Helmikuun 2011 Höpötykset

Heipä Hei!

Aurinkoista Hiihtolomaa niille joilla se on tällä viikolla, me nautiskelemme sitten ensi viikollaemoticon

Magdaleena: Poikiahan nuo kaikki kolme. Isot veljet on ottaneet pienen silmäteräkseen. 16 vuotias soittelee kitaraa, ja on opettanut miten päristään. Ja napero on aivan haltioissaan.. 12 vuotias on njotenkin uskaliaampi pienen kanssa, nostaa noin vaan syliin ja vie millon minnekkin. emoticon

Onneksi Aurinko paistelee tännekkin risukasaan, ja jotkut asiat alkaa näyttämään valoisammalta. Kyllä me ollaankin perheloman tarpeessa, eli mieskin pääsee kotiin muksujen lomaviikolla. Itseasiassa on nyt ollut 2 viikonloppua peräkkäin kotosalla, joka on ollut aivan ihanaaemoticon
Ja kaiken lisäksi tämä viikko on ns.lyhyt, ja tulee kotiin jo Perjantaina päivän aikana. Jippii!!

Vieläkään en ole selvillä tulevaisuudesta, ja se rassaa syötävästi mieltä välillä. Mutta eiköhän aikanaan kaikki selviä...

Yöt on alkaneet menemään hieman paremmin, tuo kuiva iho jaloissa on häirinnyt ilmeisesti enemmän mitä napero on antanut ymmärtää. Nyt saatiin 3 päivän "kuuri" kortisoonia(mieto/helpottaa kutiamista)... Ja seuraavana päivänä oli punoitus poissa, eilen iho tuntui selvästi pehmeämmältä ja tänään emoticon  Ja mikä parasta, poika on aivan ihana ja nauravainen.

Huomenna mennään toistamiseen sinne kerhoon, pidetäänpäs peukkuja että nyt olisi mulla parempi päivä.

Aurinkoisia päiviä Kaikille! Nauttikaa ja ulkoilkaa.. pukekaa lämpimästi päälle, nii pakkaset ei haittaaemoticon

Muoks! EKA Hammas Läpi emoticon
 
Täällä hommattiin pinnasänky viime viikolla, kun pieni alkoi olla hilkulla vetää itsensä laidan yli..
Nyt meillä iki-ihana vanhan kansan pinnasäny- iso kuin mikä ja renkaat alla ja laskettava laita. like a lot!!
Nyt meillä on sängyt kiinni toisissaan ja siellä tyttö leikkii itekseen..se ylin taso on niin alhaalla, ettei saa itseään vedetyksi laidan reunalle..
Mutta mä olen ainakin aikaisemmin (sellaisesta peruspinniksestä) laskenu pohjan alas jo varhain- saapi olla rauhassa vaikka hiemanhan se enempi yöhoitajan selkää rassaa.

Mamma, kiva kuulla, että pikkasen parempi viilinki siellä!

Purrille onnittelut tätiydestä!

Saunasta pitikin vielä, meillä käydään kans säännöllisesti ja nyt varmaankin enempi, kun voi antaa lattilla olla suihkun alla- toinen jo istuu toisella pakaralla käsiin tukien ja lisäksi viihtyy konttausasennossa jo :-D
Mutta eipä kauan ole viihdy- alalauteilla lämmössä jonkin aikaa- pidempää jos imetän..


Täällä sitä ollaan pohjanmaalla anoppilassa ja taidan pikkuhiljaa vääntäytyä yöpuulle, jotta jaksaa taas yöllä...
 
Maanantai-iltaa kaikille!

Katsotaan, mitä tästä kirjoittamisesta tulee, kun samalla kattelee Täykkäreitä!

Magdaleena: Tervetuloa mukaan! :)

Milamariaa: Minä oon niin kateellinen tuosta sun ompeluvimmasta! Mulla on ollu ompelukone lainassa jo vaikka kuinka kauan, mutten oo saanu mitään aikaiseksi. Kestovaippoihin ois matskutkin valmiina, mutta mutta... Ite tekis kans mieli tilata uusia vaippoja. Jotain yhden koon taskuja...ne tuntuis melkein näppärimmiltä, kun nykyään tuo harsojen taittelu alkaa olla mahdotonta, kun poju ei meinaa pysyä paikoillaan! emoticon

Piia84: Minun kans tulee harrastettua tuota yöaikaista pohdiskelua/muistelua ja se todellakin vie yöunet. Kumma, miten jotkut monta vuotta sitten sattuneet mokat vaivaa vieläkin... Kai se vaan on niin, että pimeessä on hyvä mietiskellä, kun ei oo mitään häiriötekijöitä.  Pitäis kyllä kovasti yrittää päästä eroon tuommosesta tavasta, mutta se taitaa olla helpommin sanottu kuin tehty...

Purri: Onnittelu tätiydestä! Ja saunottelua, vau! Minä oon ajatellu viedä pojan saunaan sitten, kun poju osaa istua ammeessa! 

Mamma_76: Onnittelut juniorin hampaasta! Oliko kivulias prosessi? Ja hyvä, että siellä on vähän aurinkoisempi mieli!

Pinniksestä: Minä oon ajatellu, että siinä vaiheessa, kun poju alkaa seistä tukea vasten, lasketaan pohja alemmas. Mutta saa nähdä, että vieläkö siinä vaiheessa nukutaan perhepedissä.

Omaa: Piru ***kele. Pojan poskista tihkuu ilmeisesti kudosnesteitä tai jotain vastaavaa. Posket on punottanu ja ollu melko kuivat jo pidemmän aikaan ja oon niitä koittanu parhaani mukaan rasvailla, mutta sitten tänään alkoi tuo tihkuminen. Soitin jo kunnalliselle, mutta sieltä ei vielä apua herunu, muuta kuin neuvoi jatkamaan rasvausta. Huomenna pitää sitten soitella neuvolaan ja kattoo mitä siellä sanotaan. Keskiviikkona aikasintaan päästään sitten lääkäriin. Säälittää tuo pieni, kun posket kutiaa ja ilmeisesti rasvaus taitaa jonkin verran kirvellä. emoticon

 
Hyvää pakkas aamua täältäkin suunnasta.

Mammalle tosiaan vielä täältä haleja paljon <3

Purrille onnittelut tätiydestä ja mukavia sauna hetkiä tytsin kanssa.

Tervetuloa joukkoon iloiseen Magdaleenaemoticon

Omaan suureen napaan:

Aadan vatsa lähti toimimaan ainakin lauantaina, kun oltiin annettu pe-la 10ml Levolacia. Nyt on taas ollut kakka aika tiukilla, niin ilmeisesti pitää taas nostaa vitosesta kymppiin.

Tänään sitten jännitetään saadaanko Malmin kämppä vai eiemoticon
Meillä eilen aloitettiin sillä lempeällä vadelmakaurapuurolla ja neiti oli suu auki kuin linnunpoika. Koko tötsä meni, niin että oksat pois.
Tänään mun äiti on tulossa auttamaan mua noitten kirpparitavaroiden kanssa, kun olen varannut pöydän. Mies kun tuli äsken yövuorosta, niin olisin yksin joutunut neidin kaa heittää ne paikan päälle ja laittaa kaikki paikoilleen.

Mutta nyt aamupalan kimppuun, niin ehtii tekee pienet paniikkisiivoukset täällä ennen äidin tuloaemoticon

 
Huomentahuomenta!

Olen tässä pohdiskellut imetystä, miten pitkään tulen imettämään.. No, kai sen sitten näkee :p

Mymmeli: Joo, olen välillä repinyt itteni väkisin ompelukoneelle kun olen päättänyt saada jotakin valmiiksi.. Siintä on seurannut vaan hermojen menetystä :D Mieluummin sitä tosiaan ompelee kunnon fiiliksillä, ku väkisten! Nyt mulla taas ollu vähän taukoa tän ompelukoneen kanssa ;)
Ja voi sun Pienokaisen poskia! Paranemista!

Ja vielä haah, täälläkin tämmönen, joka illalla alkaa mässäiemään menneitä murheita! Viime yö oli hyvä, nukahdin jo ysiltä pojan kanssa...
 Ja päiväkirjaani sitten välillä kirjaan lauseet "Minä tässä vähän taas mietiskelin sitä ja tätä.. Miksi oli niin ja näin." Jne :D Kuinka turhauttavaa! Kumpa olisi sellainen PYYHI MUISTISTA-NAPPULA olemassa..

Nyt viihdyttämään poikaa..

Ja mammalle, onnittelut hampaasta :))

Täällä olin yksi päivä kuulevinani kilahduksen, kun syötin pojua kovalla lusikalla.. En ole tutkinut tarkemmin suuta vielä :)
 
Moroo!!


OOoo, täällähän on jo moni käyny pikkusten kanssa saunomassa! :) Me ei vielä olla sitä kokeiltu, ootellaan viel hetki. Toistaiseksi pikkuselle taitaa riittää vallan mainiosti kylpy 2xviikossa. Nykyään niin innoissaan potkimassa ja käsillä vettä roiskimassa kun pääsee ammeeseensa! Taitaa olla melkonen vesipeto tuo jätkä! Harmi ku täällä tuppukylässä ei oo "kunnon" uimahallia... No viimistään sitte toukokuussa jätkä pääsee kunnolla polskutteleen sielä ulkomailla emoticon


Sitten komenttiosuuteen (jota yritän oppia tekemään!;)...

Kaika: Sarjassa tyhmät kysymykset, mutta.. :D Ööö, missäs olet pikkusta aiemmin nukuttaneet ku nyt "vasta" pinnikseen ootta siirtyny? Tää ei oikein tajunnu..ja ku kirjotit että "alko olla hilkulla vetää ittensä laidan yli..".. Nii vastako olin sekasinemoticon (tyhmä minä?) 

Mammalle: Vau, hammas!!! :)) Täälki kovasti ootellaan sitä ekaa ihmeellistä hammasta, toistaseksi kuitenkaan mitään merkkejä siitä ei ole näkynyt :DD

Mymmeli: Meillä pojalla kans tiuhkui kerran jotain nestettä korvalehestä, joka siis oli tosi kuiva ja karhea. Iho palautui normaaliksi sen jälkeen kun se neste sieltä oli poistunu. Kysyin lääkärineuvolassa jälkeenpäin tuosta nesteestä, mutta ei se lääkäri mitään osannu siitä sanoa.

Meillä on kanssa posket välissä kovinkin punaiset ja kuivat, muttta niistä ei ainakaan vielä (kopkopkop) ole mitään nestettä tiukunut. Kovasti niitä rasvaillaan ja sillä saadaan posket pysymään suht hyvinä.

Soitikko neuvolaan? Sanoivatko mitä? Toivottavasti posket paranevat pian :)


Mammaliinalle: Toivottavasti saatte sen kämpän! Ja hyvä että pikkuisen vatsaan löytyi auttava lääke!




ÄÄ, no ei tästä tuu nyt enää yhtään mitään, kirjoittamisesta siis. Pikkumies valtasi sylin.. Jatketaan paremmalla ajalla! 



emoticon

Aurinkoista päivän jatkoa!!

 
Juu ei saatu kämppää ja arvatkaa mitä? Heidän järjestelmässä ei ole kuulemma meidän numeroa, vaikka tarjouksia ovat laittaneet.
Miehelle tuli sähköpostiin että asunto kyllä meni jo ja jotain tosta järjestelmästä.

Mä niin kirosin ja raivosin... Sitten meidän nauhottava digiboxi ei ole enää nauhottava. Sitten salitreeni oli mulla aika vaisu kun urheiluliivit jäi kotiinemoticon
Onneks sain kirpparikamoja laitettuu(kiitos äitini,joka oli Aadan kanssa) ja sitten juu huomasin että olin jättänyt kaikki esikoisen myytävät vaatteet kotiin,joten huomenna takas kirpparille.
Sitten mies ehti jonkun 10min olee töissä, kunnes jalka meni sijoiltaan tjv. Sitä kirosi ja sitten pomo soittelee,että hän on huolissaa kun miehellä ollut paljon saikkua jne...

Mä suoraan sanoen oon ihanemoticonemoticon
Mä haluan pois tästä kämpästä....
 


Täällä aika kulkee siivillä! Mihinkä se eilinenkin katosi!?!?
Vaikkei mitään järkevää saa aikaan niin silti muka kiire, ehkä mää vaan pyörin ympyrää...

No mutta, mitäs meille?
Poika ryömii pieniä matkoja ja pyörii kovasti pitkin lattioita.
Yöt menee OK. Pirteä ja ihana veikko!!

Isompi poika luki ihan itse ensimmäisen sanansa. Hänellä oli luumurasia kädessään ja sitä hetken ihmeteltyään sanoi "äiti! Plums, tuossa lukee Plums, eikös niin?" Mulla tipahti tiskit siihen paikkaan , kysyin että mistä se sen tiesi, Sanoi että luki rasiasta. tiedustelin vielä että oliko ennen nähnyt samanlaista rasiaa (kenties joku on joskus kertonut mitä siinä lukee) Mutta ei kuulemma. Aika hienoa!! Ylpeä olen!!

Ukkosen kanssa ollaan otettu nyt tavaksi viettää parisuhdeiltaa kertaviikkoon Ja se kantaa hedelmää!! Onpas ällöttävän ihanaa olla rakastunu!!! 

Painokin menee... no, omalla painollaan. Alaspäin siis! Uutta harrastusta on silmäkulmassa, mutta ei siitä vielä sen enempää. Katsotaan kuinka lähtee käynttiin ennenkuin hurrailen koko kansalle.

SummaSummarum:
Aikalailla on kaikki hyvin valtakunnassa!


Mutta kuinkas muilla:

Maru teillä siellä on vesipeto tulossa :D Uutta Jani Sievistä odotellaan!!

Mammaliina Perse!! kylläpäs elämä ivaa teidän pesuetta!!!!
Ihan varmasti nyt kun olette saaneet täyslaidallisen ruskeaa niin alkaa kohta aurinko paistamaan teidänkin risukasaan! Manailen kovasti kämppäonnea ja muutenkin kaikkea ihanaa teille!!
     

Milamariia
Kadehdittavaa toimintaa sinun kestoilusi!! Minä kanssa tuota imetystä olen mietiskellyt! Toisaalta olisi kiva jatkaa, toisaalta on jo ihan kypsä... ehkä aika näyttää?!? Ja sammaHär tuon illalla ajattelun kanssa, pitäisi kyllä lopettaa moinen, pahamieli vaan nukkumaan mennessä.

Mymmeli Kuinka siellä lapsukaisen vointi ja posket?? Tänäänkö te sinne lääkäriin pääsette? Tulehan raportoimaan. Ihan huolissani olen vallan!!!

Kaika no kuinkas anoppilassa? Oliko se ihan kiva se siun Anoppi, vaiko sellainen hankala tapaus? Mahtavaa hiihtoloman jatkoa!!

Mammalle vielä halausPalaus vaikka kuulostikin viesti jo reippaamalta, mutta kun olette sisaret niin kovasti mielessä ja aina jos jollain elämä koettelee niin huoli kasvaa täällä tietokoneen ruudun äärellä!! Sulle kanssa kaikkea mahollista ihanaa ja ällöä elämään!!!

kutsukäy jo kovana joten moks tyypit! Kuullaan taas.
 
Nyt on iskenyt joku kotiäitiysburnoutti emoticon. Kaikki tuntuu niin väsyttävältä (voi olla että johtuu siitä että meidän tyttö on päättänyt olla nukkumatta öisin, tai sitten pakkasten aiheuttama masennus kun joutunut olemaan sisätiloissa) 

Me ollaan kestoiltu nyt 3kk ja väsymyksen takia ostin paketillisen kertiksiä, no tyttöhän lähti heti hyörii ja pyörii ja meni varpaat suuhun ja vaikutti niin ketterältä että mulle tuli morkkikset kestovaipoista ja kun vaihdan kertiksen tulee morkkis kun heitän sen roskiin vaikka vieressä on iso läjä kestovaippoja... Nyt sitten on morkkikset tein miten vaan, enkä tiedä mitä nyt jatkossa käyttäisin.. Mites te muut kestoiliat, oletteko miettinyt motoriikkaa? Kyllä toi meidänkin tyttö hyörii myös kestoilla, mutta näyttää menevän niin paljon sujuvammin kertiksillä.

Olen ollut kiinni tytössä nyt 6kk (huomenna tulee täyteen :) ) ja vihdoinkin uskaltauduin aloittaa salitreenit, tuntuu kivalta käydä jossain iiihaan rauhassa ja yksin (tosin 5.30 aamulla kun tyttö nukkuu).  Salilla on myös lapsiparkki mihin kuulema saa tuoda lapsen minkäikäisenä vaan, en tosin vielä ole uskaltanut vielä sinne vieraille jättää..

Pojan äiti: Aika mageeta jos teillä jo ryömitään ja hienoa että parisuhde paranee, olet vissiin päässyt sitten zumbaa :) Salilla mihin menin on aquazumbaa, täytyy käydä kokeilee joku päivä (kun uskallan päiväsaikaa jättää tytön :) ) Jos et muuten tiennyt niin olen se kuka kävi sillon leffassa teidän kanssa kuun alussa.
 
Moro!

Pahin on täällä onneksi ohi! Päästin onneksi jo eilen neuvolalääkärin luokse emoticon  Meidän neuvolatäti on kyllä kerrassaan ihana! Pojun posket tosin kuivu jo yön aikana, eli ei oo sen maanantai-illan jälkeen vuotanu ollenkaan. Nyt sitten voidellaan Sibicortilla ja kunhan iho rauhottuu jatketaan Bepanthenilla. Mietiskelin tuossa, että voisikohan noita käyttää samaan aikaan, kun aamusella pistin tuota Sibicortia, niin jos tässä päivällä jossain vaiheessa pistäisi Bepanthenia ja sitten illalla nukkumaan mennessä taas tuota Sibicortia. Ei ehkä pääsisi nuo posket kuivumaan niin pahasti... No pitää katsoa. Onneksi nyt on jo selkeesti vähemmän punaiset nuo posket. Kovin kuivat ne vaan on.

Mammaliina: Onpas siellä menny monet asiat mönkään... Toivottavasti tänään on jo parempi päivä! Tsemppiä!

Maru^: Täällä on kans hirmuinen vesipeto! Kylvettäessä sais ittekin olla nakuna, ettei ois kaikki vaatteet märkänä, kun poju innostuu loiskuttelemaan ja potkiskelemaan

PÄ: Hienoa, että teillä on asiat hyvin! Kyllä se vaan elämää helpottaa kummasti, kun parisuhde on kunnossa! Ja onnittelut ylpeälle äidille poikien hienoista saavutuksista! emoticon


Imetyksestä:
Minä oon tässä jo vähän aikaa miettiny, että tuleekohan multa tarpeeksi maitoa, kun tissit on oikeastaan koko ajan ihan lussut. Vai meneekö se sitten näin, kun maidontulo tasaantuu...?! Kun pari ekaa kuukautta tuntu, että syöttöjen välillä kerkes tisut aina täyttyä ihan melkein koviks palloiks, mutta nyt ne tosiaan on vaan semmoset löysät säkit... Tosin poju oli kuukaudessa ottanu yli kilon lisää painoa, niin kai sitä maitoa riittävästi tulee...

Mutta siis, haluaisin kyllä kovasti mennä täysimetyksellä vielä sen melkein pari kuukautta, eli siihen asti kunnes poju täyttää puoli vuotta. Ihan silläkin, että minä en millään halua myöntää, että tuo poju kasvaa, vaan haluan pitää sen vauvana niin pitkään, kuin vain mahdollista!

Muoks: Magdaleena ehti väliin. Voimahali Onko ketään kelle voisit puhua noista fiiliksistä? Neuvolastahan ainakin pitäisi apua saada. Ettei tarvitse yksistään murehtia!
Kestoista: En oo kyllä ajatellu tuota motoriikkahommaa sen kummemmin. Me ollaan alusta asti menty kestoilla ja muutaman kerran oon huomannu, että vaippa taitaa olla vähän tiellä, kun poika yrittää kääntyä lattialla, mutta toisaalta saa kyllä lantionsa jo ihan ympäri, eli homma on masun alle jäävästä kädestä kiinni. Minä yleensä annan pojulle kunnon ilmakylpyjä ja siinä samalla poju sitten saa näpelöidä varpaitaan! Ja saa kyllä varpaista kiinni myös silloin kun vaippa on päällä. Minkälaisia vaippoja oot käyttäny? Tuleeko paketeista kovin isoja? Sen verran vielä, että tuo vaippa-asia on kyllä viimeinen asia, mistä kannattaa morkkistella. Joten, jos tuntuu siltä, että itselle ne kertikset tuntuu nyt helpommilta, niin mene ihmeessä niillä. Kyllä niitä kestoja vielä ehtii sitten, kun oma jaksaminen sen sallii!

 
Toosi nopeeta:

Maru: Nukkunut kehdossa, jossa laidat samalla korkeudella tai + 5cm, jos tarkkoja ollaan, kuin kovassa kantokopassa..

PÄ: Juu anoppi on ok, vähän eri aaltopituudella, mutta hyvää tarkoittava tapaus.
(Edellinen olikin sellainen helvetin raakki, että tämähän on juhlaa ny..)

Nyt kävelylle!
 
heissan!

Pakko tulla hehkuu!!! KHO hylkäs maahanmuuttoviraston valituslupahakemuksen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Että jotain hyvää tähän päivään ja nyt toivon, että tää hyvä onni jatkuu ja saadaan parannettua meidän suhdettakin :)

Ja Edith nukku viime yönä 8h putkeen ;) Ei salee toistu, ni uskallan mainita täällä :)
 
purri
Nyt ukko afrikkaan ja parisuhde kuntoon!!!

Magdaleena No mää vähän arvelinkin sun olevan sää -hehhe!
Lähre meitin mukaan tärskyille huomenna jos tuntuu että seinät kaatuu! Kamppi, yläkerran kaffila klo13.
Ja me ollaan entisiä kestoilijoita. 4kuiseksi mentiin täysillä ja sit lopetin. Nyt kiva kompromissi on ollut noi natura babycaren maissivaipat. pikkasen hellemmät maapallolle ja pikkupyllylle.
PS. missä käyt salilla, mäkin haluun vesizumbaa!! Jos käyt koklaas nin tuu salamana kertoo millasta oli!!

Tuli hetki omaa aikaa = teetä ja soffaa!!!
 
Kestoilusta: Juu, kyllähän nuo tilatut vaipat on aika tuhteja.. Itse valmistin sellasia joissa "laidat" ei oo niin leveät, mutta silti vieläkin minusta tuntuu että vaikeuttaako liikkumista.. Hyvin se liikkuu niillä kaikilla vaipoilla, eli taitaapi olla vaan se tunne että ei muka pääse liikkumaan ;D
Ja se joka tuskaili morkkiksista, niin relax :) Tosin kyllä mullakin tulee välillä, etenkin ku pesukone hajos tuossa muutama viikko sitten ja jouduin 3 päivää käyttämään jonkun verran kertiksiä :DD JA HUOM muut jotka käyttävät kertiksiä: En syyllistä teitä, enkä pidä teitä huonoina ihmisinä tai muuta vastaavaa..
En muutenkaan kailottele livenä pitkin kyliä että kestoilen (äitini ja isäni vaan tietää, en tiedä onko siskoni huomannut), koska mulla ei ole yhtään ainuttakaan kaveria, joka tekisi samaa, enkä kaipaa ylimääräistä huomiota... Täällä sentään jonkun verran uskallan puhua ja hehkuttaa hurahduksestani :)

PojanÄiti: Onnea ensimmäisistä luetuista! :)

Ja Purrille: Kiva että asia päättyi hyvin!

Painun nyt tuonne pojan kanssa lattialle, sitten tekemään soseita..
Mulla ois tässä joku päivä edessä tietokoneeseen asentelua, eikä kiinnostaisi perehtyä - tai siis en jaksa keskittyä ;-D

 
Nyt näyttää siltä, että minä pääsisinkin reffeille!
Yesh- toivottavasti ei tule mutkia matkaan- olis niiiiin kiva nähdä teitä mammuskat! ja vauvelit tietty ;-D

Purrille SUPERonnittelut!!
 
HIANOO Purri!!

Magdaleena: mulla kanssa vähänmieli ollut maassa ja väsyttänyt jo pidempään. Siksipä lähdenkin viettään pidennettyä viikonloppua mutsin hoiviin, jos maiseman vaihdos piristäis.. Toivottavasti sielläkin alkaa paistaan aurinko! Tsemppiä! Voisin muuten tulla leffaan 2.3, joku kosto-leffa siellä silloin menossa.. Ja kyl mää mielelläni tuun useemminkin kahville johonkin kahvilaan tms. tai meillekin saa tulla kahvil.. :) Kyllä nää päivät vauvvelin kanssa kahden vähän turhan pitkiltä välillä tuntuu.

Ja saa meille siis muutkin kahville tulla, jos haluaa ;DD Syötävät saa tuoda mukanaan, mutta sumpit tai teet tarjoan kyllä :)

Jotenkin tosiaan alkanut ärsyttään, kun on niin kiinni vauvassa, toisaalta ei edes halua olla erossa, mutta toisaalta taas tarvisi omaa aikaa kipeästi. Imettämisenkin lopettaisin, mutta en oo ehkä vielä valmis..

Mymmeli: kyl mullakin on tissit välillä ihantyhjän tuntuset. Imetystukilistalta luin, että niin käy, kun maidon tuotanto vastaa tarvetta. Ja jos vauva päättääkin jotenkin kummasti nukkua sen 5h+ yöllä, niin sitten mulla tissit on jo kivikovat ja kipeät taas.

rasvoista: mun mielestä bepantheeni on kuiteskii ihan perusvoidetta, vaikka siinä ties mitä luvataan purkissa. Eiköhän sitä voi samaan aikaan sibicortin kanssa käyttää, jos ei siis samalla kerralla rasvaa, vaan sitten, kun se sibicortti on imeytynyt.

PÄ: onnittelut isomman pojan lukutaidosta! Eikös hän kuiteskii oo vielä aikas pieni lukemaan? Ja tietty onnittelut pienemmän ryömisestä!

Mammaliina: toivottavasti saatte pian kämpän, vaikka nyt ei onnistanut.

Meillä muuten kiljutaan, sydäntä raastavasti ja korvia koetellen.. Myös yöllä unissaan. Mies melkein sai yhtenä yönä sydärin, kun neiti yösyötöllä meidän sängyssä päästi piiiiiitkän ja kovaa+ korkealta huudon :D
 
Moikka moi!

Mulla olis nyt vaihtoehtona nukkua, lukea tenttikirjaa, tehdä koulutehtävää tai olla menossa treffeille...no mä valitsin sitten tänne kirjoittelun..
Oli sellainen viime yö, ettei pahemmasta väliä- 1,5 tunnin välein heräili "jumppaamaan". Ei kiva.

Thilduska: Ääntä siis piisaa toisella ihan kunnolla- on ilmeisen viksu pimu, kun on tajunnut äänen voiman..
Ja sitähän tämä äitiys on- ristiriitaisia tunteita täynnä..
Saatko muuten sitä omaa aikaa kuinka paljon? Ja kuinka paljon tarvitsisit sitä?
Tässä tilanteessa mulle on tarpeeksi kerran viikossa lätkätreenit ja se, että pääsen isojen lasten kanssa kolmistaan touhuamaansen muutaman tunnin viikossa. Ja tietenkin kerta- pari kuussa tyttökavereita näkemään.
Ja koulun jatkaminen on auttanut kanssa- saa sitä omaa aikaa ajattelemalla muuta kuin perhettä.

Milamariaa: Ihanaa tuo sinun "hurahtaminen"- itse löysin ekorauhan noista babycaren vaipoista.
Mitenkäs on sinun jaksaminen näinä päivinä?

Mymmeli: Ihanaa, että sinun pienokainen kasvaa noin hienosti rintamaidolla!
Meillä muuten kans on noi posket kuivanneet ja rasvaan joka päivä bepanthenella.
Toistaiseksi on riittävä..mutta jalkoihin tai siis tarkemmin polviin saa olla rasvaa lykkimässä useasti päivässä..

Magdaleena: Älä nyt hyvä nainen morkkiksia pode tuon kestoilun lopettamisesta- mikä vaan on helpointa ja sopii tilanteeseen- JA AUTTAA JAKSAMAAN.
Tässä linkki vaippojen valmistajan kotisivuille- itse löysin ekorauhan näistä :
Nature Babycare

Imetyksestä:  Ah ja voih- kuinka tää on niin vaikeaa tällä kertaa kysyn minä??!!
Hitto, poikien kanssa imetyksen lopettaminen sujui kuin vettä vaan, mutta toiset on konstit tällä tytöllä...
Mä olin suunnitellut, että alkaisin seuraavasta kierrosta käyttää ehkäisyrengasta, mutta saas nähdä:
1. sen takia, että alkaako menkat lainkaan
2. tuo tytto ihan selvästi vielä hamuaa rintaa aika-ajoin
3. on se vaan niin mahtavaa jakaa meidän hetki aamusella/iltasella/päiväsellä imetyksen merkeissä- tyttöstä on kivaa aina siinä lomassa jutustella ja naatiskella..
Elikkä- eiköhän täällä jatketa vielä tosi samalla kaavalla ja käytetään kumia ehkäisynä (edelleen, jos sitä tarvetta on jatkossa..noh, maanantaina selviää..)

Nyt pitäsi alkaa laittamaan isäkuukausi-ilmoitusta eteenpäin- mitenkäs teillä muilla- pitääkö isukit omaa kuukauttaan tai osaa siittä?
Meillä on ainaskin 24 päivää, mulla kun sattuu noita koulumenoja samaan aikaan, niin onpa isukilla sitten kaikki energiat käytössä tähän settiin mun koulupäivinä..
Ja sitten miehen kesälomalla mulla olisi tarkoitus suorittaa yksi aika iso opintokokonaisuus kesäopintoina- saisi näin sen opintorahankin kesäkuukausina (tai ainakin yhtenä..)

Mutta nyt pitää taas mennä- tyttö heräsi päikkäreiltään..

Moikka!
 
Moikka moi!

Mulla olis nyt vaihtoehtona nukkua, lukea tenttikirjaa, tehdä koulutehtävää tai olla menossa treffeille...no mä valitsin sitten tänne kirjoittelun..
Oli sellainen viime yö, ettei pahemmasta väliä- 1,5 tunnin välein heräili "jumppaamaan". Ei kiva.

Thilduska: Ääntä siis piisaa toisella ihan kunnolla- on ilmeisen viksu pimu, kun on tajunnut äänen voiman..
Ja sitähän tämä äitiys on- ristiriitaisia tunteita täynnä..
Saatko muuten sitä omaa aikaa kuinka paljon? Ja kuinka paljon tarvitsisit sitä?
Tässä tilanteessa mulle on tarpeeksi kerran viikossa lätkätreenit ja se, että pääsen isojen lasten kanssa kolmistaan touhuamaansen muutaman tunnin viikossa. Ja tietenkin kerta- pari kuussa tyttökavereita näkemään.
Ja koulun jatkaminen on auttanut kanssa- saa sitä omaa aikaa ajattelemalla muuta kuin perhettä.

Milamariaa: Ihanaa tuo sinun "hurahtaminen"- itse löysin ekorauhan noista babycaren vaipoista.
Mitenkäs on sinun jaksaminen näinä päivinä?

Mymmeli: Ihanaa, että sinun pienokainen kasvaa noin hienosti rintamaidolla!
Meillä muuten kans on noi posket kuivanneet ja rasvaan joka päivä bepanthenella.
Toistaiseksi on riittävä..mutta jalkoihin tai siis tarkemmin polviin saa olla rasvaa lykkimässä useasti päivässä..

Magdaleena: Älä nyt hyvä nainen morkkiksia pode tuon kestoilun lopettamisesta- mikä vaan on helpointa ja sopii tilanteeseen- JA AUTTAA JAKSAMAAN.
Tässä linkki vaippojen valmistajan kotisivuille- itse löysin ekorauhan näistä :
Nature Babycare

Imetyksestä:  Ah ja voih- kuinka tää on niin vaikeaa tällä kertaa kysyn minä??!!
Hitto, poikien kanssa imetyksen lopettaminen sujui kuin vettä vaan, mutta toiset on konstit tällä tytöllä...
Mä olin suunnitellut, että alkaisin seuraavasta kierrosta käyttää ehkäisyrengasta, mutta saas nähdä:
1. sen takia, että alkaako menkat lainkaan
2. tuo tytto ihan selvästi vielä hamuaa rintaa aika-ajoin
3. on se vaan niin mahtavaa jakaa meidän hetki aamusella/iltasella/päiväsellä imetyksen merkeissä- tyttöstä on kivaa aina siinä lomassa jutustella ja naatiskella..
Elikkä- eiköhän täällä jatketa vielä tosi samalla kaavalla ja käytetään kumia ehkäisynä (edelleen, jos sitä tarvetta on jatkossa..noh, maanantaina selviää..)

Nyt pitäsi alkaa laittamaan isäkuukausi-ilmoitusta eteenpäin- mitenkäs teillä muilla- pitääkö isukit omaa kuukauttaan tai osaa siittä?
Meillä on ainaskin 24 päivää, mulla kun sattuu noita koulumenoja samaan aikaan, niin onpa isukilla sitten kaikki energiat käytössä tähän settiin mun koulupäivinä..
Ja sitten miehen kesälomalla mulla olisi tarkoitus suorittaa yksi aika iso opintokokonaisuus kesäopintoina- saisi näin sen opintorahankin kesäkuukausina (tai ainakin yhtenä..)

Mutta nyt pitää taas mennä- tyttö heräsi päikkäreiltään..

Moikka!
 
Moikka moi!

Mulla olis nyt vaihtoehtona nukkua, lukea tenttikirjaa, tehdä koulutehtävää tai olla menossa treffeille...no mä valitsin sitten tänne kirjoittelun..
Oli sellainen viime yö, ettei pahemmasta väliä- 1,5 tunnin välein heräili "jumppaamaan". Ei kiva.

Thilduska: Ääntä siis piisaa toisella ihan kunnolla- on ilmeisen viksu pimu, kun on tajunnut äänen voiman..
Ja sitähän tämä äitiys on- ristiriitaisia tunteita täynnä..
Saatko muuten sitä omaa aikaa kuinka paljon? Ja kuinka paljon tarvitsisit sitä?
Tässä tilanteessa mulle on tarpeeksi kerran viikossa lätkätreenit ja se, että pääsen isojen lasten kanssa kolmistaan touhuamaansen muutaman tunnin viikossa. Ja tietenkin kerta- pari kuussa tyttökavereita näkemään.
Ja koulun jatkaminen on auttanut kanssa- saa sitä omaa aikaa ajattelemalla muuta kuin perhettä.

Milamariaa: Ihanaa tuo sinun "hurahtaminen"- itse löysin ekorauhan noista babycaren vaipoista.
Mitenkäs on sinun jaksaminen näinä päivinä?

Mymmeli: Ihanaa, että sinun pienokainen kasvaa noin hienosti rintamaidolla!
Meillä muuten kans on noi posket kuivanneet ja rasvaan joka päivä bepanthenella.
Toistaiseksi on riittävä..mutta jalkoihin tai siis tarkemmin polviin saa olla rasvaa lykkimässä useasti päivässä..

Magdaleena: Älä nyt hyvä nainen morkkiksia pode tuon kestoilun lopettamisesta- mikä vaan on helpointa ja sopii tilanteeseen- JA AUTTAA JAKSAMAAN.
Tässä linkki vaippojen valmistajan kotisivuille- itse löysin ekorauhan näistä :
Nature Babycare

Imetyksestä:  Ah ja voih- kuinka tää on niin vaikeaa tällä kertaa kysyn minä??!!
Hitto, poikien kanssa imetyksen lopettaminen sujui kuin vettä vaan, mutta toiset on konstit tällä tytöllä...
Mä olin suunnitellut, että alkaisin seuraavasta kierrosta käyttää ehkäisyrengasta, mutta saas nähdä:
1. sen takia, että alkaako menkat lainkaan
2. tuo tytto ihan selvästi vielä hamuaa rintaa aika-ajoin
3. on se vaan niin mahtavaa jakaa meidän hetki aamusella/iltasella/päiväsellä imetyksen merkeissä- tyttöstä on kivaa aina siinä lomassa jutustella ja naatiskella..
Elikkä- eiköhän täällä jatketa vielä tosi samalla kaavalla ja käytetään kumia ehkäisynä (edelleen, jos sitä tarvetta on jatkossa..noh, maanantaina selviää..)

Nyt pitäsi alkaa laittamaan isäkuukausi-ilmoitusta eteenpäin- mitenkäs teillä muilla- pitääkö isukit omaa kuukauttaan tai osaa siittä?
Meillä on ainaskin 24 päivää, mulla kun sattuu noita koulumenoja samaan aikaan, niin onpa isukilla sitten kaikki energiat käytössä tähän settiin mun koulupäivinä..
Ja sitten miehen kesälomalla mulla olisi tarkoitus suorittaa yksi aika iso opintokokonaisuus kesäopintoina- saisi näin sen opintorahankin kesäkuukausina (tai ainakin yhtenä..)

Mutta nyt pitää taas mennä- tyttö heräsi päikkäreiltään..

Moikka!
 
Moikka moi!

Mulla olis nyt vaihtoehtona nukkua, lukea tenttikirjaa, tehdä koulutehtävää tai olla menossa treffeille...no mä valitsin sitten tänne kirjoittelun..
Oli sellainen viime yö, ettei pahemmasta väliä- 1,5 tunnin välein heräili "jumppaamaan". Ei kiva.

Thilduska: Ääntä siis piisaa toisella ihan kunnolla- on ilmeisen viksu pimu, kun on tajunnut äänen voiman..
Ja sitähän tämä äitiys on- ristiriitaisia tunteita täynnä..
Saatko muuten sitä omaa aikaa kuinka paljon? Ja kuinka paljon tarvitsisit sitä?
Tässä tilanteessa mulle on tarpeeksi kerran viikossa lätkätreenit ja se, että pääsen isojen lasten kanssa kolmistaan touhuamaansen muutaman tunnin viikossa. Ja tietenkin kerta- pari kuussa tyttökavereita näkemään.
Ja koulun jatkaminen on auttanut kanssa- saa sitä omaa aikaa ajattelemalla muuta kuin perhettä.

Milamariaa: Ihanaa tuo sinun "hurahtaminen"- itse löysin ekorauhan noista babycaren vaipoista.
Mitenkäs on sinun jaksaminen näinä päivinä?

Mymmeli: Ihanaa, että sinun pienokainen kasvaa noin hienosti rintamaidolla!
Meillä muuten kans on noi posket kuivanneet ja rasvaan joka päivä bepanthenella.
Toistaiseksi on riittävä..mutta jalkoihin tai siis tarkemmin polviin saa olla rasvaa lykkimässä useasti päivässä..

Magdaleena: Älä nyt hyvä nainen morkkiksia pode tuon kestoilun lopettamisesta- mikä vaan on helpointa ja sopii tilanteeseen- JA AUTTAA JAKSAMAAN.
Tässä linkki vaippojen valmistajan kotisivuille- itse löysin ekorauhan näistä :
Nature Babycare

Imetyksestä:  Ah ja voih- kuinka tää on niin vaikeaa tällä kertaa kysyn minä??!!
Hitto, poikien kanssa imetyksen lopettaminen sujui kuin vettä vaan, mutta toiset on konstit tällä tytöllä...
Mä olin suunnitellut, että alkaisin seuraavasta kierrosta käyttää ehkäisyrengasta, mutta saas nähdä:
1. sen takia, että alkaako menkat lainkaan
2. tuo tytto ihan selvästi vielä hamuaa rintaa aika-ajoin
3. on se vaan niin mahtavaa jakaa meidän hetki aamusella/iltasella/päiväsellä imetyksen merkeissä- tyttöstä on kivaa aina siinä lomassa jutustella ja naatiskella..
Elikkä- eiköhän täällä jatketa vielä tosi samalla kaavalla ja käytetään kumia ehkäisynä (edelleen, jos sitä tarvetta on jatkossa..noh, maanantaina selviää..)

Nyt pitäsi alkaa laittamaan isäkuukausi-ilmoitusta eteenpäin- mitenkäs teillä muilla- pitääkö isukit omaa kuukauttaan tai osaa siittä?
Meillä on ainaskin 24 päivää, mulla kun sattuu noita koulumenoja samaan aikaan, niin onpa isukilla sitten kaikki energiat käytössä tähän settiin mun koulupäivinä..
Ja sitten miehen kesälomalla mulla olisi tarkoitus suorittaa yksi aika iso opintokokonaisuus kesäopintoina- saisi näin sen opintorahankin kesäkuukausina (tai ainakin yhtenä..)

Mutta nyt pitää taas mennä- tyttö heräsi päikkäreiltään..

Moikka!
 
Takaisin
Top