Helmikuisten höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja annana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun miehelle tämä olisi ensimmäinen, eli en voi tietää mikä fiilis hänellä on sitten kun/jos ensimmäsensä saa:grin Mutta luulen kyllä että tämä yksi yhteinen tulee meille riittämään oikein hyvin, ja ikääkin rupeaa olemaan jo:rolleyes: Ja elämä muutenkin kaikinpuolin niin hektistä että tästäkin jo melkonen soppa saadaan aikaseksi:laughing021 :whacky011

Meilläkin oli mielessä, että kolmeen jää :)
Tosin nuoriahan me vielä ollaan, alle 30v molemmat. Saattaahan se mieli muuttua. Mutta kunhan nyt ensin tämä osaksi meidän porukkaa saataisiin :shy:

Minä kun toivoin tokaa joskus 35-vuotiaana, niin pidin itseäni onnekkaana kun viimein tärppäsi, ja ajattelin että ikää on niin paljon ettei kovin montaa lasta voi toivoa enää siinä iässä. Mutta niin vain on ollut onni puolella. Mutta on tämä aika hurjaa että tekee useamman putkeen n. 2. vuoden välein, varsinkin tämä alta kouluikä on hektistä hommaa. Iässä on onneksi se hyvä puoli että jaksaa paremmin, kärsivällisyyttä on tullut paljon iän mukana. Kropallehan tämmöinen vaihtoehto on aika rankka, en ole pääsemässä bikinimallin mittoihin varmaan ikinä, mutta onneksi se ei tunnu edes tarpeelliselta. :grin

Moikka kaikille. :greet025
Pitkään mietin uskallanko jo tulla tänne odottavien puolelle... Alkuvuodesta aloitettu yritys ja keväällä sain kaks varhaista keskenmenoa, jotka varjostaa tätä raskautta. :oops: Nyt ois menossa dpo 15/rv 4+1, ekan haamun tein jo dpo 9. Testejä oon tehnyt useamman oman mielenrauhan takia, vähän helpottaa kun näkee viivojen vahvistuvan. Huomenna ois tarkotus tehdä digi siinä toivossa, että siihen ilmestyis "2-3 viikkoa".

Mulla on kaksi kouluikäistä lasta, miehellä yksi kouluikäinen ja lisäksi meillä yksi yhteinen taapero. :Heartred Toista yhteistä siis odotetaan, joka jää meidän viimeiseksi.

Alamahaa juilii, välillä kovastikin, ja se tietty säikäyttää vaikka kivut ja kolotukset kuuluukin myös alkuraskauteen. Varattiin varhaisultra 14.7. ja sinne tuntuu olevan ihan liian pitkä aika. :whacky011

Tämä kestokrapula on jotain aivan käsittämätöntä. Koko ajan huono-olo ja tää lämpö ei helpota yhtään. Nyt vähän jännittää mennä yövuoroon, kun joka päivä on alkanut väsyttää tosi aikaiseen, niin miten ihmeessä sitä jaksaa valvoa koko yön aamuun asti.
Viime viikolla kerroin esimiehelle raskaudesta, joten nämä on todennäköisesti ainoat ja viimeiset yövuorot ennen äippälomaa. Täytyy vaan yrittää pysyä hereillä :whacky011

Tämä kestokrapula on jotain aivan käsittämätöntä. Koko ajan huono-olo ja tää lämpö ei helpota yhtään. Nyt vähän jännittää mennä yövuoroon, kun joka päivä on alkanut väsyttää tosi aikaiseen, niin miten ihmeessä sitä jaksaa valvoa koko yön aamuun asti.
Viime viikolla kerroin esimiehelle raskaudesta, joten nämä on todennäköisesti ainoat ja viimeiset yövuorot ennen äippälomaa. Täytyy vaan yrittää pysyä hereillä :whacky011

Tsemppiä! :greet025

Heipähei. :greet025 Plussasin eilen ylläriplussan. Kuumetta ollu kyllä ilmassa mutta kilometrikierrossa tehty jo negatestejäkin, joten en tosiaan uskonut enää plussaan. Menkat ei sitten alkaneet ja tein testin kp48 ollen varma negasta, mut toisin kävi. Testissä leffaviivat. Oireita ei ole, paitsi nännit on vähän kipeet. Jos kaikki menee hyvin niin keväällä mun 01/20 syntyneestä tytöstä tulee isosisko.

Pitäs vissiin neuvolaan soitella kun tosta lasketusta ei oo mitään haivanderia. Helmikuuhun se osuu. Menkoista laskien 7.2. mutta tuskimpa on niin aikasin, ennemmin loppupuolella kuuta.

Siirryn minäkin tänne puolelle :) tänään plussattu kp30, dpo ei tarkkaan tiedossa.
Kiertokaan ei oo ihan tasainen ollut esikoisen syntymän jälkeen joten ihan sata varma en oo onko la ihan helmikuun lopussa vai maaliskuun eka :laughing002
Selvinnee sitten ekassa ultrassa :)
Alavatsalla ollut jomotusta, ei kuitenkaan ihan menkkamaista. Pahoinvointi on saapunut.
Mulla oli kyllä fiilis et tärppäs, sit oli jotain pieniä oireitakin, mutta testit näytti negaa vielä to, pe sain roskishaamun mutta samassa testissä oli selkeä viivanpaikka ennen testausta joten en uskonut et olis plussa, näköjään sitten olikin!
Ennen plussaa pahoinvoinnin lisäks havaitsin oireina kellertävän runsaan vv.

Oon kyllä lueskellut täällä pari päivää, mutta en oo jaksanut osallistua keskusteluihin. Ihan hirveä väsymys koko ajan ja pitää jaksaa töissä käydä. Pahoinvointi ei oo vielä samalla tasolla kuin ekassa raskaudessa ja toivottavasti ei tulekaan.

Hei kaikki ketjun uudet! ❤️ Ihanaa saada lisää helmikuisia maailmaan!

Mulla ei pahoinvointia oo lainkaan, eikä ollut edellisissäkään raskauksissa… Mutta väsymys on ihan jäätävää:wideyed: Varsinkin töissä näkyy, ja semmonen työ itellä että pitäs jaksaa ja olla skarppina kokoajan… Toisaalta kun pysyy liikkeessä niin ei ongelmaa, mutta istuppa hetkeksi koneelle niin johan ollaan kieli poskella samantien:hilarious: Enkä vielä halua kertoa töissä kenellekkään (sit olis pakko jos ois jotain rajya pahoinvointia, ei tulis muuten mitään) Kolme tuöpäivää niin alkaa loma, kerron sitten loman jälkeen jos kaikki etenee raskaudessa hyvin:rolleyes:
Missä vaiheessa te muut ootte ajatelleet töissä kertoa? :grin

Mulla ei pahoinvointia oo lainkaan, eikä ollut edellisissäkään raskauksissa… Mutta väsymys on ihan jäätävää:wideyed: Varsinkin töissä näkyy, ja semmonen työ itellä että pitäs jaksaa ja olla skarppina kokoajan… Toisaalta kun pysyy liikkeessä niin ei ongelmaa, mutta istuppa hetkeksi koneelle niin johan ollaan kieli poskella samantien:hilarious: Enkä vielä halua kertoa töissä kenellekkään (sit olis pakko jos ois jotain rajya pahoinvointia, ei tulis muuten mitään) Kolme tuöpäivää niin alkaa loma, kerron sitten loman jälkeen jos kaikki etenee raskaudessa hyvin:rolleyes:
Missä vaiheessa te muut ootte ajatelleet töissä kertoa? :grin

Minä aion myös loman jälkeen kertoa, silloin olisi jo eka kolmannes reilusti taputeltuna. Mun poisjäänti vaikuttaa meillä kovasti resursointiin - periaatteessa pystytään tiimissä tuuraamaan toisiamme, mutta kaikilla on kuitenkin ne omimmat ydinvastuualueet. Ja meillä on tällä hetkellä vaikeaa perustella että tarvittaisiin sijainen kun on joitakin tehtäviä kokonaan täyttämättä.

Mä pistin toivetta ettei loman jälkeisiin listoihin yövuoroja, mutta nyt kun en ole syytä kertonut en pysty toivetta mitenkään perustelemaan… Varmasti siis öitä lykätään ja tiedän etten niitä pysty nyt tekemään, se vähän ahdistaa ja olisin siksi halunnut kertoa:inpain:
Mulle yöt välillä muutenkin haastavia, mut varsinkin nyt mitä tossa pari tein niin olin kyllä niin koomassa:banghead: Ei ole mun mielestä työturvallista eikä kivaa työkavereillekkaan:confused:

Ite oon hoitovapaalla, joten ei tarvi oo "ongelmaa" koska kertoo. Kerron sit jossain vaiheessa, varmaan vasta ru jälkeen

Ei ole pakko kertoa niin kerron sitten kun ollaan pidemmällä. En kerro, vaikka tulisi pahoinvointia. Joko sinnittelen tai oon saikulla. Paha vaan, kun teen ite tuurausta tässä heinäkuussa…. Mitä jos joutuukin olemaan pois….

Ite oon hoitovapaalla, joten ei tarvi oo "ongelmaa" koska kertoo. Kerron sit jossain vaiheessa, varmaan vasta ru jälkeen

Mä oon myös hoitovapaalla niin ei oo kiire kertoa pomolle. :) Joskus sitten rakenneultran jälkeen. Mulla on fyysisesti tosi raskas työ ja kuopuksesta olin jatkuvasti sairaslomalla supistusten takia, jotka alkoivat jo rv 14. Ihanaa, ettei tarvi samalla tavalla stressata mahdollisista supisteluista. Supistusherkkä kohtu ollut kaikissa raskauksissa.

Tänään varasin ekan neuvolan. On varhaisultran jälkeisenä päivänä, jolloin viikkoja ois omien laskujen mukaan 7+4.

Huomenna eka neuvola! Tuskin ultrataan. Tein pari päivää sitten sen vikan raskaustestin ja se viiva oli vihdoin tummempi! Olo on ihan hyvä, mutta migreeni meinaa puskea päälle. Onko normaalia? En muista esikoisesta migreeniä.

Huomenna eka neuvola! Tuskin ultrataan. Tein pari päivää sitten sen vikan raskaustestin ja se viiva oli vihdoin tummempi! Olo on ihan hyvä, mutta migreeni meinaa puskea päälle. Onko normaalia? En muista esikoisesta migreeniä.
Oletko mitannut verenpainetta? Oletko kärsinyt helteestä? Ukkostaminen tuntuu myös helposti päässä. Joillakin migreenit helpottavat raskauden ajaksi, ehkä liittyvät siihen että yleensä verenpaine laskee keskiraskaudessa, ja jos on tuuria niin ei nouse loppua kohti edes.

Moikka kaikille. Täällä eilen plussattu yllätysraskaus! Miehellä järkytys, itselle toiveiden täyttymys. Mieskin pikkuhiljaa alkaa jo lämmetä ajatukselle.
Mulla kaks lasta 2v ja 6v pojat. Tämä olis siis kolmas toivottavasti pysyy matkassa.
Pahoinvointia oli jo ennen plussaa, edelleen jatkuu. Pojista ei ollut mitään oireita. Josko enteilis jotain

Takaisin