Helmikuisia

Täällä ilmottautuu uusi odottaja. Ihka ensimmäistä odotan ja kamalasti tuntuu pelottavan kaikki... Jokaisen vaivan tulkitsen oireeksi jostain pahemmasta...mut päivä kerrallaan!!
 
Tervetuloa taas uusille! Ihanaa kun ryhmä kasvaa :)

Mulla ois huomenna vihdoin se varhaisultra, jaiks!
Tänään vaivannu kamala hedari, joka kaato sohvapotilaaks moneks tunniks..Toivottavasti huomenna parempi päivä, ajattelin jäädä vähän ostoksille ultran jälken kun käyttövaatteet alkaa olal vähissä. Tyköistuvat ei enää oikee passaa, kamala turvotus ja rinnat on kasvanu yms, kiristää ja näkyy. Löysiä ja kevyitä vaatteita siis metsästämään, kun aikaa ompelulle ei oo kesän aikana juurikaan löytynyt. .
Täällä vaivana kamala nälkä, ihan parin tunnin välein ja pakko on syödä tai tulee huono olo ja maha kipeeks. Pelottaa tuleva painonnousu,mut eipä tuolle paljoa mahda. Syötävä on ja painoa voi tiputtaa sitten kun lapsi on syntyny, eiks je? :)
 
Tsemppia Nyytti! :)

Ja tervetuloa uudet! :Heartred

Täällä joutuu myös kuluttamaan jääkaapin oven saranoita melko useasti.. Ostin juuri jätti säkillisen mandariinejä ja persikoitakin, ettei tää syöminen nyt ihan hulluksi menis just tuota huonoa oloa varten syömisestä..

Varhaisultra oli tosiaan tänään, lääkäri oli ihana :Heartred tunnusteli aluksi kohtua ja totesi, että se ainakin oli kasvanut, sitten laitettiinkin jo ruutu päälle ja esiin ilmesty pikkuinen katkarapu :Heartred lääkäri meinasi raskauden olevan ensin vähän pidemmällä mutta laite sanoi että otettiinkin takapakkia 2pvää.. :)

Täällä on niin onnellinen pari aivan muikeina ja hymy herkässä :love017

Vähän kyllä kirpaisi 150 euron maksu tuosta lystistä, mutta olihan se sen arvoista. :happy093
 
mä olen nyt noin puolen toista viikon ajan haaveillu ja lueskellu teiän tekstejä että pääsisin itsekkin kirjoittamaan :) tein torstaina liuskalla negan ja tänään tuli labrasta positiivinen tulos ja vau:n raskauslaskurin mukaan laskettuaika olisi 23.2.2014 :Heartred meille tämä on siis toinen lapsi ja olemme miehen kanssa iältämme: minä 23v ja mies 33v ja molemmat vielä täytämme loppu vuodesta :)
mulla ei liiemmin oireita oo ollu, toisin kuin tuosta esikosta, mutta kai se täytyy vaan uskoa että siellä jotakin pientä kasvaa :Heartred
 
Mahtavaa omenapossu!!! Onnea hirmuisen paljon! :) Todennäköisesti samoissa mennään. Omien laskelmieni mukaan mullakin olis la 23.2.
 
Tänään saatu vahva plussa testiin menkkojen ollessa myöhässä jo viikon. :Heartred En vaan saanut aikaiseksi ostaa testiä aikaisemmin. :D Toista lasta odotetaan meidän perheeseen. Takana spontaani keskenmeno huhtikuulta, jolloin oli rv 9. Jospa tällä kertaa onnistaisi paremmin. Aika yllättäen tuli uusi plussa, kun yhdet menkat ennätti vain olemaan välissä. Kotona kiireisenä pitää touhukas 1v5kk oleva tyttömme. :) Minä olen 28-vuotias ja mies täyttää syksyllä 30.

Jospa ensi viikolla varaisi aikaa neuvolaan. En usko, että oman kunnan kautta saa varhaisultraa vaikka km takana. Täytyy miettiä kävisikö sitten yksityisellä.
 
Onnea Jonzulle ja OmenaPossulle, sekä tervetuloa tänne Helmikuisiin :)

Jonzu, minullakin ehti tulla vain yhdet menkat huhtikuisen kkm jäljiltä :)

Ultrassa tosiaan käyty ja pieni oli 10,9mm vastaten 7+1, eli päivää enemmän kuin menkoista laskettuna.
En viitsti tickeriäni yhden päivän heiton takia alkaa muuttelemaan, ja La:kin pysyi samana kun olisi vain päivällä aikaistunut.
Olo on kyllä huojentunut, kun ultrassa oli kaikki hyvin ja pikkuisen sykkeen kuuleminen sai vedet silmiin väkisinkin♥
 
Jospa mäkin itseni tänne tyrkkään :). Tuolla kuumeilupuolella oon roikkunut jo melko pitkään...

Mä olen 34v. ravintolaesimies ja mies 36v. laivasähköasentaja. Pirkanmaalla asustellaan kera kolmen koiran. Miehellä on 11-vuotias poika, joka parhaillaan majailee tuolla meidän toisessa makkarissa. Äidillään siis asuu, mutta on meillä niin paljon, kun mahdollista.
Meillä raskautuminen on ollut vähän haastavampaa miehen työn takia. Ja sitten on ollut noi keskenmenot... Nyt pidetään sormet ja varpaat ristissä, että tämä kyytiläinen pysyy matkassa loppuun asti :Heartred.
Yhdessä ollaan oltu about 2,5 vuotta, mutta kipinä on lähtenyt kytemään jo vuonna 1994 :wink. Itse olin edellisessä suhteessa lähes 15 vuotta ja koskaan en siinä suhteessa lasta haikaillut. Noh, oikean ihmisen kanssa kaikki on toisin :Heartred.

Tonne ultrakuulumisiin kirjoittelin meidän varhaisultrakuulumisia. Oireitakin löytyy ja ne kirjasin omaan ketjuunsa myös. Ei tuu tänne niin pitkää sepustusta nyt :D.

Ihanaa odotusta kaikille :Heartred
 
yyh..tänään aamulla tuli kaks alavatsakramppia =(( nyt pelottaa..viimeks kävi samoin ja 3 päivää myöhemmin meni kesken..
 
Chilly: mulla on ollu alavatsakramppeja aika ajoin koko ajan ja ainakin viime viikolla vatsassa oli elämää.. Älä murehdi :)
 
Äsken tuli tilattua koti doppler.. Onko teillä muilla kokemuksia ko. laitteesta ja milloin olette mahdollisesti
sen kautta kuulleet sydänäänet???
Itsellä odotukset ei kauheen korkealla, mutta mielenkiinnosta tahdon kokeilla.. :) mukavaa viikonloppua kaikille uusille ja vähemmän uusille!! :)
 
Mä kävin eilen kaverilal jolla on vajaa 5kk vanha poika ja hän lupasi minulle oman dopplerinsa lainaan, kunhan saa sen toiselta kaveriltaan :) Jännityksellä odotan kuinka toimii :)
 
Argh! Täällä eka neuvola tosiaan ensi tiistaina ja yksin tarvinnee sinne mennä.. pelottaa himuisesti kun ei ole oikeen mitään oireitakaan, mutta sisko koitti rauhoitella, että ei hälläkään oo ollu ja kolme tervettä lasta saanut. Sanoki vielä, että ensimmäistä odottaessa oli miettinyt, että mahtaako sitä oikeesti ollakkaan raskaana.. samat ajatukset täällä, miettii koko ajan että tarkoittiko se tulos nyt oikeesti positiivista..

Mitään vuotoa ei kyllä oo ollu.. Pientä nippailua(?) ehkä tuntuu alavatsassa ja toisinaa aika voimakastakin kouristusta.. ei mikään hirveen kipee kyllä.. Rinnat on alkanu turpoamaan (jostain syystä mieskin huomasi tämän :D ) sisko koitti myös rauhoitella ettei kannata hätääntyä, jos ekalla kerralla ei kuulu sydänääniä, että hänellä ei ainakaan oo kuulunu, niin alussa vielä..

Pahoittelen tällasta purkautumista, mutta ollaan vaan jotenki niin hämmentyneitä kaikesta miehen kanssa ja kun ei olla kerrottu ku parille kaverille, kun olisivat kuitenkin arvanneet ja siskolle tosiaan kerroin heti, kun toivoin vähän ohjeita siltä.. ja sainkin :) Miehen äidin reaktiota vähän jännitetään kun mies on kuopus kahdesta lapsesta ja isosisko 10 vuotta vanhempi (Sai juuri kaksoset huhtikuussa) anoppi sattuu olemaan vähän sellainen.. öö miten sen kauniisti sanoisi.. hieman ylihuolehtiva :D

Mutta joo lakkaan höpöttämästä. Onnea kaikille uusille odottajille :Heartred
 
Vieläkö tänne mahtuis mukaan? Laskettu aika olis 5.2.2014. ja tänään viikot 9+3 :) Ikää mulla on 20 ja toinen lapsi olisi tuloillaan. Ikäeroa näille tulisi se 2v. Suoraan voisin liittyä mukaan myös facebook-ryhmään, siellä kun enemmän sitä aikaa tulen viettämään. Tännekkin siis haluisin kirjoitella myös. Eli laitan heti sinne ryhmään pyyntöä, sainkin tuolta nuo inffot. Tarrasukkia täältä kaikille mukaan! :)
 
Heippa!

LA 23.2 / ensimmäinen / KÄT(?)

Melkoista tunnemylläkkää :) Varhaisultrassa keskiviikkona näkyi kaksi sikiöpussia, mutta toisesta ei saatu vielä sikiökaikua (viikoilla 6+3). On mahdollisuus että toinen olisi tuulimuna ja yhtä siis vaan odotettaisiin. Jos vuotoja ei tule, olisi periaatteessa mahdollisuus kaksoisraskauteen. Hullua! :) Täytynee varata uusi aika varhaisultraan parin viikon päähän?!
Onko muilla kokemuksia tällaisesta että varhaisultrassa näkynyt kaksi sikiöpussia, mutta lopulta odotettukin yhtä? Sydämensykettä odottelimme tietysti kovasti, mutta sitä ei vielä saatu näkyviin. Olimme ehkä liian hätähousuja, kun heti matkalta palattuamme varasimme ajan yksityiselle. Erikoislääkäri vakuutteli, että ihan normaalia ettei sykettä vielä näy. Muutenkin vaikea tajuta koko raskautta, vaikka se tapahtui melko helposti, mutta tämä kaksi sikiöpussia nyt sekoitti ajatukset vielä enemmän! :)
 
Mollis, sulla onkin siellä jännäiltävää ihan näiden perusjännäilyjen ohella! Kerrohan mitä seuraavassa ultrassa selviää!
 
Sanoppa muuta! :) Mä infoilen juu! :) Varmaan viikon-kahden päästä vois varata seuraavan ultran. Ollaanhan sitten kuitenkin 8-9 viikoilla ja silloin kai on jo sydämensykkeenkin erotuttava. Yksi sydän vai kaksi sydäntä, on tämä hurjaa! Aina voi tietysti panikoida näkyykö yhtään, mutta ei pidä ajatella pahinta. Jännittää mennä ihan yhtä paljon, jos ei enemmänkin, kun ekalla kerralla.
 
Tervetuloa talventaikaa, tottakai mahtuu mukaan :)
Mollis, ompa jännät paikat! Tsemppiä!
Mutta tulkaahan kirjoittelemaan tuonne tämän kuun ketjuun, niin ei hypi kirjoitukset eri paikoissa :)
 
Takaisin
Top