Helmikuiset synnärillä

Ens viikolla on neuvola niin saadaan pikkuherran pituus selville. 56 housut (löysemmät mallit) menee vielä, mutta bodyt joutuu venyttämään vaipan yli jo aika piukeeks niin siirrytään nyt sit kokoon 60 jo :joyful:
 
Meillä ei oo ees montaa 50-senttistä vaatetta ja nekin mitä on vastaa kyllä 56-senttisiä eli menee vielä muutaman päivän ehkä.
 
Meillä tyttö hukkuu 50 cm vaatteisiin.. Käytetään 44 senttisiä ja keskosvaippoja :eek: ja on nyt 5 päivänen, syntyessä 47 cm ja 2780 g.
 
Meillä mennään 1-koon vaipoilla ja 50cm vaatteet on hieman isoja, mutta kasvua oli viimeksi jo2cm eli 50cm varmaan saavutetaan ennen seuraavaa neuvolaa :) painoa on tullut selvästi, kun nyt menee jo 100-125ml/syöttö.
 
Meillä pidetään 50cm - 62cm bodyja. Ei oo ihan samalla asteikolla kaavotettu noita :)
 
Meillä muuten mahtuis viel 1 vaipat mut falskaavat vaan tosi herkästi kun pissaa ja kakkaa tulee ihan reiluja määriä :-o pari viikkoa 1 vaipat oli parempia mut sit jo siirryttiin isompiin. 50 bodyt meno vaan hetken ja osa 56 bodeista alkaa oleen jo nafteja, mut housut menee viel ihan hyvin, siis myös osa 50 cm jos niissä ei oo jalkateriä.
 
Meillä menee viellä kans 1 koon vaipat ja 50 cm vaatteet ja Jadella ikää 3 viikkoa.
Tosin kun se on niin hirveen hoikka niin kaikki potkarit ja puvut ja puolipotkarit aiheuttaa huudon, kun saa molemmat jalat joko samaan lahkeeseen tai sitten jalat on jossain mahan kohdalla ilman lahkeita :)
Niimpä meillä ollaan suurin osa ajasta pelkkä body päällä.
 
Meillä on kanssa 50-senttiset vaatteet tulleet tarpeeseen, kun poika oli syntyessaan 50 cm ja siro. Eilen kokeilin 62-senttistä fleecehaalaria vauvalle, mutta yhtä hyvin sen ois voinu pukea makuupussiin :) Olin alunperin laittanut kaappiin esille kaikki 50-62-senttiset, mutta siirsin noi kutosella alkavat suosiolla takas kaapin perälle...
 
Täällä alkaa Kätilöopisto olla nähty. Viimeisiä päiviä viedään. :) Vauva voi hyvin, kaikki vaivat on selätetty ja arvot on normaalit. Aivoultrassa ei löytynyt poikkeavaa, kaksi pientä kystaa vaan jotka eivät vaadi seurantaa. 4kk iässä tullaan takaisin vielä kontrolliin, katsovat että pojan taidot ovat ikätasoisia. Mutta rankkaa on ollut, en kiellä. Niin henkisesti kuin fyysisestikkin. Pojan hoidot olleet päivästä 1 alkaen 3h välein 24/7, ja olen päivästä 2 ollut mukana koko ajan. Sillon muutin itsekkin sinne lastenosastolle, ja saimme oman huoneen :) tänään siirryimme perheosastolle, ja tää on kuin taivas. Niin hiljaista, ei kuulu laitteiden piippausta tai jatkuvaa vauvojen itkua. Viimeistään maanantaina kotiin, hoitaja kyllä sanoi että voi olla jo että huomenna. :) mutta kyllä on ihana käsitellä vauvaa, jolla ei roiku yhden yhtä piuhaa! Tänään lähti se viimeinenkin, eli nenämahaletku. Nyt täytyy hinkkaa kanyylin liimajämiä päänahasta ja hiuksista. Onneksi tuo vauva on niin ihana, että ei pienistä hermostu :)

Edit. Tänään siis eka päivä kun päästään elämään lapsentahtisesti, hyvästi kellon tuijottelu!!
 
Vauvaöljyllä lähtee hyvin ne liimat päästä. Sen avulla me Vekaltaki saakiin tosi nätisti ne jäämät pois :) Ihanaa että pääsette viettämään normaalia eloa pikkuhiljaa, se on tosi rankkaa ku oma pieni joutuu olemaan kaikenmaailman piuhoissa yms vaikka hänen parhaaksihan ne hoidot vaan onki.
 
Kävin tänään ekaa kertaa ihmisten ilmoilla synnytyksen jälkeen... Siis jos ei kauppareissuja ja sen semmosia lasketa. Kaverilla oli siis kekkerit, joissa oli suurin osa äiti-ihmisiä. Ajattelin, että sepäs kiva nähdä muita äityleitä! No siellähän oli sit semmoinen viisasten kivi, joka kyseli multa kaikkea ja ihan sama mitä vastasin, niin ilmeisesti teen kaiken eri lailla kuin hän ja siksi väärin! En ees tuntenu koko ihmistä ja silti alkoi kaikkea kommentoimaan ja ihmettelemään. Harmi kun olin vähän väsähtänyt ja helppo kohde kiusata, niin ei jaksanu oikein vastaan vängätä - ja toisaalta olihan ne toisen juhlatkin, niin ehkä ihan hyvä ettei tullu tappelua! No oli miten oli, niin ei ollu kyllä sillä mitään tilannetajua kun alkoi silleen tenttaamaan vaikka näki kyllä varmasti musta ulos, että en ollu kiinnostunut hänen vauvanhoitovinkeistään... Olin helpottunut kun pääsin pois! Että semmoset bileet, huoh.
 
Oho, tuo viesti tulikin ihan väärään ketjuun, hups :grin ärsytti vissiin niin ettei osaa enää lukeakaan!

Ja tosiaan parhaat palat näistä kommenteista ois tässä:
-"Vauvalle pitää antaa korviketta, jos aikoo ikinä käydä missään ilman vauvaa!" ...Niin, no tyyppi ei oo vielä ees kuukautta, ettei oo ihan heti ekana mielessä lähtee huitelemaan siellä sun täällä. Että enköhän mä ehdi käymään vielä vaikka sun missä ja sit pumppaan kyllä omat maidot ja saa antaa sitä sit se, joka hoitaa.

-"Käytitkö kivunlievitystä synnytyksessä?" Sit kun sanoin että ilokaasua ja epi, niin nyrpisteli nokkaansa... Oon vissiin huono ihminen!? Joopa joo!
 
Voi Eriika minkä urvelon uhriksi oot joutunut.. Mut noita tapaa aina tasasen usein, ja niihin tottuu ja oppii sanoo ne oikeet solvaukset takas millon ne jättää sit rauhaan :D

Ja, me päästiin kotiin!!! :) 1kk päästä takas vielä toiseen aivoultraan, ja lääkärin kontrolliin. Ja sit 4kk päästä kontrolliin missä katotaan et vauvan taidot ikätasoisia. Mut ihana olla kotona! :)
 
MissT, näinpä! Ei mulla nyt enää pahalta tunnu, mutta siinä kohtaa olin kyllä aika ahdistunut kun tosiaan käytännössä eka kerta ilman vauvaa jossain pitemmän aikaa, niin en ihan ollu paikalla siinä tilanteessa ja mietin vaan, että mitä vauva ja mies tekee... Ei oikein lanttu leikannu, et mitä ois voinu heittää mutta ens kerralla sitten, jos tulee vastaavia tilanteita - ja varmastihan niitä tulee - eteen.

Mut niinh, me oltiin kyl niinku siitä Äitien sota-ohjelmasta... Niin erilaisia että hohhoi! Mä oon tämmöinen herkkä luonnonlapsihumanisti ja hän juttujensa perusteella oikein tehokas ja kaikenkestävä itse täydellisyys. Ei yhtään harmita vaikken oo samanlainen, joskus yritin eikä onnistunu, näin on paaaaaljon parempi ja helpompi elää, kun ei oo ittellensä liian ankara :)
 
MissT ihania uutisia. Nauttikaa kotona olosta ka vauvasta :Heartred

No huh huh millaiseen mammaan oot törmänny Eriika. Mut totta on et noihin törmää aina välillä. Omaan arvoonsa voi tuollaiset jättää!
 
Takaisin
Top