Helmikuiset synnärillä

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tukaani
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Annees täällä tismalleen sama

Olin SENTIN auki kun lääkäri katsoi tilannetta 0400 aamulla ja supistukset olivat alkaneet 07 edellisenä aamuna.
Mulla on mielestäni korkea kipukynnys mutta tunti käyrällä maaten laittoi jo kiroamaan. Sain kipulääke cocktailin ja nukahtamislääkkeen kotiin tai vaihtoehtona morfiinia hanuriin ja osastolle nukkuun 4 tunniksi otin napit kotiin ja sohvalle torkkumaan oli hauska yrittää nukkua kun supistus löi päälle joka kerta kun makuulle yritti jossain vaiheessa lääkkeet ja kroppa tajusi että nyt lepoa ja kauhean tärinän kanssa kroppa viimein rentoutui ja pääsin torkuttamaan ja sain supistuksista taukoa vieläkin vähän tärisyttää ja olo on höntsä mutta eiköhän tämä muutaman päivän päästä synny. Positiivista oli ihana kätilö ja hellin sisätutkimus ikinä:)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä täällä jatkan vieläkin manailua :D tässä kahen yön ja päivän unisaldo taitaa olla yhteensä 4tuntia .. Kohdunsuulla ei ollu tapahtunu vieläkään mitään , mutta saan olla edelleen perhehuoneessa kun kivut on sitä luokkaa etten kotona pärjäis.. Kävin päivällä kävelees ympäri sairaalaa portaita yms, ei auttanu mitää ja nyt kaiken lisäksi meinaa supistukset alkaa hiipua >:( kyllä vituttaa suoraan sanottuna :D välillä iskee tosi kipeä supistus päälle ja voisin itkeä sen aikana, mutta noi kipulääkkeet,kipupiikki eikä kuuma suihku auta yhtään.. Tulee pitkä sairaalareissu, mun äitillä onneks on koko ensi viikko lomaa ja sai olla loppuviikonkin pois töistä että saa esikoinen olla siellä.. Mulla tuo mies on täällä koko ajan kun kärsin paniikkihäiriöistä ja sosiaalisten tilanteiden pelosta niin ei yksin oleminen onnistuis.. Mua vaan kyllästyttää kun tää etenee liian hitaasti !

Annees helppo sanoa vaikea toteuttaa mutta jos pääsisit edes pikkaisen rentoutuun. Mäkin sain unen vasta 09 jälkeen kun sähköisku supistukset loppui ja tänään eka supistus taisi tulla vasta 15 aikaan nämä on ihan erilaisia kuin eiliset, eilen tuntui pesäpallomaila sähköisku tyyppisiä jotka ensin iski reisiin ja pakaroihin ja oli pakko äännellä ja puhista ja olla kontallaan tämän päiväiset on kuukautiskivut gone bad epäämiellyttäviä jotka menevät pois lämmöllä yritä uskaltaa luottaa siihen että keho järjestää sinulle pian paljon tarvitsemasi tauon ja saat levättyä <3

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Joo kohta otetaan vielä käyrää, ja sitten yöksi saan taas yhden kipupiikin ja unilääkkeen ja olis tarkotus yrittää ens yö saada nukuttua :) on kyllä nii järkky väsy että voisin nukahtaa välillä pystyyyn :D !

Sain yöllä viimeinkin nukuttua n.3 tuntia :) nyt on jostain kuudesta lähtien tullut ihan saakelin kipeitä supistuksia.. Ja tosiaan kun yöllä sain sen kipupiikin ja unilääkkeen sainkin mennä oksentamaan ja alko myös nua kipeämmät supistukset ja kappas kohdunsuun oli 3cm auki :) nyt just otettiin käyrää ja vauva liikkuu hyvin :) ja edelleen oli 3cm auki mutta kanava täysin kadonnut ja vauva kiinnittynyt! Nyt juuri vedän vaihteeks kipulääkkeitä naamariin :D

Tippa linssissä katselen, kun mies nukkuu vauva mahan päällä, molemmat sikeässä unessa :Heartred Ei tätä oikein vielä meinaa todeksi tajuta ja eilen oli tosi epätodellinen olo, kun yhtäkkiä se vauva vaan oli siinä. Meillä on haasteita edessä varmasti ainakin imetyksen suhteen, kun poika on laiska imemään. Ottaa vaan tissin suuhun ja nukahtaa. Ja itsekin täytyy harjoitella vielä paljon, miten auttaa toista. Mutta ollaan täällä ainakin sunnuntaihin, niin ehtiihän tässä treenailla.

Eilisestä synnytyksestä kirjoitan myöhemmin tarkemmin, mutta ekat fiilikset on tosi hyvät. 10 tuntia oltiin sairaalassa ennen kuin poika oli maailmassa. Aamulla käytiin ensin kävelemässä, että saataisiin supistuksiin vauhtia ja sitten päästiin vasta saliin. Kätilö uhkasi että joudutaan vielä kotiin, mutta olin onneksi 4 cm auki, niin saatiin jäädä. Yksi epätoivon hetki meinasi iskeä, kun ilokaasu ei enää auttanut kipuun ja epiduraalia joutui vähän odottelemaan. Itse ponnistusvaihe meni nopeasti ja epiduraali oli taivaan lahja! Tikkejä ja peräpukamia sain muistoksi, mutta eiköhän niistäkin selvitä. Palkinto on kaiken arvoinen!

Meillä oli alkuun sama homma imetyksen suhteen! Piti koko ajan rapsuttaa poskesta, hieroa niskaa ja selkää ja ihan nostaa ylös. Mutta nopeasti siitäkin päästiin eteenpäin. Niin tekin varmasti ❤️

Sen verran pitkä päivitystauko Mjulla, että ihme on jos ei kohta ole Pätkis maailmassa. :)

Onnea Annees!

On varmaan Mju tosiaan tositoimissa. :)

Mitenköhän Nereidi...? Toivottavasti kaksoset on saatu turvallisesti maailmaan ja äiti ja lapset voivat hyvin.

Takaisin