Kapalosta siis kyllä vapaudutaan alta 5min, jos kapaloon laitan ja yleensä kääntyy yön aikana poikittain, mutta ei ole vielä edes mahalleen nukkuessaan kääntynyt, mutta ei kait sitä vielä pidä huolestua, että sängystä ulos ryömisi? Kerran molemmat jalat sojotti pinnojen välistä ulkona, kun menin toista sängystä hakemaan :D

Magdaleena: tere tulemast pulisemaan :)

Milalle flunssasta toipumista!

 Onnea purri tätiydestä!

Jospa sitä hiihtelisi nukkumaan, kun ei vaan muista mitä piti kirjoittaa, eikä ikinä tiedä kauanko neiti nukkuu...

Öitä!
 
Thilduska: Hahha, hyvin se teidän pärpänä mönkii siellä sängyssään :-D

Kestovaipoista (en jaksa laittaa erikseen tuonne): Ei hele, tilasin TAAS kestovaippoja, vaikka ajattelin ettei enää tarttis yhtään enempää! Nyt oiskin varmaan tämän lapsen vaipat ostettu ku poika käyttää jo niitä isoimpia vaippoja ja oon ite tehny ehkä 9-11 kpl:ta ja ostanu nyt yhteensä 5 kpl:ta :)
Tolla määrällä pärjätään ihan hyvin ku se 11- kappalettakin oli ihan ok. Yöllä pidetään kyllä välillä vieläkin kertiksiä kun ohivuotoja tullee.

vissiinkin nukun tässä ja puolet ajattelen :D Ehkä painun nukkumaan tästä näin, etten kohta unissani tässä teille kirjoittele.

Mun piti taas kertoa pitkä pätkä teille mun vauvakuumeesta.. Mutta ei tästä kirjoittamisesta tuu nyt enää mitään ...

NNY NUKKUUMAAAN! ÖITÄ!
 
Pinnis: samaa pohdiskelen. Toinen lapsista harjottelee jo konttausta ja sängystä löytyy aina jalkopäästä ja muutenkin pyörivät siellä. Ja nyt on alkanut lattialla kurottelemaan tv-tason ylemmälle hyllylle. Täytynee kohta laskea sänkyä, ettei tule yllätystä sängyssä ylösnousemisen suhteen
 
Moikka!

Pinniksestä: Mä oon jotenki käsittäny nii, että sitä pohjaa lasketaan sillo viimeistään, ku nousee itte istumaan tavalla taikka toisella? Tosin sain sit myös kuulla äidiltäni, et itte oon nukkunu sellasella "isompien lasten" laidan kanssa jo 3kk ikäsestä, ku äiti sai mun isoveljen kiipeilystä traumoja :D Veli siis kiipes kahtena yönä perätysten reunan yli ja suoraa pää edellä lattiaan.. selittää paljon jätkän järjenjuoksua ;)

Äh, pitäis varmaa soittaa veljelle ja kysyy, et koskas se on noita kamoja tulossa hakemaan meiltä.. pääsisin lähtee vanhempienki luokse tästä pikkuhiljaa...
 
Takaisin
Top