Helmikuisten höpinät

Jos oireet jatkuvat niin uskoisi raskaudenkin jatkuvan, toki alavatsan nippailu voi olla muutakin, vaikka se kuuluu raskauteenkin. Ja ihan alkuraskaudessa ei vielä ole pahasti ällötyksiä ja vihmomista, niin on vaikeaa sen perusteella tunnustella oloaan.

*Halit.* Jospa vuoto olisi vaaratonta.
 
Mä tein aamulla viimeisen raskaustestin kaapista. Tuli plussa mut vähän haaleampi kuin edellinen. Meinasin saada sätkyn. Mut ei kai toi nyt välttämättä mitään tarkota? Olin aatellu että tulis vahvempi. Oli kyllä tosi kova hätä ni mietin voisko olla "laimeeta" vaikka olikin aamupissa. Vatsassa on kyllä vahvat tuntemukset eikä oo mitään vuotoa.
Mulla välillä dpo13-dpo19 viivat eivät kehittyneet mitenkään johdonmukaisesti. Saattoi kaksi päivää putkeen olla sama tai vähän haaleta, sitten kolmantena päivänä loikkasi tummemmaksi - ja sitten taas sama toistui. Sen jälkeen käytännössä lopetin testauksen, kunnes dpo24 tein vielä varmistustestin, joka oli jo sitten selvästi tumma.

Pahoitteluni vuodosta, se on raastavaa :Heartred Nyt vaan tosiaan peukut pystyyn, että olisi vaaratonta! Itsellänikin vuoto on jatkunut - ei jatkuvana, voi olla puolikin päivää ettei näy mitään, ja sitten taas tulee vähäsen. Onneksi maanantaina ultra, että jos tästä päivästä ja viikonlopusta selviää, niin sitten saa jotain konkreettista tietoa asiasta. Tämä epätietoisuudessa vellominen on karseaa.
 
Testejä ei pitäisi tehdä ihan perättäisinä päivinä, vaikuttaa liikaa sattuma (pissan vahvuus/hormonimäärä) viivan vahvuuteen. Siitä hermostuu vain liikaa kun seuraa jojoilua. Olikohan et yön jälkeen istukkahormonia löytyisi eniten? Pitää vain luottaa omaan oloon tässä asiassa. Viiva voi olla aluksi hyvinkin hailakka ja vahvistua hyvin hitaasti, mutta niin kauan kun istukkahormonia löytyy niin kyllä siellä jotain yrittää kasvaa. Ja myös hailakka viiva on vauvalupaus.
 
Testejä ei pitäisi tehdä ihan perättäisinä päivinä, vaikuttaa liikaa sattuma (pissan vahvuus/hormonimäärä) viivan vahvuuteen. Siitä hermostuu vain liikaa kun seuraa jojoilua. Olikohan et yön jälkeen istukkahormonia löytyisi eniten? Pitää vain luottaa omaan oloon tässä asiassa. Viiva voi olla aluksi hyvinkin hailakka ja vahvistua hyvin hitaasti, mutta niin kauan kun istukkahormonia löytyy niin kyllä siellä jotain yrittää kasvaa. Ja myös hailakka viiva on vauvalupaus.


Toisaalta testi voi näyttää plussaa, vaikka kohdussa ei eloa olisikaan. Tai jos tyhjentyminen ei ole tapahtunut kunnolla, voi kohtuun jäänyt raskausmateriaali pitää testin plussana.

Mitään sellaista en tietenkään kenellekään toivo :Heartred

Ja samaa mieltä olen, että liika testailu ja analysointi on haitaksi. Raskausoireet voi olla hyvinkin aaltoilevia. Välillä voivat kadota kokonaankin.
Alkuraskaus on muutenkin niin epämääräistä aikaa. Kaikki voi olla normaalia, tai olla olematta.
Ja sitten vielä pitäisi välttää stressiä :rolleyes:
 
Tuosta vuodosta sen verran, että ihan alussahan se voi olla kiinnittymisvuotoakin. Minulla tuli pari päivää pientä vuotoa silloin kun olisi kuukautisten pitänyt alkaa. Mutta se sitten tosiaan hyytyi.
Kesken meni. Poistun täältä. Hyvää odotusaikaa teille:Heartpink
Voi ei. Toivottavasti tärppää pian uudelleen. :Heartred
 
Osanotto, vertaistukeahan löytyy myös tältä forumilta! :Heartred

Saman pelko koko ajan läsnä koska elämäntilanne on järjettömän stressaava. Pakko vaan mennä päivä kerrallaan. Viime yönä näin kamalaa painajaista siitä, että pikkuiseni syntyi pienenä, oranssina ja päässä isot halkiot. Koko aamun on oksettanut ja ahdistanut.
 
Osanotto, vertaistukeahan löytyy myös tältä forumilta! :Heartred

Saman pelko koko ajan läsnä koska elämäntilanne on järjettömän stressaava. Pakko vaan mennä päivä kerrallaan. Viime yönä näin kamalaa painajaista siitä, että pikkuiseni syntyi pienenä, oranssina ja päässä isot halkiot. Koko aamun on oksettanut ja ahdistanut.
Niin, pitäisi osata ottaa rennosti ja silti noudattaa suosituksia. Onneksi valtaosa vauvoista syntyy terveenä, ja onneksi halkiot ovat hyvin harvinaisia. :Heartred
 
Liityn tänne mukaan, vielä ei 30 viestin kriteeri Helmikuiset 2022 ryhmään ole saavutettu
 
Mitkä on sellaisia vauvakamoja, joiden hommaamista ette malta odottaa?
Vai onko kaikki tulevien isosisarusten jäljiltä odottamassa? :)

Mulla itselläni on vaunut ja ensimmäiset bodyt!
Ja koska ikäeroa tulee kuopukseen sen verran, että kaikki kamat on laitettu kiertoon, saa hommata ihan kaiken :grin

Ja beibineuleiden aloittaminen on myös sellainen asia, jota odotan :happy:

Joo, tiedän että on tosi aikaista miettiä näitä. Mutta tämä foorumi on kuitenkin vielä ainoa paikka, jossa pääsee kunnolla fiilistelemään :oops:
Ja raskaana kunnes toisin todistetaan!

Tähän on pakko vastata että en malttas millään odottaa minkään hankinnan tekemistä:hilarious: Kaikki täytyy hankkia koska edellisen vauva ajasta yli 10v. Ja musta on ihanaakin että saan hankkia kaiken ihan uutena. Tämä jää kuitenkin viimeiseksi raskaudeksi ja vauvaksi hyvin hyvin todennäköisesti (mikäli nyt kaikki menee ylipäätään hyvin, alussahan tässä tosiaan ollaan)
niin aion ottaa kaiken ilon irti myös hankintojen suhteen:smug: Itseasiassa jo monta kk ennen kuin mies edes suostui tähän projektiin, olin jo selannut kaikki vauvatavarat läpi ja tiedän tyyliin tuteista vaunuihin tasan tarkkaan mitä haluan:hilarious::hilarious: Mieskin tossa ”salaa” yks pv tiiras kauhunsekaisin tuntein vaunujen hintatasoa niin yritin varovaati sanoo et ihan hirveesti ei tarvii ettiä mitään:hilarious::grin Hullu mikä hullu, tai vauvakuumeinen:smiley-bounce013
 
Tähän on pakko vastata että en malttas millään odottaa minkään hankinnan tekemistä:hilarious: Kaikki täytyy hankkia koska edellisen vauva ajasta yli 10v. Ja musta on ihanaakin että saan hankkia kaiken ihan uutena. Tämä jää kuitenkin viimeiseksi raskaudeksi ja vauvaksi hyvin hyvin todennäköisesti (mikäli nyt kaikki menee ylipäätään hyvin, alussahan tässä tosiaan ollaan)
niin aion ottaa kaiken ilon irti myös hankintojen suhteen:smug: Itseasiassa jo monta kk ennen kuin mies edes suostui tähän projektiin, olin jo selannut kaikki vauvatavarat läpi ja tiedän tyyliin tuteista vaunuihin tasan tarkkaan mitä haluan:hilarious::hilarious: Mieskin tossa ”salaa” yks pv tiiras kauhunsekaisin tuntein vaunujen hintatasoa niin yritin varovaati sanoo et ihan hirveesti ei tarvii ettiä mitään:hilarious::grin Hullu mikä hullu, tai vauvakuumeinen:smiley-bounce013

Meillä hieman eritilanne, mutta tunnistan samoja ajatuksia. Esikoinen täyttää kohta neljä ja melkein kaikki vauvatarvikkeet ovat tallessa. Mutta ajatus on, että tämä on viimeinen, (jos loppuun asti päästään) ja haluan ottaa siitä kaiken ilon irti. Vauvakuumeillessani olen tavaroita läpi selannut, mutta ihan noin pahaksi tilanne ei ole mennyt, että ostoslista olisi valmiina. Mutta nyt kun kaikkea ei tarvitse ostaa, voin ehkä vähän hullutella...
 
Joo, niin minäkin olen tekemässä viimeistäni, jos tämä kyydissä pysyy. Tai niin ainakin miehen kanssa todettiin kun katseltiin plussaa testissä. Mutta niin ajattelin kun tein edellistänikin, varsinkin loppuraskaudessa ja muutaman kuukauden vielä synnytyksenkin jälkeen. Toivottuhan tietysti tämä on, jospa nyt tulisi se tunne että perhe on valmis. :)
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top