Helmikuiset synnärillä

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tukaani
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä ollaan sairaalassa. 72 tuntia säännöllisiä supistuksia alkoi torstaina puolen yön jälkeen ja soitto synnärille käsky näytille kun 3 min välein lähdettiin 05:30 ja tultiin takaisin tuloksella sentti auki, huoh. Perjantaina päikkärit 2x 2 h hyvä niin sillä yöllä 23-24 alkaa supistella todella kipeästi.
Herätin miehen 0400 aikaan kun teki mieli purra kaakeleita, soitto sairaalaan käsky tulla näytille kun supistusten väli on 2 min lähdettiin 05 aikaan ja automatkalla meni vesi iloisesti lorahdellen no lopputulos 3 cm auki sisään synnärille.
Supistuksissa jotain oli vikana tunsin ne vain alavatsassa ja reisissä olivat todella kivuliaita mutta niissä ei ollut potkua avaamiseen tarpeeksi.
1230 perjantaina kärvistelin ilman kipulääkkeitä ja valvominen ja huonot mutta kivuliaat supistukset vei voimat ja pyysin epiduraalin ah mikä taivas. Sitä sitten lisättiinkin ja sain nukuttua.
Huomattiin että katkis on avosuu tarjonnassa ja hieman oikealla joten siksi ei päässyt paikat avautumaan kun ei oltu oikein päin. Supistuksia tuli lähes sairaalaan päästyä minuutin välein aina loppuun saakka oksitosiini aloitettiin epin jälkeen mutta lopetettiin kun huomattiin että sen käyttäminen on pelkkää supistusta ilman taukoa.me avauduttiin ja synnyttiin 4 kätilön vuoron aikana :)
Katkis järjesti draamaa sydänäänten nousulla ja otettiin 4 verikoetta päästä ja keskusteltiin jo hätä sektion mahdollisuudesta kun arvot olivat rajalla. Vihdoin illalla 9 aikaan kuulin sanat you are fully dilated ja itku meinasi tulla epikään ei enää potkinut kuume nousi ja 2 pulloa antibioottia suoneen.
Ponnistusvaihe oli 9 ponnistusta 3x3 erää ja ajallisesti 20 min kun joutui odottelemaan lapsivesi vihreää joten lähti heti virvoiteltsvaksi, alkoi syömään tunnin ikäisenä jäntevä tyttö 3.3 kg ja 50 cm pitkä peikkotukka.
En todellakaan saanut pystynyt jaksanut sellaista aktiivista mahdollisimman luomuna synnytystä valvomisen ja jalkojen vuoksi mutta ponnistusvaihe oli mahtava 9 lykkäystä ja siinä oli, 3 tikkiä nirhaumaan kosmeettisista syistä mahtava henkilökunta ja paras palkinto tuhisee vieressä :)

Tyttö siis syntyi 0008 pe la välisenä yönä <3

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Oli se kyllä vähän hurja kokemus mutta taisin vaan 2 kertaa sanoa että kiitti nyt riitti tätä kuraa :) kertaakaan en huutanut ääneen ja vitsailin lääkäreiden kanssa sen mitä supistusten välillä jaksoin yksi lääkäri selitti pääverinäytteen ottoa ja esitteli Instrumentit ja totes että ois sulla varmaan parempaakin tekemistä pedillä kuin olla koekaniinina johon sarkastisesti totesin että se meni tuossa n 9 kk sitten :)
Kätilö ihmetteli kun en päästänyt ääntäkään ennen 6 ponnistusta ja jokaisella supistuksella jaksoin ponnistaa 3 kertaa, kuudennella tuli jo sellainen graah murina mutta muuten olin niin poikki että päätin etten edes yritä huutaa sitä ulos, naspurihuoneessa ei oltu niin onnekkaita siellä huudettiin kurkku suorana 5 tuntia.
Anestesialääkäri repesi nauruun kun se kysyi puuduttamisen jälkeen että toimiiko sanoin että sä oot mun uus paras kaveri :) koko puudutusta en tuntenut lainkaan muilta kivuilta mutta olihan tuo mahtava kokemus kaikkiaan ja hyvin jaksettiin maraton rupeama :)

Ei mennyt meillä synnytys ihan putkeen.. :/ vauva kärsi hapenpuuttesta pitkin synnytystä, ja joutuikin hetken rinnalla yskittyään lasten osastolle kaikenmaailman piuhoihin. Happi ja ph arvot niin huonot. Lapsivesi ei ollut vihreää, vaan ihan paskan ruskeeta ja haisi!! Vauva on siellä osastolla ainakin tämän päivän. Mies oli ihan lohduton kun tuli sieltä takaisin mun luo synnytyssaliin. Mä pysyin reippaana siihen asti kunnes näin meidän pienen itse siellä johtoviidakossa. Sit romahdin eikä itkusta tule loppua :'(

Riipiitii mä nauroin että mulla oli ranneke kaikkiin laitteisiin..
Miss T tsemppiä sinne onneksi on vauva hyvässä hoidossa tiedän tismalleen mikä fiilis kun meillä oli sama uhka vaikkakin vauvan ajoittain huonot sydänäänet johtuivat mun kuumeesta ja PH arvot olivat vain yhden kerran borderline.

Kiitos! Pojan tila on vakaa, aivosähkökäyrä antura on poistettu päästä, ja joku ylipaine ilmaletku (?) vaihdettu happiviiksiin ainakin toistaiseksi. Kaikkea kakkavettä ei ole saatu imettyä keuhkoista pois, ja hengitys on vielä työlästä. Saa nyt kahta eri antibioottia ja näytteitä otetaan 2h välein. Mutta kovasti hän taistelee kaikkia toimenpiteitä vastaan, ja itkee reippaasti. Eli hyvältä näyttää :)

Selvästi oikeaan suuntaan siis menossa, Miss T. Reipas poika teillä siellä kasvamassa. :)

Voi kun kaikki kääntyis äkkiä hyvin päin, Miss T! Onneks siellä on ammattilaiset auttamassa.

Parempaan päin siis onneksi menossa, ihana kuulla! :) Hyvissä käsissä olette siellä :)

Hyvä kun jaksaa vastustella sitkeä sissi siellä miss T <3
Kirjoittelehan kuulumisia kuinka pikku sissin toipuminen etenee.

Me päästään huomenna kotiin viime yön katkis halusi syödä ja vain syödä joten yöllä ei todellakaan nukuttu eli univelkaa on nyt torstaista saakka ihan muutaman tunnin pätkiä parhaimmillaan ja pisimmät unet taitaa olla 3.5 tuntia :)
Onneksi hormonit vielä jylläävät kun miehen perhe on ollut vieraisilla 2 päivänä, ukki ja mummi ja seuraavana siskot ja siskojen lapset. En raaskinut kieltää kun olivat kauniisti pyytäneet ja miehen ja heidän välit on vähän haasteelliset.

Jospa te kotona saatte kunnon unet nukuttua. Tosin ite totesin yksi päivä, miten ennen synnytystä nukuin vain kahden-kolmen tunnin pätkissä ja nyt olen iloinen kun SAAN nukkua kaksi-kolme tuntia kerrallaan... Onkohan minua vähän veetty höplästä tyyliin "osta kaks, maksa kolme"...

Miss t tsempit!! Tiedän tuon, kun esikoinen kiikutettiin salista suoraan lasten osastolle, toivottavasti pieni toipuu nopeasti <3

Takaisin