Helmikuiset 2020 <3

Mä ostin muutaman unisex-vaatteen ennen rakenneultraa. Uudet rattaat haluaisin, mut muuten ei kyllä varsinaisesti tarvita mitään, koska sisaruksilta on säästössä kaikki. Pitäis vaan käydä läpi ne jossain vaiheessa, pestä tyttövaatteet valmiiksi ja laittaa poikavaatteet eteenpäin.

Molemmille isosisaruksille oon ostanut Suomesta äitiyspakkaukset mut luulen et se saa tällä kertaa jäädä hankkimatta, vaikka tavallaan ois kiva..
 
Saatiin eilen kaverilta vaatteita ja harsoja :happy:, vielä kun äitiyspakkauksen saa niin alkaa olla ihan hyvä tilanne niiden suhteen. Aika paljon oon kirppareita kolunnut, tosi hyväkuntoista tavaraa löytyy halvalla. Anoppi on ostanut jotain myös uutena..
Vaunut ostan varmaan lähempänä joulua, turvakaukalon myös. Hoitopöytä on, syöttötuolin ja pinnasängyn saan siskolta.
Laskettuaika siis helmikuussa.

Mites muiden hankinnat? Syyhyääkö sormet, vai onko kaikki jo valmiina? :happy:

laatikollinen vaatetta haalittu kirppareilta, toppapuvut, toppapussit, villasukat, vaunut, manduca, rattaat, sängyt, sitterit, leikkimatot yms löytyy vanhastaan. aika vähän ostellut uutta. jos jotain oon ostanut niin villasukkia ja rattaat käytettyinä. mulla onkin rullannut sellanen ratasruletti täällä et hitaampia vois hirvittää :D oli agilet jotka vaihtui motioneihin jotka vaihtui vielä motion plussiin, nyt ne on varastossa etten enää villiinny :) ja lisäks on hartanit jotka löytyi todella halvalla torista.
 
Saatiin eilen kaverilta vaatteita ja harsoja :happy:, vielä kun äitiyspakkauksen saa niin alkaa olla ihan hyvä tilanne niiden suhteen. Aika paljon oon kirppareita kolunnut, tosi hyväkuntoista tavaraa löytyy halvalla. Anoppi on ostanut jotain myös uutena..
Vaunut ostan varmaan lähempänä joulua, turvakaukalon myös. Hoitopöytä on, syöttötuolin ja pinnasängyn saan siskolta.
Laskettuaika siis helmikuussa.

Mites muiden hankinnat? Syyhyääkö sormet, vai onko kaikki jo valmiina? :happy:

Meillä viikon päästä rakenneultra ja nyt jo tekis mieli ostaa rattaat kun vihdoin oli tullut toriin just sellaiset joita ollaan jo uutenakin kateltu, mutta pitää ehkä malttaa vielä muuan viikko ja toivoa että ne olis vielä sitten saatavilla. Toki varauduttu ostamaan uutenakin, mutta silloin ostetaan ne vasta joulun jälkeen alennustoiveissa :angel4

Muutamia vaatteita ostin kun löytyi kirpparilta edullisesti, mutta tosi hankala näin esikoista odottavana ajatella että montako bodya yms vauva tarvitsee tiettyä kokoa, kun kuullut että saattavat jo 1-2kk jälkeen siirtyä seuraavaan vaatekokoon. o_O Ja muita hankintoja ei ole vielä tehty kun toivoisimme ettei tule mitään hukkahankintoja vaikka ostohousut kuumottaakin jo. :excited001
 
Sain kassillisen 50-56 kokoisia vaatteita fb lahjoitetaan -ryhmän kautta.Itse ostanut kirpparilta myös muutamia vaatteita.
Bodeja ja erilaisia housuja on nyt lähes kaksikymmentä kumpaakin plus haalarit, yökkärit ja paidat. Taidan pärjätä :grin
Menevät päälle kuukauden tai kaksi ,joten seuraavaan kotiinkin lähtevät lahjoitettuna hyväkuntoisina. :)
 
Joo niistä pikkuvaatteista kasvaa ulos ihan hirveen nopeesti, siitä se vauhti sit vähitellen hidastuu.
 
Mulla on kokoa 56-80 hamstrattuna :grin, tosin niitä ihan isoimpia vähemmän, mut niitä ehtii vielä ostaa.myöhemminkin. Hirveesti ei oo rahaa niihin menny ja raskausaika on sopivan pitkä koluta pikkuhiljaa kirppareita.. Anoppi on ostellut toppapukuja ja lakkeja vähän liikaakin :rolleyes:, mutta antaa toisen touhottaa. Hänelle ensimmäinen lapsenlapsi.
 
Meillä oli rakenneultra viime viikolla. Kaikki kunnossa. Ei haluttu tietää sukupuolta tällä kertaa. Oli mitoiltaan pienempi kuin veljensä samaan aikaan, saa nähdä kumpi tulossa :D Kaukalopussin ostin käytettynä, kun olin kuullut että se on vastasyntyneelle käytännöllisempi kuin toppahaalari. Esikoinen syntynyt keskellä kesää niin ei pahemmin toppahaalaria tarvinnut. Nyt ei puutu vissiin muuta kuin toinen isofix-telakka. Hermo ei kestä repiä kaukaloa joka kerta turvavöistä irti.
 
Mitäs tänne kuuluu? Meillä rakenneultrassa huomattiin, että istukan sijainti aika takana ja alhaalla joten se kontrolloidaan uudessa ultrassa joulukuun alussa. Suurimmalla osalla siirtyy itsekseen pois tieltä, joten en vielä ala panikoimaan asiasta..

Sukupuolta ei haluttu tietää mikä oli kyllä erittäin hyvä päätös, koska muuten ois saattanut lähteä ostelut jo ihan lapasesta kun nytkin jo tekis mieli ostaa niin paljon kaikkea pikkuselle - se että kaikki hankinnat on oltava unisex-sävyjä on kyllä hillinnyt vaateostoksia. Eka body ostettiin uutena mut muutoin tehty kirppislöytöjä :happy7
 
Me saatiin rakenneultrassa veikkauksens "ehkä poika" :grin Niin vahva poikafiilis ollut kyllä, että oon jopa ostanu poikavärisiä vaatteita jo ennen rakenneultraa. Äitiyspolilla ultrataan vielä monesti vauvan kasvua joten varmistusta sukupuolelle voi vielä kysyä :)
Mulla siis diabeteksen takia seurataan ettei vauva kasva liian isoksi.
Liikkeitä oon viikon tuntenut päivittäin :Heartred Ja vihdoin liikkeet on muuttunu selkeemmiksi :)
 
mä ostin jo ennen nt-ultraa poikavaatetta kun oli niin vahva fiilis. meillä on mennyt aika kivasti vauvan unirytmin kanssa. hän tykkää mylläillä illalla myöhään ja nukahtaa yöllä joten mäkin saan kunnon unet. nyt lomalla oon nukkunut 10h unia. reissussa pakollinen aamiaiselle herääminen katkaisi unet mut sen jälkeen oli kiva kömpiä vielä takas nukkumaan hetkeks maha täynnä.

onko täällä ketään bloggaajia? musta on ollut nyt kiva lueskella raskausaiheisia blogeja. saa vinkata :)
 
Vauvalla pitäisi olla kaikki hyvin. Ite oon jo ihan täynnä tätä raskautta. Päänsärky on vaivannut jo kuukausia, välillä aivan halvaannuttavan kovaa. Sen lisäksi korkea syke vaivannut jo yli kuukauden. levossa syke huitelee 100-130 tienoolla ja ottaa välillä kohtauksia jopa 160 asti ilman rasitusta. Todella huono olo, tuntuu kuin olisi lenkillä ihan koko päivän. Saikulla oon ollu jo pari kuukautta, alkuun pätkissä mutta lopulta lääkäri laittoi kuukauden suoraan.
 
Mulla oli kans noita tykytyskohtauksia ja korkeeta sykettä, meni onneksi ohi. Nyt on vaan rytmihäiriöitä työpäivien jälkeen iltaisin.
 
Mulla tuli tänään ensimmäisen kerran tavallisesta poikkeavaa/kummallista tykytystä rinnassa kun ajelin töistä kotiin :confused004 Oon kyllä ollut ihan älyttömän väsynyt ja nukun yöt huonosti (heräilen, valvon useamman tunnin putkeen jne), silti yrittänyt sitkuta töissä ja muu vapaa-aika mennyt sit ihan vaan levähdellessä. Seuraava neuvola ois parin viikon päästä, jos jotenkin jaksais sinne asti ja yrittäis sit saada vähän saikkua, että sais hengähdettyä edes vähän. :shy: Muuten on kaikki arvot ollut ihan ok kuten verenpaine ja hemoglobiini oli viime kerralla 114 mikä kuulemma ihan hyvä tässä vaiheessa.
 
onhan toi 114 aika matala. mä lähdin 144 liikkeelle ja on nyt laskenut 129:ään ja mulla tekee toi jo väsyneeksi ja aiheuttaa tykytystä. syötkö rautaa? herkästi vaan hakee saikkua jos supistaa, on kipua tai muita vaivoja sano mun terkka eilen :D suosittelen ottamaan sitä omaa aikaa jos siltä tuntuu. raskaana ei tarvi ylisuorittaa ja ei tarvi yrittää tehdä kaikkea itse vaikka raskaus ei olekaan sairaus. olkaa armollisia itsellenne!
 
Tieni veikin sairaalaan ja osastolle sydämen seuraamiseksi. Sykettä rauhoittavaa lääkettäkin sain ja olo on helpompi. Tuntuu suorastaan kummalliselta kun syke on vaan 80-90 :D Aiemmin moni lääkäri kertoi nopean sykkeen kuuluvan raskauteen. Nyt hajeuduin päivystykseen kun kunto ei riittänyt enää normaaliin arkeen. Heti löytyi sanomista kilpirauhasesta ja raudanpuutteesta. Hb laskenut 140 -> 110 ja ferritiini vain 13. Oon rautaa jo 3 kk syönyt. Tänään jatketaan selvittelyjä.
 
Täälläkin hb laskenut 110:een (normaalisti 135 ollut). En ole ikinä ollut näin nuutunut, tuntuu että happi loppuu koko kehosta. Rautalisän aloitin pari viikkoa sitten. Ferritiiniä ei ole koskaan mitattu. Nyt rv 24 menossa.
 
Mulla seurataan hb verikokein ja viimeks ei ollu ainakaa laskenu. Siis mulla on nyt raskaana parempi hb kun ei-raskaana vaikkei mulla ees oo mitenkää runsaat menkat. Ainoo syy mitä keksin on, että nyt vitamiinit jne imeytyy paremmin. Nyt ummettaa koko ajan ja aiemmin mulla on ollu maha aina ihan sekasin ja löysällä ja kakkosella on saanu käydä useemman kerran päivässä.

Hain tänään äitiyspakkauksen :) Tuli kyl tosi nopeesti kun aamulla oli jo noudettavissa ja hakemuksen laitoin viikko sitten torstaina iltapäivällä.
 
Ihanaa toivottavasti itsekin saan pian hakea äitiyspakkauksen hypisteltäväksi! Reilun viikon päästä seuraava neuvola josta saan raskaustodistuksen yms.

Olin tänään niin väsynyt, etten meinannut pysyä palaverissa hereillä joten soitin neuvolaan ja sain huomisen saikkua, vkl on vapaa muutenkin. Pitää toivoa että tuo yks ylimääräinen vapaa hyödyttäisi edes vähän ja selviää taas suosiolla ensiviikosta. Mulla oli tosi voimakasta raskauspahoinvointia muistaakseni viikolle 18 asti, jonka jälkeen aloitin syömään rautaa mutta viime kerralla neuvolassa sanottiin että tuo rauta saattaa aiheuttaa aamupahoinvointia jota edelleen esiintyi aika ajoin. Pidin sit taukoa siitä, mutta nyt oon huomannu että se väsymys + pitkä ruokaväli aiheuttaa pahoinvointia eli jos oon nukkunut yön huonosti niin aamu on paljon rankempi kuin ns. hyvin nukkuneena (eli jos en valvo tuntikausia yöllä vaan ainoastaan käyn hereillä juomassa/vessassa). Näinpä uskalsin aloittaa juuri uudelleen raudan syömisen, pitää toivoa että se helpottaa :angelic: Heräilettekö te öisin juomaan ja pissalle? Mulla on sitä jatkunut jo varmaan kuukauden, mutta nyt pari viime viikkoa mennyt huonosti kun en saa enää sen jälkeen unen päästä uudelleen kiinni vaan saatan helposti pyöriä 1-2h sängyssä ennen unta ja sit soikin kohta jo herätyskello töihin :dead:
 
Olinkin jo kysymässä että kauanko meni että sait pakkauksen :grin. Ite tein hakemukset eilen illalla..
Mulla kans hb tippu 149:stä 116 ja en tiedä onko tippunu siitäkin kun kävin verkokeissa joku 2-3 viikkoa sitten sydän oireiden takia ja mulle vaan sanottiin, että jos niissä jotain on niin omakannassa näkyy * siinä kohalla (sit varailla aika lääkärille). No ei näkyny, niin aattelin että ne on kunnossa. Neuvolassa sitten sanottiin, että punasolut liian pieniä ja HB liian alhaalla, rautaa pitää syödä.. Nyt 2 päivänä vasta syöny, helpottaa vähän ummetusta, by The way :grin. Mulla vaan hapottaa kädet ihan hirveästi töissä. Tuntu 2 tuntia ennen ku pääsin pois, että en jaksa enää :oops:. Niinku ois puntteja nostellu.. Jospa toi rauta alkais pian auttaa. Kuukausi menee hoitajan mukaan, että alkaa näkyä hb:ssä.
 
Ai niin, ja aiemmin ei oo hirveesti tarttenu heräillä pissalle mut nyt tällä viikolla on pitäny käydä aamuyöllä vessassa.
 
Takaisin
Top