Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Mä olen syönyt (raskaus- ja imetys) monivitamiinia, D-vitamiinia, C-vitamiinia, folaattia, b12 (koska kasvissyöjä), maitohappobakteereja ja omegaanäitä siis mennyt säännöllisen epäsäännöllisesti jo pari vuotta. Lisäksi rautaa syksystä 2018 lähtien alhaisen ferritiinin takia. Sitä nyt vihdoin aletaan neuvolassa seuraamaan, kun se rauta ei meinaa imeytyä.
Oon tosi harvoin kipeänä, vaikka meillä lapset tuntuu keräävän jokaisen flunssan itselleen![]()
Hei! Raudan imeytymisestä tuli mieleen, että luin juuri aiheesta. Pointti siinä oli, että pienet määrät rautaa imeytyy helpommin kuin yksi iso annos. Suositeltiin jakamaan päivän annos kahteen ja joskus jopa ottamalla vain joka toinen päivä. Ei jäänyt mieleen, mitä elimistössä tapahtui siitä suuresta rautamäärästä, joka estää imeytymisen, vaikka oli se siinä selitetty.
Hyvä, että sitä aletaan nyt seuraamaan..
Kannattaako rautalisää syödä ihan läpi raskauden?
Vaikka monivitamiineissa olisikin jo valmiina se isohko annos?
Oon aivan hukassa näiden tarvittavien vitamiinien ja lisien kanssa
Sama kalsiumlisän kanssa. En käytä mitään maitotuotteitakaan![]()
Kannattaako rautalisää syödä ihan läpi raskauden?
Vaikka monivitamiineissa olisikin jo valmiina se isohko annos?
Oon aivan hukassa näiden tarvittavien vitamiinien ja lisien kanssa
Sama kalsiumlisän kanssa. En käytä mitään maitotuotteitakaan![]()
Moikka. Olen raskaana menkoista laskettuna rv 5+0. Join alkoholia, kun olin rv 4+4, rv 4+5. Onkohan tällä ollut vaikutusta vauvaan.. Raskaustesti näytti negaa aiemmin, mutta eilen sain plussan.
Mää vastailen vähän myöhään, mut en kyl tiiä yhtää koska kerrotaan pomolle.. Kaiken lisäks hän on vielä mun anoppi..Mulla ei pahoinvointia oo lainkaan, eikä ollut edellisissäkään raskauksissa… Mutta väsymys on ihan jäätävääVarsinkin töissä näkyy, ja semmonen työ itellä että pitäs jaksaa ja olla skarppina kokoajan… Toisaalta kun pysyy liikkeessä niin ei ongelmaa, mutta istuppa hetkeksi koneelle niin johan ollaan kieli poskella samantien
Enkä vielä halua kertoa töissä kenellekkään (sit olis pakko jos ois jotain rajya pahoinvointia, ei tulis muuten mitään) Kolme tuöpäivää niin alkaa loma, kerron sitten loman jälkeen jos kaikki etenee raskaudessa hyvin
Missä vaiheessa te muut ootte ajatelleet töissä kertoa?![]()
Moikka. Olen raskaana menkoista laskettuna rv 5+0. Join alkoholia, kun olin rv 4+4, rv 4+5. Onkohan tällä ollut vaikutusta vauvaan.. Raskaustesti näytti negaa aiemmin, mutta eilen sain plussan.

Mää vastailen vähän myöhään, mut en kyl tiiä yhtää koska kerrotaan pomolle.. Kaiken lisäks hän on vielä mun anoppi..![]()

Periaatteessahan ei tarvis kertoa ku vasta 2kk ennen äippälomaa, mut mää en sitä vois anopille tehä... :D jos ois ulkopuolinen pomo ni sitten ehkäMinä mietin tätä samaa
Onneksi palaan vasta elokuun lopuilla lomalta töihin ja silloin on jo viikkoja takana 13 niin ehkä sitä uskaltaa kertoa siinä vaiheessa työyhteisölle raskaudesta.
Vielä kun ei ole väsymystä tai pahoinvointia, että omat olotilat paljastaisi.
Oon jo miettinyt "valmiiksi" töihinpaluu suunnitelmankin, koska tiedän esimiehen haluavan sen tietääOllaan jo sovittu, että oon itse vuoden kotona ja sitten mies jää sen jälkeen kotiin lapsen kanssa, jos kaikki menisi siis ihanteellisesti ja rahallisesti pärjäisi niinkin pitkälle.