Helmikuisten höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja annana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moikka kaikille! Kiva kun tuli tämmönen sekalainenkin ketju :happy:

Foolihappo ja D-vitamiini+kalsium täällä. Mulla tulee heikosti noita maitotuotteita ruokavaliosta, niin käytän lisäksi kalsiumlisää. On muuten kauheita nää Kalcipos D-purutabletit! Ennen oon aina käyttänyt imeskelytabletteja, mutta ne oli loppu apteekista. Ei enää purutabletteja mulle tämän jälkeen kiitos :depressed:

mä just kans tilasin kalsium-lisän sillä ei tule ruuasta sitä varmaankaan tarpeeksi. muuten käytössä raskausajan multitabsit.

Täällä esikoista odottava kolmekymppinen on töistä niin stressaantunut, että pelottaa keskenmeno ihan kauheesti. Hormonit jyllää hulluna ja vaa itkettää ja ahdistaa. Aikamoiset pahoinvoinnit ja vatsaan sattuu koko ajan. Tissit tuntuu siltä, et ne repee. Välillä mietin et oonkohan keränny kaikki mahdolliset raskausoireet. Oon miettinyt sairaslomaakin jo stressin helpottamiseksi, mutta mun työ on sellaista et se vaan kasaantuu, jos oon poissa. Enkä halua töissä vielä kertoa raskaudesta. Tänään 6+1 ja halutaan ekaan ultraan asti odottaa ennen ku kerrotaan kenellekkään. Saa tsempata

Täällä esikoista odottava kolmekymppinen on töistä niin stressaantunut, että pelottaa keskenmeno ihan kauheesti. Hormonit jyllää hulluna ja vaa itkettää ja ahdistaa. Aikamoiset pahoinvoinnit ja vatsaan sattuu koko ajan. Tissit tuntuu siltä, et ne repee. Välillä mietin et oonkohan keränny kaikki mahdolliset raskausoireet. Oon miettinyt sairaslomaakin jo stressin helpottamiseksi, mutta mun työ on sellaista et se vaan kasaantuu, jos oon poissa. Enkä halua töissä vielä kertoa raskaudesta. Tänään 6+1 ja halutaan ekaan ultraan asti odottaa ennen ku kerrotaan kenellekkään. Saa tsempata

Tt-lääkäri varmasti kirjoittaa sairaslomaa ja siltikään sun ei tarvitse kertoa töissä. Sairasusloman syy ei ole julkista tietoa milloinkaan ja henkilö, joka käsittelee lääkärintodistukset on vaitiolovelvollinen. Jos pystyt, työtilannekin kannattaa nostaa esimiehen kanssa esille.:Heartred

Tosi kurja kuulla, että raskaus on aiheuttanut noin voimakasta tunnevyöryä ja pahoja oireita. Oletko jo tai pystytkö tekemään etänä? Jos ahdistaa töiden kertyminen, niin keskity tekemään nyt ihan vain minimi ja muuten ole itsellesi armollinen. Ja ainakin töiden ulkopuolella nyt vain sitten ottaa tosi rennosti! Ehdottaisin kyllä myös sitä, että kävisit lääkärillä pyytämässä sairaslomaa, mikäli se mitenkään vain onnistuu. Ja jos teillä ei ole varhaisultraa tulossa, niin ehkä semmoisen voisi varata, niin saisi välitsekin ennen sitä varsinaista nt-ultraa? Pahoinvointiin olen kuullut, että joillakuilla auttaa pahoinvointiranneke - sitä voisi ehkä kokeilla, semmoisia kai saa apteekista? Toivon, että olo lähtee helpottamaan kaikin puolin <3

Hei kiitos ihanat, tulin nyt niin hyvälle mielelle teidän tsempeistä, et taas itkettää joo esimiehen kanssa otin puheeksi, et työtä tarvis vähentää ja sainkin jo vähän apuja siihen. Oma kantti ei helposti anna periksi ottaa saikkua. Oon miettinyt niitä pahoinvointirannekkeita, aika puolesta ja vastaan on niiden kanssa ihmiset ollut mut ei kai siinä mitään menetä, jos testaa hei onks täällä joku, joka ois kokeillu niitä?

Mulla käytössä minisun mama monivitamiinit, kuten edellisissäkin. Mitäpä sitä vaihtamaan hyväksi todettua :grin Foolihappoa söin purkillisen odotusaikana, mutta en ole enää ostanut erikseen kun noissakin on.

Ihan ei vielä riitä mulla viestit salaiseen ryhmään, mutta kohta, kohta. En ookaan noissa aiemmin ollut :)

Tsemppiä työstressin kanssa kamppailuun! Mäkin suosittelen sairaslomaa, edes pientä. Saisi ajatukset pois töistä hetkeksi :)

Hei kiitos ihanat, tulin nyt niin hyvälle mielelle teidän tsempeistä, et taas itkettää joo esimiehen kanssa otin puheeksi, et työtä tarvis vähentää ja sainkin jo vähän apuja siihen. Oma kantti ei helposti anna periksi ottaa saikkua. Oon miettinyt niitä pahoinvointirannekkeita, aika puolesta ja vastaan on niiden kanssa ihmiset ollut mut ei kai siinä mitään menetä, jos testaa hei onks täällä joku, joka ois kokeillu niitä?

Voin niin ymmärtää sua. Itsellä myös vaativa työ, jota ei voi kukaan tuurata. Oli tosiaan viime raskaudessa koko raskauden pahoinvointi ja suoraan sanoen siihen ei auttanut kuin stressin minimointi. Jouduin kertomaan esimiehelle tosi ajoissa. Vedin vielä pitkää työmatkaa, laihduin 5 kiloa ja sitten olinkin niin huonossa kunnossa, että jouduin tiputukseen. Jonkin aikaa tein etänä ja sit oli vaan pakko hakea saikkua. Sieltä yritin pari kertaa takas, mutta ei toivoakaan. Oli tosi kova paikka. Pointtina tässä kaikessa, että en olis keskenmenosta huolissaan, mutta raskaus on kyllä välillä sellanen että joutuu vaan myöntää että nyt mennään raskaus ja lapsi ensin. Pidä itsestä huolta :Heartred rannekkeita kokeilin, mutta mulla on operoitu kättä niin en pystynyt käyttämään. Tärkein on syödä usein. Voimia

Hyvä Kyfi4297720, jos sait jo kevennettyä työtäsi! Toivottavasi stressisi lievittyy sen myötä.

Mulla on kans käytössä Minisunin raskausmonivitamiini. Oon tykännyt, en koe aiheuttavan mitään oireita.
Tänään tuli tehtyä vielä yksi raskaustesti (ja viikonloppuna myös ehkä yksi :oops:) ja positiivistahan ne näytti. Jotenkin tätä ei vaan malta uskoa ennenkuin on nähnyt jotain ultran ruudusta. Saan onneksi tällä viikolla töiden puolesta mahdollisuuden nähdä ultralla onko raskaus oikeassa paikassa ja vastaako viikkoja :smiley-bounce012

Täällä myös käytössä Minisunin raskausvitamiini. Lisäksi käytän Puhdistamon B-ja D-vitskuja sekä elektrolyyttijauhetta. Kolme edellistä ei ehkä raskauden takia ole kovin oleellisia, mutta olen niitä tottunut käyttämään. Varmistin neuvolasta, niin ei ainakaan nähnyt estettä näiden käytölle :)

Tsemppiä töiden ja raskauden yhdistämiseen! <3 Mäkin kannata pientä saikkua jos siltä tuntuu, saa vähän ajatuksia kasattua ja levättyä. Olisko mahdollista että kerrot työterveyteen tilanteesi ja lääkäri kirjoittaa jonkun ympäripyöreän syyn takia muutaman päivän sairauslomaa? :) Ei tarvitsis vielä paljastaa raskautta esimiehelle.

Mä syön Solgarin raskaus- ja imetysmonivitamiinia. Sen lisäksi menee D, C, mhb, folaatti ja omega :grin Olikohan muuta :oops: Kalaa en syö, mutta kalaöljykapseleita käytän. Mhb söin läpi koko edellisen raskauden ja tutkimusten mukaan äidin raskaana syömä mhb saattaisi ehkäistä vauvan allergioita ja atooppista ihottumaa. Meidän keskimmäisellä oli vauvana pahat allergiat ja sen takia olen syönyt maitohappobakteereja ahkerasti raskaana ollessani (ja välillä muutenkin). Ainakaan kuopuksen kanssa ei ole ollut vastaavia ongelmia, mutta voihan se olla sattumaakin. Tuskin se mhb huonoksi kuitenkaan on.

Mitkä on sellaisia vauvakamoja, joiden hommaamista ette malta odottaa?
Vai onko kaikki tulevien isosisarusten jäljiltä odottamassa? :)

Mulla itselläni on vaunut ja ensimmäiset bodyt!
Ja koska ikäeroa tulee kuopukseen sen verran, että kaikki kamat on laitettu kiertoon, saa hommata ihan kaiken :grin

Ja beibineuleiden aloittaminen on myös sellainen asia, jota odotan :happy:

Joo, tiedän että on tosi aikaista miettiä näitä. Mutta tämä foorumi on kuitenkin vielä ainoa paikka, jossa pääsee kunnolla fiilistelemään :oops:
Ja raskaana kunnes toisin todistetaan!

Tää olo on ihan karsea aamuisin. Hirveä tsemppaus nyt töissä aamuisin ettei vaan oksenna. Pakko yrittää syödä jotaa pientä jos se helpottaisi.
Huomenna olisi varhaisultra ja nyt täytyy sanoa että on alkanut jännittämään :nailbiting: Täytyy vaan toivoa että kaikki on hyvin. Meinasin että kerron esimiehelle raskaudesta tuon ultran jälkeen niin helpottaa itseäni töissä että hän ymmärtää miksi näytän niin pahoinvoivalta koko ajan :grin

Ja koska ikäeroa tulee kuopukseen sen verran, että kaikki kamat on laitettu kiertoon, saa hommata ihan kaiken :grin

Joo, tiedän että on tosi aikaista miettiä näitä. Mutta tämä foorumi on kuitenkin vielä ainoa paikka, jossa pääsee kunnolla fiilistelemään :oops:

Meillä taitaa olla kaikki valmiina isompien jäljiltä. Pienten neuleiden tekeminen on kyllä ihanaa <3 ja nyt niitä saa tehdä ihan vastasyntyneen koossa! Meillä on vanha kylmä talo eli taidan kääriä vauvan villaan päästä varpaisiin :happy:

Mulla on Natalben raskausvitamiini käytössä.

Tykkään myös neuloa, olen jo aikaisemmin jotain pieniä sukkia ja lapasia neulonut. Nyt vaivaa epävarmuus vielä sen verran paljon, etten edes ajattele mitään hankintoja vielä.

Varovasti ilmoittaudun tänne mukaan. Sunnuntaina tuli ensimmäinen plussa viiden vuoden yrityksen jälkeen (yksi tuulimunaraskaus oli tässä välissä 4,5v sitten). Ja tosiaan, jos raskaus tällä kertaa menisi loppuun asti niin olisi toinen lapsi meidän perheessä. Laskettu aika olisi 22.2., mutta tämä kierto olisi ollut normaalia lyhyempi ja ovulaation mukaan laskettuna se olisi 20.2., mutta mennään nyt tuolla ”virallisella” ajalla.

Varhaisultran sain varattua naistentautien kautta suoraan julkiselta ja se olisi 8.7. Oltiin siis menossa uudestaan (tai jo kolmatta kertaa) lapsettomuushoitoihin, mutta niin vain se elämä taas yllätti.

meillä on kyllä kans kaikki jemmassa! mulla on oikeestaan yks ainoa pakko saada-ostos, jonka oon päättänyt jo ajat sitten, että jos joskus tulee toinen lapsi niin se on must... meinaan stokken flexi bath :grin oon valmis maksamaan ne eurot siitä, että se hiton amme ei aina pyöri tiellä vaan sen saa kivasti taitettua sivuun :rolleyes:

Meillä on kaikki esikoisen tavarat laitettu jo eteenpäin eli kaikki hankittava uudelleen.

Moi! Onko täällä tutustumisketjua? Meille toinen tulossa la 3.2, mutta jouduin käymään Naistenklinikalla ja siellä meinasivat että on nuorempi. Viikkoja oli silloin 6+3 ja vain pieni ruskuaispussi näkyi. Tuli akuutti vatsakipu ja lantion alueen leikkausten ja tulehdusten vuoksi kohdun ulkopuolisen raskauden riski suurempi. Onneksi oli kiinnittynyt oikeaan paikkaan, mutta kyllähän näillä viikoilla vielä suurta menettämisenpelkoa.

noh, en halua ihan masentaa höpinäketjua! Suurta toivetta ja jännitystä ilmassa! Esikoinen 12/2019 eli reilu pari vuotta ikäeroa tiedossa.

Aloin muuten juuri laittamaan kiertoon tavaroita, sillä tilat ei riitä kaikkea säästämään. Onneksi en paljon ehtinyt! Joku vaate ja unilelu on varmaan ”pakko” hankkia. Emme varmaan ota pakkausta tällä kertaa ja esikoiselle se äp-pupu on toki rakas. Joten helmikuiselle joku uniriepu täytynee ostaa.

Takaisin