Helmikuiset 2020 <3

Musta se oli ihan kiva tehä se lappu. Käytiin hoitajan ja puolison kanssa se läpi ja samalla käytiin minusta ihan hyvää keskustelua, vaikkei siinä ollut ns. ongelmia :happy:. Juteltiin vauva-arjen ja vapaa-ajan yhdistämisestä ja siitä että kun ollaan nyt niin tiiviisti oltu miehen kanssa yhdessä ja tehty kaikkea kahdestaan, että miten tärkeää se on sitten kun on se vauvakin, ettei unohdu toisistamme huolehtiminen.
Meillä on eka tulossa ja kaikki on ihan uutta. En kokenut sitä loukkaavana, vaan ennemminkin tosi hyvänä, tietää mitä kaikkea yllättävää siinä arjessa voi tulla ja tunteet myllertää :grin.
 
Itseasiassa näiden täytössä voi tulla ylläreitä pariskunnille. Että ei kaikki olekaan hyvin, vaikka niin on ajatellut.
Vähän harmi myös, ettei pariskunnat käsittele niitä asioita yhdessä vaan laput täytetään ja tullaan neuvolaan ”keskustelemaan”.
Itse olen työssäni nämä kokenut hyviksi ja myös omilla neuvolakäynneilläni.

Eihän näitä ole pakko täyttää jos ei halua :wink

Meillä piti eka kotona täyttää omat laput ja sit vertailla niitä. Keskusteltiin se ensin siis kahdestaan läpi ja sit vielä hoitajan kans erikseen.
 
Kiva kuulla! Jotenkin itsestä tuntui niin kummalliselta kun pitkä parisuhde takana ja vauvaakin toivottiin kauan, että kyllähän nämä asiat on käyty läpi jo tässä hyvästikin ennen vauvaa ja typeränä olettaa että kaikki toimii samalla tavalla vaan eihän se oikeesti niin mee :rolleyes:

Täällä jo innolla odotetaan seuraavaa ultraa, johon melkein kk vielä aikaa. Meillä ei täällä Pohjois-Pohjanmaalla lääkärikäynneillä ole ultrausta vaan ainoastaan sydänäänten kuuntelu. Mites muualla Suomessa? Me myös ajateltiin pitää jännitys sukupuolesta syntymään asti, ellei tässä nyt ehdi mieli muuttua ennen sitä :happy119
 
Mä en itseasiassa tiedä lääkärikäynnistä että ultraako. Neuvolan terkka kuunteli vaan sydämen viimeksi.. Ihan.ekalla neuvolakäynnillä ultrasi, mut ei muuten..
Iski hirvee pelko rakenneultraan kun katoin just jonkun vanhan toisenlaiset äidit -jakson, missä vauvalta löytyi kasvain kaulasta rakenneultrassa :banghead:
 
Mä en itseasiassa tiedä lääkärikäynnistä että ultraako. Neuvolan terkka kuunteli vaan sydämen viimeksi.. Ihan.ekalla neuvolakäynnillä ultrasi, mut ei muuten..
Iski hirvee pelko rakenneultraan kun katoin just jonkun vanhan toisenlaiset äidit -jakson, missä vauvalta löytyi kasvain kaulasta rakenneultrassa :banghead:

Meillä neuvolalääkäri ainoastaan kuunteli sydänäänet, ei siis ultrannut.
Rakenneultra on ylihuomenna ja jännittää ihan hirmuisesti. Koko sydämestäni toivon, että kaikki on pienellä hyvin.
 
Kävin lääkärillä, kuunteli sydän äänet ja teki gynekologisen tutkimuksen.. Sit lähinnä juteltiin ja sain lähetteen sydänfilmiin ja verikokeisiin tykytyksien takia.
 
Kävin lääkärillä, kuunteli sydän äänet ja teki gynekologisen tutkimuksen.. Sit lähinnä juteltiin ja sain lähetteen sydänfilmiin ja verikokeisiin tykytyksien takia.

Siis omien tykytyksien :smiley-ashamed004, vauvan syke oli hyvä.
 
Millainen muuten on synnytysvalmennus yleensä? Tarkoitus olis käydä miehen kanssa, kunhan sopiva päivä listalta valkataan.
 
mä ainakin koin sen valmennuksen aika turhaks. siellä kerrottiin mistä mennään sisään synnärille ja sitten sai kysyä kysymyksiä.
 
Okei.. Meille tuli laput, missä toivotettiin tervetulleeksi synnyttämään. Sit siinä oli päivämäärät milloin on valmennukset (joka toinen torstai), ja sähköposti mihin sai kysymyksiä lähettää.
 
Itse kävin valmennuksissa (Tampereella niitä siis useita, eri aiheet eri kerroilla) esikoista odottaessani. Kävin yksin, eikä kyllä miehellä siellä olisi mitään tehnytkään :wink Aiheina oli itse synnytys, imetys, lapsen hoito ym. Tavallaan kai ihan informatiivisia, mutta loppujen lopuksi ei niistä nyt kovin paljon koostunut.
 
Itse kävin valmennuksissa (Tampereella niitä siis useita, eri aiheet eri kerroilla) esikoista odottaessani. Kävin yksin, eikä kyllä miehellä siellä olisi mitään tehnytkään :wink Aiheina oli itse synnytys, imetys, lapsen hoito ym. Tavallaan kai ihan informatiivisia, mutta loppujen lopuksi ei niistä nyt kovin paljon koostunut.

Täällä on samat aiheet jokaisella kerralla.. Jospa tuolta nyt jotain sais irti. Mielessä vaan ne jenkkileffojen valmennukset, missä istutaan ringissä ja puuskutetaan :hilarious:
 
Itse kävin valmennuksissa (Tampereella niitä siis useita, eri aiheet eri kerroilla) esikoista odottaessani. Kävin yksin, eikä kyllä miehellä siellä olisi mitään tehnytkään :wink Aiheina oli itse synnytys, imetys, lapsen hoito ym. Tavallaan kai ihan informatiivisia, mutta loppujen lopuksi ei niistä nyt kovin paljon koostunut.

Meillä oli myös näin. Tosin mies oli mukana, koska annettiin ymmärtää, että kuuluu olla ja pääasiassa kaikilla myös oli. Oli se kai ihan hyödyllinen, kun meillä ei juurikaan vauvoista ollut kokemusta.
 
Meillä oli esikoisen odottajille. Olisko ollu 5 kertaa joista käytiin kerran eikä juuri mitään saatu irti. Jonkun kerran oli pitämässä joku fysioterapeutti tms mutta silloin ei olis edes päästy niin ei selvinnyt olisko ollut hyötyä, aihe vaikutti paremmalta. Täällä tuo setti vedettiin läpi ehkä muutaman kerran vuodessa ja oli sitten aika aikaisessa vaiheessa raskautta että ehkä senkin takia jäi vähän saldo huonoksi.
 
Mulla on ollu joku foorumiähky. Luen kyllä, mutta kauheesti en jaksa kirjoitella kuulumisia. Tänään rv 19+2, puoliväli lähenee :Heartred Tissejä pistelee ja särkee taas, varmaan paisuvat entisestään. Mulla on tissit kasvanu ihan tosi paljon nyt raskaana. Sais kasvu loppua jo :grin
 
Mulla on ollu joku foorumiähky. Luen kyllä, mutta kauheesti en jaksa kirjoitella kuulumisia. Tänään rv 19+2, puoliväli lähenee :Heartred Tissejä pistelee ja särkee taas, varmaan paisuvat entisestään. Mulla on tissit kasvanu ihan tosi paljon nyt raskaana. Sais kasvu loppua jo :grin

Täällä kans tissit paisuu paisumistaan.. Saa survoa liiveihin ku ei mahdu :hilarious:, en uskalla uusia vielä ostaa, ku en tiedä miten paljon ne tästä vielä paisuu.
 
täälläkin mies huomannut et tissit kasvanu..valitettavasti kun ennen raskauttakin oli jo E-kuppi..se lohdutti mua et persaus on kaventunu kyllä, siirtyny varmaan tisseihin :D seuraavat rintsikat saa varmaan hakea agrimarketista lehmien tissiliivi-osastolta :D
 
Takaisin
Top