Helmikuisia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ainut
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heips taas pitkästä aikaa :) Olihan tänne tullut juttuja jo monenlaisia :) Täällä vaan mieletön tissiturvotus :) Muuten olossa ei muutoksia. Mammahousuja pitänee jossain vaiheessa alkaa etsimään. Huutiksesta voisi ostaa, mutta ei mitään hajua kuinnka nuo koot menee? Onko 38 jo itsessään reilu mammavaatteissa yms. Osaako joku vinkata?

Ja onko jo jossain helmikuisten fb-ryhmä? Minäkin mielellään jossain sellaisessa keskustelisin, kun näissä keskusteluissa voi tutut bongata ;)

Kiva kun meitä alkaa tulemaan lisää, kauheasti onnea uusille plussanneille :)
Minäkin mielellään faceryhmään mukaan tulisin, jos ohjeet jostain saa, eli kuka on se joka lisäilee? Hänelle kaiketi täytyy kaveripyyntö siksi aikaa laittaa, että pystyy lisäämään ryhmään. Ja salainen ryhmä pitää ehdottomasti olla, silloin sitä ei näy kuin omassa listassa.

Aika oireetonta on täällä ollut. 4 kertaa olen kaikenkaikkiaan oksentanut, joista kolme ennen plussaa. Ainoastaan todella pahat hajut saa aikaan välittömän oksentamisen, varsinaista yleistä pahoinvointia ei onneksi ole. Alamassa tuntuu välillä vähän jännältä. Tänään alkoi kyllä massiivinen väsymys, jota ei viime raskaudessa ollut. Toivottavasti tarkoittaisi nyt hyvää, kun esikoisenkin raskaudessa tätä samaa oli koko alkuraskauden ajan. Turvotus on myös jotain käsittämätöntä, ei uskoisi että näin alussa mennään pömppiksen perusteella ja mieskin jo masua silittelee ja hellästi katselee, vaikka selväksi oon tehny että se on pelkkää turvotusta ;)
Vaaleanpunaista limaakin tuli eilen parilla pyyhkäisyllä, mutta jospa olisi normaalia alkuraskauteen liittyvää. Koitan olla panikoimatta ainakin liikoja.
Nyt kun omaa tekstiään lukee, niin onhan noita oireita sittenkin ;)
Neuvolaan soitin ja lasketuksi ajaksi tuli 12.2 eli viikkoja 4+5 tänään. Neuvolan kautta ei mihinkään seurantaan pääse ja omalle lääkärille kun yritin omahoitajan kautta aikaa saada, niin hän vain nauroi että ei se onnistu kun lääkäri on 2vkoa lomalla. Eli en pääse mihinkään seurantaan vaikka 2kk sitten todettiin keskeytynyt keskenmeno ja haluaisin tietää lähteekö tässä raskaudessa hcg nousemaan normaalisti.
Maksettava parin viikon päästä itse sit varhaisultra ja sen jälkeen sit neuvola-aikaa varamaan. Th sanoie ttä ihan Hyvin saa samalla viikolle sit ajan kun varaan ja toivoi että rv7-8 tulisin.
Clearbluen digitestin hain tänään apteekista jos sillä huomenaamuna testais ja kattois vastaako viikot.
Meillä mies toivoo ja odottaa lasta niin kauheasti, että en halunnut viimeksi(onneksi) enkä nyttenkään viedä häntä neuvolaan kuuntelemaan ja keskustelemaan vauva-asioista, ennenkuin tiedän varmasti että masussa on kaikki ok. Viimeksi kehitys oli lakannut 2viikkoa ennen varhaisultraa.
Mä yrtitän kyllä ajatella positiivisesti ja uskoa, että tällä kertaa kaikki menee ok ja saadaan vauva terveenä syliin ja kotiin :)

tänään siis oli eka neuvola.kaikki ok,mutta virtsassa oli verta joten huomenna näytettä labraan.kunhan nyt ei pukkais rakkotulehdusta.

En muuten yhtään itestäni kirjoitellut. Elikkä tulossa meidän toinen lapsi, esikoinen vähän yli vuoden ikäinen. Tänä vuonna itelle tulee 22v mittariin ja miehelle 23v. Jännittää kauheesti, että meneekö kaikki hyvin jne kun vielä ei ole mitään oireitakaan. Oon yrittänyt lohdutella, että esikoisesta tuli ekat oireet siinä rv5+ ja nyt mennään siis rv4+2 eli todella alussa ollaan vielä. Ehtiihän tässä vielä oiretta pukata :oops: Neuvolaa ajattelin tilata juhannuksen jälkeen mutta varhaisultran tilasin jo tänään joka on 3.7. Kesällä kun on niin hankala saada yksityiselle aikoja niin piti olla ajoissa liikkeellä... Saahan sen peruttua jos jotain tapahtuu...

Meidän odotus taisi loppua viime yöhön. Huomenna vielä lääkäriltä varmistus, mutta olen kyllä 95% varma. Meitsi siis poistuu helmikuisista. Ihanaa odotusta kaikille! :)

Jasuliini, voi iso kurjuus! Todella ikävää :sad001 Aina sitä toivoisi mahdollisimman paljon tarrasukkia kaikille!

Jasuliini, paljon tsemppiä ja voimia sinne!

Mä tein aamuyöllä vielä varmistukseksi clearbluen digin ja vastaus oli raskaana 3+, joten ainakin tällä hetkellä hcg nousee kuten pitää ja näyttää vähän enemmänkin, kuin menkoista lasketut viikot. Oviksesta laskettuna voiskin olla just se 5+1. Huojensi oloa ainain hetkeksi, sillä kyllä tuo km mielessä pyörii vaikka yritänkin positiivisesti ajatella.
Mitäs muille kuuluu?

Täällä myös yksi helmivauvan odottaja :) Testi positiivinen noin viikko sitten ja toinen lapsi tulossa. Esikoinen nyt 7kk eli pienellä ikäerolla. Itse olen 26v ja mies 23v. Hieman vaan tuo oireettomuus täälläkin häiritsee. Huomenna olisi viikkoja tasan 6 kasassa. Esikoisesta kävin varhaisultrassa mutta nyt en raaskisi siitä ilosta 100 euroa maksaa :/

Ai niin ja tuohon face-ryhmään, saitteko perustettua sitä? Mä mielummin kans juttelisin siellä ja voisin auttaa sen perustamisessa, jos jotain häikkää vielä on! :)

Voin koittaa perustaa sen fb-ryhmän kunhan mies päästää minut koneen äärelle :)

Meillä elettiin tänään jännittävi hetkiä ku eilen illalla alkanut vasemmanpuoleinen alavatsa kipu sen kuin paheni. Ensin kävin terveyskeskuksessa josta ohjasivat kätilöopistolle kohdunulkopuolisen raskauden epäilyn vuoksi. Siellä sitten kaikki testit ja viimeisenä ultra. Siellä onneksi selvisi että "tyyppi" makoilee oikeassa paikassa ja vahva syke löytyi myös <3 kyllä voin sanoa että helpotus oli suuri ja nyt sitä voi jatkaa turvallisin mielin eteenpäin!

Täälä kans taisi olla väärä hälytys, kun nyt kun olisi "oikea" aika tehdä testi, tulos oli nega... vaikka vko sit oli plussa... :(

voi harmi Mia82.. :( tais olla vaan kemiallinen raskaus,toivotaan et oikeesti tärppää ja pian :)

Täällä ellellään päivä kerrallaan (ja tökitään rintoja varmistuksen vuoksi x)) Vähhän tässä nyt mietittiin et jos mennäänkin sinne varhaisultraan ens viikon alussa..vaikka kyl sitä muutakn tekemistä keksis sille 150€. Mut jos sillä sais pahimmat pelot häivytettyä. Tosin ois se neuvola viikon päästä..pitää vielä miettiä :)

Me on kerrottu kummankin vanhemmille ja sisaruksille sekä yhdelle ystäväpariskunnalle. Muita pidetään vielä jännityksessä niin kauan kuin se vaan onnistuu :)

Me ollaan kerrottu mun äidille kun se toissapäivänä piipahti kylässä. Se meinaa arvasi kertomattakin koska mä vaan jotenkin "näytin raskaana olevalle" :laughing001 Jos varhaisultrassa on heinäkuun ekalla viikolla kaikki hyvin niin sitten kerrotaan miehen vanhemmille ja siskolle. Samoin tehtiin esikoisen kanssa. Veikkaan että tulee olemaan taas oksentamista läpi raskauden niin onhan se kiva ettei niitten tartte ihmetellä mikä on. Muille kerrotaan vasta np-ultran jälkeen jos sinne asti päästään :)

heips,sain eilen labravastaukset virtsakokeesta niin edelleen siellä verta löytyi.syytä ei nyt vaan sitten tiedetä.neuvolan hoitaja kyselee lääkäriltä,että mitä tehdään.en vuoda lainkaan,mutta jostain se veri ilmestyy rakkoon.posti toi ajan varhaisultraan,eli ensi keskiviikkona päästään vilaseen kohtuun onko pikkuinen oikeassa paikassa kasvamassa ja onko kaikki hyvin :) jännittää <3

Tääl kyl faceen menin, mut kyl aijon täälläkin olla :smile.

tuohon kertomiseen sen verran, et mun ja miehen lisäksi ei tiedä kuin mun sisko vielä. Töihin varmaan kerron joskus kesän jälkeen en tiedä viel. olen nyt kuitenkin hoitovapaalla töistä niin ei oo niinkään mikään kiire sinne kertoa. omille vanhemmille kerrotaan varmaan np-ultran jälkeen, ellei sit mun omat vanhemmat arvaa ennen sitä. ollaan kuitenkin melkein joka viikoloppu mökillä yhdessä. Onneksi en ole paljon juonut ennen tätä uutta raskautta, ehkä 1-2 siiderii viikonlopuna aikana. Viime viikonloppuna laitoin jaffaa siideri pulloon ja meni täydestä :happy119 saa nähdä miten sitten juhannuksena o_O
Miehen siskolla on joulukuun alussa laskettu aika ja se jo kertoi tässä vaiheessa facessa kaikille et on raskaana viikoja silloin joku 6 :confused004 me ei miehen kanssa oikein ymmärretä sitä. Päätettiin senkin takia hieman olla kertomatta, että tää sisko saa olla parrasvaloissa ennen kuin muut saa tietää,et täälläkin ollaan raskaana :happy093:excited001ja serkuksille tulee sitten n.2kuukautta ikäeroa.

Takaisin