Helmikuisia

Juhannus terveiset yövuoroista!

Menossa rv 6+5 ja yövuorot on yhtä tuskaa!!! Oksettaa ja väsyttää niin suunnattomasti ettei tiedä miten päin olisi.. Aluksi niin toivoin pahaa oloa yms oiretta jotta edes tietäisi olevansa raskaana ja kuin tilauksesta sain mitä pyysin.. :eek:
Onko teillä muilla yövuoro kokemuksia raskaana ollessa??
Muuten täällä ollaan onnellisia ja odotellaan tiistain ultraa.. :)

Kivaa viikonloppua kaikille ja ihana saada lisää helmikuisia mukaan! :Heartred
 
Helmionni voin kuvitella että yövuorot ei oo kovin mukavia... Itelläni on onneks enää yhet yöt ennen lomaa, pitää sitten kattoa tekeekö niitä öitä enää, kun lomalta palatessa olis jo suunnilleen rv 15 menossa...

Ja onnea ja tervetuloa uusille!

Huoh, että voi aika kulua hitaasti... Vielä reilu kaks viikkoa ekaan neuvolaan ja ties kuinka pitkään ekaan ultraan. Päätettiin miehen kanssa ettei mennä varhaisultraan.. Vaikka tuntuuhan se vaikeelta odotella.
Heh, juhannuksena tuli sitten kerrottua lähisukulaisille, kun tietysti ihmettelivät miksen yhtään alkoholia ottanut. Täti oli niin innoissaan uutisesta ja itsekin totesi olevansa vähän liiankin innoissaan "ihan kuin musta olis tulossa mummi" :D Tosin aika paljon ollaan kyllä tän pinen lähisukulaisporukan kanssa tekemisissä, joten eiköhän tätikin pääse "mummiuttaan" toteuttamaan.. :D
 
Helmionni, mulla oli just testin teon tienoilla yövuoro, väsytti ihan hulluna jo valmiiksi mut hyvin selvisin :wink sen jälkeen nukuin ensin 1.5h ja vähä myöhemmin 2h, 1v pitää huolen että päivällä tarvi liikoja nukkua :D Nyt onneksi harjottelu ohi ja koulu alkaa vasta elokuun lopulla! Joka päivä oon nukkunu jossain välissä ellen kahessaki päikkärit, aivan jäätävä väsymys päällä!

Nyt ainaki kolmena päivänä ollu tosi masis olo, jotenki alkaa tuntua että saapa nähä tuleeko tästä mitään :sad001 Nytki maha jonku verran kipiä..Viimes keskenmeno tuli vissiin 6+5, niin hirvittää ihan hulluna..En tiiä miten tästä olosta pääsis yli..Aika tosiaan kuluu hitaasti, mullaki reilu 2 viikkua ekaan neuvolaan ja ultraan ties kuin kauan..Meillä ei kahen opiskelija, talolainan ja pienen lapsen taloudessa oo varaa mihinkään "ylimääräseen"..Varsinki jos loppuraskaus menee taas sairaala levossa ni pitää säästellä sitä varten sukanvarteen, ei ollu mitään ilmasta hommaa!

Saakohan tuota nimimerkkiä vaihettua mistään? melko ärsyttävä ku monta kyfia kera numeroiden :wink
 
Plussa tuli tortaina ja nyt laskemisen mukaan, ei siin tosiaan varma ole vielä, mutta olis menossa 6+2 ja la olisi 14.2. :) ei tajua oikeen vielä itse. Ensimmäinen olisi meille tulossa, itse täytyän syyskuussa 24 ja mies joulukuussa 25. Pahinta ns. odotetaan, kun ei oikeen uskota että tällainen onnellinen juttu nyt sitten olis tapahtunu kun pillereitten lopettamisesta yli vuosi. Mutta ehkä sen sitten uskoo, kun ekassa ultrassa käy :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: Nee
Voi että kun aika menee hitaasti. rv 5+0 tänään, te kaikki muut ootte jo niin pitkällä.. Ärsyttää kun pelottaa ihan hirveesti, että jotain käy ja yrittää olla ihan hiljaa asiasta, mutta samaa aikaa on sellanen olo, että haluis kaikille vastaantuleville huutaa "ETKÖ NÄÄ? MÄ OLEN RASKAANA! JIPIII!!!" :laughing002 Mutta kun eihän sitä vielä edes varmasti tiedä, onko tuolla kukaan elossa... Ja oon vähän hassu, mutta en edes uskalla vaihtaa tuot tickeriä tuosta yritysmuodosta raskausviikkoja laskevaksi, kun jotenkin tuntuu, että jos sen tekee niin sit käy jotain.... On vähän outo, tiedän. :D Tää on vaan niin omituinen ja täysin outo tilanne mulle.

Niin ja tosiaan, en oo aiemmin tainnut mainita, mutta itse olen siis 26 (syksyllä 27) ja mies kuukautta vajaa 28 ja ensimmäistä kertaa raskaana ollaan. Niin ja päätettiin, itseasiassa juuri ennen kuin saatiin tietää raskaudesta, että ensi kesänä mennään naimisiin. :Heartred Tulee vaan aika jännä eka puolisko ens vuodesta, kun lasketusta ajasta on vain 4 kuukautta häihin...
 
Tyttötiikeri: täällä vähän samat tunnelmat tuon kertomisen suhteen, niin ois mahtavaa kertoo kaikille mutta ei niin ei.. Odottavan aika on vaan niiiiiiiiiiiiiin pitkä. Ja onnea tulevien häiden johdosta! :Heartred Kai voin itsekin uskaltautua kertomaan, että täälläkin nimenvaihto edessä syyskuussa, mutta ihan vaan maistraatissa kahden kesken.. :)

Mmaljo: hirmuisesti onnea!!!!
 
Heippa, Täällä uusi foorumilainen ilmoittautuu!

Laskettu aika ois 17.2.2013. Itse olen pian 26v ja mies 32v. Ensimmäinen lapsi olisi kyseessä. Neuvola on vasta 23.7.

Häitä meillä vietetään elokuussa :)

Teen säännöllistä yövuoroa ja ennen ei ole ollut valvomisen kanssa mitään ongelmia, mutta nyt on aika kituuttavaa kun meinaa nukahtaa jatkuvasti. Aamuyöstä toisina öinä on ollut kuvotusta. Mutta on tää kyllä jännää aikaa..
 
Tervetuloa kaikille uusille helmikuisille ja paljon onnea plussaamisesta :)

Me kotiuduttiin eilen maalta ja menihän se aika sutjakammin kun päivät kului ulkona aamusta iltaan :)
Ultraan(joka rv7) vielä pari päivää aikaa ja voi pojat kun jännittää. Toisaalta kyllä uskon, että tällä kertaa kaikki on hyvin. Oireet on niin paljon voimakkaampia kuin viimeksi, vaikka oli niitä silloinkin.
Oksentanut olen melkein joka päivä, edelleen paha olo iskee useimmiten pahasta hajusta, mutta eilen oli paha olo melkein koko päivän ja aamulla lensi laatta ihan vaan sen olon takia. Väsymys/uupumus on aikamoista ja nukkuisin mielelläni paaaaljon enemmän, kuin mitä on mahdollista tuon 3v viikarin kanssa. Rinnat turpoaa selkeästi ja nännit aristaa sen verran, että eilenkin oli vaikea saada asentoa nukkumaankäydessä, minä kun tykkään nukkua osittain mahallaan. Toisessa rinnassa on taas kipeä kohta, sama oli viime(keskenmenneessä) raskaudessa, kävin silloin lääkärissä, joka passitti ultraan ja selvisi että sinne pakkautuu varsin runsaasti rauhaskudosta, joka sit ilmeisesti aiheuttaa kipuilun. Mahan turvotus on myös aikamoista ja on ollut vaikea peitellä sitä. Paino noussut muutenkin jo..
Mulla kipuilee maha myös jonkin verran, välillä mietityttää että kuuluukohan sen ihan näin paljon kipuilla, mutta minkäs tuolle mahtaa. En muista esikoista odottaessa, että oliko tällaista vai ei. En usko että näin usein ainakaan.
Menis nyt nää pari päivää nospaa, ni pääsis tästä pahimmasta jännityksestä :)
 
aika todellakin menee hitaaasti! tänään alko seiska viikko ja neuvolakin on perjantaina. nythän mulla ois pitäny alkaa 9 viikko mutta sielä ultrassa tulo 2vk takapakkia. kaverilla alko just rv14 ja tuntuu että justhan se mulle kerto vasta ja kerto kuitenkin heti testin tehtyään rv5 :D
sain eksällekkin kerrottua vihdoin tulevasta toukasta. ei hirveesti riemastunut mutta ehkä oli vaan alku shokkia... :/
 
Täälläkin kerrottiin kummankin vanhemmille ja sisaruksille juhannuksena. Kaikki otti ihan hyvin. Kuukauden päästä olisi np-ultra, siihen asti pitäisi oottaa että näkee pikkuisen. Väsymys on ihan kamalaa. Kun tuo 10kk ei oikein anna nukkua 6 pidemmälle aamuisin. no olen sit ottanut aamupäiväunet ja parhaillaan iltapäiväunet esikoisen kanssa vierekkäin, 30min pariin tuntiin. sit taas väsymys helpottaa hetkeksi.
Saa nähdä mitä miehen sisko sanoo huomenna ,ku tulee käymään. Siis hällä la joulukuun alussa, eli pari kuukautta eroa ainoastaan. Hänellä ollut alusta asti oksentamista ja sit mulla ei mitään sellaista.
 
Heiiiii :Heartred

Viikko sitten tein positiivisen testin...olen todella onnellinen :Heartred :Heartred ...tosin ei sitä tietoa osaa oikein vielä sisäistää, mutta pikku hiljaa, kun pitää katsoa tarkemmin mitä suuhunsa pistää jne. :)

Mieheni kanssa ollaan oltu yhdessä vasta vajaa vuosi, mutta tää tuntuu vaan niin oikealta. Miehelläni on kaksi lasta ennestään ja minulle tämä on ihka ensimmäinen :Heartred
Pelottaa pikkusen miten vanhemmat sisarukset ottavat uuden tulokkaan :/
Muilla kokemuksia asiasta?

Täällä laskettu aika olis 20.2. tietämillä. Ensimmäinen neuvola vasta 25.7. eli siellä sit selviää paljon enempi.
 
Etretuloa tas uusille :)
Teitä Kyfejä tuntuu olevan jo aika liuta, kyselkää tosiaan vaikka ylläpidolta, jos ette muuten löydä kohtaa josta käyttänimi vaihdetaan :)
 
Tervetuloa uudet plussanneet!
Me kerrottiin juhannuksena mun vaarille, sedälle ja sen vaimolle. :)

Mulla on alkanu ihan karmee häntäluun kipuilu jo nyt...kivat ku teen viel seisomatyötä.Tuntuu välillä et häntäluu irtoo..sanoinki jo et en enää tee keittövuoroja,ku siel joutuu kumartelee ja tonkii tavaroita vaikesit paikoista vaikessa asennoissa. Ei tuu olee helppoo,varmaan jos tähän tahtiin jatkuu ni joudun saikuttelee jo parin kk päästä x)

Oli muuten tosi lähellä ettei laatta lentäny töissä ku söin...musta tuntuu et se keittiön kuumuus (varmaan joku 40 astetta..) vaikuttaa,ku en mä muuten oikeen yökkäile ku ainoostaan sillon ku oon sielä :/ tekee jotenki olon niin tukalaks ni tulee sit vastareaktiona huono-olo..Pitää ruveta syömään pukkarissa x)
 
Huomenna nyt olisi edessä se hartaasti odotettu varhaisultra..
Pelonsekaisin tuntein mennään ja mielessä pyörii miten kyyneleet silmissä saan poistua sieltä pettyneenä ja ilman mahdollista pikkuista.. Tiedän ettei näin kannata ajatella, mutta parempi yllättyä iloisesti kuin odottaa liikoja ettei pettymys olisi niin suuri jos ei siellä olekaan mitään.. Sormet ja varpaat ristissä huomista ootellen! :happy090
 
Nyt sain vaihettua tuon nimimerkin, voi huoh että oli hukassa :D Onneksi se sentääs vaihto jo aiemminki lähetettyihin viesteihin tuon nimimerkin :D

Voi että ois toisaalta ihana ku pystyis mennä varhaisultraan, mut köyhän on pakko luopua jostain :sad001 Ens viikon ke mulla eka neuvola..Tänään 6+0 ja se edellinen tais mennä kesken 6+5 joten jännä viikko nyt.. Ihan typerää, mut seki on tavallaan yks raja meikäläisellä...On se tuo oma mieli jännä..Tänään onneksi ollu jo vähä parempi päivä..Ei niin oo ollu mieli maassa. Nyt vaan jännittää ku tänään kävin labrassa ja huomenna lääkäri soittaa, jos yks arvo edelleen matala niin lisää tutkimuksia :sad001
 
Aloin epäillä raskautta kun mun rinnat oli todella kipeät ja alavatsassa oli ihan kuin menkkakipuja...mutta ei niitä menkkoja sitten ikinä tullutkaan ja niin päätin tehdä testin...ja plussahan sieltä tuli :Heartred
Pahoinvointia ei onneksi ole, ainakaan vielä, mutta uskomaton väsymys on koko ajan päällä. Voisin nukkua koko ajan vaan.
Juhannuksena kerrottiin miehen vanhemmille ja he ottivat todella hyvin asian. Tällä viikolla jossain vaiheessa olisi edessä minun vanhemmille kertominen....vähän jänskättää :)
 
Ihanaa Helmionni! Hienoa kuulla hyviä uutisia! :)

Täällä taas paniikki iski jostain syystä.. Ei kyllä pitäs lueskella mitään keskustelupalstoja. Toistaiseks kaikki hyvin, joten miks pitää panikoida.. Ärsyttävää. Mutta eletäänhän tässä vielä tavallaan epätietosuudessa, kun ei oo muuta todistetta kun ne kotona tehdyt raskaustestit... Oon kyllä taas alkanut miettiä sitä varhaisultrajuttua, vaikka miehen kanssa puhuttiinkin, et ooteltas vaan rauhassa... Menis nyt tää aika edes muutaman viikon eteenpäin nopeesti...
 
Pieni esittelynpoikanen, muihin topiceihin olenkin jo jotain rustaillut.

Minä pian 24 v, mies viitisen vuotta vanhempi, ensimmäinen molemmille, LA 19.2, meidän häät 2/2015 :)

Pelottaa, jännittää - samalla niin hyvä fiilis. En ole koskaan erityisemmin edes pitänyt/välittänyt lapsista, enkä ole potenut koskaan vauvakuumetta. Mutta kun tuo oikea mies käveli eteen, niin "järkiperustein" päätettiin antaa mahdollisuus pienokaiselle - tuntui vaan niin oikealta ja kivalta ajatukselta, kun kaikki muu on kunnossa ja oli jotenkin olo, että jotain puuttui. N. 4-6 kk jälkeen ehkäisyn lopettamisesta tuli plussat kolmeen eri testiin !

Face-ryhmään laitoin minäkin pyynnon.
 
Takaisin
Top