Helmikuisia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ainut
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä niin onnellinen plussaaja saapuu mukaan.. :) Eli LA on 16.2. Itse oon 22 vuotias, samoin mieheni. Ensimmäinen lapsi ois kyseessä, ja yksi km takana.. Nyt toivotaan että tää pikkunen pysyis mukana <3

Onneja ja tsemppiä kaikkeen kaikille plussanneille! :)

Täällätäkin ilmoittautuu mukaan uusi helmikuinen, la laskureiden mukaan 10.2 eli nyt menossa rv 6+1 :)
Kyseessä ensimmäinen raskaus ja yritystä muutama kuukausi takana.. Väsyttää hirmuisesti ja tissit on enempi tai vähempi kipeät ja menkkamaisia kipuja välillä jatkuvasti ja välillä vain pari kertaa päivässä tai ei ollenkaan.. Olemme yli ja alle 25v pari ja niin onnellisia <3

En ihan hallitse tätä sivuston käyttöä enkä saa nimimerkkiänikään muutettua.. Mutta ehkä pikkuhiljaa. :)

Kaikille uusille tasapuolisesti: tervetuloa! :)

Käytiin tänään varhaisultrassa: Pikkunen, n.8mm, Papunen siellä oli ja pienen pieni sydän kohvaa vauhtia pamppaili <3 Melkeen itku pääs :´)
Lääkäri sano et nyt olis se pahin riskiaika ohi, et ois enää 10% mahis et jotain menis mönkään..jos niin kävis ni se ois kuulemma vaan huonoa tuuria. Eli 90% varmuudella helmikuussa pikku-Papunen tulis maailmaan <3 <3
Nii, ja sen mun LA muuttu: nyt se olis sit 2.2..eli päivällä muuttu :D

Ihania uutisia chilly! Samaan aikaan tuntuu pieni katkeruus nakertavan sisältä, mäkin haluan jo olla noin pitkällä ja päästä näkemään että tuolla masussa oikeesti on jotain... :D Toisaalta taas tuo omalla tavallaan uskoa myös itselle, kun sujuu muillakin niin miksi ei mullakin (vaikka eihän sitä ihan niin voi ajatella). Ja tietysti tosi onnellinen oon sinun puolesta! <3

Tyttötiikeri, sama täällä! Niin haluisin, että kesäkuu olisi jo ohi ja pääsis varhaisultraan joka on 1.7. kattomaan onko kaikki kunnossa :) Jotenkin en vielä uskalla oikein riemuita kun eipä noita oireitakaan ole näkynyt :smiley-ashamed005

Täälläkin odotellaan kuumeisesti ensi viikon tiistaita jolloin varhaisultra ja rv 7+1. Mutta kyllä odottavan aika on vaan pitkä!! :) :happy093

Aika moni on menossa varhaisultraan.. Anteeksi kun utelen, mutta mietin vaan että ootteko menossa ihan omasta halusta vai onko teilla jokin "syy" miksi mennä? Siis ihan vaan siksi kyselen, kun itse mietin, että kuinka helposti ne neuvolasta pistävät varhaisultraan vai onko ihan yleistä, että siellä käydään ns vain oman mielen rauhan vuoksi... Oon ehkä vähän hassu kun tämmöistä mietin, mutta kun en oikeasti yhtään tiedä näitä asioita ja käytäntöjä ja kovasti pohdin pitäisikö itse varata aika varhaisultraan yksityiselle kun tuntuu niin kovin vaikeelta ootella sinne 12 viikon tietämille ilman että saa konkreettisia todisteita että tuolla masussa oikeesti on joku...

Tyttötiikeri: Varhaisultraan ei ainakaan meillä pääse ilman että on jokin huoli. Verenvuoto, aiemmat keskenmenot, kovat vatsakivut tms. Moni menee omakustanteisesti saadakseen mielenrauhan, minkä ymmärtää hyvin. Itse en ole koskaan käynyt eikä nyt neljännessäkään raskaudessa sellaisia suunnitelmia ole, jos ei mitään yllättävää ilmene.

tyttötiikeri, oman mielenrauhan takia menen varhaisultraan. Neuvolasta mulle tuskin semmosta kustannettaisiin koska ei ole vuotoa eikä vatsakipuja sen normaalin jomotuksen lisäksi. Eli ihan yksityiselle menen. Haluan nähdä onko siellä ylipäänsä ketään ja että näkyykö syke. Esikoisesta kävin myös ihan omakustanteisesti, vaikka kallistahan tuo on niin sanoisin, että on se myös sen arvoista :)

minäkin menen ihan oman mielenrauhan takia kun pari kk sitten tuli myöhäinen keskenmeno rv 20 ja yllätyin kyl kovin kun uusi raskaus alkoikin noin nopeasti, muttaa nii miulla on samalla lisätty neuvola käyntejäkin aina pari kertaa kk että saan käydä aina tarkastamassa kuuluuko sydän äänet, jos se helpottais minun mielenrauhaa.

Tyttötiikeri, harvoin tosiaan neuvolan kautta pääsee. Minä en taitaisi päästä lmaiseksi ultraan, vaikka taustalla on kkm eli itse maksan. Omahoitaja vaan naursekeli kun soitin. Syynä täälläkin se oma mielenrauha, eli en aio mennä edes neuvolaan ennenkuin ultrassa on varmistunut että kaikki on ok. Viimeksi ajattelin samalla tavalla ja ultrassa selvisikin keskeytynyt keskenmeno, johon ei ollut muutoin viitteitä. En halua viedä miestäni neuvolaan kuuntelemaan vauvajuttuja, jos vauvaa ei olekkaan tulossa, siinä yksi suurin syy.
Mahakivut helpottivat moneksi päiväksi, mutta tänään taas aamusta asti tuntunut, välillä enempi ja välillä vähempi. Nyt ollaan juurikin niillä viikoilla, kun viimeksi meni kesken. Onneksi lähdetään kohta mökille ja ollaan vkl yli, niin aika menee nopeampaa, kun on paljon puuhaa ja ulkoilua aamusta iltaan. Ensi viikolla onkin sitten jo se ultra.

Okei, kiitos vastauksista. Pitää tässä nyt mietiskellä mitä tekis. Toisaalta tuntuu hirveen pitkältä odottaa sinne normi ultraan, mutta eihän se varhaisultrassa käyminen mitään kuitenkaan muuta tai ratkase. Siellä joko on normaalisti alkanu raskaus tai sit ei. Ja jos on alkanu normaalisiti niin se sujuu hyvin loppuun tai sit ei. Kävipä ultrassa tai ei... Mutta pohdiskellaan..

Täällä käytiin eilen ensimmäistä kertaa neuvolassa, ei siel mitään ihmeellistä. La aika siirtyi 9.2 , ennen 6.2. mulla ku ei ehtinyt tulla ku kahdet menkat ennen kuin nappasi ja sit kierto oli 36pvä. mut sit 24.7 on np-ultra niin saa tiedon varmemmin. Sitä sit odotellaan. en viitsi vielä tuota laskuri muuttaa , jos sittenkin... Täällä väsymystä edelleen. olen ottanut esikoisen kanssa yhdet tai kahdet päiväunet samaan aikaan, jaksaa sit paremmin. esikoisen aikana mulla ei ollut närästystä, mut nyt jo kolme kertaa närästänyt. onneksi on helppo konsti tuohon vaivaan :smile

Juhannusta lähdetään huomenna viettämään mökille ja siel aijoin kertoa vanhemmilleni. Saavat sitten tulla katsomaan eskoista kun np-ultra on. Veljelleni kerroin tänään,ku soitti. Ja siskolleni laitan juhannusviestin missä eskoisella on isoveli paita päällä. Löysin kirpikseltä sellaisen sopii hyvin tilanteeseen. En tiedä koska mies aikoo kertoa omalle poppoolle.

Kaikille nyt tasapuolisesti Hyvää Juhannusta !!! :smiley-bounce016

Selkäkivut? Mulla kun noita kipuja, pistoja, turvotusta, vihlontaa on ollut lähinnä alamahassa tähän saakka satunnaisesti - riippuen liikunnan määrästä.. Nyt sitten kävi älytön pakotus ja vihlonta alaselässä, makasin lattialla ja mies hieroo alaselästä.. Kaiken kaikkiaan kipu kesti 2min? Jos sitäkään.. Nyt sitten pyyhim vähän väliä ja katson vuotaako, sormella kokeilin myös, verta ei tule...

Onko muilla ollut selkäkipuja miten? Meillä toisen asunnon tyhjennys omakotiimme ja 2pv oon kantanut tavaroita ja hilipassu koko ajan ees taas - mitä en yleensä tee.. Voikohan johtua raskaista päivistä vai kuinka..

Liinu: mulla oli jonkun verran selkäkipuja, samanlaisia kuin menkkojen aikaan ja alavatsastakin sattui mutta sekin meni ohi ja oli muutenkin hetkittäistä. Välillä samanlaista kipua esiintyy kun kannoin hirmu painavaa säkkiä, mutta äkkiä meni ohi silloinkin :)

Liinu2013:Miulla ainakin on nyt ollu suht päivittäin todella kovat alaselkä ja vatsakivut olen samalla muutamana yönä heränny koviin menkkamaiseen jomotukseen mut kestää vain muutaman minuutin, kyselin tänään neuvoasta asiasta ni sanoivat vaan jotain et johtuu jostain kohdunkannan kiinnikkeistä jotka aiheuttaa kuulemma kipua. en sit tiedä jos muilla parempaa tietoa asiasta ni kertokaa toki. haluaisin itsekin kuulla lisää. :smile

Kiitos Helmionni ja Ande nopeista vastauksista <3 itellä tosiaan 7km takana (ikäväkyllä en tarkota lenkkeiltyjä kilometrejä ;) ) ..silloin tulleet todella kovat mahakivut joten tää oudompaa.. Samanmoinen kipu ollut joskus oviksen aikoihin ehkä 3krt/vuosi kuin tää oli nyt!

Ja oon selkäkipujen kanssa varmaan aika kipukynnyksetön kun omaan melkein kroonisen migreenin ja selkäkipua en koskaan, joten sitäpäs en sitten meinaa kestääkään ;)

Eiköhän se tästä <333

Hei, tässä uusi foorumilainen sekä uusi odottaja helmikuun porukkaan.

Arvioitu laskettu aika on 14.2,mutta varmistunee ensi viikolla kunhan neuvolaan meno. Itselleni tämä on kolmas lapsi.Vanhin poika täytti juuri 18 v ja tyttö täyttää ensi viikolla 13v.

Hiukan jännittää odotus aika,vaikka tuttuahan tämä pitäisi olla...siltikin niiiin uutta =).

Täällä myös uus porukkaan mukaan :)

Laskettuaika ois 17.2. Mä oon 25v ja mies täytti just 30v. Nyt juhannuksena tuli 10v yhteistä taivalta täyteen ;) Toista ootellaan ja tyttö on nyt kohta 1v4kk. Helmikuun lopulla täyttää sit 2v ;)
Huhtikuussa tuli keskenmeno ja nyt uudella ja toivottavasti paremmalla onnella ootellaan pikkukakkosta.
Eka raskauskaan ei sujunu ongelmitta ja makasin pitkään sairaalassa. Toivon että siinäki suhteessa ois parempi onni ;) Kyllä tässä on miettiny et pitää vähä hullu olla ku uuelleen lähtee siihen rumbaan :D
Nyt ois siis 5+5 menossa.

Takaisin