Helmikuun 2011 Höpötykset

Hellurei!

Ohhoh, tietäisittepä miten sotkuista täällä on.. Lattiat täynnä pukluläikkiä, langanpätkiä ompelemisesta, pölyä. Huomenna kyllä siivoan, tänään oli tavoitteeni vaan lähettää yhdet tiedot sähköpostiin, soittaa pankkiin ja jumpata.. Vessan sentään pesin ;-D Oikein hävettää!

Minä löysin Kappahlista aaaaivan ihanan beigeruskean ruudullisen baskerin pojalle kevääksi/kesäksi <3 Oli pakko ottaa pari kuvaa eilen Valtterista se päässä, kasvuvaraa on muutama sentti. Löysin myös aivan ihanan flanelliruutupaidan hälle! Itselleni kävin ostamassa vaatteet kirpparilta 13 egeen mahtui farkkucaprit, 3 paitaa ja tunikamekko... Halvalla pääsee, kivoja lastenvaatteita ei löytynyt (ihan liian nuhjuisia, hyi).

Vauva yökylässä: Valtteri oli vähän yli 4 kk, eli muutama viikko sitten papalla yökylässä. Yössä heräsi vaan 2 kertaa syömään, eli meni paremmin ku kotona! Mutta voi apua, kuinka tuimana se minua katsoi kun hänet palautettiin kotiin.. Meinasin alkaa itkemään kun ei hymyillyt mulle heti :(( En tiedä koska raaskin seuraavan kerran jättää.. En ainakaan kuukausiin vie yökylään :p

*Uninen*: Parempia unia sinne!

Tiko: Siis nostan taas hattua sulle sinne tosta jaksamisesta tuplien kanssa! :))

Nyt pitää mennä!

 
Voe räkä... kirjaimellisesti.

Täällä ollaan kipeinä, nii lapsi kuin äitikinemoticon Pikkuisella reppanalla yskä ja pieni nuha, mulla nuha ja kurkkukipu. Mälsää!  

En tiiä "laukasko" se viime viikkoinen rokote tän taudin.. lämpöähän meillä oli rokotusiltana/seuraava päivänä, sit meni ohi mutta tilalle tuli yskä ja nuha. Eilen käytiin polilla tarkistuttamassa pikkuisen korvat, kun se niitä kovasti haroi sekä raapi päätään korvien takaa/takaraivosta. Korvat oli kuitenkin puhtaat. Lääkäri sanoi että panodolia tarvittaessa, jos vauva on kovin kipän oloinen/itkuinen. 

Pojan vointi on ollu kokoajan kuitenkin suht hyvä, mitä nyt välissä itkeskellään normaalia enempi, mutta jaksetaan kuitenkin hymyillä/raatailla/leikkiä jne entiseen tapaan emoticon  Yökin meni suht ookoosti (mitä nyt valvottiin 2-3.30 virkeänä kuin peipponen, pikkuinen siis,  minä en). Eihän tämä "niin paha tilanne" ois, jos ite ois kunnossa muttako itekki on puolikuntonen nii plääääh :P !!!!
Pitikin mennä muutama päivä sit sanomaa, että empä ole ollu aikoihin kipeenä, arghemoticon


Josko sitä itekki menis lepäileen kun siihen mahis on.. muttako ei sitä osaaa/malta päivisin levätä, kumma homma emoticon No ainakin meen nyt veen keittoon ja juopasen panadol hottia.


Pysykäähän terveinä! :)
 
voihan rokotuksenRokotus!
Poika ollut tosi äkänen eilisten piikkien jälkeen.
Ollaan kipulääkettä syöty kovasti kun ei muu auta ja nyt on nukkunut sohvalla jo kohta 5tuntia. Minäkin siihen viereen simahdin muutamaksi tunniksi ja päivärytmi mulla vetää omissa maailmoissaan. Voi pientä rakasta!

viikonloppuna tuli mässäiltyä pitsaa ja karkkeja, silti painoa oli miinusta -200g! Heh- taitaa herkkuloppu olla ens loopuna kans!

Tänään zumba! inanaa!!! Ostin uudet pinkit tossut ja niihin mätsäävän  juomapullon! Kylä Lähtee.

mut nyt painun siivoomaan eiliset jälkeni ja laittamaan kaiken jumppaa varten valmiiksi.

mo!
 
Kiva kuulla Tikosta sustakin.

Purri: Ei miehen äiti oo naimisissaemoticon Kaks kertaa eronnut nääs...

Mekin lähetää miehen kaa la-ma kylpylään ja muksut+koira menee miehen isälle ja äitipuolelle hoitoon.
Nyt herättelee miestä, kun lähtee tuossa illalla töihin.
Pitäs kai jotain ruokaa tehdäemoticon
 
Heipparallaa,

veti eilen sitten loppujen lopuks kovaks kuumeeks minulla. Yön nukuin onneks hieman paremmin ja tänään ei sitten taas ole ollut yhtään lämpöä.

Ihanaa ei tarvinnu tehdä lumitöitä JEE!!!! Miehelle laitoin päivällä viestin että saa luvan kutsua kaverinsa sen mönkkärin kera tänne sillä märkänä tuo määrä lunta+kolattavan alueen koko olisi ollut ihan liikaa ja mies olisi saattanu löytää mut hangesta tuupertuneena kotiin tullessa.

Nukkumaan meno: ennen meillä mentiin nukkumaan nätisti klo.20 aikaa ja nykyään nukkumaanmeno kestää klo.20-21. Kun yöpuku on laitettu päälle alkaa kamala raivoominen eikä ilta maito kelpaa, sitten laitamme Joonan sänkyyn ja jatkaa raivoamista siellä n.10min jonka jälkeen pääsee pois ja istuu tyytyväisenä hymy naamalla täällä meidän kanssa katsomassa telkkaria ja maitokin taas kelpaa ja lopulta sänkykin kelpaa ja uni tulee pienen kiukun jälkeen.
Klo.20 siis on jo ihan poikki ja sen takia laitetaan yökkäri ja yritetään antaa maito ja ollaan myös testattu että jos antaa huutaa sängyssä, mutta toisin kuin esikoinen tää ei luovuta ikinä, kunnon jästipää.

Herr Raivo kutsuu
 
Mammaliina: No sithä anoppis on tosiaan oikea ihminen puhumaa teiä liitosta ;)

Varoitus Valivalia:

Tjoo, mä joudun ilmeisesti menee maahanmuuttovirastoon ja leiritymään Edithin kanssa sinne. Mä en ymmärrä mikä sitä yhtä akkaa siellä vaivaa, ku ei suostu hyväksymään oikeuden päätöstä vaan alkaa vielä vänkää vastaan!!! Ja siis meiä perhe ei ole ainut joka tän on joutunu käymään läpi. Se käsittelee ihmisten perheasioita siellä ihan mielivaltaisesti. Pitää huomenna soittaa sinne ja kysyy mikä palko/palmu sillä on sieraimessa ulkkeja kohtaan ja jos näyttää siltä etten siltä saa sellasta vastausta ku haluan, niin otan kynää ja paperia mukaan ja meen sinne itte kirjottaa valituksen siitä naisesta ja sen työtavoista. Mun miehen asioiden piti siis olla jo tammikuussa kunnossa, ni ei olekaan, ku tää nainen nyt on päättäny että hän ei mun miestäni voi sietää ja haluu sen maasta pois. PRKL! Ollaan jo kohta 2v tapeltu tästä aiheesta sen kanssa ja oikeus tosiaan on antanu jo päätöksenki et miehellä on sen verran vahvat siteet Suomeen (työ,vaimo&lapsi) että saa maahan jäädä. Ei tässä muuten mitään, mut mies alkaa jo pomppii seinille ja sehä on tietty mun vikani ku tässä kestää ja kestää... Sano tossa mm. että jos ei tän kuun loppuun mennessä asioitaan kuntoon saa ni hän häipyy.. en sit tiiä kuinka tosissaan oli. Mut alkaa olee mullaki hermot riekaleina ja stressiä vaik kuinka, ku ei pääse rentoutumaan missää vaiheessa. Mut jos toi mies oikeasti häipyy ni se on kyl tän avioliiton loppu ja mä jään sit siinä vaiheessa Suomeen lapsen kanssa...
 
Purri: Tee se valitus heti, eihän tossa nyt pitäis olla mitään ongelmaa, jos on töissä ja naimisissa. Outoa. Mun mies ei ole eu-maasta, mutta ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa oleskeluluvan kanssa.

 
Tiko: Joo meil on ongelmii ollu alusta saakka, ku nigerialaisil on aina tai ainaki tosi usein ongelmia näis jutuis. Mun pitää vaa selvittää sen naisen esimiehen nimi et voin valittaa.
 
Purri: luulis oikeuden päätöksen ajavan jonkun virastomummelin ohitse. Toivottavasti asia selviää pian! Tsemppiä!

Tiko: onnee teidän tytöille merkittävän iän saavuttamisesta!

ROKrokotukset: eilen illalla oli kovasti itkuinen tuo meidän tytteli, yöllä kuuma, joten laitoin supon. Aamulla takapuolesta mitattuna 38,8 äkkiä laitoin suun kautta panadolia ja nyt odottelen, että voin mitata lämmön uudestaan, että on lähtenyt laskuun, jos ei niin sitten mietin josko lähtisin lääkäriin kuitenkin tuon kanssa. Ensimmäisistä rokotuksista ei paljon oo mitään tullut, viimeksi nosti lämmön 37,7, enkä antanut edes suppoa silloin. Taisi olla tujua tavaraa nyt. Jumpat jää meitiltä tänään kuitenkin väliin. Toivottavasti huomenna päästää tapaamiseen.

Nyt paijaamaan tuota ipanaa ja mittaan taas se lämpö.

Moi!
 
Milamariaa: Juu olen itse huomannut myös että kirpputoreilta saattaa löytyä oikeita löytöjä. Tai se on kerrasta kiinni aina. Välillä löytyy kauheesti kaikkee kivaa ja välillä ei sitten millään. 
Mutta itse käytän paljon noita kirppareita myös. Elmollekkin tulee silloin tällöin ostettua vaatetta sieltä

Maru: Meillä oltiin myös koko viime viikko kipeänä. Elmo kovassa flunssassa ja kuumeessa. Itsellä kävi joku lievempi flunssa käymässä kun ei kestänyt kun pari päivää. Kauheeta oli katsoa pientä niin huonossa kunnossa. Kuumetta ei onneksi kauheen paljoa ollut mutta voi sitä rään määrää. Nukkuminen oli todella hankalaa kun lima tuntui tukkivan hengitystiet koko ajan. Parhaimmillaan meillä heräiltiin yössä 15min välein, ja tähän lisättäköön että meillä yöt mennään normaalisti maksimissaan yhdellä syötöllä. 

Meillä oltiin myös rokotteiden jälkeen (3kk) todella kiukkuisia ja kuumeilevia pari päivää. Odotan innolla seuraavaa rokotetta, mur! 

Ja eikun lumitöihin jee jee ....emoticon
 
Purri: Kyllä semmoiset valitukset menemään hitto vie.
Kuten muutkin sanoivat niin miehes on töissä, on lapsi ja vaimo+se oikeuden päätös, niin tuskin mitää järkevää/oikeaa syytä miks miehes ei saisi asua täällä.
Toivottavasti miehes ei nyt jätä teitäemoticon
Juu miehen äiti onkin parisuhde expertti oikein.

Thilduska: Ikävä kuulla että neidille tuli korkea kuume rokotteesta. Oliko mikä rokote?

Maru: Toivottavasti poikasi paranee ja sinä tietenkin.

Omaa: Esikoinen veti taas semmoiset pultit aamulla että perkele! Sit koko matkan tarhaan teko itkuu väänsiemoticon
Mieskin on kipeenä(aivotärähdyksistä ilmeisesti) ja menee tänään lääkäriin. Mieshän sai toisenkin aivotärähdyksen(lievän) kun paini narkin kanssa ja pää osu betonilattiaan.
Onneksi miehen äidistä ei oo kuulunut mitää, niin yksi maanvaiva pois mielestä ja meidän elämästä tällä hetkellä.

Nyt jännätään saadaanko se leppävaaran kämppä vai malmin.
Malmiltakin tuli hyväksytty asuntotarjous ja se ratkee 22.2 ja toi espoon tänään. Malmilla olisi 88,5 neliöinen.
Saapi nähdä.

 
Argh! Sähläsin tän läppärin kans jotain ja ilmeisesti painoin sit tota peruuta näppäintä!
Mutta:

Mammaliina: Kui kävi kämpälle? Vieläkö jännätään?

Thilduska: Voi ei :( Mä kans pelkään tota kuumetta noista rokotteista :(

Me jännätään itte vielä tätä meiä tilannettamme ainaki tää kuukaus. Mut se valituslupahakemus tai mikä lie, on kuitenki ollu jo käsittelyssä ja odotetaan enää vaa sitä päätöstä et saako noi valittaa vaiko eikö. Ja kyseessä siis joku hiton laintulkintaero :(
 
damn!!! Mikä aamu!! Poika ei ole suostunut MIHINKÄÄN muuhun kuin syliin... Ollaan sitten vain oltu soffal sylikkäin ja katteltu telkkaria. menee se päivä näinkin.
Meidän piti mennä testamaan äiti-vauva jumppa, mut menikin nyt näin. Nyt hää nukahti niin mä saan aamupalaa ja vaatteet puettua.

Mä en keksi mitään järkevää sanottavaa...

Nähdään Pk:t treffeillä ja muille mahottoman aurinkoista torstaita!
 
Moikka,

No nyt iski sit taas räkätauti, ihme tauti tää on.

Meille yöt on ihan syvältä tai siis no olen ihminen jolle monta yö herätystä on ihan tuskaa kun nukahtaminen on todella vaikeaa ja Joona herää nykyään öisin ties kuin monta kertaa höpöttelemään. Viime yönäkin höpinä ja kitinä herätyksiä oli vähintää 2h välein, yleensä hiljeni tutilla ja ruokaa ei huolinu.
Ehkä se on niin rakastunu noihin varpaisiinsa että sen takia herää öisinki höpöttelee niille. Varpaista pitää siis nykyään pitää koko ajan kiinni.

Purri: ihme meininkii

PÄ: läheisyys lämmittää

Thilduska: toivottavasti siel voidaan jo paremmin

Ollaan menossa venemessuille viikonloppuna, viel ei tosin olla päätetty mennäänkö kahdestaan miehen kanssa vai otetaanko pojat mukaan. Mies on myös kutsunu tänne saunojia lauantai illaks ja voi olla että meikäläinen lähtee evakkoon poikien kanssa varsinki jos tänne on pelkkiä äijiä tulossa.

Jotain muutakin piti kirjotella mutta mutta...
 
Voihan kukkuu, mitä mataliitoa!

PÄ: Täällä kans noita (ilta)päiviä usein.

uninen: Ihanaa, että muutkin heräilevät; täällä tosin syödään..
Mä olen ihan raato!

Mutta nyt kouluun!
 
Termos!

Just joo, nyt tuo ärjynmurina pähisee... saa kyllä olla hetken aikaa lämpimäiset pökässä, kun vihdoinkin tänne pääsin.

PÄ: Täällä ihan samaa touhua iltasin, sylissä pitäis vaan hellitellä tai ainakin vähintään istua vieressä lattialla, ja katsella toista silmiin. Ja meneppäs kääntämään pääs muualle, tai sanomaan sanankin jollekkin muulle kuin minimiähelle, niin hirvee huuto päälle. Eikä se ole mitään itkua, vaan komennusta. Huh!

Kaika: Vuosikerrassa jotain *piip* ?emoticon Kun meijän jätkällä on samankaltaiset yö "-shout". Paitsi meillä ei enään tissitellä,vaan pullotellaan...ja arvaas kun pompin sängystä ylös 7 kertaakin 3 tunnin sisällä laittamaan tuota poikaa takasin ruotuihin, tuttia suuhun ym. HUH!!
(Niin siis ukko sanoi,että vuosikerrassa joku "vika", kun on itse syntynyt syyskuussa... emoticon )

*käy takamuksen pesemässä välissä*

Takamuksesta puheen ollen, viime yö oli just sieltä, ja tosi syvältä. Keskimmäinen poika alkoi oksumaan puolen yön aikaa, ja samoihin aikoihin aloitti herra minikätinä.. Isäntä luutailemaan lattiaa ja hoitamaan keskimmäistä, ja minä minimiästä.
Ainoa hyvä puoli tässä oli se, että kaikki tämä tapahtui nyt, kun mulla on tuo toinen ihminen rinnalla. Jos olisin yksin tuon kaiken...Hui!

Hittolainen, kai mun on mentävä taas että saan jotakin aikaseksikin... ja arvatkaa vaan onko mulla nyt sellainen epäilyttävän etova olo?!! #/&%"#

Tuli taas ValiVali-viesti emoticon

Noh! Tuolla yhdellä kätinällä tuntuu kuitenkin NYT olevan kaikki kunnossa, kauhia käkätys ja älämölö ja varpaat tietenkin suussa.
emoticon

Hyvää Viikonloppua Kaikille!!! (Kaikesta kököstä huolimatta... ja sori etten ehtinyt taaskaan kommentoimaan...)
 
Huomenii.

Neiti nukahti ennen 21 eilen ja koko yön onneksi nukkui.
Nyt käsivarren sisäpuolella komeilee kissanpentu. Pieni se on, mutta 100e ne pienet kuulemma maksaa. Olin että what?emoticon
No sitten vaa säästämää 150-200e, niin voi saadakkin isomman joskus.

Kaikalle mukavia opiskeluitaemoticon
Tänään sitten muksujen tavaroiden pakkaamista, kun huomenna menevät miehen isälle ja äitipuolelle hoitoon. Mieskin voi paremmin hiukan ja nyt laitoin hänelle ton kylvyn.

Asunto: Nyt jännätään Malmin kämppää, kun ei Leppävaaran kämppää saatu. Pakkaaminen ja muuttaminen ei oo kyl kivaa yhtää tämmösel porukal+tavara määrällä.

Jokos Marulla voidaan paremmin?

Purri: Toivottavasti nyt ihan oikeesti miehes sais sen oleskeluluvan ja kaikki kääntyis parhain päin.


 
Heipsis!

Täälläkin syötiin viime yönä kahden tunnin välein. Ei kiva. Tsemppiä kaikille huonojen/lyhyiden yöunien kanssa painiskeleville. Kyllä se sitten jossain vaiheessa helpottaa...ainakin toivottavasti...

Ai että, kävin eilen hieronassa. Oli kyllä melkoista murjontaa, kun oli jalat ihan pikkasen jumissa. Ei kuitenkaan tullu ihan hirmuisen kipeäksi tuosta käsittelystä. Samaan syssyyn hierottiin sitten vielä selkäkin, joten kyllä nyt kelpaa! Lupasin itselleni, että kerran kuussa käyn hieronnassa. Kyllä sen verran saa omaan hyvinvointiin panostaa!

Paranemisia kaikille tautien kanssa painiskeleville!

Purrille jaksamisia. Toivotaan, että asiat selviää mahdollisimman nopeasti, eikä mies karkaa mihinkään.

Toivotaan, että Mammaliinalla käy asunnon kanssa flaksi!

Tänään mennään siskon kanssa kaffelle/lounaalle. Hirmuisen kivaa, kun ei olla nähty taas pitkään aikaan! Inhottaa vaan, kun tuolla ulkona on noin kylmä... Onneksi aurinko sentään paistaa!

Hyvää viikonloppua kaikille! emoticon
 
Mää en oo vaan joutanu käymään täällä oikeestaan koko viikolla eikä mulla nyt omasta mielestä oo ees ollunna mitään ihmeitäemoticon

Oon koittanu saaha tätä kämppää asuttavaan kuntoon ku tuntuu näin auringon paistaessa että täällä on ihan Prkl:n likasta! mietin jo että vetäskö vaan sälekaihtimet kiinni!! Miehellekki laitoin sitten vatutuksissani viestin että ku kotia suvaitsee tulla nii imuri oottaa heti naulakon vieressä että siitä ku alkaa vaan huuveroimaan emoticon  on ollu ihan outoa olla tämä viikko hissuksiin kun melkein kaks viikkoa oli semmosta menoa että piti ihan joka päivälle aikatauluttaa omia menoja. jäin vähän jopa kaipaamaan sitä menoa ja meininkiä näin jälkikäteen vaikka jossain vaiheessa tuntu ettei oo tosiaan hetken rauhaa. No maaliskuun alussa sitten mennään sukuloimaan ouluun niin siellä on sitte menoa ja meininkiä taas senki eestä.

Määki vähän jännityksellä ootan 5kk neuvolaa kun pistelevät pientä :/ ekoista rokoista ei tullu mitään vaan eihän (kai) se sitä sano etteikö toisista tule....

Voimia teille sinne taisteluihin! pitäkää vaan päänne miestenne kanssa ja me pijetään täällä peukut pystyssäemoticon

tiiättekö te muuten mitään hyviä lastenvaate verkkokauppoja ? mää oon ollu NIIN laiska lähtemään kaupungille (eikä sinne ees halua mennä ku koko tori on ihan auki, yks rakennustyömaa) ja näillä pakkasilla en nyt voi lähteekkään vaunujen kans mihkään...
 
Tere!

Innostuin tänään hääsäämään keittiössä ja tein valmiiksi pakkaseen lihasoseita..
Laitoin lihaa n. 10-20 % niihin satseihin, ku niissä 5 kk:n Piltessäkin on joku tuollainen määrä :) Mulla on pakko olla tekemistä, tai muuten oon ihan sohvaperuna ja mässään ja murehdin kaikenmaailman juttuja..

Sain käytyä postissakin ja tuli Lastenkirjakerhon liittymislahja.. Minusta tuntuu, että kohta ihan liikaa kirjoja pojalla, ku minä ostan ja mummonsa ostaa!  Pitää opettaa lukutoukaksi vissiin ;-D

Purri: Höhhöh!

Maru^: Paranemisia äidille ja pienelle!

Meillä toi poika on alkanu yrittämään että herättäis 5-6.00! HUH! Tänään heräsi vähän ennen kuutta ja miä nukahin tai no "nukahin" vähäks aikaa siihen ku se höpötteli vieressä.. Ei oo ihan mun aika nousta :DD Saa nähdä pitääkö laitattaa sitä myöhemmin nukkumaan, nyt nukahtanu 20-21.30 välissä viim.

*Uninen*: Meillä kanssa höpötellään välillä yölläkin ja enimmäkseen siintä aamusyöstä, just ku ite on päässy syvimmän unen rajoille :D

Joo, ulkona taas höpöttäjä huutaa minnuu!
 
Takaisin
Top